ULTRAS MALAYA UPAH TKI BAKAR Bendera INDONESIA!

Posted in the Malaysia Forum

First Prev
of 4
Next Last

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#1 Nov 28, 2012
Biasa la Malaysia, kita play smart... kita guna otak.

Kita upah je TKI bakar bendera indon.

Pasti TKI mau punya.

Sorang TKI kita bayar RM50, sure mau punya!

Kah kah kah kah kah kah kah

Since: May 10

Location hidden

#2 Nov 28, 2012
RM50?? banyak tuh... RM2 pun dah cukup untuk TKI.. he he he

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#3 Nov 28, 2012
Bukan susah sangat nak buat bendera indon, kita beli kain putih atau kain kapan, lepas tu kita cat separuh warna merah... jadilah bendera indon.

Kita upah TKI untuk beli kain putih dan cat merah tu.

Lepas tu kita suruh la TKI bakar bendera tu.

Apa susahnya!

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#4 Nov 28, 2012
Pemburu Indon wrote:
RM50?? banyak tuh... RM2 pun dah cukup untuk TKI.. he he he
Ye ke?

Ambik kat mana TKI tu?

Murah sangat tu?

Tak pa la bro, kita bayar la lebih sikit.... duit garuda namanya!

Kah kah kah kah kah kah kah

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#5 Nov 28, 2012
Ish... rasa nak menyanyi la pulak... jom kita nanyi jom...

Hai kawan-kawan, mari kita bernyanyi bersama dengan aku.

Lagu khas untuk AFF Suzuki cup jer.

Sambil tengok youtube kita nyanyi yer...

Ultras Malaya - Indonesia Itu Anjing (AFF suzuki 2012)



Liriknya...

Endo... nesia itu anjing...

Endo... nesia itu anjing...

Endo... nesia...

Endo... nesia...

Endo... nesia itu anjing...

Ish bestnya lagu!

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#6 Nov 29, 2012
Hari tu kami dah upah indon yang balik kampung untuk bakar bendera indon kat kampung dia!

Kami bayar RM100 je.

Bendera Merah Putih Dibakar Orang Tak Dikenal

Temanggung, CyberNews. Satu bendera dan sebuah umbul-umbul merah putih yang dipasang di gapura dan rumah warga di Jalan Kartini, Lingkungan Margorejo RT 01 RW 05, Kelurahan Jampirejo, Temanggung, Jumat (5/8) malam dibakar orang tak dikenal.

Sri Sugiarti (56), pemilik bendera mengatakan bahwa bendera dan umbul-umbul di depan rumanya itu, sedianya dipasang dalam rangka menyambut hari kemerdekaan RI ke 66 tahun ini. Namun, dia sendiri mengaku tidak tahu kalau ada pembakaran bendera di depan rumahnya.

"Saya tidak tahu kalau bendera milik saya, dan umbul-umbul merah putih milik RT dibakar orang. Tahu-tahu tadi, sekitar jam 06.00 pagi ada polisi datang kesini mengamankan barang bukti. Kalau pengalaman saya, misal orang gila yang membakar
biasanya sambil teriak-teriak tapi ini tidak," katanya.

Menurutnya keganjilan semakin tampak, sebab satu umbul-umbul bermotif warna-warni (bukan merah putih) yang hanya berjarak 75 cm dari bendera miliknya tidak dibakar. Sementara, justru satu umbul-umbul merah putih yang berjarak kurang lebih dua meter dari bendera merah putih di depan gapura malah dibakar.

Warsidi (68), suami Sri Sugiarti yang juga pemilik bengkel Rela Hati ini mengatakan hal senada, dia sama sekali tidak tahu ada pembakaran bendera. Dia memperkirakan pembakaran dilakukan malam hari di atas jam 22.00, sebab selepas umat Islam melaksanakan shalat tarawih bendera masih utuh.

Warga lain, Triyono (60), menjelaskan dia mendapat laporan dari seorang warga bernama Warsito (50), yang mengetahui ada pembakaran sekitar pukul 22.30 WIB, saat itu bekasnya masih terasa hangat. Warga belum bisa menyimpulkan apa motif pelaku membakar bendera.

Malam itu, kondisi TKP di depan SMPN 1 Temanggung pun tengah sepi, sebab warga sedang rapat RW. Namun, berdasar informasi yang dapat dihimpun, di tengarai di lokasi pembakaran bendera pada jam yang hampir bersamaan ada dua orang lelaki mencurigakan dengan ciri-ciri rambut dicat merah. Namun saat hendak didekati dua orang itu keburu pergi.

"Berhubung ini simbol negara, berarti kan pelanggarannya bukan kriminal biasa, maka kita langsung lapor polisi. Kami juga belum tahu apa motivasinya, setahu saya di sini belum pernah ada kejadian seperti ini. Herannya yang membakar milih bendera, dan umbul-umbul merah putih saja yang lain tidak, "ujarnya.

Saat ini barang bukti berupa sisa tali bendera, sapu lidi, dan tiang bendera sudah diamankan polisi. Di TKP hanya tersisa tali bendera, bekas lelehan bendera yang menempel di aspal jalan, serta sebagian tiang bendera yang terlihat hangus dan berjelaga.

Sementara itu, Kasatreskrim Polres Temanggug Iptu Agung Setyo Budi Utomo ketika dikonfirmasi menjelaskan, pihaknya tengah menyelidiki lebih lanjut motivasi pembakaran yang belum jelas ujung pangkalnya tersebut. Sejauh ini, polisi telah mengumpulkan barang bukti dan meminta keterangan dari para saksi.

http://suaramerdeka.com/v1/index.php/read/new...
Lipstick ATM

Jakarta, Indonesia

#7 Nov 29, 2012
kenapa nyuruh TKI? ga berani ya :)
malon dongo

Bantul, Indonesia

#8 Nov 29, 2012
malon memang terbukti gak punya "telor"

gak berani melakukan sendiri lon ????

malon terbukti lembik !!!!!!!

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#9 Nov 29, 2012
Lipstick ATM wrote:
kenapa nyuruh TKI? ga berani ya :)
indon bodoh perang, sebab asyik baca buku primbon jawa je.

Cuba baca buku seni peperangan (the arts of war)... biar pandai sikit!

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#10 Nov 29, 2012
Baca tektik perang ni indon!

3. Pinjam tangan seseorang untuk membunuh.(Bunuh dengan pisau pinjaman.)

Serang dengan menggunakan kekuatan pihak lain (kerana kekuatan yang minima atau tidak ingin menggunakan kekuatan sendiri).

Perdaya sekutu untuk menyerang musuh, sogok pegawai musuh untuk menjadi pengkhianat, atau gunakan kekuatan musuh untuk melawan dirinya sendiri.

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#11 Nov 29, 2012
Sakit hati indon akan lebih dalam lagi sebab:

1. Bendera indon dibakar

2. Yang bakar tu orang indon sendiri

3. Yang diupah oleh Ultras Malaya (Malaysia)

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#12 Nov 29, 2012
Dengan mengupah TKI untuk bakar bendera indon, kesannya kepada bangsa indon akan lebih menyakitkan dan lebih mendalam lagi.

Kah kah kah kah kah kah kah

“Endo... nesia itu Anjing...”

Since: Nov 12

Lahad Datu, Malaysia

#13 Nov 29, 2012
Semalam yang terajang supporter indon tu adalah geng Ultras Malaya dari Segambut Dalam tu, kebanyakannya berketurunan Jawa Malaysia.
POH CHONG HUA

Malaysia

#14 Nov 29, 2012
Lipstick ATM wrote:
kenapa nyuruh TKI? ga berani ya :)
Kerana bangsa Indon bangsa murahan. Tiada maruah.
ngara mslim tmpat judi

United States

#16 Nov 29, 2012
sundul ah..
#hahaha, makin aneh aja otak malon.
tukang karut

Pangkor, Malaysia

#17 Nov 29, 2012
malon dongo wrote:
malon memang terbukti gak punya "telor"
gak berani melakukan sendiri lon ????
malon terbukti lembik !!!!!!!
Kalau kami yg bakar pun boleh tak ada masalah tapi kalau TKI yang bakar tentu lebih seronok... lebih best! lebih pedas!
Agent123

Jakarta, Indonesia

#18 Nov 29, 2012
buktikan lon jangan cuma cakap kosong sabtu aku tunggu di bukit jahil

Since: Nov 12

Location hidden

#19 Nov 29, 2012
Upah indon untuk protes pembakaran bendera.Pakai baju timnas malaysia

Itu akan kelihatan orang2 malaysia membantah pembakaran bendera indon. Masukkan dalam Youtube.

dan kita pakai baju timnas indon...lalu lalang di tempat pembakaran bendera dan biarkan saja bendera indon dibakar. Itu kelihatan yang warga indon tidak peduli benderanaya dibakar.

kihkihkih.....
malon dongo

Bantul, Indonesia

#20 Nov 29, 2012
tukang karut wrote:
<quoted text>
Kalau kami yg bakar pun boleh tak ada masalah tapi kalau TKI yang bakar tentu lebih seronok... lebih best! lebih pedas!
coba buktikan ucapan lu lon, berani bakar bendera indonesia ???????
tukang karut

Pangkor, Malaysia

#21 Nov 29, 2012
Dike Ezwa wrote:
Upah indon untuk protes pembakaran bendera.Pakai baju timnas malaysia
Itu akan kelihatan orang2 malaysia membantah pembakaran bendera indon. Masukkan dalam Youtube.
dan kita pakai baju timnas indon...lalu lalang di tempat pembakaran bendera dan biarkan saja bendera indon dibakar. Itu kelihatan yang warga indon tidak peduli benderanaya dibakar.
kihkihkih.....
Mantap bro idea tu... bijak
biar satu dunia tengok youtube tu.. hehe

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 4
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
SAVE israel dari serangan biadab roket hamas 12 min Haji Muhammad Abd... 492
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 13 min SAVE JESUS 84,236
Saya mendoakan Indonesia terus miskin. Amiin. 28 min XRudal 50
Satu Lagi prestasi TNI di Lebanon,,duuh bangga ... (Mar '08) 41 min rakyat indonesia 76
Syukuran Jokowi, Indon Buang Kepala Kera ke Ten... 58 min omar habeeb 7
sabah sarawak keluar malaysia 1 hr rakyat indonesia 5
Lee chong wei Positif Doping- 1 hr anti malonte 17
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 1 hr Mista Lonely 3,842
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 3 hr firdhan 9,576
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 3 hr bobo 13,210
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 6 hr tito-12 27,659

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE