created by: Tomy dari Jepun | Jan 31, 2010

Malaysia

348 votes

BATANG PANJANG lebih NIKMAT ?

Click on an option to vote

  • betul panjang
  • sangat panjang
  • panjaaaaaaang
  • panjang sikit
  • panjang banyak
  • panjang nian
  • adem rasanya
  • nikmat rasanya
  • dahlia ingin coba
  • melor ingin coba
Comments
1 - 20 of 43 Comments Last updated Aug 27, 2010
First Prev
of 3
Next Last
Tomy dari Jepun

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#1
Jan 31, 2010
 
Panjang Lebih Nikmat?
Isu kesihatan lelaki yang tidak putus-putus diperbincangkan oleh mana-mana lelaki seluruh dunia ialah soal panjang dan pendeknya anggota kemaluan mereka. Jika wanita sibuk membicarakan soal buah dada, lelaki pula sibuk bercakap tentang kemaluan mereka.Jika ditinjau pada laman web berkaitan dengan perkara pembesaran zakar, lebih 50 peratus laman web yang membincangkan isu tersebut secara terbuka termasuk rawatannya. Bagaimanapun, laman web tersebut hanyalah laman web komersial yang kebanyakannya memperkenalkan alat untuk membantu membesarkan zakar.

Ini termasuklah pam vakum atau alat penile extender, alat penarik zakar dan pil-pil herba yang kononnya dapat membesarkan tisu dalam zakar ke tahap yang diinginkan lelaki. Ada juga laman web yang menawarkan rawatan pembedahan untuk pembesaran zakar.Tinjauan rambang yang pernah dilakukan di Amerika Syarikat (AS) dan beberapa buah negara lain berkenaan pendapat pasangan wanita tentang saiz dan bentuk zakar serta bandingan kepada teknik persetubuhan, mendapati lebih 60 peratus wanita Barat rasa tidak puas hati tentang saiz dan bentuk zakar pasangan lelaki mereka. Lebih 70 peratus daripada mereka menyatakan antara teknik bersetubuh dengan saiz zakar, mereka memilih teknik bersetubuh. Ini kerana mereka lebih selesa dengan sentuhan intim dan tumpuan pasangan kepada mereka daripada sentuhan kasar pasangan yang mementingkan diri sendiri.
Tomy dari Jepun

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#2
Jan 31, 2010
 
Satu kajian yang pernah dilakukan di Universiti Kebangsaan Singapura tentang saiz zakar lelaki keturunan Cina, Melayu dan India mendapati, kesemua lelaki tersebut mempunyai saiz zakar yang berukuran lebih kurang 12 sentimeter dan lilitan 11 sentimeter semasa terangsang. Ia lebih daripada mencukupi untuk melakukan hubungan seksual tanpa keraguan tentang kekurangan anggota kelamin mereka. Dalam kajian yang sama juga didapati saiz zakar dalam keadaan tidak menegang tertakluk kepada beberapa faktor.
Antaranya, kesihatan lelaki, keadaan minda, tahap rangsangan, kekerapan melakukan hubungan seksual dan umur lelaki itu. Sehubungan itu, keadaan zakar waktu terangsang dan pada waktu tidak terangsang berubah-ubah dengan faktor tersebut.

Sebagai contoh, lelaki yang kerap melakukan hubungan seksual, akan mendapati anggota kelaminnya sentiasa tegap dan mantap, jika dibandingkan dengan lelaki yang kurang melakukan hubungan kelamin. Ini adalah perubahan semula jadi.

Secara umum, saiz zakar lelaki Cina dalam keadaan tidak terangsang ialah 8.3 sentimeter dari segi ukuran lilit zakar dan 8 sentimeter panjang. Lelaki India, 8.8 sentimeter dari segi ukur lilit dan 8.4 sentimeter panjang. Manakala, lelaki Melayu 8.6 sentimeter dari segi ukur lilit dan 7.8 sentimeter panjang. Bagaimanapun, lelaki Barat mempunyai kepanjangan 9.71 sentimeter dari segi ukur lilit dan 8.85 sentimeter panjang.

Kajian yang pernah dilakukan di unit urologi di beberapa buah klinik urologi swasta dan kerajaan tentang saiz zakar ketika dalam keadaan tegang (ketegangan dilakukan dengan menyuntik ubat pengembang otot zakar) mendapati, purata saiz zakar yang terpanjang ialah 16 sentimeter dan yang terpendek 8 sentimeter.
Tomy dari Jepun

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#3
Jan 31, 2010
 
Zakar terpanjang yang pernah diperiksa di sebuah klinik sakit tuan ialah 24 sentimeter dan ukur lilitnya 16 sentimeter. Namun, lelaki tersebut bermasalah untuk bersetubuh dengan pasangan wanitanya. Terdapat juga lelaki yang mempunyai zakar yang kurang daripada ukuran tersebut dan bermasalah ketika melakukan persetubuhan. Bagaimanapun, kehamilan masih boleh berlaku akibat pancutan air mani di permukaan pintu faraj sekalipun tanpa tusukan.

Mengikut kajian Universiti Kebangsaan Singapura, perasaan kurang yakin tentang saiz dan bentuk zakar sedikit sebanyak mempengaruhi tahap ketegangan zakar. Justeru, tidak hairanlah jika zakar itu kelihatan tidak mantap atau kecil daripada biasa. Kajian pakar kesihatan seksual berkaitan dengan teknologi pembedahan pembesaran zakar mendapati, lelaki yang tidak puas dengan saiz dan bentuk zakarnya tidak akan rasa puas tentang hasil yang didapatinya selepas menjalani prosedur pembesaran zakar.
Walaupun saiz dan zakarnya telah meningkat 10 hingga 25 peratus, mengikut kemampuan hasil yang diberikan oleh prosedur tersebut. Lelaki tersebut akan berjumpa doktor lain untuk tujuan yang sama dan sudah tentu tidak akan rasa puas juga. Lelaki perlu tahu bahawa fungsi anggota kelaminnya ialah untuk menyalurkan air mani ke dalam faraj pasangannya untuk mendapatkan zuriat.

Zakar yang berukuran 6 sentimeter dalam keadaan tegang dapat disalurkan ke dalam faraj dan berkemampuan menyalurkan air mani ke dalam faraj. Berdasarkan pengalaman mengendalikan kes pasangan kelamin yang mengalami masalah kesuburan, saya mendapati zakar suaminya terencat (lebih kurang 3 sentimeter sebelum menegang dan 5 sentimeter semasa menegang) dan menghasilkan bilangan sperma yang banyak.
Tomy dari Jepun

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#4
Jan 31, 2010
 

Judged:

1

1

Isterinya berjaya hamil selepas masalah ovulasi dapat diatasi. Sehingga kini tidak pernah menyatakan ketidakpuasan hatinya berhubung kelamin suaminya yang kecil. Isu zakar kecil tidak timbul sama sekali untuknya. Isu ketidakpuasan wanita sebenarnya jarang berlaku kerana 1/3 bahagian faraj wanita di bahagian luar sahaja yang mempunyai rasa.

Kebanyakan bahagian sensitif wanita terletak dekat luar dan bukan jauh ke dalam faraj. Maka tidak hairanlah jika wanita tadi tidak rasa ralat kerana saiz zakar suaminya. Mengikut pengalaman beberapa wanita yang mempunyai banyak kekasih lelaki, mereka lebih selesa dengan kekasih lelaki yang mempunyai saiz zakar yang sederhana daripada saiz zakar yang besar.

Mereka juga mendapati kekasih yang suatu ketika dahulu mempunyai zakar yang kurus dan kurang mantap, lama-kelamaan menjadi lebih padat dan mantap, kerana anggota itu kerap digunakan. Jadi kekerapan penggunaan zakar memantapkan saiz dan bentuk zakar.

Malah, lelaki yang kerap mengurut zakar dengan minyak mendapati ketegangan zakarnya mantap dan membesar 1 hingga 2 sentimeter dalam masa 2 hingga 3 bulan, jika tidak diteruskan. Sama seperti lelaki yang menggunakan alat pam vakum selama setahun lebih, mendapati ketegangan zakarnya akan meningkat antara 2 hingga 4 sentimeter dari segi ukuran panjang atau ukuran lilitan. Bagaimanapun, ia tidak kekal dan akan menurun jika lama tidak menggunakannya.

Kesan sampingan berkaitan dengan penggunaan pam tersebut ialah melecet, kulit menebal, memanjang, boleh lebam jika penggunaan lebih setengah jam dan dalam keadaan penggunaan yang keterlaluan, otot zakar boleh rosak dan menjadi keras. Jadi mustahak untuk mendapat nasihat doktor terlebih dahulu dan pemeriksaan susulan dilakukan oleh doktor supaya perkara yang tidak diingini tidak berlaku. Zakar yang kecil akibat kekurangan hormon testosteron boleh diatasi dengan pengambilan hormon tersebut. Keadaan ini dikenali sebagai hipogonadisme.
ajak

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#5
Jan 31, 2010
 
selalu guna
iyLi

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6
Jan 31, 2010
 
thread aper nie ek...???
apesal cakap bende-bende kotor hah...
AMBAJ

Kota Kinabalu, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#7
Jan 31, 2010
 
Antara Indon dengan Malaysia mana panjang?
AsVirAGINA

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8
Jan 31, 2010
 
VĪgina panjang dan lobos nikmat untuk dibuang
Tomy dari Jepun

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9
Jan 31, 2010
 
iyLi wrote:
thread aper nie ek...???
apesal cakap bende-bende kotor hah...
iyli sayang.........

batang bang tomy panjang.........

jom kita melancap..........
Tomy dari Jepun

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#10
Jan 31, 2010
 
iyli ayolah.......

jom kita melancap..........
Laskar Usus

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#11
Feb 1, 2010
 
wah..wah..wah..........

hebat nyer..........

seronok nyer..........
cheery

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#12
Feb 1, 2010
 
Ueeaakk..ueak nak ter montah aku baca thread org yg gila seks........
Indooon ,indoon...dah mengata kat org dia omongin yg jijik....itu lah yg hanya berfikiran kotor,,,nggak semua ya,,,,,
Laskar Usus

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#13
Feb 1, 2010
 
dahlia.....nak coba..jer...batang panjang.......

melor pun nak coba..........
Raja Singa

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#14
Feb 1, 2010
 
apanya yang panjang
iyLi

Ipoh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#15
Feb 1, 2010
 
Tomy dari Jepun wrote:
<quoted text>
iyli sayang.........
batang bang tomy panjang.........
jom kita melancap..........
panjang kerr...???
jgn jgn pendek...
kah...kah...kah....
zam zam zam

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#16
Feb 1, 2010
 
wah..wah..wah..
Tok Marbot

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#17
Feb 2, 2010
 
sondol batang tommy jepun..........
indonbabi

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#18
Feb 2, 2010
 
indon yang kemaruk seks... otak kuning.. tu sebab indon masih bodoh dan ketinggalan... asyik cerita seks je yang tau... tak heran kalau indon suka buat seks ngan binatang (babi & anjing)...
Tok Marbot

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#19
Feb 2, 2010
 
sondol memek pompuan malaysia....
Raja Singa

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#20
Feb 3, 2010
 
tul...betul......

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

First Prev
of 3
Next Last
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

263 Users are viewing the Malaysia Forum right now

Search the Malaysia Forum:
Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 4 min dekar 67,532
Malaysian Airlines plane shot down over Ukraine... 25 min Pro Ukraine 580
JOKOWI ITU KETURUNAN PKI ...!i!!!!! 29 min andini 27
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 33 min richo 27,136
Di butuhkan cowok pemuas janda (Mar '13) 40 min uki 21
CARA NGENTOT CEWEK ISLAM SECARA GRATIS """""""... (Apr '13) 55 min Suci Islami Ramadhani 2,112
Malaysia Airlines flight MH17 shot down over Uk... 1 hr Fatboy 807
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 2 hr muklis 12,853
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 3 hr Gep 9,182
JANGAN BANTAH !!! INI ALASAN KENaPA PRABOWO HA... 6 hr Insan3 1,810
•••
•••