Send a Message
to lily_mawar

Comments

2,051

Joined

Mar 1, 2007

lily_mawar Profile

Forums Owned

Recent Posts

Hati2 Kalau Ambil Amah Indon

Sekarang nya maid2 Indonesia bukan berniat nak bekerja utk cari nafkah, mereka cuma nak menggatal ...  (Apr 26, 2011 | post #9)

ucap selamat...........

Selamat malam Selamat tidur Selamat mimpi Tidur yg enak  (Mar 29, 2011 | post #9560)

Malam Pertama yang SIAL....

Saya teringat tentang seorang kenalan dari Indonesia ... beliau menceraikan isteri nya pada mlm pengantin kerana isterinya tu sedang hamil ... sedangkan dia tak pernah menyentuh isterinya semasa mereka bertunang ... Beliau ceraikan isterinya dgn talak 3 ... majlis perkahwinan yg dia buat, bukan main gah lagi ... malangnya dlm masa beberapa jam selepas majlis tamat mereka bercerai ... Pada ketika tu, gamat keluarga lelaki dan perempuan ... lebih2 lagi ada keluarga dari Singapura, Malaysia yg diundang ... bayangkan, kecoh sgt pada mlm tu ... isteri tu teruk dibelasah oleh keluarga nya kerana mereka malu ... kekasih gelap pun dicari ....  (Mar 28, 2011 | post #1005)

isteri orang sms lelaki bujang

Mungkin isteri orang tu kurang diperhatikan oleh suami ... sebab org lelaki bila dah kawin, perangai mereka berubah ...tengking2, jalan pun jauh2 ... berbeza masa mereka bercinta ... Dalam soal ini suami lah yg bersalah ...  (Mar 28, 2011 | post #176)

Video Seks- Satu lagi konspirasi JAHAT dan BODOH dari UMN...

Saya pun pelik dgn sikap setengah2 ahli politik yg gunakan cara mcm ni utk menjatuhkan seseorang ... gunalah cara yg bijak sebagai Org islam ... Nampak sgt mereka ni tak professional dan mcm org tak berpelajaran ... saya pernah dengar pendapat seseorang tentang politik, menurut beliau politik diM'sia adalah yg paling kotor didunia ...  (Mar 28, 2011 | post #475)

Gunakan Aduan Rakyat ...syabas TV3...

Kenapa banyak bangunan2 yg tak siap dan terbengkalai di JB dan Negeri Sembilan ... dah tu tingkap2 kaca terjuntai yg boleh merbahayakan ... Sepuluh tahun dulu kat sebuah kampung daerah pasir gudang, dikatakan kerajaan nak buat balai polis, tak siap2 dah tu thn ini saya pergi kampung tu ... bangunan yg dikatakan balai polis tu jadi kedai kopi ... kenapa mcm gitu eh ... projek berubah ke atau duit dah habis ...? Baru2 ini ada report yg mengatakan kerajaan nak buat balai polis di kawasan Nusajaya sebab banyak sgt kejadian jenayah ... kerajaan menganggarkan jumlah wang yg akan dibelanjakan ialah 140juta ... wah ..... banyaknya utk buat balai polis ...  (Mar 28, 2011 | post #455)

Melayu Kristian Malaysia

Sekarang ni mcm mana nak kenal org melayu kristian yg talam dua muka? Pura2 berlagak sprt org islam tapi dlm pada itu mereka bergerak secara sembunyi2 ... Seorang teman yg bergiat di gereja di Singapura pernah beritahu beberapa tahun dulu, pada ketika itu dia sedang sibuk dgn kedatangan paderi melayu dari M'sia ...  (Mar 28, 2011 | post #1271)

camana nak tebus dosa berzina dgn bini org???!

Org yg berzina, Allah tak terima ibadahnya selama 70 tahun ... jadi bertaubatlah dgn taubat nasuha ... kalau dah berzina dgn isteri org, kedua2nya mesti minta ampun dgn suami wanita tu ... terpulanglah apa tindakan suami wanita tu, lebih baik dihukum didunia drp dpt azab di akhirat yg lebih pedih ...  (Mar 16, 2011 | post #132)

Boleh ker kita sebagai seorang anak bersetubuh dengan ibu...

Saya pernah diberitahu kisah kejadian yg berlaku disalah sebuah negeri diM'sia ... menurut cerita ahli bomba yg cuba menyelamatkan sebuah keluarga seorang ibu dan 2 org anak lelakinya ... dikatakan mereka dlm keadaan yg mengaibkan (berbo***) ... Pegawai bomba tu pada mulanya tidak menyangka yg mereka ni punya pertalian, sehinggalah dua remaja lelaki yg cedera parah tu memanggil wanita yg didlm kereta tu dgn panggilan ibu ... Wallahualam bissawab ...  (Mar 1, 2011 | post #53)

Gadis Bertudung Sex Lagi....

Kalau bertudung bukan kerana Allah ... maka tak dpt lah keberkatan dan rahmat Allah ... Allah akan cabut sifat malu dari wanita sebagai bala ...  (Mar 1, 2011 | post #124)

saya nak murtad

Sebenarnya banyak benda yg kita buat boleh menjadi murtad atau kearah murtad... salah satu darinya menghalalkan minum arak ... berapa ramai orang Islam bangga minum arak ...  (Mar 1, 2011 | post #98)

saya nak murtad

Gadis sedih beragama apa? Kenapa sedih ...  (Mar 1, 2011 | post #97)

Melayu Kristian Malaysia

Bukankah persatuan kristian melayu diM'sia tu dah lama ditubuhkan, saya pernah diberitahu oleh seorg teman ... mereka menyembunyikan identiti sebenar mereka ... seolah2 mereka masih Islam, ramai dari mereka adalah golongan elite dan terpelajar ... even beberapa thn lalu, teman saya terjumpa seorg lelaki melayu ketika tu bulan Ramadhan di Jalan Masjid India, lelaki tu berpakaian kemas dan dia menyerahkan sebuah kitab kecil, pada mulanya teman saya sangkakan tafsir quran yg kecil, tapi rupa2nya bible ... lebih2 lagi skrg ni mereka berjuang nak gunakan perkataan Allah dlm ceramah mereka,jadi tidakkah ini akan mengelirukan generasi yg akan dtg?  (Mar 1, 2011 | post #959)

Gunakan Aduan Rakyat ...syabas TV3...

Saya nak sampaikan rasa kecewa dgn sikap pemandu2 taxi yg tak menggunakan meter, mengenakan bayaran tambang yg berlipat ganda. Mana pergi JPJ, tak ada ke nak pantau ... Dulu, masa baru2 dikenakan kewajiban pakai meter, sekejap aje mereka gunakan meter, sekarang dah back to normal .... mereka tak suka guna meter, kalau suruh guna meter mereka halau keluar suruh naik taxi lain ...  (Mar 1, 2011 | post #426)

Loving Couple

Loving couple : Perlu ada sensitiviti, ehsan, kasih sayang, prihatin, pengorbanan.  (Jan 14, 2011 | post #364)

Q & A with lily_mawar

Hometown:

Singapore

Neighborhood:

Western

Local Favorites:

Anything that halal

I Belong To:

Allah

When I'm Not on Topix:

Busy with my activity

Read My Forum Posts Because:

Free from any activity

I'm Listening To:

English, Indonesian & Nasyeed

Read This Book:

Pelita Al-Quran (Syed Abdillah Ahmad Al-Jufri)

Favorite Things:

Cooking, Sewing, Volunteer, Listen to the radio, reading

On My Mind:

Allah, Prophet Muhammad & my family

I Believe In:

Allah Almighty