helicopter EC-725 datang Menhan Malon "GIRANG"...TNI-AU sudah lama gunakan.

Posted in the Malaysia Forum

Comments
1 - 20 of 49 Comments Last updated Mar 9, 2013
First Prev
of 3
Next Last
Jago Kluruk

Indonesia

#1 Dec 4, 2012
Kedatangan Helicopter EC-725 membuat menhan Malon "GIRANG"....padahal dibuat oleh PT.DI....kah kah kah...!!!

BELI yang "BANYAK" LON...!!!

Dan TNI-AU sudah lama menggunakannya lebih dulu dari Malon..!!!
Jago Kluruk

Indonesia

#2 Dec 4, 2012
Malon pesan 12 helicopter EC-725.....PT.DI kerja "LEMBUR' nih....kah kah kah....LARIS MANIS...!!!
hehe

Kuala Lumpur, Malaysia

#3 Dec 4, 2012
Jago Kluruk wrote:
Kedatangan Helicopter EC-725 membuat menhan Malon "GIRANG"....padahal dibuat oleh PT.DI....kah kah kah...!!!
BELI yang "BANYAK" LON...!!!
Dan TNI-AU sudah lama menggunakannya lebih dulu dari Malon..!!!
hahahahahahaha

kesian indon

SEMUA EC725 TUDM dari PERANCIS, jangan jeles ya!

++++++++++

PETALING JAYA: DESPITE the prudent defence budget, the rejuvenation of the air force's assets is long overdue, said Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Zahid was on hand yesterday to receive the first two of 12 Eurocopter EC725 tactical transport helicopters for the Royal Malaysian Air Force at the Subang Skypark.

This marked the beginning of a new phase of new-generation helicopters for the RMAF, which would be used for combat search and rescue missions.

The two helicopters had arrived in Subang onboard an Antonov An-124 Ruslan cargo aeroplane from Marignanc, France, last Friday.

Zahid said the acquisition of the EC725 would improve the RMAF's capabilities and ensured its helicopter inventory was modern, mission-ready and reliable.

++++++++++

BACA INI -

The two helicopters had arrived in Subang onboard an Antonov An-124 Ruslan cargo aeroplane from Marignanc, France, last Friday.

++++++++++
Den Bagus

Semarang, Indonesia

#4 Dec 4, 2012
Namanya juga malon, ntar dia ganti namanya : Heli burung perkutut....buatan selangor.....
hehe

Kuala Lumpur, Malaysia

#5 Dec 4, 2012
Component EC 725 di buat oleh CTRM Malaysia!!

Malaysia BOLEH!

++++++++++
Eurocopter Malaysia has teamed up with Boustead Heavy Industry Corporation to establish a regional simulator centre for the EC225/725 in Subang, along with a maintenance, repair and overhaul centre for commercial and military aircraft.

"This facility will make Malaysia a training hub for pilots and crew of the two types of helicopters in the Asia-Pacific region."

He also said that Eurocopter had awarded Composite Technology Research Malaysia the manufacturing of EC130 components, including the helicopter's fenestron, and collaboration to develop helicopter system integration competencies.

Zahid added that such collaboration had resulted in a RM5 billion total investment in Malaysia's defence industry by international and local companies.

+++++++++
hehe

Kuala Lumpur, Malaysia

#6 Dec 4, 2012
HeeeeeHeee

WOW WOW

KESIANnya Indon

++++++++++

Model EC725 yang dipasang di Perancis ini akan meningkatkan keupayaan TUDM dalam melaksanakan operasi termasuk mencari dan menyelamat, pengangkutan tektikal tentera, misi utiliti khas siang dan malam dalam apa jua keadaan dan menyokong operasi-operasi ketenteraan semasa. Pesawat pelbagai peranan milik TUDM ini adalah sebahagian daripada program penggantian pesawat Nuri serta usaha pemodenan TUDM, TUDM Generasi Masa Depan (Air Force Next Generation – AFNG). Buat permulaan dua buah pesawat baru tersebut akan ditempatkan di Pangkalan Udara Kuantan. Sebanyak 10 buah pesawat akan diterima secara berperingkat-peringkat mulai tahun 2013 dimana pesawat terakhir dijangka diterima oleh TUDM selewat-lewatnya Januari 2014.
Jago Kluruk

Indonesia

#7 Dec 4, 2012
Tipikal malon....produk luar negara....di klaim buatan tempatan....LAWAK.....kah kah kah...!!!
woww

United States

#8 Dec 4, 2012
hehe wrote:
<quoted text>
hahahahahahaha
kesian indon
SEMUA EC725 TUDM dari PERANCIS, jangan jeles ya!
++++++++++
PETALING JAYA: DESPITE the prudent defence budget, the rejuvenation of the air force's assets is long overdue, said Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Zahid was on hand yesterday to receive the first two of 12 Eurocopter EC725 tactical transport helicopters for the Royal Malaysian Air Force at the Subang Skypark.
This marked the beginning of a new phase of new-generation helicopters for the RMAF, which would be used for combat search and rescue missions.
The two helicopters had arrived in Subang onboard an Antonov An-124 Ruslan cargo aeroplane from Marignanc, France, last Friday.
Zahid said the acquisition of the EC725 would improve the RMAF's capabilities and ensured its helicopter inventory was modern, mission-ready and reliable.
++++++++++
BACA INI -
The two helicopters had arrived in Subang onboard an Antonov An-124 Ruslan cargo aeroplane from Marignanc, France, last Friday.
++++++++++
##########
Bandung,(ANTARA)- PT Dirgantara
Indonesia (PTDI) akan menjadi pemasok
utama komponen Airframe Helikopter
EC-725 dan EC-225 yang merupakan produk
mutakhir dari Eurocopter.
"Helikopter EC-725 dan EC-225 merupakan
pengembangan dari versi NAS-332 atau
Super Puma. Pengembangannya tidak boleh
mengubah sistem dan daya angkut
helikopter itu," kata Vice President Airframe
Eurocopter, Andreas Stoeckle di sela-sela
peresmian pembuatan Airframe Heli EC-725
dan EC-225 di Hanggar PTDI Kota Bandung,
Rabu.
PTDI berperan sebagai pemasok komponen
tailboom (ekor) dan fuseluge (kabin) untuk
helikopter terbaru dari Eurocopter itu.
Tahapan produksi oleh PTDI dimulai dengan
pembuatan ekor yang dimulai pada Januari
2010 dilanjutkan dengan kabin mulai Mei
2010.
Ditargetkan ekor pertama harus diserahkan
ke pabrikan Eurocopter pada Oktober 2010
sedangkkan produksi kabinnya harus
diserahkan PTDI pada November 2011.
Ia menyebutkan, pada tahun kedua atau
Oktober 2011, PTDI harus menyerahkan 6
unit ekor atau 1 unit setiap dua bulan.
Kemudian tahun ke-3, Oktober 2012 PTDI
harus menyerahkan 10 unit ekor dan
penyerahan berikutnya 12 unit per tahun
atau satu unit setiap bulan selama empat
tahun dan seterusnya.
Airframe, kata Andreas merupakan struktur
utama pesawat terbang baik pesawat
bersayap tetap maupun helikopter.
Dengan pembuatan dan penyerahan 125 unit
komponen airframe, ekor dan kabin untuk
Helikopter EC-725/ EC-225, perusahaan
dirgantara internasional asal Eropa itu
menjadikan PTDI sebagai pemasok utama
komponen airframe berkelas dunia.
"Paket ini bernilai lebih dari 50 persen
dalam pembuatan 4.000 bagian dasar serta
500 pekerjaan sub-assembly untuk merakit
komponen utama," kata Andreas Stoeckle.
Sementara itu, Dirut PTDI Budi Santoso
menargetkan perusahaan dirgantara
nasional itu untuk menjadi pemasok utama
komponen bagi perusahaan-perusahaan
dirgantara dunia.
"Kepercayaan dunia terhadap PTDI terus
meningkat, dan ke depan PTDI siap jadi
pemasok utama komponen pesawat-pesawat
terbang di dunia," kata Budi Santoso
menambahkan.
Budi menyebutkan, pesawat EC-725 dan
EC-225 akan menggantikan helikopter Super
Puma yang diharapkan bisa digunakan juga
di Indonesia.
"Tiga Super Puma terakhir dibuat PTDI, dan
ditargetkan tuntas pada 2010 ini dan bisa
diserahkan ke Hankam sebagai pemesan,"
kata Dirut PTDI itu menambahkan.
##########

wakakakakak..malon katak dalam seluar najib!
Jago Kluruk

Indonesia

#9 Dec 4, 2012
menhan INDO..."GIRANG" kalo yang datang sekelas Mi-35....kah kah kah....malon ada wang tak untuk beli...!!!
Jago Kluruk

Indonesia

#10 Dec 4, 2012
pencerahaaaaaaaaaaann......... .
Jago Kluruk

Indonesia

#11 Dec 5, 2012
kalo helicopter EC-725 nya RUSAK......bengkel nya dekat LON.....di BANDUNG....kah kah kah...!!!

Since: Oct 12

United States

#13 Dec 5, 2012
siapa sekarang katak dalam tempurung.. :D
Aku malon benci diriku

United States

#14 Dec 5, 2012
Malon alergi sama produk indon... pusing rasanya kepalaku kalau pakai produk indon.. tapi mau gemana lagi hampir semua teknologi dirgantara disusupi indon...
jadi gua klaim saja buatan setempat biar muka gak kaya beruk.
melon

Jakarta, Indonesia

#15 Dec 5, 2012
Jago Kluruk wrote:
kalo helicopter EC-725 nya RUSAK......bengkel nya dekat LON.....di BANDUNG....kah kah kah...!!!
ec-725 dengan keluarga PUMA seri NAS masih saudaraan ya mas bor?mohon pencerahan...
Bobo Zone

Malaysia

#16 Dec 5, 2012
indon di bodohin bule.
Cengkeh

Petaling Jaya, Malaysia

#17 Dec 5, 2012
Cengkeh wrote:
http://ahmadzahidhamidi.files. wordpress.com/2012/12/20121206 -041046.jpg?w=500
walaupun quantiti dikit tapi cukup untuk membedil banjingan yang kuat berkoar-koar.
lagi :-
multi purpose copper for "Search & Rescue Operation" (SAR)
Cengkeh

Petaling Jaya, Malaysia

#18 Dec 5, 2012
sape kuat berkoar-koar akan dibedil pake
gun 20mm....
popmie

Jakarta, Indonesia

#19 Dec 5, 2012
Den Bagus wrote:
Namanya juga malon, ntar dia ganti namanya : Heli burung perkutut....buatan selangor.....
betul bro, panser ANOA buatan PT.DI aja diganti namanya jadi RIMAU..
wkekekekeke
Cengkeh

Petaling Jaya, Malaysia

#20 Dec 5, 2012
TUDM terima dua daripada 12 Eurocopter EC725

PETALING JAYA 3 Nov.- Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) hari ini menerima dua daripada 12 pesawat Eurocopter EC725 bagi mengganti sebahagian daripada 38 helikopter Nuri yang berkhidmat sejak 1959.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata pesawat buatan Perancis itu, selain memperkuat operasi mencari dan menyelamat, juga mempunyai fungsi luas, antaranya, sebagai pengangkutan serta utiliti lain.

"Saya difahamkan EC725 ini boleh membawa sehingga 11,000 kilogram muatan. Ia juga boleh digunakan dalam semua cuaca serta dilengkapi kamera dan radar yang amat penting apabila operasi mencari dan menyelamat dilakukan," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan pesawat itu di Terminal Skypark Subang hari ini.

Turut hadir timbalannya, Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad, Ketua setiausaha kementerian Datuk Dr Ismail Ahmad serta Naib Presiden Kanan Jualan dan Perhubungan Pelanggan Eurocopter Oliver Lambert.

Ahmad Zahid berkata TUDM akan menerima dua pesawat lagi pada Mac depan dan bakinya secara berperingkat sehingga Januari 2014.

Cengkeh

Petaling Jaya, Malaysia

#21 Dec 5, 2012
The EC 725 medium, twin-engine helicopter is the latest member of the Cougar family
The military version can carry a higher payload at a faster speed with increased range.
The five-bladed fully composite main rotor.
EC 725 with rocket launcher and in flight refuelling probe on the left and cannon on the right.
The EC 725 is suitable for missions including tactical troop transport and search and rescue.
The new EC 725 is based on the Cougar Mk 2, with a new five-bladed main rotor.
==========

jangan percaya Indon......Indon belum ada natang ni. saje nak buat gempak

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

First Prev
of 3
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
FPI SEKALi LAGI RIBUT, DAYAK AKAN PANCUNG MEREKA (Jun '10) 4 min swara kaltim 2,520
alasan thailand, malaysia n singapura lebih sukses 6 min inah 29
Negara Terbaik Untuk Berbisnis: Malaysia Masuk ... (Oct '13) 9 min _malon_goblok 1,577
Lamborghini Huracan LP 610-4 launched in Malays... 10 min _malon_goblok 472
Ten top special traits that make people say the... 19 min _malon_goblok 1
Melaka larang 32 perkataan selain kalimah ‘Allah’ (Jan '10) 19 min Crush Em 2013 21
Club tante girang (Aug '10) 23 min jessica 3,837
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 26 min Kal_El 72,196
MALAYSlA = NOBEL PRIZE, INDONESlA = POWER RANGER 30 min breeze 401
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 31 min jessica 12,992
Makan TAHI BERLENDIR..wow..Sedap nyer (Mar '09) 5 hr suryo 6,119
•••
Enter and win $5000
•••

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••