Saje nak tanya baik2 kepada malaysians...

Posted in the Malaysia Forum

First Prev
of 7
Next Last

“I <3 Mamaknya Najib”

Since: Mar 13

Location hidden

#1 Mar 9, 2013
kenapa korang bodoh, lembap dan bangang sangat... pekak dan tak tau malu macam babi?

mohon dijawab sejujurnya...:)

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#2 Mar 9, 2013
Entah la, saya tak faham la nape korang bangsa kuli sentiasa beranggapan lebih pintar dari majikan anda disini ?

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#3 Mar 9, 2013
Tapi bagus juga anda beranggap kami sebagai majikan yang bodoh, setidak2nyer kami boleh perah hasil kesenangan dengan senyap :)

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#4 Mar 9, 2013
Oleh itu anda semua bebas beranggap kami bodoh dan sebagainya sesuai dengan fitrah kemampuan anda. Hehe

“I <3 Mamaknya Najib”

Since: Mar 13

Location hidden

#5 Mar 9, 2013
nah kan... terbukti tak tau malu mengaku majikan cuma karna punya pembantu orang indonesia.

di indonesia, orang malaysia tak ada suara. malu, inferior, takut dan tunduk pada orang indonesia.

di negara manapun malaysia malu mengaku malaysia. yang cina lebih suka mengaku cina. yang india lebih suka mengaku india. yang melayu sering dikira orang indonesia.

kecuali di negara persemakmuran, melayu dikesan sebagai melayu. sebab melayu masih dikenali sebagai budak ratu british.

jiakakak
yon-yon

Jakarta, Indonesia

#6 Mar 9, 2013
yin-yin wrote:
Tapi bagus juga anda beranggap kami sebagai majikan yang bodoh, setidak2nyer kami boleh perah hasil kesenangan dengan senyap :)
yin gak usah pake "nyer-nyer" dong ngomongnya, jd illfeel gua dengernya.. oke yin?

“I <3 Mamaknya Najib”

Since: Mar 13

Location hidden

#7 Mar 9, 2013
yon-yon wrote:
<quoted text>
yin gak usah pake "nyer-nyer" dong ngomongnya, jd illfeel gua dengernya.. oke yin?
itu bahasa babi, gan...kejer aper sajer sedier supayer tak laper perutnyer..wkakakak

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#8 Mar 9, 2013
yon-yon wrote:
<quoted text>
yin gak usah pake "nyer-nyer" dong ngomongnya, jd illfeel gua dengernya.. oke yin?
Ow ? gak seneng ma nyer2 ya kang ?

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#9 Mar 9, 2013
Udah sarapan ka belum akang semua ? kalau udah kita berhantem yuk . Lets fight for your right to be smart ya boys . hehe.

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#10 Mar 9, 2013
Bapaknya Najib wrote:
<quoted text>
itu bahasa babi, gan...kejer aper sajer sedier supayer tak laper perutnyer..wkakakak
Enngak-engak(sound like donkey), ke tik ke tak ke dong dong dong . Hahaha :p

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#11 Mar 9, 2013
Oops ! Are you ready ?
yon-yon

Jakarta, Indonesia

#12 Mar 9, 2013
yin-yin wrote:
<quoted text>Ow ? gak seneng ma nyer2 ya kang ?
bukan kenapa-kenapa yin.. gak enak didengarnya... lucu yin. tp ya terserah yin-yin aje sih. yg pasti kalo gua dengernya jadi gimana gitu yin...

ayo berantem yin... hehehhe
yon-yon

Jakarta, Indonesia

#13 Mar 9, 2013
fact, orang malaysia suka dengan gaya bicara orang indo tapi tidak sebaliknya.
yon-yon

Jakarta, Indonesia

#14 Mar 9, 2013
yin-yin wrote:
Oops ! Are you ready ?
be smart, be elegant, your future parent-in-law might be reading..

“Oh Yes, I inspire everyone”

Since: Jul 12

Location hidden

#15 Mar 9, 2013
untuk menutupi perasaan inferior mereka, malon menipu diri sendiri dengan bilang :
- indon iri dan cemburu dengan pencapaian kami
- indon bangsa kuli yg banyak kirim babu ke sini
BAH ! Argumen yang dangkal & cetek !!
Yang bener, indo hanya muak dengan kecongkakan kalian. Kalian bangsa yg congkak dan sombong padahal ga punya prestasi apa2.
Indo kirim TKI bukan berarti kami bangsa ga bermartabat. TKI itu bermuamalah. Bekerja dgn dasar saling membutuhkan.
Cina yg mrpkn negara besar aja banyak kirim pelacur amoy Cungkuo ke luar negri utk mendptkan devisa. Masih mending kami, kirim tenaga yg kerja halal

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#16 Mar 9, 2013
yon-yon wrote:
<quoted text>
be smart, be elegant, your future parent-in-law might be reading..
Alamak ! Oh no !
yon-yon

Jakarta, Indonesia

#17 Mar 9, 2013
what is your breakfast today Mrs yin?
maganet7

Petaling Jaya, Malaysia

#18 Mar 9, 2013
Yg faktanya indon kerja di malaysia maka secara automatik malaysia adalah majikan indon.makanya indon ini hanyalah kuli dan bawah tapak kaki malaysia.jd sedar2 dong dimana tempat ko dan nenek moyang mu cari rezeki.klu xde malaysia mgkn kamu kebuluran di indon sana.

Since: Apr 11

Kuala Lumpur, Malaysia

#19 Mar 9, 2013
yon-yon wrote:
<quoted text>
bukan kenapa-kenapa yin.. gak enak didengarnya... lucu yin. tp ya terserah yin-yin aje sih. yg pasti kalo gua dengernya jadi gimana gitu yin...
ayo berantem yin... hehehhe
Oh , I see .
ehemm !
maganet7

Petaling Jaya, Malaysia

#20 Mar 9, 2013
Noor Layla wrote:
untuk menutupi perasaan inferior mereka, malon menipu diri sendiri dengan bilang :
- indon iri dan cemburu dengan pencapaian kami
- indon bangsa kuli yg banyak kirim babu ke sini
BAH ! Argumen yang dangkal & cetek !!
Yang bener, indo hanya muak dengan kecongkakan kalian. Kalian bangsa yg congkak dan sombong padahal ga punya prestasi apa2.
Indo kirim TKI bukan berarti kami bangsa ga bermartabat. TKI itu bermuamalah. Bekerja dgn dasar saling membutuhkan.
Cina yg mrpkn negara besar aja banyak kirim pelacur amoy Cungkuo ke luar negri utk mendptkan devisa. Masih mending kami, kirim tenaga yg kerja halal


Halal apa.sedar lah rumah urut dan kelab malam di sini pekerja org indon.masuk malaysia kalau xdpt visa mula la ikut cara haram.seludup masuk pakai tongkang.kenapa indon suka ya jd kuli di malaysia.berjuta yg dtg ooo....xsangka indon suka jd kuli...O_o

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 7
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 9 min BIRO JODOH 108,262
Cowok ganteng itu kebanyakan suku apa ya? (May '14) 15 min Kal_El 21
Tanah,galian,mineral indon majoriti dikuasai as... 16 min ranbir kapoor 590
This is Malaysia Forum - NOT INDON FORUM 20 min NKRI Sabah dan Sa... 48
Low IQ, Punca Indon Dijajah Asing? 33 min ranbir kapoor 363
Lebih terkenal indonesia atau malaysia di mata ... (Dec '13) 52 min malayahudi 86
rintihan indon terhadap kemakmuran malaysia 57 min makdatok 95
Adakah Malaysia membenci Indonesia? Undi dan Ko... 1 hr Indonesia gitu loh 90
rezim diktator umno parti oposisi dilarang ikla... 1 hr makdatok 186
Melayu bangsa sial yang dijajah JAWA 6 hr NKRI Sabah dan Sa... 142
Sriwijaya sudah terbukti berpusat dan bermula d... 11 hr Mohd Am 2,908
More from around the web