First Prev
of 3
Next Last
Raden Galoh

Johor Bahru, Malaysia

#42 Nov 10, 2008
pegawai kastam minta duit <=====tak salah, kasi je lah!!!dalam thread, tk der unsur Rasuah atau hadiah!!!:-P
kuntau

Keningau, Malaysia

#43 Mar 24, 2009
memang perkhidmatan awam tak telus....masuk guna kabel berlambak2...kat tempat keja aku pun yang pakai kabel lebih 80% terutama yang baru2 masuk...mesti ada pakcik, abang, kakak atau apa2 sedara dan kawan yang sewaktu dengan nya....bila buat ekja macam sampah....lepas tu dpt cemerlang, naik pangkat....sebab ada kabel....yang takder tu duduk ah takuk lama (mcm aku nie)...tapi aku bangga sebab aku masuk keja sebab aku layak kot (takder guna kabel). tak dapat cemerlang pun aku tak heran walaupun dah keja berpuluh tahun, yang penting aku kerja dengan jujur dan ikhlas dan bukan nak kejar cemerlang atau pangkat.

hampeh tul jabatan kerajaan sekarang nie...
dinie

Kuala Lumpur, Malaysia

#44 Feb 2, 2010
bangong atau bangang...tak tau lah.jgn terlalu cepat menilai sesuatu berdasarkan emosi sja.awk pernah dengar ceramah SPRM tak? tu lah kena campur org,jgn duduk dlm tmpurung.awk kena kaji mengapa org rasuah dan di mana puncanya.jgn asyik salahkan satu pihak je.awk ni tak sekolh kut?gejala ni bukan dlm kastm je,awk kena tau kastam bukanlah dlam top 5 SPRM.awk kena kaji pula ada pegawai kastm yg cari duit lebih,,mcam saya potong rumput rumh org.jabatn kastam pula telah berusha keras bagi mencapai target mengutip hasil...26 billion duit tu utk kemudahan awk jua.cuba awk fikirkan brapa org kakitangan kastam penguatkuasaan telah terkorban demi membenteras penyeludupan...dan cuba awk renungkan jabatan mana yg selalu mendapat kemudahan seperti kenaikan gaji dan kenaikan pangkat...kastam jauh kebelakang,tapi kami terus setia dgn jbtn.Lain kali pergi sekolah jgn nak lepak je.
oushua

Kuala Lumpur, Malaysia

#45 Feb 2, 2010
dinie wrote:
bangong atau bangang...tak tau lah.jgn terlalu cepat menilai sesuatu berdasarkan emosi sja.awk pernah dengar ceramah SPRM tak? tu lah kena campur org,jgn duduk dlm tmpurung.awk kena kaji mengapa org rasuah dan di mana puncanya.jgn asyik salahkan satu pihak je.awk ni tak sekolh kut?gejala ni bukan dlm kastm je,awk kena tau kastam bukanlah dlam top 5 SPRM.awk kena kaji pula ada pegawai kastm yg cari duit lebih,,mcam saya potong rumput rumh org.jabatn kastam pula telah berusha keras bagi mencapai target mengutip hasil...26 billion duit tu utk kemudahan awk jua.cuba awk fikirkan brapa org kakitangan kastam penguatkuasaan telah terkorban demi membenteras penyeludupan...dan cuba awk renungkan jabatan mana yg selalu mendapat kemudahan seperti kenaikan gaji dan kenaikan pangkat...kastam jauh kebelakang,tapi kami terus setia dgn jbtn.Lain kali pergi sekolah jgn nak lepak je.
betol tu.. Main tuduh je mamat tu.
Jabatan manapun ada gejala rasuah ni. Takkan nak tuduh suma org dlm jabatan tu plak makan suap.. Agak2 la! Awek aku pun keja kastam sampai skrg pi keja pun masih pakai yamaha ego yg bapak dia bagi masa msh blajar dulu je.
manusia

Petaling Jaya, Malaysia

#46 Jul 21, 2010
Memang betul tu.Suami isteri kerja kastam, tapi dah beli tanah,rumah, kereta honda accord dan toyota harrier...padahal belajar hingga SPM ja...macam mana tu????Kerja di kastam johor...fikir2kanlah ye.
Aparaaaaa

Kuala Lumpur, Malaysia

#47 Jul 21, 2010
bengangbtola wrote:
kepada kastam kuala lumpur(klia)]
better watch out!!
yg bernama ENCIK ABDUL HALIM BIN SELAMAT!!
ko ni mata duitan ke apa??!!hah!!
smpi nk mntk2 rasuah 12ribu1!!
x ckup ka gaji ko dpt bln2 yg krajaan bg ma ko hah!!mntk2!!!mmg law melayu!!MATA DUITAN!!
huh!!!
ko wat apa dgn duit ko 2??judi???
kalah pas2 mntk duit!!!
tgung sdri la law g2 oiiiiiiii!!
ni,,nk mntk2 rasuah2 plak,,
apa la!!!
x tkot dosa ka!!
aku haram kn ko masuk syurga!!!popopop!~!!
yg bernama ABDUL HALIM BIN SELAMAT!!!
jgn jer smpi aku turun kl,,cri ko!!!!
klau ako pi kl aku cari pegarah ko baru ko tau nnti siapa susah.......
kau jugayg ssh
hissss
mak aii.. sampai 12K kau seludup Indon ke yang dia mintak banyak camtu...
insan yang menunggu

Kuala Lumpur, Malaysia

#48 Aug 28, 2010
smekom..aku nak tanya ade x pihak kastam joh bahru jual barang yang di rampas??
aku da dekat staun tunggu barang2 2 tp x sampai2 pun..bulan 12 lepas aku ada bli barang2 ngan pihak kastam johor..habis kat 8k dah..aku kenal ngan mamat 2,,dia cakap dia memang amek komisyen jual barang2 kastam rampas 2..kalu pertama bli dapat jgak..tp yang kali kedua ni da dekat staun aku tunggu..tp x sampai2 lagi..macam-macam alasan pihak kastam bg alasan kat aku..yg terbaru minggu lepas ada sorang pgawai yang bernama zamri bg tau aku klau nak cepat barang2 2 dia swuh aku rasuah seorang pgawai tinggi kastam JB yg bernama moh ridzuan bin mohd noor sebanyak RM2500..aku da bg duit 2 jnji kan sampai tp x sampai2 pun..barang2 2 memang aku nak guna la sebab penting..aku da x tau nak mintak tolong sape lagi..macam kene di permainkan je aku duk tunggu..aku da buntu..aku x tau nak mntak tolong sape lg..
paksupir

Kota Kinabalu, Malaysia

#49 Jan 9, 2011
Apa kat a lu orang semua join politik jadi calon
ubah sistem kerajaan ni...berat dah ni...takut bahtera bernama MALAYSIA tu tenggelam dek berat
salah laku org kerajaa masa ini
elegiuntukrasuah

Malaysia

#50 Apr 3, 2011
assalamualaikum wbh sdra/sdri sekelian,

saya dah kerja kastam hampir 28 tahun. dari komen-komen yang ada di sini, ada benar ada salah. rasuah itu ada di mana-mana, cikgu rasuah, apek rasuah,peniaga rasuah, kontraktor rasuah, jakim nak dapat sijil halal ada rasuah, menteri rasuah,doktor rasuah, polis, imigresen, apmm, atm, jpj,akauntan, artis, kastam, jkr semua ada rasuah tidak kira dalam bentuk kecil atau besar. pengalaman saya yang sudah bekerja sebagai orang bawahan dan atasan, memang ada orang suka menerima dan memberi rasuah dan ada orang tolak rasuah. yang rasuah telah menggali lubang ketamakan yang tidak akan pernah kecukupan dan puas dengan duit yang didapatnya melalui rasuah. yang beriman dan bertakwa akan benci dengan gejala itu dan tidak ingin dirinya terbakar dengan api neraka kerana wang haram yang diterima. semua sama saja di mana-mana. saya masuk kerja tidak berkabel, saya tidak memiliki kereta sehingga umur saya 40 tahun, naik bas turun bas perkara biasa bagi saya, gaji kecil tapi saya tidak meminta pula orang awam untuk menanggung hidup saya, saya berserah dan berdoa kepada allah selepas berusaha dan alhamdulillah, sedikit demi sedikit hidup saya semakin senang..saya harap kepada yang masih belum mendapat kerja atau menganggap semua kastam rasuah, muhasabah diri dan berdoa serta bertakwa kepada allah, insyaallah akan mendapat hidayah dari allah..
kakakaka

Miri, Malaysia

#51 Apr 3, 2011
tuka jer nama kastam kepada powtam so orgpun senang dpatmant kerajaan mana yg suka minta rasuah kikikiki sesiapa yg suka sgt minta rasuah aku sumpah dia jadi mesin cukur ketiak da lebat bulu ketiak aku ni kakakakakakakak
miss

Petaling Jaya, Malaysia

#52 Apr 3, 2011
KES RASUAH SEMAKIN BERLELUASA KAT MALAYSIA NI..BUKAN KASTAM JE LA YANG MAKAN RASUAH..POLIS PUN MAKAN RASUAH JUGAK..I PENAH TENGOK DENGAN MATA KEPALA I SENDIRI YANG ADA LA 2 ORG LELAKI CINA NI AMBIK MINYAK KAT STESEN MINTAK..ADA DALAM 10-13 TONG DRUM..FUH!!BYK KAN..MEREKA AMBIK MINYAK DIESEL..NAK WAT APA SYA TAK TAU LA..BOS STESEN MINYAK TU PUN MEREKA DAH SOGOKKAN..KAN HARGA DIESEL SEKRG 1.80. P BOS TU JUAL 1.90 1 LITER.
KAN UNTUNG BYK BOS TU..PAS TU DTG LA SEBUAH KERETA PERONDA POLIS..PERGI LAH DIA KAT 2 ORG LELAKI CINA TU..LELAKI CINA TU AJAK PERGI TANDAS..NAK SOGOK JUGAK LA TU..PAS KLUA DARI TANDAS TERUS POLIS PERONDA TU BLIK.TAK DE SAMAN APA2...ISH..PAS TU SYA TNYA LA KAT LELAKI CINA TU DIA CKP YANG POLIS TU MINTAK DUIT.DIA BAGI 200 SEORG..KALAU KPDN PEGI KAT STESEN TU WAKTU MLM DALAM KOL 1 2 ATAU 3 PAGI MMG ADA MEREKA TNGH AMBIK MINYAK...STAF STESEN MINYAK TU TAK LEH NAK KATA APA SEBAB BOS YANG SURUH BERI..APA NAK JADI ZAMAN SEKARANG NI..
kakakaka

Miri, Malaysia

#53 Apr 3, 2011
klu aku jumpa polis tu sure aku minta bahagian aku gak muahahahaha mmg dasar suka makan duit haram tu psal dia tak kisah main rasuah kikikiki
elegiuntukrasuah

Malaysia

#54 Apr 3, 2011
ye, kenapa rakyat negara ini suka menjual negaranya sendiri? bawak masuk orang asing, biarkan orang asing masuk, salahguna subsidi yang diberi kerajaan untuk menyenangkan rakyat dengan menjual kepada orang asing, jual tanah dengan berleluasa kepada orang asing..tak sedar mulut disuap emas, punggung dikait duri..rasuah balak, rasuah kontrak buat bangunan..rasuah rasuah rasuah..negara kita ni ibarat sebuah pokok yang besar, di luar kelihatan teguh tetapi di dalam sudah reput dimakan anai-anai, menanti masa untuk rebah ke bumi..rasuah ibarat ketumbuhan kanser yang malignant, walau dibedah dan dicantas, ia tetap tumbuh dan berakar kembali sehingga tuan punya badan mati bernanah dengan ngeri..
miss

Petaling Jaya, Malaysia

#55 Apr 3, 2011
disebabkan nila setitik habis susu sebelanga...disebabkan beberapa org pegawai yang terima rasuah habis reputasi mereka terjejas/..p bagi sya la..tak suma org yang terima rasuah//
penghulu gua

Klang, Malaysia

#56 Apr 23, 2011
insan yang menunggu wrote:
smekom..aku nak tanya ade x pihak kastam joh bahru jual barang yang di rampas??
aku da dekat staun tunggu barang2 2 tp x sampai2 pun..bulan 12 lepas aku ada bli barang2 ngan pihak kastam johor..habis kat 8k dah..aku kenal ngan mamat 2,,dia cakap dia memang amek komisyen jual barang2 kastam rampas 2..kalu pertama bli dapat jgak..tp yang kali kedua ni da dekat staun aku tunggu..tp x sampai2 lagi..macam-macam alasan pihak kastam bg alasan kat aku..yg terbaru minggu lepas ada sorang pgawai yang bernama zamri bg tau aku klau nak cepat barang2 2 dia swuh aku rasuah seorang pgawai tinggi kastam JB yg bernama moh ridzuan bin mohd noor sebanyak RM2500..aku da bg duit 2 jnji kan sampai tp x sampai2 pun..barang2 2 memang aku nak guna la sebab penting..aku da x tau nak mintak tolong sape lagi..macam kene di permainkan je aku duk tunggu..aku da buntu..aku x tau nak mntak tolong sape lg..
senag cite ko dh kene tipu..kastam xde jual brg main org tengah..brg pe ko beli tuh..klu la brg tu bkn dlm senarai barang larangan mknanya ko mmg kene tipu...
Malaysia Kafir Anjing

Santa Clara, CA

#57 Apr 23, 2011
dipaksa wrote:
kepada pengarah kastam, hang buat apa sampai kakitangan hang mintak duit dari aku. cuba hang check yg bertugas kat LINKEDUA JOHOR.tak cukup lagi ke gaji yg kerajaan tambah baru2 ni,sampai duit orang ramai pun hang nak kebas.....kalau aku pengarah ...lama dah aku pecat manusia macam ni... hio pengarah kastam kau tidur ye...
kastam makan rasuah. anjing malon

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 3
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 33 min gendut 9,434
nak gadis yang suka chat seks (May '09) 41 min mat 1,323
khusus buat germo,bispak,gigolo,tante yg ada di... (Jul '10) 1 hr tri 1,601
ISLAM AGAMA TERORIS DAN BiADAB (Jul '13) 1 hr muslim sejati 60
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 1 hr wawan 13,096
DAFTAR Nomer HANDPHONE ARTIS INDONESIA. (Oct '11) 1 hr Nury 661
JAKARTA VS KUALA LUMPUR , Menurut agan Gimana ? (Jul '12) 1 hr uporia 451
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 2 hr Yudas Iskariot 76,348
Negara Terbaik Untuk Berbisnis: Malaysia Masuk ... (Oct '13) 5 hr Economist 2,133
ALUTSISTA RAHASIA buatan INDONESIA (Aug '12) 10 hr GUNUNG 62,811
•••

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••