created by: asuk | Sep 13, 2008

Malaysia

2,089 votes

Kongsi Cerita Hantu Anda

Click on an option to vote

  • Hantu
  • Hantu pontianak
  • Toyol
  • Hantu Raya
  • Hantu Air
  • Hantu Hijau
  • Hantu Berbulu Hitam
  • Histiria
  • Cerita Orang Bunian
  • Hantu Puaka
Comments
1 - 20 of 215 Comments Last updated Apr 15, 2012
First Prev
of 11
Next Last
asuk

Penang, Malaysia

#1 Sep 13, 2008
Kongsikan Cerita Hantu yang Pernah anda jumpa..Apa perasaan Anda bila bertemu dengan Hantu..Mari Komen..
Fazrifani Auladi

Jakarta, Indonesia

#2 Sep 13, 2008
Semalam gw sedang menonton TV...
ketika ada berita..., gw lihat gambar syaitan dan Iblis2 sehingga gw pon ketakutan...
yang gw lihat di TV adalah gambar bodohwwi.., ajib bin najib.. Anwar alaihim sodomi... etc..
oooh rupanya tv3..... patut ler...
hhiiiyyy seerreemmm...!!

“ISENG AJA”

Since: Jul 08

Location hidden

#3 Sep 13, 2008
Fazrifani Auladi wrote:
Semalam gw sedang menonton TV...
ketika ada berita..., gw lihat gambar syaitan dan Iblis2 sehingga gw pon ketakutan...
yang gw lihat di TV adalah gambar bodohwwi.., ajib bin najib.. Anwar alaihim sodomi... etc..
oooh rupanya tv3..... patut ler...
hhiiiyyy seerreemmm...!!
hahahaha,,,,ada uji nyalinya Harry Panca nggak??
asuk

Penang, Malaysia

#4 Sep 13, 2008
Ini ada satu cerita hantu yang saya alami, ketika itu saya gan adik ipar saya nak pergi memancing di sebuah hutang di area selangor.

Kami memancing di sana sebab ada orng kata banyak ikan ketutu.Ikan ketutu mahal kalau dapat seekor pun dah di kira lumayan. 1kg rm70.00.

Kami bergerak dari rumah sekitar jam 4.12 petang dengan menaiki motor honda ex5. Kami sedikit pun tidak rasa takut, cuma di dalam kepala hanya memikirkan untuk mendapatkan duit dengan kerja yang kami lakukan.

Di kawasan hutan itu terdapat anak sungai yang pecah akibat banjir rupanya disitulah kawasan lubuk ikan ketutu. Ketutu suka mendiami kawasan lubuk yang dalam dan mempunyai rimbunan pokok mengkuang.
Kami tiba di kawasan Hutan Tebal itu tepat jam 7.15 petang. Berbekal 2 batng Joran dan umpan anak ikan.

Kami memancing tidak berjauhan maklumlah Hutan Tebal dan gelap gelita.

Malam itu kami dapat seekor ikan ketutu yang berat agak2 sekilogram. wah untung kita hari ni, menyebabkan kami mula gila nak mancing lagi. Ikan ketutu aktif bila waktu malam di siang hari ia akan jadi bodoh macam tunggul kayu.

Tiba-tiba hujan renyai2 di waktu bulan mengambang pada malam itu, hairan ribut tak ada, guruh pun tak ada tiba2 hujan. kami tidak berputus asa masih lagi meneruskan aktiviti memancing ketutu pada malam tersebut.

Tiba-tiba di jalan laluan balak lama muncul 1 kelibat manusia. Muka kami tidak nampak cuma nampak rambutnya panjang memcecah ke bumi di pacar
cahaya bulan hujan renyai2 pada malam itu, kain kafan menyaluti tubuhnya.

Dia bergerak pelahan-lahan menuju kearah kami dengan bunyi wanita sedang menangis.

Kami mula ketakutan lalu berlari mendapatkan motor yang tidak jauh dari tempat kami memancing.

Bunyi helaian jangan cakap, sangat kuat kedengaran.

kami memecut laju meninggalkannya..setelah jauh kami bergerak bunyi tangisan tersebut sudah pun reda. syukur tidak terjadi apa2 pada malam tersebut .hanya seekor ikan sahaja yang kami dapat.
sekian terima kasih..

“ORANG HENSEM INSIDE”

Since: Aug 08

Medan, Indonesia

#5 Sep 13, 2008
Hantu itu benar adanya,

bagaikan udara, bisa merasakan tapi tak kelihatan..

Satu satunya hantu yang kelihatan adalah Hantu Toyol di forum ini.

“ISENG AJA”

Since: Jul 08

Location hidden

#6 Sep 13, 2008
asuk wrote:
Ini ada satu cerita hantu yang saya alami, ketika itu saya gan adik ipar saya nak pergi memancing di sebuah hutang di area selangor.
Kami memancing di sana sebab ada orng kata banyak ikan ketutu.Ikan ketutu mahal kalau dapat seekor pun dah di kira lumayan. 1kg rm70.00.
Kami bergerak dari rumah sekitar jam 4.12 petang dengan menaiki motor honda ex5. Kami sedikit pun tidak rasa takut, cuma di dalam kepala hanya memikirkan untuk mendapatkan duit dengan kerja yang kami lakukan.
Di kawasan hutan itu terdapat anak sungai yang pecah akibat banjir rupanya disitulah kawasan lubuk ikan ketutu. Ketutu suka mendiami kawasan lubuk yang dalam dan mempunyai rimbunan pokok mengkuang.
Kami tiba di kawasan Hutan Tebal itu tepat jam 7.15 petang. Berbekal 2 batng Joran dan umpan anak ikan.
Kami memancing tidak berjauhan maklumlah Hutan Tebal dan gelap gelita.
Malam itu kami dapat seekor ikan ketutu yang berat agak2 sekilogram. wah untung kita hari ni, menyebabkan kami mula gila nak mancing lagi. Ikan ketutu aktif bila waktu malam di siang hari ia akan jadi bodoh macam tunggul kayu.
Tiba-tiba hujan renyai2 di waktu bulan mengambang pada malam itu, hairan ribut tak ada, guruh pun tak ada tiba2 hujan. kami tidak berputus asa masih lagi meneruskan aktiviti memancing ketutu pada malam tersebut.
Tiba-tiba di jalan laluan balak lama muncul 1 kelibat manusia. Muka kami tidak nampak cuma nampak rambutnya panjang memcecah ke bumi di pacar
cahaya bulan hujan renyai2 pada malam itu, kain kafan menyaluti tubuhnya.
Dia bergerak pelahan-lahan menuju kearah kami dengan bunyi wanita sedang menangis.
Kami mula ketakutan lalu berlari mendapatkan motor yang tidak jauh dari tempat kami memancing.
Bunyi helaian jangan cakap, sangat kuat kedengaran.
kami memecut laju meninggalkannya..setelah jauh kami bergerak bunyi tangisan tersebut sudah pun reda. syukur tidak terjadi apa2 pada malam tersebut .hanya seekor ikan sahaja yang kami dapat.
sekian terima kasih..
thanks ceritanya, udah aku baca postingnya. besok2 posting lagi ya.
Fazrifani Auladi

Jakarta, Indonesia

#7 Sep 13, 2008
Andre_Mada wrote:
<quoted text>
thanks ceritanya, udah aku baca postingnya. besok2 posting lagi ya.
Tumben neh...
lagi gak enak badan ya..?
he he he...

“ISENG AJA”

Since: Jul 08

Location hidden

#9 Sep 13, 2008
Fazrifani Auladi wrote:
<quoted text>
Tumben neh...
lagi gak enak badan ya..?
he he he...
halo bro, ceritanya nggak memprovokasi sih. jadi ya gue damai2 aja.
gimana kabar lo?
kemarin nggak ikut meet up ya?
Fazrifani Auladi

Jakarta, Indonesia

#10 Sep 13, 2008
iyaa...
meet up..?
apa tuh.., gak paham ..
ya gak ikut..

“MY FACE IS MONEY”

Since: Aug 08

GOD MUST BE CRAZY

#11 Sep 13, 2008
aku biasa lempang orang bunian.bukan niat aku nak melempang tapi bangsa tu kidnap anak orang kampung aku...siap ngan terajang gaban lagi...ha.ha.ha.ha.ha.ha.ha.ha .

“MY FACE IS MONEY”

Since: Aug 08

GOD MUST BE CRAZY

#12 Sep 13, 2008
asuk wrote:
Ini ada satu cerita hantu yang saya alami, ketika itu saya gan adik ipar saya nak pergi memancing di sebuah hutang di area selangor.
Kami memancing di sana sebab ada orng kata banyak ikan ketutu.Ikan ketutu mahal kalau dapat seekor pun dah di kira lumayan. 1kg rm70.00.
Kami bergerak dari rumah sekitar jam 4.12 petang dengan menaiki motor honda ex5. Kami sedikit pun tidak rasa takut, cuma di dalam kepala hanya memikirkan untuk mendapatkan duit dengan kerja yang kami lakukan.
Di kawasan hutan itu terdapat anak sungai yang pecah akibat banjir rupanya disitulah kawasan lubuk ikan ketutu. Ketutu suka mendiami kawasan lubuk yang dalam dan mempunyai rimbunan pokok mengkuang.
Kami tiba di kawasan Hutan Tebal itu tepat jam 7.15 petang. Berbekal 2 batng Joran dan umpan anak ikan.
Kami memancing tidak berjauhan maklumlah Hutan Tebal dan gelap gelita.
Malam itu kami dapat seekor ikan ketutu yang berat agak2 sekilogram. wah untung kita hari ni, menyebabkan kami mula gila nak mancing lagi. Ikan ketutu aktif bila waktu malam di siang hari ia akan jadi bodoh macam tunggul kayu.
Tiba-tiba hujan renyai2 di waktu bulan mengambang pada malam itu, hairan ribut tak ada, guruh pun tak ada tiba2 hujan. kami tidak berputus asa masih lagi meneruskan aktiviti memancing ketutu pada malam tersebut.
Tiba-tiba di jalan laluan balak lama muncul 1 kelibat manusia. Muka kami tidak nampak cuma nampak rambutnya panjang memcecah ke bumi di pacar
cahaya bulan hujan renyai2 pada malam itu, kain kafan menyaluti tubuhnya.
Dia bergerak pelahan-lahan menuju kearah kami dengan bunyi wanita sedang menangis.
Kami mula ketakutan lalu berlari mendapatkan motor yang tidak jauh dari tempat kami memancing.
Bunyi helaian jangan cakap, sangat kuat kedengaran.
kami memecut laju meninggalkannya..setelah jauh kami bergerak bunyi tangisan tersebut sudah pun reda. syukur tidak terjadi apa2 pada malam tersebut .hanya seekor ikan sahaja yang kami dapat.
sekian terima kasih..
tak jumpa ngan aku.kalau jumpa aku nak kencing petai atas kepala hantu tu...ha.ha.ha.ha.ha.ha.ha.

“kawe oghe KELATE wei!!”

Since: Sep 08

KELANTAN DARUL NAIM

#13 Sep 13, 2008
aku ada satu cerita seram.....
seram ni...
para forumer penakut disaran agar jangan menbacanya....
tolong la jangan baca kalau ko duduk seorang diri je kat rumah....
kerana dikhuatiri akan mengalami kebasahan seluar sendiri....

ceritanya begini....
pada suatu malam...
malam jumaat....
ada seorang kanak2 yang ingin kencing....
maka dia pun pergi la ke tandas....
selepas tu, kencing la dia....
selepas kencing, di mengapai tangan untuk mengambil tisu....
tetapi tisu tersebut sudah habis...
maka dia pun terus berlari ke biliknya dan terus tertidur tanpa mengelap tangannya dahulu.....
pagi esoknya........

dia pun.....

pergi kesekolah!

TAMAT

eeeeeeeee.......
seram gila cerita ni kan?kan?

“ISENG AJA”

Since: Jul 08

Location hidden

#14 Sep 13, 2008
Fazrifani Auladi wrote:
iyaa...
meet up..?
apa tuh.., gak paham ..
ya gak ikut..
meet up di bandung ama si karapoleh, jingger, pitat haeng, bisu L dan katalis X.
gue bela2in ke bandung bro.

“MY FACE IS MONEY”

Since: Aug 08

GOD MUST BE CRAZY

#15 Sep 13, 2008
cLiMaXKlaTE wrote:
aku ada satu cerita seram.....
seram ni...
para forumer penakut disaran agar jangan menbacanya....
tolong la jangan baca kalau ko duduk seorang diri je kat rumah....
kerana dikhuatiri akan mengalami kebasahan seluar sendiri....
ceritanya begini....
pada suatu malam...
malam jumaat....
ada seorang kanak2 yang ingin kencing....
maka dia pun pergi la ke tandas....
selepas tu, kencing la dia....
selepas kencing, di mengapai tangan untuk mengambil tisu....
tetapi tisu tersebut sudah habis...
maka dia pun terus berlari ke biliknya dan terus tertidur tanpa mengelap tangannya dahulu.....
pagi esoknya........
dia pun.....
pergi kesekolah!
TAMAT
eeeeeeeee.......
seram gila cerita ni kan?kan?
ha.ha.ha.ha.ha.ha.ha.ko lah budak tu kan..ha.ha.ha.ha.ha.ha.memang seram giler...
lampu_saldin

Puchong, Malaysia

#16 Sep 13, 2008
lampu_aladin wrote:
<quoted text>ha.ha.ha.ha.ha.ha.ha.k o lah budak tu kan..ha.ha.ha.ha.ha.ha.memang seram giler...
hahahaha..
aku rasa tuduhan ko ni tak berasas..
baik ko ludah je syarikat rz skim piramid ko tu..

bawak sial je..
ha.ha.ha.ha.

simbah dgn najis kucing lagi bagus..
jgn lupa direkod utk masuk ke youtube.=)
lampu_saldin

Puchong, Malaysia

#17 Sep 13, 2008
lampu_aladin wrote:
<quoted text>tak jumpa ngan aku.kalau jumpa aku nak kencing petai atas kepala hantu tu...ha.ha.ha.ha.ha.ha.ha.
bila kau di depan cermin,
ko buat la apa yg kau cakap tu.

janji ye..
ha.ha.ha.ha.
asuk

Kota Bharu, Malaysia

#18 Sep 14, 2008
Kisah Hantu Dari Masyarakat Kaum Orang Asli Pahang.

Sepasang suami isteri dari Masyarakat kaum orang Asli Negeri Pahang. Pergi ke Hutan Rimba untuk mencari pendapatan keluarga dengan mencari Petai Di hutan Negeri Pahang. Suaminya Jagus dan isterinya bernama Diat.

Kerja harian mereka adalah Penjual Petai . Suatu hari isterinya Diat telah bermimpi didatangi seorang Tua yang melarang diat dan suaminya agar tidak mencari petai untuk esok hari.

Diat .. Jom ke Hutan cari rezeki anak2. Diorang dah pergi ke Sekolah ke belum..? Tanya suaminya.. lalu diat menjawab sudah bang.. baguslah tu kata Jagus

Ha apalagi ha jom ke Hutan..!

Abang… diat rasa hari ini tak payahlah ke Hutan sebab malam tadi diat mimpi di datangi seorang Tua melarang agar jangan masuk ke hutan pada hari ini…takut terjadi apa2 bang …

Jagus berasa hairan dengan peragai isterinya lalu berkata . Awak ni jangan la percaya benda2 karut .. Cepat berkemas kita nak pergi ke hutan ni…

Diat sebagai seorang isteri kepada jagus tidak dapat berbuat apa2 melainkan mengikut sahaja arahan dari suaminya…

Akhirnya mereka pun sampai ke satu kawasan terdapat sebatang pokok petai yang Lebat buahnya.Pokok petai itu besar pokoknya dan tidak pernah dijumpai oleh mereka sebelum ini, mereka merasa hairan kenapa tidak ada orang lain yang memenjatnya, buah nya memang begitu lebat sampai ada dahan yang patah akibat tidak dapat menampung berat buah petai tersebut..

Pokok petai tersebut besar dan tidak ada dahan lain yang menyokongnya maka jagus terpaksa menggunakan khidmat paku 6 inci. Paku tersebut digunakan untuk mengantikan dahan pokok untuk jagus memanjat pokok tersebut kerana tiada sebatang pun pokok tumpang yang boleh jagus panjat

Di tengah-tengah Hutan Rimba dan jauh berbatu –batu siapa sahaja yang menjumpai pokok petai liar adalah menjadi hak untuk siapa yang memanjat pokok tersebut kata orang siapa cepat dialah yang dapat..

Jagus dengan tamak halobanya mengait buah petai tersebut dengan penuh rakus jam sudah menunjukkan pukul 5.32 petang, begitu banyak buah petai yang berjaya dikumpul oleh diat..

Diat berkata abang sudahlah… cukup setakat ini sahaja, petai yang diat ikat ini dah hampir mencecah 2500 ikat . Esok2 kita sambung lagi diat tak mampu nak pikul petai2 ni.. dah lah jauh dari rumah..

Setelah 5 kali diat menjerit supaya suami nya turun barulah Jagus turun dari dari pokok itu..
Malang tidak berbau semasa Jagus hendak turun dari pokok petai tersebut. Jagus terjatuh kerana batang pokok petai tersebut licin dan hentakkan kaki jagus kena pada paku 6 inci tadi
asuk

Kota Bharu, Malaysia

#20 Sep 14, 2008
Gendoi perlahan-lahan mengundurkan dirinya untuk mengejutkan adiknya yang leka dibilk untuk lari dari rumah tersebut.. Semasa menuruni tangga rumah mereka, gendoi terdengar bunyi pingan pecah didilam rumah mereka. Gendoi terus berlari bersama adiknya menuju kerumah neneknya.

Semasa gendoi dan adiknya sampai kerumah nenek. Diat bersama-sama orang kampong pula sudah tiba dikampung .tok batin berkata diat… minta maaflah esok sahaja kita carikan mayat suami kamu hari dah lewat malam sekarang, jam pun dah pukul 2.09 pagi. Kamu pergilah tengok2 anak kamu dirumah dah la rumah kamu tu jauh dari rumah jiran yang lain. Ya tok terima kasih..

Diat melangkah kearah kanan menuju ke rumah mereka, apabila sampai di kawasan halaman rumah mereka . Diat berasa amat pelik kerana lampu minyak tanah tidak kelihatan bercahaya, dalam rumah gelap gelita dan anaknya pula tak nampak apabila di panggil tadi suruh untuk buka pintu. Diat berasa hairan lagi sekali kerana pintu rumah mereka tidak berkunci..agaknya lampu minyak tanah dah habis minyak ni.. diat pun masuk kedalam rumah. Semasa diat hendak mengapai pelita dan menyalakan pelita tersebut .diat ternampak mayat suaminya berdiri di belakang nya dengan mata merah menyala-nyala, kuku panjang bewarna hitam, badan nya berbulu serta kaki nya berbulu menjelirkan lidah lalu menerkam diat yang hanya terdiam macam tunggul kayu disitu.

Rupanya itu mayat suami nya sudah mati ditumpang oleh penunggu hutan dari hutan dimana mereka mencari petai..

Diat tidak dapat berbuat apa hanya mampu menjerit kerana leher diat digigit oleh mahluk tersebut akhirnya diat mati meninggal kedua-dua anaknya.

Namun mahluk itu ganas dan mencari sesiapa sahaja yang dijumpainya akan di baham macam harimau kelaparan. Mahluk tersebut mencari mangsa seterusnya..

Apabila sampai dikawasan rumah nenek gendoi mahluk itu tewas..

Apabila sampai dikawasan rumah nenek gendoi mahluk itu tewas kerana ditikam oleh seorang pawang kampong itu dengan sebatang buluh temiang. Bisa buluh itu menyebabkan Mahluk itu rebah..

Sekian terima kasih..

( Ada sesiapa yang ingin berkonsi cerita hantu dialu-alukan atau kisah benar anda mengenai hantu )
Keladi

Senai, Malaysia

#21 Sep 14, 2008
aku lah antu raya..
hari raya dah dekat..
Grimmjow ZaggerJack

Malaysia

#22 Sep 14, 2008
Andre_Mada wrote:
<quoted text>
hahahaha,,,,ada uji nyalinya Harry Panca nggak??
jaga2 kau....pada firasat aku tak lama lg kau akan ditangkap sama polisi....

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

First Prev
of 11
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
alasan thailand, malaysia n singapura lebih sukses 3 min pengamat ramalan ... 39
Bagaimana MUHAMMAD SAW MENGGAULI ISTRI-ISTRINYA (May '08) 4 min Bondet 463
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 4 min Sayur Lodeh 72,410
CARA MENDIDIK AMERIKA agar MENJADI MANUSIA ...!!! (Nov '13) 6 min Bondet 201
««««««MG Loves Insan3 »»»»»»» 12 min Pengamat 1
MAMPUKAH Pemerintahan Jokowi Dongok MEMBERANTAS... 25 min pengamat ramalan ... 17
nak gadis yang suka chat seks (May '09) 44 min jhon 1,282
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 2 hr nick 3,472
MALAYSlA = NOBEL PRIZE, INDONESlA = POWER RANGER 2 hr Boogieman 423
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 3 hr Xxxblue 9,343
Australia: MH370 may have turned south sooner 4 hr user 50
•••
Enter and win $5000
•••

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••