Send a Message
to NGO Tulen

Comments

1,097

Joined

Mar 22, 2012

NGO Tulen Profile

Forums Owned

Recent Posts

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

uihhh.. golongan ko lah yang rumitkan.. bermacam macam cara golongan ko guna.. ulamak ditegah menegur pemimpin.. ugama pun golongan ko buat macam baju.. ditanggalkan bila berpolitik.. jgn campur aduk politik dan ugama tu golongan ko juga yang guna kan? projek?? rezeki datang dari Allah..yang penting berusaha dan jgn ambil hak orang lain..  (Oct 12, 2012 | post #39679)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

ada juga orang Islam takut doa golongan yang sesat(nasrani) malu la weiiiii... hahahahahaha... ko tak yakin pada Allah ke? atau ko Islam celup? huhuhuhuhu.. Islam mazhab umngok..  (Oct 12, 2012 | post #39676)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

hanya Islam yang lemah saja takut pada doa orang kristian.. kalau betul la mereka berdoa..  (Oct 12, 2012 | post #39675)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

aku nak bukti anwar kebas duit rakyat..macam kes nfc tu.. yang ko merapu tak tentu pasal watpe.. straight to the point la..  (Oct 12, 2012 | post #39674)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

orang yang menyokong kemungkaran memang akan meluat melihat kebenaran.. walau jelas macam mana pun masih juga keraskan hati..butakan mata.. sebab apa? kepentingan peribadi kan? politik level kedai kopi? politik level starbuck macam rupanya? menghalalkan yang haram utk maintain kuasa? P/S TAK PAYAH BERLAGAK SEPERTI ORANG BIJAK..POLITIK AMAT MUDAH TETAPI DIBUAT BEGITU RUMIT SUPAYA KEBENARAN TERUS TERSEMBUNYI.. piiraahhhhh deyyy..  (Oct 11, 2012 | post #39623)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

umno patriotik?? hahahaha.. lawak..lawak.. pergi program pun kena bagi duit..makan dan bas.. patriotik taik kucing.. huhuhuhu..  (Oct 11, 2012 | post #39621)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

mana bukti ko yang anwar kebas wang rakyat?  (Oct 11, 2012 | post #39620)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

Minah [email protected] lebih power dari agung dan pm sendiri??? Kedutaan Malaysia di Qatar telah ditutup kepada orang ramai selama tiga hari untuk melayan dan memudahkan lawatan Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Suatu notis yang memaklumkan mengenai penutupan itu telah dihantar kepada Persatuan Malaysia Qatar, organisasi yang mewakili ekspatriat Malaysia di negara Teluk, yang berjumlah hampir 5,000 orang. Langkah itu tidak pernah berlaku sebelum ini, iaitu inilah kali pertama kedutaan ditutup untuk menyambut tetamu negeri. "Kita boleh memahami jika pejabat ini ditutup bersempena dengan lawatan Yang Dipertuan Agong ataupun lawatan PM. Tetapi untuk menutup kedutaan hanya kerana isteri perdana menteri yang akan datang, ia adalah menyusahkan," kata seorang warganegara Malaysia di Doha, tangisan kesukaran yang dihadapi oleh orang-orang yang terpaksa berurusan dengan kedutaan. Lagak Rosmah Mansor yang dibenci oleh Rakyat Malaysia di dalam dan di luar negeri membuatkan kita tidak faham dan amat di luar jangkaan kita walaupun kunjungan pada masa lalu oleh Agong dan Perdana Menteri tidak menyebabkan penutupan mana-mana kedutaan Malaysia. Rosmah tiba pada hari Ahad untuk menyampaikan ucaptama pada program Persatuan Peniaga Wanita Qatar dalam Forum Pelabur Dalaman Asia 2012. Sepanjang penginapan beliau, beliau juga bertemu Sheikha Noor, isteri Perdana Menteri Qatar, diiringi oleh pegawai-pegawai Malaysia. Anak-anak muda dah meluat, meluat, meluat dengan manusia macam ini… sebab itulah hutang Negara kita dah cecah setengah trillion Ringgit (500 bilion) dalam masa Najib perintah negara ini, kalau dibandingkan zaman 5 perdana menteri sebelum ini hanya 250 bilion hutang negara…  (Oct 11, 2012 | post #39616)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

bertapa takutnya umngok pada Anwar.. BARU terima mesej (Direct Mesej) daripada Koordinator Jingga 13 Malaysia, saudara Fariz Musa melalui Twitter MiLo SuaM memaklumkan bahawa beliau ada bertemu seorang saudara baru (muallaf) yang dihalang menggunakan nama Anwar. Difahamkan menurut Fariz, saudara baru ini telah memeluk Islam di Jabatan Agama Islam Pahang,... JAIP. Apabila diminta untuk memilih nama barunya setelah memeluk Islam, beliau telah memilih nama Anwar. Difahamkan juga, saudara baru ini memberitahu bahawa beliau mulai tertarik dengan Islam apabila sering mengunjungi rumah Anwar Ibrahim dan melihat Penasihat Umum Pakatan Rakyat itu menunaikan solat berjamaah. Bagaimanapun, Pihak Jabatan Agama Islam Pahang dikatakan tidak membenarkan beliau menggunakan nama Anwar, sebaliknya memberikan beliau nama Adnan dan nama itulah yang beliau gunakan sehingga ke hari ini sejak memeluk Islam. Hidayah itu milik Allah, siapa sahaja yang dikehendaki olehNya akan diberi petunjuk, faktor tertarik kepada Anwar itu hanyalah asbab. Namun tindakan menghalang saudara baru ini memeluk Islam dilihat tidak wajar dan bermotifkan politik. Bagaimanapun, ReJaM© akan membuat satu sesi rakaman temubual ekslusif bersama Adnan selepas ini untuk mendapatkan penjelasan beliau tentang perkara ini. ReJaM© " Takutnya dengan Anwar, nak pakai nama Anwar pun tak boleh? " nama Anwar pun takut ka..?? huhuhuhuhu..  (Oct 11, 2012 | post #39615)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

pasni comfirm tukaq nick..huhuhu..  (Oct 11, 2012 | post #39614)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

dan hapuskan rasuah..selewengan salahguna kuasa dan kroni2.. ayuh...  (Oct 11, 2012 | post #39604)

PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara

Kenyataan Datuk Seri Husni Hanadzlah, Menteri Kewangan II yang disiarkan oleh The Sun [1] disambut baik oleh Jawatankuasa Manifesto dan Dasar Pakatan Rakyat yang bertanggungjawab merangka Belanjawan Pakatan Rakyat 2013. Ia mengesahkan bahawa Kerajaan Persekutuan memandang serius segala cadangan dan penyelesaian ekonomi yang dikemukakan oleh Pakatan Rakyat. Ini membayangkan juga bahawa keupayaan pentadbiran Pakatan Rakyat dan kemampuannya merancang ekonomi negara turut dihormati dan digeruni oleh Barisan Nasional. Oleh sebab itulah, sepanjang bermulanya persidangan Parlimen sesi ini, ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional lebih gemar menghabiskan masa yang diperuntukkan membahaskan Belanjawan Pakatan Rakyat 2013. Mereka lebih takutkan pengaruh dan perbandingan dasar yang dibawa oleh Belanjawan Pakatan Rakyat 2013 sehingga mereka mengabaikan terus belanjawan yang dibentangkan Perdana Menteri sendiri. Tidak cukup dengan itu, menteri-menteri kanan seperti Datuk Seri Husni Hanadzlah sendiri mengerah kakitangan awam di Perbendaharaan dan jabatan-jabatan lain bekerja lebih masa untuk mencari bidasan bagi menjawab cadangan dasar yang dibuat Pakatan Rakyat, seperti yang dibacakan oleh beliau semalam. Walaupun ini satu perkembangan yang baik, kami ingin mengingatkan bahawa kerahan seluruh jentera kerajaan untuk mencari bidasan kepada cadangan dasar Pakatan Rakyat adalah satu salahguna kuasa berbentuk partisan, memandangkan perkara-perkara berikut: 1. Jawatankuasa Manifesto dan Dasar Pakatan Rakyat tidak diberikan akses sama sekali kepada semua data, angka dan statistik yang diperlukan sepenuhnya untuk membuat unjuran yang membolehkan kami berdepan dengan pukulan curi seperti yang dibuat oleh Dato’ Seri Husni hanadzlah 2. Jawatankuasa Manifesto dan Dasar Pakatan Rakyat hanya dianggotai oleh 12 orang dan dibantu oleh sekumpulan sukarelawan yang kecil berbanding keseluruhan jentera kerajaan 3. Jabatan dan jentera kerajaan seperti pegawai-pegawai Perbendaharaan tidaklah boleh diarah untuk menjadi kakitangan parti pemerintah seperti Umno dalam menjawab cadangan-cadangan dasar. Tugas itu wajiblah dipikul oleh kakitangan ibupejabat Umno sendiri, seperti yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat Oleh yang demikian, untuk merancakkan lagi amalan demokrasi di negara ini, kami mengesyorkan supaya sebuah Pejabat Belanjawan Parlimen yang bebas dan tidak berpihak ditubuhkan. Pejabat ini bertanggungjawab menyediakan analisis perbelanjaan/belan jawan dan maklumat ekonomi kepada ahli-ahli parlimen secara objektif supaya perbahasan dasar dan keputusan kewangan boleh dibuat secara telus, bebas dan tepat. Pun begitu, analisa yang dibuat oleh Perbendaharaan dan digunakan oleh Datuk Seri Husni Hanadzlah sebagai bidasan ternyata memakan diri sendiri kerana ia mengesahkan bahawa anggaran kos yang digunakan oleh Pakatan Rakyat bagi membiayai program-program ekonominya adalah tepat. Angka-angka anggaran kos bagi program-program Pakatan Rakyat seperti yang diumumkan Perbendaharaan adalah hampir sama dengan angka-angka anggaran yang digunakan Pakatan Rakyat selama ini. Malah, angka-angka terbaru mengikut analisa Perbendaharaan dan digunakan oleh Datuk Seri Husni Hanadzlah adalah jauh berbeza dengan pelbagai angka yang digunakan oleh Barisan Nasional sebelum ini.  (Oct 11, 2012 | post #39603)