Comments
41 - 60 of 82 Comments Last updated May 15, 2013
BRIELLA

Lower Hutt, New Zealand

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#43
Jan 30, 2013
 
This is a samoan forum, NO SHITE! simply a question on the seriousness of samoan women in samoa who have family who still practice courtship hmmm duh!. Maybe the use of a "soa" a go between person to suss out if they like each other. After the traditional process,maybe a fa'amalamalama or official acceptance from her parents, then your basically marriage material mate.
So If you just wanna mea a girl, make sure she just wants to too, but if you don't tell her, she may fall in love with you, then a gotta huge problem uce. So be careful and be clear you just wanna be friends, cos you can't go out with a samoan girl then dump her cos you'll break her heart and her family, cousins & brothers will find you and kick your fkn ass!! If you want a samoan girl from Samoa, & if she wants you, it's GAME OVER!!!!SHES YOUR FUTURE WIFE!!!

Since: Dec 12

Honolulu, Hi

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#44
Jan 30, 2013
 
BRIELLA wrote:
This is a samoan forum, NO SHITE! simply a question on the seriousness of samoan women in samoa who have family who still practice courtship hmmm duh!. Maybe the use of a "soa" a go between person to suss out if they like each other. After the traditional process,maybe a fa'amalamalama or official acceptance from her parents, then your basically marriage material mate.
So If you just wanna mea a girl, make sure she just wants to too, but if you don't tell her, she may fall in love with you, then a gotta huge problem uce. So be careful and be clear you just wanna be friends, cos you can't go out with a samoan girl then dump her cos you'll break her heart and her family, cousins & brothers will find you and kick your fkn ass!! If you want a samoan girl from Samoa, & if she wants you, it's GAME OVER!!!!SHES YOUR FUTURE WIFE!!!
hihihi...too funny...lol
ulu poki

Orlando, FL

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#45
Jan 30, 2013
 
Soraia wrote:
The average Samoan Girl with a sheltered upbringing will get married early on just to get out of their Parents house, hahaha! Marriage is their ticket to freedom, lol.
and Am. Samoa are the lucky tongans ticket to freedom.. lol

Since: Jan 11

Location hidden

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#46
Jan 30, 2013
 
BRIELLA wrote:
This is a samoan forum, NO SHITE! simply a question on the seriousness of samoan women in samoa who have family who still practice courtship hmmm duh!. Maybe the use of a "soa" a go between person to suss out if they like each other. After the traditional process,maybe a fa'amalamalama or official acceptance from her parents, then your basically marriage material mate.
So If you just wanna mea a girl, make sure she just wants to too, but if you don't tell her, she may fall in love with you, then a gotta huge problem uce. So be careful and be clear you just wanna be friends, cos you can't go out with a samoan girl then dump her cos you'll break her heart and her family, cousins & brothers will find you and kick your fkn ass!! If you want a samoan girl from Samoa, & if she wants you, it's GAME OVER!!!!SHES YOUR FUTURE WIFE!!!
Nicely written Briella - Well said. Let us hope the 'un-cultured' can actually read and comprehend lol.

Re: your point about being Friends/fcuk Buddy if that's all they are after - HA! Samoan Men don't want to be seen as that even if that is their sole intention lol. They want to be seen as the full package, friend, lover, future husband whatever whatever - the whole picture - the whole future; enter the sweet talk they are Pros at.

I guess not many ever just want to be seen as a fcuk buddy even though that's all they are - even Samoan Men lol

Since: Jan 11

Location hidden

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#47
Jan 30, 2013
 
I got no probs being friends/fcuk Buddies only but it's really difficult to do that with Samoan Men because they always start talking about the past, present, future and their Family lol - then the game starts to turn which can land you in all sorts or trou ble haha.

Since: Jan 11

Location hidden

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#48
Jan 30, 2013
 
Gauifaleai wrote:
<quoted text>
talking from experience,so which Gorilla did you marry? or are you one of many fijians who join the B.A to get a free plane ride to Europe? LoL
Unlike many Samoans; I quite enjoy being Home in my Parents company so I never jumped at the first chance to get a marriage ticket to get out of Home or a sticky situation lol. My Parents are super cool haha.

Since: Jan 11

Location hidden

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#49
Jan 30, 2013
 
Gauifaleai wrote:
<quoted text>
hahaha funny I always read why Fijian and Tongan men prefer palagi's, actually I dont just read about it, I see it. Doesnt matter which Island you are from your man will still come with a baggage unless hes a white man.
In my experience, Fijian and Tongan Men prefer Fijian and Tongan Women. It's only Samoan Men I know of that - just from reading it online - that prefer Palagi women for whatever reason.

Samoan Guys I grew up don't have the baggage that the average Samoan guy have lol. But that's because they didn't fcuk around so much in their youth leaving a trail of kids all over and grew up in stable families lol.

Since: Jan 11

Location hidden

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#50
Jan 30, 2013
 
ulu poki wrote:
<quoted text>
and Am. Samoa are the lucky tongans ticket to freedom.. lol
Lucky for Samoans that christians created the institution of marriage - otherwise they would be left without a ticket and for many; it's often their last chance to get anywhere hahahahahaha!
ulu poki

Orlando, FL

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#51
Jan 30, 2013
 
Soraia wrote:
I got no probs being friends/fcuk Buddies only but it's really difficult to do that with Samoan Men because they always start talking about the past, present, future and their Family lol - then the game starts to turn which can land you in all sorts or trou ble haha.
i have no problem being your fck buddy baby... its just that i dont want you to swallow my poki whole..thats why i want you to eat a good meal before we make love..lol
Ami

Puyallup, WA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#52
Jan 30, 2013
 
Poly KING wrote:
<quoted text>or an old lopsided Samoan granny with a double headed dilldough... lmao
Got fix yourself some horse dung...you sound hungry

Since: Jan 11

Location hidden

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#53
Jan 30, 2013
 
ulu poki wrote:
<quoted text>
i have no problem being your fck buddy baby... its just that i dont want you to swallow my poki whole..thats why i want you to eat a good meal before we make love..lol
Well then you have the wrong the Girl because regardless of whether or not I have good chow down beforehand; I'll still be hungry enough to take it whole afterwards hahahaha.
BRIELLA

Lower Hutt, New Zealand

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#54
Jan 30, 2013
 
Soraia wrote:
I got no probs being friends/fcuk Buddies only but it's really difficult to do that with Samoan Men because they always start talking about the past, present, future and their Family lol - then the game starts to turn which can land you in all sorts or trou ble haha.
Yeah, its a personal thing on what the girls/boys intentions are, and whether the parents are traditionally strict, or westernized. So yeah some men have baggage & go on about themselves, then they claim you, get controlling & possessive like a killer choke hold, then you get your cousins and brother again to kick some more ass, and to back off, cos ya justa fkbuddie boy!!

BRIELLA

Lower Hutt, New Zealand

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#56
Jan 30, 2013
 
hahaha this ain't no dating service ulu poki, Soraia wouldn't need to swallow something so small where u can pee on your nuts. (jokes bro kala ula)
ulu poki

Orlando, FL

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#57
Jan 30, 2013
 
BRIELLA wrote:
hahaha this ain't no dating service ulu poki, Soraia wouldn't need to swallow something so small where u can pee on your nuts.(jokes bro kala ula)
somebody is hungry..lol fat gorilla...
plNGPong

Stoke-on-trent, UK

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#58
Jan 30, 2013
 
Soraia wrote:
<quoted text>
Lucky for Samoans that christians created the institution of marriage - otherwise they would be left without a ticket and for many; it's often their last chance to get anywhere hahahahahaha!
My cousin is going out with this samoa women from apia in fiji. I have never seen my cuzzie cheat or shit like I mean this samoan chick got him around her little finger loool. This women cookies and shiiit yet my cousin never ran away.
say what

Auckland, New Zealand

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#59
Jan 30, 2013
 
met nice samoan lady and invited her out on a date with no intention of anything other than having pleasant evening and 6 days later when she asked me to come to her place for lunch her family wanted to know every damn thing about me ,as in they didn't hesitate to ask me directly how much I earn etc.
One no hoper,
the brother I think asked me to give him 50 bucks right there and then.Nice lady but I took her outside said goodbye and never went back. My advice
(p.s yes I'm white) is stay right away from the loonies.
ulu poki

Orlando, FL

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#60
Jan 30, 2013
 
plNGPong wrote:
<quoted text>
My cousin is going out with this samoa women from apia in fiji. I have never seen my cuzzie cheat or shit like I mean this samoan chick got him around her little finger loool. This women cookies and shiiit yet my cousin never ran away.
WTF? Listen ape, please either learn proper english or bring a translator because im having a hard time trying to decipher wtf you are trying to say..lol
plNGPong

Stoke-on-trent, UK

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#61
Jan 30, 2013
 
ulu poki wrote:
<quoted text>
WTF? Listen ape, please either learn proper english or bring a translator because im having a hard time trying to decipher wtf you are trying to say..lol
Try using a phone ape to type with call your tata for a fafa day out in kfc. You gay western Samao mulie be greatful I didn't sell your ass in apia in the chinese markets.
Gauifaleai

Australia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#62
Jan 30, 2013
 
Gauifaleai wrote:
<quoted text>
auuu ufa, e ai sou fa'ai? o fea ea i le lalolagi e te aikae i fafo mai i ai? fa'apea oe ga'o teineti mai samoa e serious latou?oa ga tali fa'apena? te valea? se aikae ia oe ma lou tali valea..o oe se samoa pe leai? ga'o tagata pepelo fia samoa ae e le taitai latou fulufulu e tutupu. alu ia e folo se auaga lafa'e ga le.
sole if you want respect you aint gonna get it on Topix. Dont come on Topix thinking you are respected, this forum is full of disrespect and Bulls everywhere, and talking about the topic of this discussion,well c'mon you really think that only samoan girls are just going to sit back and relax while others put them down on threads like this? No way hosea! its the 20th century you gotta give respect in order for you to get respect.
Gauifaleai

Australia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#63
Jan 30, 2013
 
^^ in reply to APS

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

10 Users are viewing the Samoa Forum right now

Search the Samoa Forum:
Title Updated Last By Comments
If Tonga and Samoa were to have one last war, w... (Dec '12) 6 hr Mr T 700
give back Savai'i Manono and Fagamalo to us fi... 6 hr tongangodz 39
How do you tell the difference between Hawaiins... (Mar '09) 6 hr Mr T 704
Polynesians are the Lost tribe of Naphtali!. 7 hr Mr T 5
What is your favorite Samoan song?? (Feb '09) Wed Proud 1,773
LMS/Lotu Taiti/Lotu Toga/Lotu Pope (Aug '13) Jul 21 Van Iakopo 25
Original Polynesian language Jul 21 forbidthebottomline 155
•••
•••