Anti Dajjal ii

Kota Kinabalu, Malaysia

#21 Oct 28, 2008
Teruskan para sahabat...... Syok juga ni!

“bisai mua mu eyh!!!”

Since: Jul 08

saribas....land of headhunter

#22 Oct 28, 2008
mamat wrote:
<quoted text>
hehehe
suka dengan stesyen2 tv indo yah...
bagus2 yah acaranya.
gak seperti stesyen2 tv kalian yang acaranya katrok bin norak....
oh ya gmn kabar katro tv?
jgn silap yah, kami punya station tv jelas jauh lebih jelas beritanya, ga seperti indon, hanya yg terlihat, wartawan dan penyampai berita yg hanya lantang bersuara,tp bodoh otak xtahu malu.

salah satu kebodohan penyampai tv indonesia ialah semalam,semasa menghebah ttg seotang kanak2 bernama ARI WIBOWO yg terkena nasib penyakit kulit semasa kecil.kesian budak tuh,bukan die mintak die jadi camtuh.dahtu plak,penyampai rancangan menggelarkanya BIAWAK,naundzubillah hi min dzalik.tegar mengatakan anak kecil yg patut dikasihan sebagai BIAWAK.aku tahulah dia pengacara rancangan dan bercakap,tapi dimanakah rasa hormatnya kepada adik ari wibowo dgn menggelarkan adik ari seperti BIAWAK?
ternyata kata2 penyampai rancangan itu benar2 buat org marah.semoga adik ari wibowo menjadi seorang umat islam yg SOLEH.AMIN.
Zain

Kuala Lumpur, Malaysia

#23 Oct 28, 2008
Indon memang mcm tu mas. pembual no 1 tapi malas bekerja.last2 jadi TKI di malaysia.

mereka tu lapar.
mamat

Jakarta, Indonesia

#24 Oct 28, 2008
chakra_alam wrote:
<quoted text>
jgn silap yah, kami punya station tv jelas jauh lebih jelas beritanya, ga seperti indon, hanya yg terlihat, wartawan dan penyampai berita yg hanya lantang bersuara,tp bodoh otak xtahu malu.
salah satu kebodohan penyampai tv indonesia ialah semalam,semasa menghebah ttg seotang kanak2 bernama ARI WIBOWO yg terkena nasib penyakit kulit semasa kecil.kesian budak tuh,bukan die mintak die jadi camtuh.dahtu plak,penyampai rancangan menggelarkanya BIAWAK,naundzubillah hi min dzalik.tegar mengatakan anak kecil yg patut dikasihan sebagai BIAWAK.aku tahulah dia pengacara rancangan dan bercakap,tapi dimanakah rasa hormatnya kepada adik ari wibowo dgn menggelarkan adik ari seperti BIAWAK?
ternyata kata2 penyampai rancangan itu benar2 buat org marah.semoga adik ari wibowo menjadi seorang umat islam yg SOLEH.AMIN.
ya...iyalah..
kalian memang orang2 bodoh, yang selalu dibuai mimpi dengan pemberitaan2 bodoh.

btw, senang nonton sinetron ya mas?
hehehe
sama kayak pembokat gw loh
Saudara Baru dlm Kristian

Melaka, Malaysia

#25 Oct 28, 2008
best jugak kalo dapat cerita beliau tukar agama...
wekekeke

Hong Kong, Hong Kong

#26 Oct 28, 2008
wahhhhhh.. ini macam kes pun ada juga ka...
mercenary

Racine, WI

#27 Oct 28, 2008
mana dia tau JC yg betul atas laut tu? dia pernah jumpa JC ke sebelum ni?
ntah2 setan, bukannya Jesus. Pope pun tak pernah jumpa jesus.
Belut indon

Malaysia

#28 Oct 28, 2008
Saudara Baru dlm Kristian wrote:
best jugak kalo dapat cerita beliau tukar agama...
Aku ada cerita lagi best la. Yang datang nak tolong Datok Azhar tu ialah JC immitation kau tau tak. Datok Azhar tu bengong nak mampos punya pasal, dia pun percaya le itu mesti betul punya JC.
Lagi satu cerita JC yang mati disalib tu pon immitation juga ...P
Fazrifani Auladi

Jakarta, Indonesia

#29 Oct 28, 2008
chakra_alam wrote:
<quoted text>
jgn silap yah, kami punya station tv jelas jauh lebih jelas beritanya, ga seperti indon, hanya yg terlihat, wartawan dan penyampai berita yg hanya lantang bersuara,tp bodoh otak xtahu malu.
salah satu kebodohan penyampai tv indonesia ialah semalam,semasa menghebah ttg seotang kanak2 bernama ARI WIBOWO yg terkena nasib penyakit kulit semasa kecil.kesian budak tuh,bukan die mintak die jadi camtuh.dahtu plak,penyampai rancangan menggelarkanya BIAWAK,naundzubillah hi min dzalik.tegar mengatakan anak kecil yg patut dikasihan sebagai BIAWAK.aku tahulah dia pengacara rancangan dan bercakap,tapi dimanakah rasa hormatnya kepada adik ari wibowo dgn menggelarkan adik ari seperti BIAWAK?
ternyata kata2 penyampai rancangan itu benar2 buat org marah.semoga adik ari wibowo menjadi seorang umat islam yg SOLEH.AMIN.
jangan suka saling mengkritik... dosa... biarkan sahaja..
mmm bagai mana salah satu channel astro yang nk di beri bann kerana membuat berita menjelekan malaysia dan menceritakan kesusahan kat malaysia dengan salah satu sample yang menceritakan seorang penjual akhbar..?
Jangan cari kelemahan masing2 negara...
kentut

Alor Gajah, Malaysia

#30 Oct 29, 2008
Belut indon wrote:
<quoted text>
Aku ada cerita lagi best la. Yang datang nak tolong Datok Azhar tu ialah JC immitation kau tau tak. Datok Azhar tu bengong nak mampos punya pasal, dia pun percaya le itu mesti betul punya JC.
Lagi satu cerita JC yang mati disalib tu pon immitation juga ...P
u ni tahu ape? cerita JC dlm buku agama kamu tu betul ke atau pun cerita cerita je? sejarah agama JC 2,000, lu punya cuma 1,400 tahun tau tak?
brat pitt

Shah Alam, Malaysia

#31 Oct 30, 2008
kentut wrote:
<quoted text>
u ni tahu ape? cerita JC dlm buku agama kamu tu betul ke atau pun cerita cerita je? sejarah agama JC 2,000, lu punya cuma 1,400 tahun tau tak?
agama kristian ialah agama tertua di dunia.
betuk

Seremban, Malaysia

#32 Oct 30, 2008
ada apa lagi cerita manis tentang datuk mansur?apa keh nama kristen nya sekarang? ke mana dia sekarang?ingin tahu sekali
engineerio

Ipoh, Malaysia

#33 Jan 18, 2009
azhar mansor masuk kristian pun ok ..
mkin bgs dari islam
nantikan

Cheras, Malaysia

#34 Jan 18, 2009
biar lah,nanti raja raja,agung agung,perdana menteri pun akan meganut agama kristian.pasti nya.
MIRA

Kuala Lumpur, Malaysia

#35 Jan 20, 2009
Bout azhar mansur can be truth what he said cause when he face problem ...the god appeared that means ...Jesus is the only god ...don't felt that...why not other god help at that time.
Sandy

Ipoh, Malaysia

#36 Jan 20, 2009
Lawak r citer dlm nie..

cam patrik nagn spongebob jer korang nie tau..

hikhikhik...

pastu cmner ksudahannya??
waduh

Kuala Lumpur, Malaysia

#37 Jan 20, 2009
Nabi Musa dulu menjalankan perintah Taurat, Beliau dan umatnya bersembahyang menyembah Allah, berpuasa, berzakat dan beribadah kepada Allah.

Yesus pun sama juga menjalankan ajaran Taurat dengan menyerukan Al Kitab Injilnya. Yesus menyeru imam Yahudi agar menjalankan dan mengamalkan ajaran Taurat Musa (Baca Matius). Yesus sama seperti Musa bersembahyang, berpuasa, berzakat dan beribadah kepada Allah.

Nabi Muhammad pun sama juga dengan Musa dan Yesus menjalankan perintah Allah dengan Al Kitab Al Qurannya. Nabi Muhammad menyerukan umatnya menjalankan perintah Allah dengan bersembahyang, berpuasa, berzakat dan beribadah kepada Allah.

TETAPI Paulus telah murtad kerana menyeru jangan bersembahyang, berpuasa, berzakat dan amal ibadah kepada Allah kerana tidak berguna lagi. Paulus mangajar jangan menurut ajaran Taurat seperti ajaran Yesus semasa hidup. Meraka yang memurut ajaran Taurat adalah hamba yang hina tidak berguna seperti Hajar isteri Ibrahim. Sesiapa yang menjalankan ajaran Taurat adalah termasuk golongan hamba yang hina, bodoh, tolol kerana terikat dengan apa tertulis dalam Taurat. Paulus sesat murtad dari ajaran Yesus tidak pernah bersembahyang, berpuasa, berzakat sejak lahir lagi kerana itu ia mengajar seperti itu juga.

DAM juga tidak pernah bersembahyang, berpuasa dan berzakat sejak kecil lagi. Jadi dia bukanlah Islam sebelum itu walaupupn ibubapanya memang Islam. Dia sama seperti Paulus sesat sejak kecil. Jadi DAM tidaklah murtad tetapi dia sememangnya pengikut Paulus sejak kecil. Sewajarnyalah dia Kristian yang dilaknat Yesus sendiri.

Yang dia ketemu itu adalah Iblis suci yang menjelma sebagai Yesus. Iblis ini sangat berjasa kepada Kristian kerana membantu menyelamat seluruh umat Kristen. Iblis ini yang bertanggung jawab membisikan dan masuk kedalam Yudas Iskariot agar belot kepada Yesus. Iblis ini yang menyusun rencana penyaliban Yesus. Ingatlah semasa imam-imam Yahudi ketakutan membunuh Yesus (Matius, Markus, Lukas, Yahya) Iblis ini telah membisikan dan masuk dalam tubuh imam-imam Yahudi agar berusaha membunuh Yesus di tiang salib. Ibilis suci inilah yang turun menemui DAM semasa layarnya patah dan membisikkan dalam hati DAM melakukan sesuatu menyelamatkan dirinya.

SEBENARNYA IBLIS INILAH JURUSELAMAT SELURUH UMAT KRISTIAN, bukannya YESUS YANG SUDAH TIDAK BISA BERBUAT APA-APA SETELAH TERSALIB.
waduh

Kuala Lumpur, Malaysia

#38 Jan 20, 2009
Betapa besarnya JASA IBLIS KEPADA UMAT KRISTIAN SEHINGGA MERENCANAKAN PENEBUSAN DOSA DAN PENYELAMATAN SELURUH UMAT KRISTIAN. Terbukti Kristian agama yang diciptakan oleh Iblis dengan RENCANA SUCI IBLIS.

Yohanes
13:2
Mereka sedang makan bersama, dan Iblis telah membisikkan rencana dalam hati Yudas Iskariot, anak Simon, untuk mengkhianati Dia.

Lukas
22:2
Imam-imam kepala dan ahli-ahli Taurat mencari jalan, bagaimana mereka dapat membunuh Yesus, sebab mereka takut kepada orang banyak.

22:3
Maka masuklah Iblis ke dalam Yudas, yang bernama Iskariot, seorang dari kedua belas murid itu.

22:4
Lalu pergilah Yudas kepada imam-imam kepala dan kepala-kepala pengawal Bait Allah dan berunding dengan mereka, bagaimana ia dapat menyerahkan Yesus kepada mereka.

22:5
Mereka sangat gembira dan bermupakat untuk memberikan sejumlah uang kepadanya.

22:6
Ia menyetujuinya, dan mulai dari waktu itu ia mencari kesempatan yang baik untuk menyerahkan Yesus kepada mereka tanpa setahu orang banyak.
next next

Teluk Intan, Malaysia

#39 Jan 20, 2009
Datuk K wrote:
setelah selesai mengelilingi dunia menggunakan kapal layar, datuk azhar mansur telah convert dari islam melayu kepada kristian. ramai yang bantah. itu hak individu. datuk azhar convert kristian kerana semasa di dalam pelayaran, dia telah ditolong oleh Jesus Christ semasa kapal layarnya hampir2 tenggelam kerana ribut taufan..
selepas Azhar, Datuk Sri Anwar Ibrahim akan meganut agama kristen. ha,ha,ha, best kan.
tiba-tiba saja tuhan Yesus menjelma di depan Anwar. dia ingat melaikat. Nama Anwar terus bertukar jadi Datuk Daniel Samuel boy.
syoknya.
Shalman Rusdie

Karawang, Indonesia

#40 Jan 20, 2009
Kita harus menyadari bahwa kita saling membutuhkan satu dengan yang lain tanpa melihat perbedaan yang ada pada kita masing-masing.

kita harus menyikapi perbedaan dengan lebih bijak melihat kepada sejarah.

sejarah terbesar yang pernah ada yaitu:
kita tanpa memandang suku,ras,agama,bahasa adalah makhluk sosial yang saling membutuhkan satu dengan yang lainnya.

itu harus kita kedepankan guna membangun masyarakat yang lebih madani dan mudharat bagi kelak anak cucu kita.

perdamaian harganya sangat mahal.
tetapi tetap harus kita usahakan agar kita dapat mencapainya.

setiap kita saling membutuhkan satu dengan yang lain.
kita membutuhkan.
itulah keunikan kita sebagai manusia yang dapat memilih.

kita dapat menjadi siapa tergantung kepada kita.
kita harus dapat melihat dengan jelas siapa kita sebenarnya.
agama apapun mengajarkan kebaikan kepada semua umat manusia.
yang penting bukan agamanya.
tetapi menjalankan perintah dari setiap agama yang ada.
saling mencintai sesama.
dan berbuat sesuatu yang bermanfaat bagi kehidupan manusia.

jika kita dapat maka....
dunia akan menjadi tempat yang lebih indah dan sejuk bagi setiap manusia.

bukankah itu adalah keuntungan yang sangat berharga?
jauh dari pertikaian dan sengsara?

sekalipun susah untuk dapat sampai ke sana.
tetapi kita pasti bisa.

kita dapat memulai dari lingkungan kita sendiri,
misalnya:

"Janganlah kita membuang sampah dengan tempat sampahnya juga"

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
PM Najib MEMPERLEKEHKAN mangsa banjir Malaysia 14 min najib bodoh 10
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 15 min Urang Minang Murtad 100,655
Sriwijaya sudah terbukti berpusat dan bermula d... 17 min Huwahahaha 1,670
ANDAI MeSIA DIGEMPUR NEGARA LAIN, BERSEDIAKAH I... (Aug '11) 18 min Malaya_Bisa 282
XMas ~ BANSER NU jadi "Anjing Penjaga" pintu ge... (Dec '12) 20 min pengikut Rasulullah 300
ALUTSISTA RAHASIA buatan INDONESIA (Aug '12) 27 min _malon_goblok 62,918
rakyat sumatera ingin bergabung dengan malaysia!! (Sep '13) 30 min _malon_goblok 53
Tanah,galian,mineral indon majoriti dikuasai as... 2 hr cukrik jawa 158
Jokowi PIDATO , Dunia Berdecak KAGUM ada yang I... 4 hr HANZIP_RONDA 872
More from around the web