Comments
781 - 800 of 1,568 Comments Last updated Dec 7, 2013

Since: Aug 12

Jakarta, Indonesia

#855 Oct 8, 2013
apasaja wrote:
<quoted text>
Lucu benar tente ni...cuma tente aja yang tidak merasa sialnya menjadi rakyat Indonesia. Kasihan jutaan rakyat Indonesia lain yang sangat merasa sialan negaranya
DiMalaysia TKI sanggup dipenjara dan diseksa asal tidak dihantar dinegara sialan kata mereka.
Tapi benarkah tente tidak merasa sialannya atau tente cuma pandai pura-pura.
Benarkan tente pura-pura??
hehehe.. hanya pembual yang menghibur hati, coba kau tunjukkan berita yang mengatakan hal seperti itu... xixixi... malon iri yaa.. pasti kau iri dengan Indonesia.. kekeke...

masih iri ya lon... jangan iri lon pada Indonesia.. tapi hapuskanlah kebiasaan malas rakyat malaysia, agar malaysia juga bisa maju menjadi raksasa ekonomi dunia macam Indonesia.. xixixixi... malon masih iri yaa.. pasti malon iri... xixixi...

:DD
Pak Sako

Kuala Lumpur, Malaysia

#856 Oct 8, 2013
LonteBritish wrote:
aku ingin TS khusus untuk berlomba untuk menghina para MALON, dan peserta semua adalah jagoan menghina malon, dan merasa wajib menghina malon, karena malon adalah suku MALING yang wajib di injak injak kepalanya.
Kami tidak menghina indonesia kerana kami sudah cukup bebruat demikian.

Kamu boleh menghina kami dengan apa cara sekali pun tapi jangan sekali kalian panggil kami indon.

Seperti yang di laungkan oleh bukan melayu kepada kami yang tak dapat membedakan bahawa kami adalah berbeda dengan kalian.

“Pemimpin Babu”

Since: Jul 13

Visitemalaysia.Blogspot.com

#857 Oct 8, 2013
Pak Sako wrote:
<quoted text>
Cukai Pendapatan hanya sedikit sahaja dari pendapatan Malaysia. Malaysia kaya dengan hasil alam terutamanya minyak dan kelapa sawit yang di kerjakan oleh pendatang
Cuba buat pengiraan kamu sendiri.
aku doakan deh biar rakyat malaysia makmur dan tidak mengikuti kerajaan pemuja inggris.
pengamat

Jakarta, Indonesia

#858 Oct 8, 2013
Pak Sako wrote:
<quoted text>
Cukai Pendapatan hanya sedikit sahaja dari pendapatan Malaysia. Malaysia kaya dengan hasil alam terutamanya minyak dan kelapa sawit yang di kerjakan oleh pendatang
Cuba buat pengiraan kamu sendiri.
dah di songlap sanan sinun oleh BN bodoh
cape_deh

Jakarta, Indonesia

#859 Oct 8, 2013
apasaja wrote:
<quoted text>
Lucu benar tente ni...cuma tente aja yang tidak merasa sialnya menjadi rakyat Indonesia. Kasihan jutaan rakyat Indonesia lain yang sangat merasa sialan negaranya
DiMalaysia TKI sanggup dipenjara dan diseksa asal tidak dihantar dinegara sialan kata mereka.
Tapi benarkah tente tidak merasa sialannya atau tente cuma pandai pura-pura.
Benarkan tente pura-pura??
Judul topik ditambahkan...
dan Amat sialnya hidup pekerja asing (TKI) yang bekerja di Malingsia...

Semua TKI diperlakukan bagai binatang, itukah perilaku bangsamu yang sebenarnya Malon oh Malon...

Tak tahankah kau diperlakukan sebagai babu british sehingga kau balik menyiksa orang yang tak bersalah (TKI)?
Cepet pergi berobat ke psikiater lah...
Anti Negara Islam

Indonesia

#860 Oct 8, 2013
ikut nyimak masBro..........
xixixixixixixi........
Anti Negara Islam

Indonesia

#861 Oct 8, 2013
Beruk Malon kepanasan

“Pemimpin Babu”

Since: Jul 13

Visitemalaysia.Blogspot.com

#862 Oct 8, 2013
permisi mau lewatt...
mbelung

Jakarta, Indonesia

#863 Oct 8, 2013
maling teriak maling
g

Since: Aug 12

Jakarta, Indonesia

#864 Oct 8, 2013
alamaaakkkk...

malaysia itu memang negeri menyusahkan, petrol naik, rokok naik, gula naik.. etc.. etc.. hidup semakin susah. tapi kerajaan terus saja mengatakan di TV3 malaysia adalah negara paling makmur di kawasan.

saat ini, kahwin pon susah, apalagi yang bisa didapat, tak heranlah kalau masyarakat malaysia sendiri mengatakan malaysia cam sial.

saat dr m, tak macam ni, sikit sikit pening, baru nak kahwin, petrol naik, orang tua pompuan pun tak mau kalah macam najib, minta pula hantaran naik.

peninglah.. pening jadi rakyat malaysia ni

cam mana ni mak

cam sial betol kita ni jadi rakyat malaysia..
betol betol cam sial mak..

:(((
cukrik

Surabaya, Indonesia

#865 Oct 8, 2013
sialnya aku jadi rakyat malaysia, kepintaranku cuma bisa buka kulit pisang aja
Anti Negara Islam

Indonesia

#866 Oct 8, 2013
Malon kayak katak dalam tempurung..........di kadalin sama corong pemeritahan najib goblok.....
Ram Lee

Jakarta, Indonesia

#867 Oct 8, 2013
FATWA TERKINI AZHAR IDRUS.. RAKYAT MALAYSIA BODOH MACAM LEMBU SOKONG KERAJAAN NAJIB

Perghhh..., tak sangka pulak kalau sapa sokong kerajaan Najib ni lebih bodoh dari lembu ye.. Ini bukan gua cakap tau.., ini merupakan fatwa terkini dari Azhar Idrus yang dipuja-puja didalam negara..

Azhar Idrus kata, orang miskin didalam Malaysia ni lagi la bodoh sebab sokong kerajaan yang naikkan harga petrol sehingga menyebabkan kenaikan harga barang..

Dan selain dari bodoh.., Azhar Idrus juga sifatkan orang susah yang sokong kerajaan ni merupakan sakit mental...
Ram Lee

Jakarta, Indonesia

#868 Oct 8, 2013
'Halal Beer' Today... What's Tomorrow; 'Halal Pork'?

keh keh keh..

Malaysia is Truly Pork!

^_^
Mama Eliz

Jakarta, Indonesia

#869 Oct 8, 2013
memang malaysia itu cam sial,
aku saja benci!
Ram Lee

Jakarta, Indonesia

#870 Oct 8, 2013
ISTILAH ISTILAH ANEH PARA MALON

padan muka = tau rasa

padan = setara ,muka = wajah . bila diartikan jadi setara muka/wajah jadi istilah ini apa hubungannya dengan perasaan seseorang??

apa ku kisah = emang gue pikirin

kisah = cerita . jadi kalau diartikan apa ku cerita, lagi lagi istilah abstrak kenapa dia malah nanya sendiri dia cerita apa???

otak kuning = mesum

bukannya otak itu warnanya abu abu kalau dibedah , ini kenapa jadi kuning emangnya malontez spesies apa otaknya warna kuning??

ada ubi ada batas =

batas maksud malontez disini adalah ladang tempat menanam , jadi kalau batas ladang malontez nyebutnya batas batas gitu???

duduk kat mana = tinggal dimana

kenapa dia malah nyebutnya duduk bukannya tinggal , orang kalo lagi duduk di sekolah terus jadinya tinggal disekolah gitu??

hospital bahagia =

tempat dirawatnya orang orang sakit jiwa , gue heran kenapa dinamakan bahagia emangnya orang kalau jadi gila itu hidupnya bahagia yer atau karena saking bahagianya malontez hidup terus pada jadi gila gitu???

JIAKAkakakaka...

:))ketawasambilgulingguling
Ram Lee

Jakarta, Indonesia

#871 Oct 8, 2013
bahasa malaysia memang aneh, apa yang diucap berbeda dengan yang dimaksud, bisa dikatakan otak orang malaysia tidak konsisten.

keh keh keh..
Perusuh

United States

#872 Oct 8, 2013
Oi..
Indon babu
Prettt

United States

#873 Oct 8, 2013
KETUA OPOSISI

Malaysia

#874 Oct 8, 2013
Aku dukung indon disini ^_^

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
FPI SEKALi LAGI RIBUT, DAYAK AKAN PANCUNG MEREKA (Jun '10) 7 min swara kaltim 2,515
Malaysia Airlines flight MH17 shot down over Uk... 10 min NAZI RUSSIA 1,082
MEMBUNUH CINA KOMUNIS itu TIDAK BERDOSA..!! 21 min Indonesia 167
Ayo DUKUNG ISIS . 34 min Penonton 601
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 38 min dekar 72,162
SUDAH WAKTUNYA UNTUK CINA pulang ke CHINA DARAT... 49 min doraYamon pribumi... 200
MALAYSlA = NOBEL PRIZE, INDONESlA = POWER RANGER 1 hr Kesian Leopard 372
Bagaimana Cara Ngocok Kontol Yg Nikmat ? (Dec '11) 1 hr marii 3,504
Makan TAHI BERLENDIR..wow..Sedap nyer (Mar '09) 1 hr dombret 6,118
Lamborghini Huracan LP 610-4 launched in Malays... 3 hr EdgarMacan2000 461
•••
Enter and win $5000
•••

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••