Malaysia Negara NO 22 Paling Aman di Dunia.

Posted in the Malaysia Forum

First Prev
of 4
Next Last
Pak Man

Kuala Lumpur, Malaysia

#1 Jan 17, 2011
Orang Malaysia, cintakan kedamaian ,,dan di iktiraf Dunia sebagai Orang baik dan aman. Dunia mengakui orang Malaysia ini baik baik dan Negara Malaysia aman sekali.

Malaysia tangga ke-22 dalam indeks keamanan dunia
PUTRAJAYA 17 Jan.- Malaysia berada pada kedudukan ke-22 daripada 149 negara dalam indeks keamanan dunia (GPI).
Di kalangan negara Asia, kedudukan Kuala Lumpur di ranking kedua.
Keputusan itu menunjukkan Malaysia berada di belakang Jepun di kalangan negara Asia manakala New Zealand di kedudukan pertama dunia dalam laporan yang dikeluarkan oleh Institut Ekonomi dan Keamanan (Institute for Economic and Peace).
Mengumumkan perkara itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon berkata, kedudukan terbaru itu merupakan keputusan terbaik yang pernah dicapai Malaysia berbanding tahun-tahun sebelumnya.
Menurut beliau, kejayaan itu hasil daripada kesepakatan rakyat pelbagai kaum yang hidup dalam keadaan stabil dan aman tanpa berlaku sebarang tragedi melibatkan ketegangan kaum.
"Kedudukan Malaysia dalam GPI telah meningkat dari tempat ke-38 pada 2008 ke tangga 26 pada 2009 dan pada 2010, kita mencapai kedudukan ke-22 dan di kalangan negara Asia, kedudukan kita adalah nombor dua.
"Keadaan ini mencerminkan walaupun terdapat pelbagai isu dibahaskan namun keadaan kita memang aman dan damai," katanya.
Beliau berkata demikian selepas sidang akhbar Majlis Perutusan Tahun Baru 2011 Menteri di Jabatan Perdana Menteri di sini hari ini.
Turut hadir Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah dan Ketua Pengarah Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional, Datuk Azman Amin Hassan.
Mengulas lanjut, Tsu Koon memberitahu, laporan itu dinilai berdasarkan tahap keadaan keselamatan di sesebuah negara termasuk isu kestabilan politik dan jenayah dalam masyarakat.
"Walaupun negara kita juga terdapat isu kontroversi tetapi kita tidak mempunyai masalah dari segi kestabilan dan konflik yang besar kerana negara lain juga berdepan situasi yang sama seperti kita.
"Sebagai contoh, dua tahun lalu terdapat pelbagai konflik melanda Thailand yang turut diambil kira oleh badan penilai itu," ujarnya.
Sementara itu, Tsu Koon berkata, kerajaan akan memperluaskan peranan Klinik Sosial yang akan bertindak sebagai agen mengembalikan keamanan di kawasan yang dikategorikan sebagai panas dan berisiko tinggi.
"Sebenarnya Klinik Sosial ini satu konsep bukan sebagai klinik yang ada dewan bedah, tetapi ada beberapa orang tengah (mediator) bersama dengan pemimpin rukun tetangga dan pemimpin persatuan penduduk untuk berunding bersama menyelesaikan masalah.
"Dan kita akan memperluaskan peranan klinik ini seperti klinik bergerak yang akan terus bertindak ke tempat kejadian untuk berbincang jika sesuatu yang buruk berlaku," katanya.
Pak Man

Kuala Lumpur, Malaysia

#2 Jan 17, 2011
Wow Dunia mengakui Malaysia negara No 22 paling aman di Dunia..patutlah Malaysia negara TOP 10 paling ramai di kunjungi turis...
Pak Man

Kuala Lumpur, Malaysia

#3 Jan 17, 2011
Orang Malaysia pun baik baik semua..Gak ada bar bar di sini,,,semuanya aman sentosa..
Pak Man

Kuala Lumpur, Malaysia

#4 Jan 17, 2011
Di mata Dunia..Orang Malaysia peramah, baik, bersopan santun. Negara Malaysia tempat damai,,,indah...Di Malaysia tidak Anarkis kerana aman.

Orangnya juga cool...maklumlah kami pencinta kedamaian...
Pak Man

Kuala Lumpur, Malaysia

#5 Jan 17, 2011
Indo tak nak Peace dengan orang malaysia?
Pembiak Garuda

Malaysia

#6 Jan 17, 2011
syabas rakyat malaysia
nak tau

Kuala Lumpur, Malaysia

#7 Jan 17, 2011
bukina faso sama bosnia lagi aman dari Indon hakhak
nak tau

Kuala Lumpur, Malaysia

#8 Jan 17, 2011
jepun no. 1 di asia tapi pelancong maleh sangat nak g jepun sebab mahal..malaysia kos berpatutan dan macam macam ada..malaysia boleh
Anonymous

Kuala Lumpur, Malaysia

#9 Jan 17, 2011
malaysia tanah tumpahku,aku beruntung dilahirkan di malaysia negara yg aman makmor dan seluruh kaum hormat hormati x de dendam...
zzz

Kuala Lumpur, Malaysia

#10 Jan 17, 2011
nak tau wrote:
bukina faso sama bosnia lagi aman dari Indon hakhak
heran tak de indon masuk...nak tahu kenapa..indon ni tahu berbunuh jer...
Pak Man

Kuala Lumpur, Malaysia

#11 Jan 17, 2011
Mana orang Indo ni? jangan takut orang orang indo,,,kami orang malaysia baik baik dan aman semua...
Angela Baby

Dallas, TX

#12 Jan 17, 2011
Tahniah malaysia..semoga tak ada lg terorist spt nurdin m top dan dr. Azhari asli made in malaysia pengacau indonesia ye...
zzz

Kuala Lumpur, Malaysia

#13 Jan 17, 2011
Angela Baby wrote:
Tahniah malaysia..semoga tak ada lg terorist spt nurdin m top dan dr. Azhari asli made in malaysia pengacau indonesia ye...
sapa yang mempengaruhi mereka kalau bukan orang indon setan bertopeng kan pak ustaz...
Angela Baby

Dallas, TX

#14 Jan 17, 2011
zzz wrote:
<quoted text>
sapa yang mempengaruhi mereka kalau bukan orang indon setan bertopeng kan pak ustaz...
Terpengaruh atau tidak aku rasa mereka punya cukup otak utk berfikir bung.,
ada nama

Kuala Lumpur, Malaysia

#15 Jan 17, 2011
Angela Baby> WROTE:
Terpengaruh atau tidak aku rasa mereka punya cukup otak utk berfikir bung.,

- OH! JADI KAMU MENGAKU YG NURDIN MA TOP DIPENGARUHI AMA TERRORIST INDONESIA? JADI JGN DIBILANG MALAYSIA YG MENGHANTAR NURDIN KE SANA.
nak tanya

Kuala Lumpur, Malaysia

#16 Jan 17, 2011
ada nama wrote:
Angela Baby> WROTE:
Terpengaruh atau tidak aku rasa mereka punya cukup otak utk berfikir bung.,
- OH! JADI KAMU MENGAKU YG NURDIN MA TOP DIPENGARUHI AMA TERRORIST INDONESIA? JADI JGN DIBILANG MALAYSIA YG MENGHANTAR NURDIN KE SANA.
hehe....
Angela Baby

Dallas, TX

#17 Jan 17, 2011
ada nama wrote:
Angela Baby> WROTE:
Terpengaruh atau tidak aku rasa mereka punya cukup otak utk berfikir bung.,
- OH! JADI KAMU MENGAKU YG NURDIN MA TOP DIPENGARUHI AMA TERRORIST INDONESIA? JADI JGN DIBILANG MALAYSIA YG MENGHANTAR NURDIN KE SANA.
Aku tak cakap pun.
Pribumi Sakti

Malaysia

#18 Mar 25, 2011
Malaysia di iktiraf Dunia sebagai no 22 paling aman..

Bukan macam Indonesia negara bar bar yang penuh maling dan kekacuan...ramai orang jahat di Indonesia,
chandorox

Jakarta, Indonesia

#19 Mar 25, 2011
malaysia aman...???

aku rasa kata "aman" kurang tepat la... "diam tak berdaya" baru lah pas.. kerana malaysia ni mempunyai rakyat yang tunduk sehina-hinanya pada penguasa korup dan raja-raja pengangguran... apapun berlaku pada diri dan bangsa mereka, rakyat malaysia ni sentiasa tertunduk-tunduk malu je... takkan ade gejolak yg muncul kepermukaan...
tank

Malaysia

#20 Mar 25, 2011
bangga aku jadi rakyat malaysia...

malaysia tanah tumpah darahku...

apakah nasib jika jadi rakyat indon?

makan taik la....

minum air longkang...

pakai baju kotak la...

kesian orang indon...

cimed hidup seperti raja...pribumi makan taik..

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 4
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 17 min Cbr 250 Keren 98,287
Diajak Ngomong English, HANZIP_RONDA (malon nya... (May '14) 19 min Henrie 53
Sriwijaya sudah terbukti berpusat dan bermula d... 29 min Henrie 1,094
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 1 hr arie 4,482
Silat vs Kungfu, who win? (Apr '12) 1 hr Qirun 401
Makan TAHI BERLENDIR..wow..Sedap nyer 1 hr Murito 55
KESIAN, INDONESIA DIPIMPIN Oleh DEWA BADUT JOKOWI 2 hr Garuda atjeh 4,108
ALUTSISTA RAHASIA buatan INDONESIA (Aug '12) 8 hr kontoculai 62,911
Jokowi PIDATO , Dunia Berdecak KAGUM ada yang I... 9 hr solospiritofjava 720
More from around the web