created by: hamba alllah | Oct 18, 2007

Malaysia

7,580 votes

PERKATAAN PALING SESUAI UNTUK PEKIDA 36 77

Click on an option to vote

  • samseng kampung
  • anjing-anjing menyalak
  • badut kpd kongsi cina
  • pembela bangsa
  • kempunan nak jadi macam MAFIA
  • tangkal sial bangsa melayu
  • peniru penciplak logo2 KONGSI
  • penegak AGAMA
  • barua(anjing) tauke cina
  • barua kepada pemimpin melayu
Comments
841 - 860 of 4,893 Comments Last updated Jul 10, 2014
runbella

Puchong, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#890
Jun 1, 2008
 
EMMM wrote:
Asalamualaikum saudara semua.
disini saya cadangkan agar orang orang atasan yang menubuhkan organisasi PEKIDA ini membuat post mortem semula agar orang melayu beragama islam ini kembali di hormati dan disegani oleh bangsa bangsa lain.Perbanyakan kuliah agama dan kesedaran sivik pada ahli dan dalam masa yang sama ilmu mempertahankan diri turut sama dipelajari.Buat tapisan pada mereka yang berminat untuk menjadi ahli.Adakan latihan dan kelas khas pada mereka yang kurang pindidikan agama setelah lulus dalam nilai moral dan keagamaan baru layak jadi ahli biasa.Perbanyak dan terapkan nilai rasa kasih sayang sesama Islam tak kira sesama ahli ataupun bukan ahli.Ketatkan disiplin ahli dengan lebih islamik dan berhemah tinggi.
Saya sebenarnya amat berbangga dengan pertubuhan Pakida ini setelah mengatahui sejarah latar belakang ia ditubuhkan ,sungguh besar perjuangan ayahda ayahda terdahulu dalam menangani permasalahan yang wujud termasuk menentang kominis.Berbagai bentuk kerja silaturahim dilakukan sesama masyarakat.
Tapi sekarang saya amat sedih dengan keadaan ahli ahli sekarang,ramai yang ambil kesempatan keatas kebaikan yang ayahda berikan.ada juga yang memperguna-gunakan ayahda sehingga ayahda dipandang serong oleh masyarakat.
Ada juga terdapat ahli-ahli pakida yang jadi body guard di hotel-hotel,pub,disko,dandut dan macam-macam lagilah tempat maksiat.dan bekerja pula dengan tokey berbangsa asing.Malu bangsa kita jadi baruah untuk bangsa asing.
Pada masa dahulu orang cina dan india pandang tinggi dan hormat pada seseorang melayu apabila balik dari mekah dan mereka tahu orang melayu yang pergi kesana bukan kosong ilmu dan patut dihormati.Tapi sekarang bangsa kita sendiri tak tahu nak menghormati orang yang berilmu dan alim.Macm mana bangsa lain nak menghormati kita??
saya harap dengan usaha murni pihak atasan PAKIDA untuk menjalankan pemutihan ini mendapat sokongan dan kerjasama sesama ahli dan bukan ahli tanpa sebarang pertikaian dan perbalahan.Orang melayu sebenar orang yang HEBAT dan Gemilang bak kata pepatah Laksamana Hang Tuah Takan Melayu Hilang Di dunia.sekian wassalam HIDUP PAKIDA
terima kasih bro atas pandgn yg bernas...kami akan cuba dan kami pun mmg kearah tu.terima kasih
lie 30

Batu Caves, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#891
Jun 1, 2008
 
mukhalafussalam smuer..adik baru je join..adik simpang 3 labu kubong..abg2 bleh tunjuk ajar kat adik x..adk x fham lah naper adenye buah nie..ape pntingnye buah ni..kte sptutnyer menegakkan agama islam..bukannye nak bangge kan buah permainan nie..huhuhu..salam///
lexmark

Temerloh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#892
Jun 1, 2008
 
lie 30 wrote:
mukhalafussalam smuer..adik baru je join..adik simpang 3 labu kubong..abg2 bleh tunjuk ajar kat adik x..adk x fham lah naper adenye buah nie..ape pntingnye buah ni..kte sptutnyer menegakkan agama islam..bukannye nak bangge kan buah permainan nie..huhuhu..salam///
salam///...ok mcm ni buah ni maksudnye bahasa isyarat...ramai ahli yg tak paham buah ni untuk ape sebenarnye....buah atau bahasa isyarat ni di gunakan pada zaman nenek moyang kita dahulu...bergunanye buah ni ialah pada keadaan tertentu sahaja iaitu pada keadaan darurat di mana mereka tidak boleh berkomunikasi menggunakan mulut atau suara...jadi buah ni la yg boleh digunakan supaya pengkhianat atau musuh tidak dapat mengetahui pergerakan,perbualan dan persahabatan yg baik dan yg buruk antara mereka....pada zaman sekarang pulak buah ini sama tujuan nye supaya kita boleh mengenali adik beradik seperjuangan...kerana zaman kita sekarang ini jugak masih ade musuh dan pengkhianat bngsa dan agama...jadi harus paham ape maksud buah dan juga bile waktu ketika perlu digunakan jadi pada adik yg baru di harap ikutla telunjuk yg btul jauhi yg mungkar ade masalah bertanye atau dtg sendiri ke pjbt pekida bnggunan kobena kg baru kuala lumpur ok..salam kasih mesra buat adik///....
Bro_

Petaling Jaya, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#893
Jun 2, 2008
 
penang_kia wrote:
pekida ker apa ker yang penting untuk ISLAM dan BUMI MELAYU....ALLAHUAKBAR
Penang Kia?????Emm...kumpulan ni yang paling hebat dan tidak belagak berbanding semua yang lain

“level2,B8,JPM”

Since: May 08

kuala kangsar

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#894
Jun 2, 2008
 
Patik Lebai wrote:
<quoted text>
susah juga Bro....
sementara Ayahnda dan Abang yang kurang bertauliah juga ada agenda lain di luar matlamat Pekida sebenar. termasuk campuran unsur Poltok , Bisnez dan serta kekuasan....yang kadang2 di perlukan untuk satu pertahanan.
*
*
*
USAHA PEMUTIHAN INI SECARA PERLAHAN-LAHAN TELAHPUN DILAKSANAKAN...
MEMANDANGKAN TERDAPAT SEBILANGAN BESAR KEAHLIAN PALSU,MAKA USAHA INI TERPAKSA DIJALANKAN SECARA LEBIH MENDALAM...
DIHARAP DENGAN ADANYA USAHA INI,NAMA BAIK AGAMA ISLAM,BANGSA MELAYU AKAN KEMBALI BERMARUAH...
SALAM///
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#895
Jun 2, 2008
 
assalamualaikum....... saudara..saudaraku...aku lebih suka kau orang belajar buah silat...tapi kalau buah isyarat itu baik apasalahnya... aku melihat satu filem dekomantari tentang satu kumpulan di amerika latin...baru2 ini ia pernah keluar diranjangan istro.. dan 1 lagi di amerika... mereka mengunakan pergerakan tangan sebagai lambang kumpulan mereka... mereka kumpulan yang banyak terlibat dengan jenayah...seperti pelacuran...dadah....dan pembunuhan serta pergaduhan.... dalam islam tidak menyebut seperti adik beradik....atau serupa adik beradik.. hanya persaudaraan sesama islam... perjuangan untuk bangsa dan agama... aku tak kira kau siapa...kau saudaraku...di mana bumi ku pijak disitu langitkanku junjung.... ingat..... bulat air kerana pemetong...bulat menusia kerana muffakat..yang muda tak mungkin jadi abang....yang tua tak mungkin jadi adek... yang muda kita sayangi...yang tua kita hormati..jangan kita mencangkau adat...adat bertiang agama...kerana orang melayu mempunyai tatasusilanya... kalau kelian betul bertunjangkan agama..allhamdulilah. tapi jika bertopingkan agama di laknati Allah...awas.kerana di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku..
lexmark

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#896
Jun 2, 2008
 
akuanakmelayu wrote:
assalamualaikum....... saudara..saudaraku...aku lebih suka kau orang belajar buah silat...tapi kalau buah isyarat itu baik apasalahnya... aku melihat satu filem dekomantari tentang satu kumpulan di amerika latin...baru2 ini ia pernah keluar diranjangan istro.. dan 1 lagi di amerika... mereka mengunakan pergerakan tangan sebagai lambang kumpulan mereka... mereka kumpulan yang banyak terlibat dengan jenayah...seperti pelacuran...dadah....dan pembunuhan serta pergaduhan.... dalam islam tidak menyebut seperti adik beradik....atau serupa adik beradik.. hanya persaudaraan sesama islam... perjuangan untuk bangsa dan agama... aku tak kira kau siapa...kau saudaraku...di mana bumi ku pijak disitu langitkanku junjung.... ingat..... bulat air kerana pemetong...bulat menusia kerana muffakat..yang muda tak mungkin jadi abang....yang tua tak mungkin jadi adek... yang muda kita sayangi...yang tua kita hormati..jangan kita mencangkau adat...adat bertiang agama...kerana orang melayu mempunyai tatasusilanya... kalau kelian betul bertunjangkan agama..allhamdulilah. tapi jika bertopingkan agama di laknati Allah...awas.kerana di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku..
salam....ayat yg manis tapi sayang kekurangan fakta....ape yg perlu dijelaskan adalah cara pembawakan seseorang...ok...paham...berga ntung pada individu....antara persaudaraan dan adik beradik aku rasa panggilan itu lebih erat umpama ko ngan adik ko....persaudaraan sesama islam itu sudah pasti....kesian ko kurang ilmu tapi nak berkata2....aku nak tnye ape maksud adik beradik...dan ape maksud persaudaraan.....sape kata dlm islam adik beradik takde....kalu tak ape makne adik beradik ko....ko ni kalu setakat nak ckp mcm ni baik ko diam lg aman...
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#897
Jun 2, 2008
 
assalamualaikum....... saudara..saudaraku...aku lebih suka kau orang belajar buah silat...tapi kalau buah isyarat itu baik apasalahnya... aku melihat satu filem dekomantari tentang satu kumpulan di amerika latin...baru2 ini ia pernah keluar diranjangan istro.. dan 1 lagi di amerika... mereka mengunakan pergerakan tangan sebagai lambang kumpulan mereka... mereka kumpulan yang banyak terlibat dengan jenayah...seperti pelacuran...dadah....dan pembunuhan serta pergaduhan.... dalam islam tidak menyebut seperti adik beradik....atau serupa adik beradik.. hanya persaudaraan sesama islam... perjuangan untuk bangsa dan agama... aku tak kira kau siapa...kau saudaraku...di mana bumi ku pijak disitu langitkanku junjung.... ingat..... bulat air kerana pemetong...bulat menusia kerana muffakat..yang muda tak mungkin jadi abang....yang tua tak mungkin jadi adek... yang muda kita sayangi...yang tua kita hormati..jangan kita mencangkau adat...adat bertiang agama...kerana orang melayu mempunyai tatasusilanya... kalau kelian betul bertunjangkan agama..allhamdulilah. tapi jika bertopingkan agama di laknati Allah...awas.kerana di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku..
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#898
Jun 2, 2008
 
serupa adik beradik.. hanya persaudaraan sesama islam... perjuangan untuk bangsa dan agama... aku tak kira kau siapa...kau saudaraku...di mana bumi ku pijak disitu langitkanku junjung.... ingat..... bulat air kerana pemetong...bulat menusia kerana muffakat..yang muda tak mungkin jadi abang....yang tua tak mungkin jadi adek... yang muda kita sayangi...yang tua kita hormati..jangan kita mencangkau adat...adat bertiang agama...kerana orang melayu mempunyai tatasusilanya... kalau kelian betul bertunjangkan agama..allhamdulilah. tapi jika bertopingkan agama di laknati Allah...awas.kerana di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku..
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#899
Jun 2, 2008
 
di mana bumi ku pijak disitu langitkanku junjung.... ingat..... bulat air kerana pemetong...bulat menusia kerana muffakat..yang muda tak mungkin jadi abang....yang tua tak mungkin jadi adek... yang muda kita sayangi...yang tua kita hormati..jangan kita mencangkau adat...adat bertiang agama...kerana orang melayu mempunyai tatasusilanya... kalau kelian betul bertunjangkan agama..allhamdulilah. tapi jika bertopingkan agama di laknati Allah...awas.kerana di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#900
Jun 2, 2008
 
jangan kita mencangkau adat...adat bertiang agama...kerana orang melayu mempunyai tatasusilanya... kalau kelian betul bertunjangkan agama..allhamdulilah. tapi jika bertopingkan agama di laknati Allah...awas.kerana di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#901
Jun 2, 2008
 
kalau kelian betul bertunjangkan agama..allhamdulilah. tapi jika bertopingkan agama di laknati Allah...awas.kerana di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#902
Jun 2, 2008
 
di nusantara ini ada 1 kumpulan yang berpegang teguh dengan agama... mereka berani buat apasaja jika Islam diijak. mereka adalah kumpulan mujahiddin nusantara.... mereka sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#903
Jun 2, 2008
 
sanggup mati di jalan Allah... jumpa lagi saudara2ku
payung

Hong Kong

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#904
Jun 2, 2008
 
askum...bro semua...cuba renung dan sama2 fikir ini mana tau kita dpt bntu @ tolong..
...Nauzubillah... jauhkan lah anak dan cucu kita dari golongan kafir seperti ini... amin...
Muslimin dan muslimat..........
Sebarkanlah walau sepotong ayat.
Wassalam
Just forwardkan utk makluman kita semua...
Cara untuk masuk Kristian, mereka perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor, Kedah,Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar (sukar nak dikesan) Beliau beri penerangan kepada
1. Polis Bukit Aman
2. Pusat Islam (untuk menyedarkan umat Islam) Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini.
Seorang bekas paderi Abd Ra! hman Yaakob (Pengarah Anti Dadah, Batu Gajah) pernah menjadi paderi selama 23 tahun.En Abd Rahman adalah berdakwah di dalam bahasa Inggeris. Beliau sebagai paderi dikenakan 4 syarat:
1. Tidak boleh hisap rokok,
2. Tidak boleh minum arak,
3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah,
4. Tidak boleh kahwin.
Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua paderi Indonesia) bapak Bruto yang menyediakan air ini. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasat dan mereka ada lesen. Ketua paderi Kamaruddin Hj Ahmad Dalam pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan.
PENGUMUMAN
HARAP DISAMPAIKAN KPD ORANG ISLAM KITA Sabda Rasulullah SAW: "Sebarkanlah walau satu ayat pun. Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhn! ya ia telah mendapat kemenangan yang besar."
Mengikut rekod Jabatan Agama Islam, Selangor merupakan kawasan yg paling ramai mempunyai penduduk Melayu Islam yg bertukar agama, bukan sahaja kepada Kristian, tetapi juga kepada agama lain seperti Hindu. Keduanya, kawasan Kuala Lumpur dan diikuti dengan Pulau Pinang. Sejumlah kecil kes murtad juga terdapat di negeri-negeri lain. Yang menyedihkan, terdapat banyak kes-kes terbaru yg membabitkan remaja belasan tahun. Pada minggu lepas, Jabatan Agama Islam telah berjaya menarik balik seorang remaja perempuan berusia 15 tahun yg bersekolah di sebuah sekolah di Puchong. Remaja ini telah menukar agama dan dilarikan untuk dikahwinkan dgn seorg yg berlainan agama. Di sebuah sekolah menengah di Pandan Jaya, 2 org remaja perempuan juga berjaya diselamatkan dari terus hanyut. Mengikut maklumat yg diterima dari 2 remaja ini, mereka selalu dibawa ke sebuah gereja (letaknya di tepi highway ! Cheras); diajar dan diKristiankan oleh dua orang paderi wanita berbangsa Melayu. Sisters tersebut masih berada di gereja tersebut. Remaja-remaja tersebut diatas sekarang berada di Ulu Yam untuk pemulihan akidah. Kalau kita semua boleh recall, pada beberapa tahun lepas, terdapat seorg paderi Melayu yg bernama Jamaluddin telah memurtadkan ramai Melayu di sebuah gereja di Bukit Gasing. Sekarang ini beliau telah kembali ke Malaysia setelah beberapa tahun berada di luar negara; dan dinaikkan pangkat menjadi seorang Bishop dan berjanji akan mengKristiankan lebih ramai warga Melayu di sini.
payung

Hong Kong

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#905
Jun 2, 2008
 
Terdapat satu kes; recently; dimana seorang anak Tan Sri telah melahirkan seorg bayi di sebuah hospital di Penang. Para petugas di hospital tersebut membuat laporan kepada Jabatan Agama Islam setelah mencurigai sesuatu yg tidak kena sedang berlaku. Wanita tersebut hanya didatangi oleh sekumpulan yg pastinya bukan Islam. Malah wanita tersebut ingin ! menamakan bayi tersebut (dilihat dari borang pendaftaran kelahiran) dgn nama yg jelas bukan nama seorg penganut Islam. Jabatan Agama Islan dgn kerjasama Perkim telah berjaya membawa 'lari' wanita & bayi tersebut ke Selangor; dan ditempatkan buat masa ini di sebuah rumah kampung bersama-sama sebuah keluarga Islam. Walau bagaimanapun, keluarga ini sering didatangi dan dikacau oleh si'claimant' wanita tersebut. Wanita tersebut juga sedang dipulihkan.
Di Kedah yg suatu ketika dahulu sibuk dengan Black Metal , kini terdapat kumpulan baru yg menamakan diri mereka J.I.T.@ Jgn Ikut Tuhan. Mereka juga terdiri dari remaja-remaja Melayu (lelaki & perempuan) dan telah menolak kepercayaan kepada Allah. Cara mereka men'declare'kan diri mereka free-thinker adalah dengan cara masing-masing mencuri sebuah Al-Quran. Kemudian mereka akan mengadakan upacara yg berasingan. Remaja lelaki akan menghidupkan unggun api dan akan mengelilingi! unggun tersebut sambil mengoyak-ngoyakkan helaian al-quran dan dibakar. Mereka juga memasukkan titisan darah mereka kedalam gelas yg telah bercampur dgn darah kambing kalau tak silap). Kemudian minum. Manakala kumpulan perempuan pula, modus operandi utk mengesahkan mereka bukan lagi Islam, ada sedikit kelainan. Remaja perempuan ini akan berbogel sambil mengoyak-ngoyakkan al-quran tersebut dan ditaburkan. Bagi menghina agama suci kita ini, mereka melakukan penzinaan dgn senior lelaki mereka di atas helaian yg koyak tersebut. Mengikut kata Zulkifli, Ketua Puteri kumpulan tersebut telah berjaya diselamatkan dan sekarang dalam peringkat pemulihan. Jabatan Agama Islam dgn kerjasama Perkim masih lagi mencari ahli-ahli yg hanyut itu.
Saya ingin juga mengambil kesempatan ini untuk berkongsi pengalaman saya sendiri. Saya pernah mempunyai seorang senior ketika belajar di Terengganu dahulu dan menjadi murtad pada tahun pertengahan 80-an!. Dia boleh dikatakan rapat dgn saya. Seorg anak cikgu yg berasal dari Muar. Seorg pelajar yg pintar & rajin mengaji Al-Quran. Setelah tamat kursus, beliau pernah ditawarkan utk melanjutkan pelajaran ke US atas "Young Lecturer Scheme". Tetapi dihalang oleh ibunya kerana khuatir sesuatu yg tidak baik berlaku. Beliau seorg yg patuh pada perintah org tuanya pun bersetuju. Tidak lama kemudian, kawan saya ini mendpt pekerjaan di sebuah syarikat guaman yg terkenal di Kuala Terengganu. Di sana, bermulalah kisah yg sedih ini. Kawan saya ini telah berkenalan dgn anak tuan punya syarikat guaman ini; sehingga mengheret dia menjadi seorg penganut Kristian. Setelah berkawin di sebuah gereja di Kuala Terengganu, beliau pernah dtg mencari saya; dan terakhir yg saya tahu, dia sudah mempunyai seorang anak perempuan dan menjadi seorg penganut Kristian yg setia; rajin ke gereja dan menghayati Bible .
Tujuan saya bukan utk mengaibkan dia, t! etapi untuk kita jadikan sempadan. Kisah Aisyah Bukhari dan kawan saya ini mempunyai persamaan; good religious foundation but got carried away. Missionary agama lain sungguh kuat dari segi bantuan kewangan; sebab itu ia semakin menular sekarang. Dulu, mereka menggunakan issionary mereka dgn cara berbuat baik, mengambil hati, bercinta dan berkahwin. Sekarang, golongan pelajar Islam pula yg dijadikan mangsa; kurang pasti cara mereka tackle. Pinta penceramah semalam, agar dapat kita sama-sama mengambil ikhtibar dan melakukan sesuatu yg terbaik untuk masa depan generasi Islam di Malaysia ini. Bagi yg mampu atau yg sudi menghulurkan sedekah; salurkan niat murni kepada PERKIM atau pihak yg berkenaan kerana bantuan yg diterima tidak mencukupi. Dgn caruh dgn adanya sumber kewangan yg kukuh.
payung

Hong Kong

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#906
Jun 2, 2008
 
/S:Tolonglah 'forward'kan e-mail ini kepada sahabat-sahabat kita. Tolonglah hindarkan anak-anak Melayu ISLAM kita daripada termakan racun dakyah kritianisasi ini, di samping kita juga perlu menjaga diri kita sendiri.INSYA-ALLAH setiap usaha yang murni kerana ALLAH, akan diberkati!

INI ADALAH HANYA SEBAHAGIAN DARI KISAH REMAJA MELAYU KITA YANG MURTAD....TERDAPAT RAMAI LAGI YANG SUDAH TERPESONG AKIDAH MEREKA........Sekarang aku mintak kawan² semua tolong fowardkan email ni pada seberapa ramai saudara² seagama kita semoga ia menjadi ikhtibar & peringatan... untuk manfaat bersama.

"

mana tau pkara ini kita boleh sama2 bantu @ ini adalah dikira salah satu dari pejuangan kita....wassalam .,.dipetik dari www.Tranungkite.net
akuanakmelayu

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#908
Jun 2, 2008
 

Judged:

1

saudara2ku..... aku dah lama mengikut perkembangan pekida ni.... kumpulan kebanggaan bangsa melayu..kawan2 aku..adik ipar aku...adek aku...sendiri adalah kumpulan pekida...kalau ada kenduri kat rumah mak aku punyalah ramai..ahli pekida datang... maklumlah adik ipar dan adek perempuanku duduk serumah mak aku. kereta masing2 ada lambang pekida... adik ipar aku banglong kawasan kampung aku...tempat tak perlu bagi tahu. dia pekida 30.... dan tempat kerja aku kawan2 ku 2 ..3 orang adalah kumpulan pekida juga ... kumpulan 77.... aku pernah bercampur ramai gang pekida ni... malah ada yang pelawa aku masuk.... lebih2 adek ipar aku... tapi tak payalah aku kata pada adek ipar aku...aku ni dahlah abanglong kau bila masuk pekida kau pulak jadi banglong aku... tak acilah... biar aku jadi banglong anak sulong...dah tentu orang panggil aku banglong. kadang2 aku heran jugak tenggok dia orang ni...lambang seakan sama2 tapi kumpulan lain2.... kumplan kawasan ni tak ngam dengan kumpulan kawasan ni... banglong taman perumahan ni tak ngam dengan banglong taman perumahan ni..... ni bukan nak baut cerita... berlaju depan mata aku... masa aku repir kereta bulan puasa lepas...ada malaung tu, kereta dia adalah lambang pekida..... dia punya krek lain macam...tapi yang aku tak perkenan tu selamba je isap rokok bulan puasa depan orang... aku rapat dan tegur dia...wah...dia cakap apa kat aku...lu kalau tak mahu tenggok lu pergi tempat lainlah... geram lah aku...bukan aku sorang ada kat situ adalah dekat 4 orang termasuk sorang makcik... aku tanya tu kereta sapa...dia jawap kereta dia... aku cakap lagi kat dia... tu lambang apa... pekidakan...kau tanggal lambangtu... dia dah pandang aku lain macam ... cemas sikit... lepas dia padam rokok ia.... aku bagi tahu kat dia maksut corgan kata kat lambangtu... kalau ikut hati nak aku pijak aje budak tu... pekida tak pekida... itu hari aku ada jumpa budak tu sedang melepak dengan kawan2 dia... kedai pakmat 3 line tu... dia pandang aku semacam aje... itu hari sorang2...macam tikus...bila dah dengan kawan dia...wah dia pandang aku macam nak makan aku... dia ingat aku takut kat dia...kirim salam... kalau nak kena pendendang cucu tokduko selendang merah...cubalah... bila sorang macam tikus ..bila ramai dialah hero konon...
runbella

Puchong, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#909
Jun 2, 2008
 

Judged:

1

wahai saudara2 ku sekalian..marilah kita kembali ke jlan allah....mengikut kajian sains dgn berpandukan al quran dan al hadis,dajal akan muncul di penghujung tahun ini...bukti tanda kiamat sudah hampir dekat...keluarnya dajal,maka bermulalah tanda2 besar berlakunya kiamat...
lexmark

Kepong, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#910
Jun 2, 2008
 

Judged:

1

akuanakmelayu wrote:
saudara2ku..... aku dah lama mengikut perkembangan pekida ni.... kumpulan kebanggaan bangsa melayu..kawan2 aku..adik ipar aku...adek aku...sendiri adalah kumpulan pekida...kalau ada kenduri kat rumah mak aku punyalah ramai..ahli pekida datang... maklumlah adik ipar dan adek perempuanku duduk serumah mak aku. kereta masing2 ada lambang pekida... adik ipar aku banglong kawasan kampung aku...tempat tak perlu bagi tahu. dia pekida 30.... dan tempat kerja aku kawan2 ku 2 ..3 orang adalah kumpulan pekida juga ... kumpulan 77.... aku pernah bercampur ramai gang pekida ni... malah ada yang pelawa aku masuk.... lebih2 adek ipar aku... tapi tak payalah aku kata pada adek ipar aku...aku ni dahlah abanglong kau bila masuk pekida kau pulak jadi banglong aku... tak acilah... biar aku jadi banglong anak sulong...dah tentu orang panggil aku banglong. kadang2 aku heran jugak tenggok dia orang ni...lambang seakan sama2 tapi kumpulan lain2.... kumplan kawasan ni tak ngam dengan kumpulan kawasan ni... banglong taman perumahan ni tak ngam dengan banglong taman perumahan ni..... ni bukan nak baut cerita... berlaju depan mata aku... masa aku repir kereta bulan puasa lepas...ada malaung tu, kereta dia adalah lambang pekida..... dia punya krek lain macam...tapi yang aku tak perkenan tu selamba je isap rokok bulan puasa depan orang... aku rapat dan tegur dia...wah...dia cakap apa kat aku...lu kalau tak mahu tenggok lu pergi tempat lainlah... geram lah aku...bukan aku sorang ada kat situ adalah dekat 4 orang termasuk sorang makcik... aku tanya tu kereta sapa...dia jawap kereta dia... aku cakap lagi kat dia... tu lambang apa... pekidakan...kau tanggal lambangtu... dia dah pandang aku lain macam ... cemas sikit... lepas dia padam rokok ia.... aku bagi tahu kat dia maksut corgan kata kat lambangtu... kalau ikut hati nak aku pijak aje budak tu... pekida tak pekida... itu hari aku ada jumpa budak tu sedang melepak dengan kawan2 dia... kedai pakmat 3 line tu... dia pandang aku semacam aje... itu hari sorang2...macam tikus...bila dah dengan kawan dia...wah dia pandang aku macam nak makan aku... dia ingat aku takut kat dia...kirim salam... kalau nak kena pendendang cucu tokduko selendang merah...cubalah... bila sorang macam tikus ..bila ramai dialah hero konon...
hahaha....cantik karangan....mcm yg aku bgtau berani kerana benar alamat aku dah bg ngape tak bgtau je kat org atasan....ckp ko bkn main lebat nak pijak la penendang tokdulo selendang merahla...tapi ko sendiri penakut kan....kirim salam kat sape tokduko ko ke....org yg ckp besar ni bkn kuat pun....haa ko sendiri dah kata ade sudara mara ko ahli pekida kan....sedara mara ko tu pun perangai same ke ngan ahli yg lain ke lg teruk....ko ni pun aku pelik dah ko kata kan seakan sama so dah tntula lain....yg ko plak bile sorang penakut bile ckp ko la hero buat hampeh....kalu ko rasa ko betul ko tak menyalak dlm forum ni...ade cara lain lg...akai ada ka...lu balik lu jumpe adik ipar lu ke ape ke lu tnye die punye perangai ape mcm lg teruk ke atau same je....

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Other Recent Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
Ayo DUKUNG ISIS . 9 min hahaha 501
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 12 min fankui cibai 70,993
BERANIKAH AMERIKA MENYERANG China ??? WW III ,,, 34 min fankui cibai 21
persamaan kelakuan jawa dan yahudi! mau menguas... (Aug '13) 42 min anrisuba 42
Maaf ya ! KRISTEN ITU BUKAN AGAMA ..,, (Apr '13) 1 hr Piranha 513
***** INSAN3 SUFI ALIRAN KAMPRET LAKNATIYYAH **... (Aug '12) 1 hr fankui cibai 851
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 1 hr akbar innocent 27,304
CARA NGENTOT CEWEK ISLAM SECARA GRATIS """""""... (Apr '13) 1 hr jokowi babi 2,127
ALUTSISTA RAHASIA buatan INDONESIA (Aug '12) 1 hr Usah Nak diLaden 62,761
Malaysia itu MISKIN , ada bantah?? 3 hr breeze 379

Search the Malaysia Forum:
•••