Malaysia News

Puchong, Malaysia

#63 Apr 22, 2011
betulbetulbetul wrote:
<quoted text>
haha, kawan ane orang malaysia di kampus banyak yg suka maen ke doli pakcik..
jawa bisa bersahabat dengan kita pakcik, walopun ada beberapa separatis. gak kayak malon yg jelas2 mengekang cina n india, n yg tau hanya org yg diluar malon.
wah, sabah n serawak juga makmur luar tapi dalem hancur. ckckakak,
bagaimana orang dihekang bisa menjadi top 10 terkaya di Malaysia ya ?

Sabah dan Sarawak hancur ? Hancur mana banding ama Papua, Sulawesi, NTT etc ?
Iwul

Mount Morris, MI

#64 Apr 22, 2011
M
Malaysia News wrote:
<quoted text>
Presiden Indonesia semuanya/majority adalah JAWA.
PM Malaysia ada pelbagai keturunan.
:)
orang luar jawa,,malah yg memenangkan sby..
Senbabi

Netherlands

#65 Apr 22, 2011
Sundanese wrote:
<quoted text>
Gua tanya ulang:
----------
Kapan SUNDA yang jadi SUKU KEDUA TERBESAR bisa jadi PRESIDEN INDONESIA??
Sabah bukan suku kedua terbesar loh!
Damai.
XD
----------
jawab
:D
Kapan SABAH dan SARAWAK yang jadi PM Malingsia??
Senbabi

Netherlands

#66 Apr 22, 2011
KAPAN POLLING ONLINE SABAH???
BERANI TAK CEM SARAWAK???
XIXIXIXI
‘Sarawak should leave Malaysia’ tops wish list in an online poll

By Sheridan Mahavera April 15, 2011

SIBU, April 15 — An independent online survey among over 1,000 Sarawakians have found that a significant number express the wish that Sarawak should leave the federation of Malaysia and be its own sovereign country.

This was the most popular “wish” under a category of governance issues in the survey which was conducted through online social network Facebook and Twitter.

But talk of secession is considered seditious in Malaysia.

Other wishes include a corruption-free administration, separation of the judicial, executive and law-making branches of government, no politicisation of religion and total ownership of petroleum revenues.

The poll, called the “Sarawak Wish List”, was done by influential, non-partisan local youth group called the Sarawak Bloggers.

The survey was conducted from April 4 to 7 and is intended to present a collective voice to politicians ahead of the state election tomorrow.

Respondents, who were mainly young, tech-savvy Sarawakians, were asked to vote for what they considered to be the most pressing concern in Sarawak. Participants could only vote once for a concern or suggestion.

The poll garnered 3,780 votes within three days, said Eileen Foong, a member of the group.

The suggestion “Sarawak to leave Malaysia” attracted more than half of the 795 votes under the governance category. The category itself represented 21 per cent of the total votes cast.

Foong explained that the wish was rooted in the feeling that Sarawak had not prospered in tandem with the rest of Malaysia despite being one of its richest states.

“There is a feeling that many policies that do not really benefit us have been imposed on us from the peninsula, that there is a bias in terms of focus and development.

“So it’s another way of saying, because Sarawak has not really benefited from being part of Malaysia, maybe we’d be better off on our own,” she said.

“But this does not in any way mean that it’s achievable. It’s a sentiment based on frustration with how the federal government has treated Sarawak.”

Not all who were frustrated with unequal development voted to leave Malaysia however. The suggestion “faster and better development” was also a popular suggestion with 332 votes or nine per cent of total votes cast.

Overall, the biggest share of votes (22 per cent) went to a category on better road and transportation networks. This included suggestions for a public transport system, railroads and roads into every village.

Economic issues had the third largest vote pool (11 per cent) which reflected respondents’ wishes for more job opportunities, lower housing costs and lower petrol prices.

The rest of the categories comprised wishes for better education facilities such as universities and colleges and improved human rights such as titles for tribal land and total freedom of religion. Both garnered 6 per cent of total votes.

The remaining categories comprise suggestions under:

• the telecommunications category, for state-wide Wifi coverage and better mobile phone services (6 per cent)

• entertainment — local theme park, more events (5 per cent)

• forests and the environment — stop deforestation, no more dams (5 per cent)

• basic amenities — electricity and water supply for everyone (4 per cent)

• health facilities — more hospitals (3 per cent)

• reduce crime —(2 per cent)

A copy of the poll results has been handed over to some political parties contesting the election. The Sarawak Bloggers group however declined to reveal the identity of these parties.
Malaysia News

Puchong, Malaysia

#67 Apr 22, 2011
Iwul wrote:
M<quoted text>orang luar jawa,,malah yg memenangkan sby..
Soalannya apakah bisa non-Jawa menjadi Presiden.. bukan siapa yang bisa memilih presiden
Malaysia News

Puchong, Malaysia

#68 Apr 22, 2011
Senbabi wrote:
<quoted text>Kapan SABAH dan SARAWAK yang jadi PM Malingsia??
Vice-President UMNO orang Sabah. bisa dipilih menjadi Timbalan PM dan seterusnya PM.

Kapan Cina, Dayak, Flores bisa menjadi Presiden RI ?
cup

Batam, Indonesia

#69 Apr 22, 2011
yang tepat yaitu sepuluh presiden jawa dan para politikus jawa tiada mampu mengungguli satu perdana mentry melayu malaysia, bahkan para presiden jawa pun berkuasa 50 tahun tapi tiada hasil pun mereka indonesia tetap tertinggal rakyat nya banyak sekali yang miskin. Sudah waktunya jawa kehilangan kekuasaan, bahkan korupsi kkn dan teror bom di mana2 terjadi di jawa.
Senbabi

Netherlands

#71 Apr 22, 2011
Malaysia News wrote:
<quoted text>
Soalannya apakah bisa non-Jawa menjadi Presiden.. bukan siapa yang bisa memilih presiden
HOHOHOHO
APAKAH BJ HABIBIE ORANG JEPUN?
TOLOL LU!
cup

Batam, Indonesia

#72 Apr 22, 2011
ya, apakah bisa non jawa jadi presiden. Jawabnya tentu bisa, terbukti melayu malaysia mampu maju melebihi jawa. Tapi para jawa tentu tidak akan tinggal diam membiarkan presiden dari non jawa. Para jawa pasti bakal menggunakan segala cara dan upaya buat menghalanginya dan menggagalkan nya sebagai amalan politik para jawa, seperti telah terjadi pada habibie.
Senbabi

Netherlands

#73 Apr 22, 2011
Malaysia News wrote:
<quoted text>
Vice-President UMNO orang Sabah. bisa dipilih menjadi Timbalan PM dan seterusnya PM.
Kapan Cina, Dayak, Flores bisa menjadi Presiden RI ?
sIAPAPUN WARGA NEGARA RI YANG BERMINAT MAJU JADI PRESIDEN, BOLEH SAJA. TIDAK ADA LARANGAN SAMA SEKALI.
PIL-PRES DI INDONESIA ADALAH LANGSUNG OLEH RAKYAT, PARLEMEN TIDAK MENENTUKAN.
SABAH/SARAWAK KAPAN?
Iwul

Santa Clara, CA

#74 Apr 22, 2011
Malaysia News wrote:
<quoted text>
Soalannya apakah bisa non-Jawa menjadi Presiden.. bukan siapa yang bisa memilih presiden
bisa banget.
malas ya boyan

Santa Clara, CA

#75 Apr 22, 2011
.yaiyalah gan..rakyat malon dah dikebiri kerajaan sume..hehehehehe
Iwul

Mount Morris, MI

#76 Apr 22, 2011
Di balik saja ptanyaannya,apa semua rakyat malaysia dapat jadi raja..hahaha,pening pasti jawabnya..
Samsir alam

Yogyakarta, Indonesia

#77 Apr 23, 2011
satu kata yang tak akan pernah hilang

G.A.N.Y.A.N.G M.A.L.A.Y.S.I.A
budak ipoh

Simpang Ampat, Malaysia

#78 Apr 23, 2011
Samsir alam wrote:
satu kata yang tak akan pernah hilang
G.A.N.Y.A.N.G M.A.L.A.Y.S.I.A
ganyang malaysia udah gagal dong...hehehe
budak ipoh

Simpang Ampat, Malaysia

#79 Apr 23, 2011
Malaysia News wrote:
<quoted text>
Vice-President UMNO orang Sabah. bisa dipilih menjadi Timbalan PM dan seterusnya PM.
Kapan Cina, Dayak, Flores bisa menjadi Presiden RI ?
kalau org Sabah,aku sokong Anifah Aman jadi PM..
Samsir alam

Yogyakarta, Indonesia

#80 Apr 23, 2011
budak ipoh wrote:
<quoted text> ganyang malaysia udah gagal dong...hehehe
lon2 bodohnya kamu!!

kata itu gak akan pernah hilang!!!!!!!

bukti kebencian kami kepada negara malingsia

mulai dari ekonomi
musik
ketenaga kerjaan

malaysia sudah kami kuasai
Cicak bin kadal

Mount Morris, MI

#81 Apr 23, 2011
Damaraj wrote:
adakah pemimpin indonesia terlalu lemah? 10 ganti presidennya belum tentu mampu saing & cabar seorang PM malaysia..
buktinya lihat sendiri kemajuan malaysia & indonesia,jauh beda bukan?
Mahathir contohnya telah membawa malaysia jauh meninggalkan indonesia,sedangkan sebelumnya malaysia & indonesia hampir sama saja kemajuannya.
kini giliran Najib, indonesia bakal tertinggal jauh lagi... pasti payah utk mengejar..
barangkali indonesia memerlukan 20 ganti presiden utk menyaingi seorang perdana menteri malaysia..
singapura baru kemaren sore merdeka dari malasya,kenapa sekarang singapore 10 x lebih maju dari malasya..?? Bodoh bin tolol kah pemimpin malasya...?? Indonesia vs brazil atau indonesia vs argentina itu baru diel buat perbandingan..?!! Ts nya tolol bin goblokkk.. Sory agak kasar..tapi itu kenyataannya
pahlawan MERATAP

Jakarta, Indonesia

#82 Apr 23, 2011
baguslah si Lee Kuan Yeew , membawa singapore keluar dr malayshit ..karena beliau tahu kalau bangsa melayu semenanjung itu pemalas, dungu, nggak punya otak, besar cakap doang ! Lihat sekarang Malon aja iri dan dengki sama singapore ! singapore dan juga negara tetangganya lainnya, lebih memilih menjalin hubungan akrab dgn Indonesia ketimbang malayshit !
sadarkah kamu dengan fakta tersebut lon ?
budak ipoh

Simpang Ampat, Malaysia

#83 Apr 23, 2011
pahlawan MERATAP wrote:
baguslah si Lee Kuan Yeew , membawa singapore keluar dr malayshit ..karena beliau tahu kalau bangsa melayu semenanjung itu pemalas, dungu, nggak punya otak, besar cakap doang ! Lihat sekarang Malon aja iri dan dengki sama singapore ! singapore dan juga negara tetangganya lainnya, lebih memilih menjalin hubungan akrab dgn Indonesia ketimbang malayshit !
sadarkah kamu dengan fakta tersebut lon ?
malang sekali wilayah indonesia masih dibawah kemiskinan kemunduran gara2 kebodohan presiden goblok mereka dari suku jawa...

alangkah indahnya negeri mereka jika bebas merdeka dari jawashit...xixixi

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 21 min allah swt Jongos ... 108,245
Berita pagi ini, Malaysia akan hancur (Aug '09) 22 min kita satu nusantara 636
Srithai plans bigger role in Malaysia 48 min IBU ERIKA 1
Pre-teen author Liette MacCoull talks about mon... 54 min IBU ERIKA 1
Secession is not Sedition: Any state that joine... 1 hr freedom 1
1 Kristen Sanggup Melawan 10 Islam dalam Debat (Mar '11) 1 hr Budi Santoso 1,081
Lebih terkenal indonesia atau malaysia di mata ... (Dec '13) 1 hr zzzzz 85
rezim diktator umno parti oposisi dilarang ikla... 3 hr NKRI Sabah dan Sa... 185
Melayu bangsa sial yang dijajah JAWA 3 hr NKRI Sabah dan Sa... 142
Adakah Malaysia membenci Indonesia? Undi dan Ko... 7 hr serumpun melayu 89
Sriwijaya sudah terbukti berpusat dan bermula d... 8 hr Mohd Am 2,908
More from around the web