Nyata.. NEGARA G20 DI AMBANG BAHAYA JIKA TERUS AMALKAN PERANG MATAWANG

Posted in the Malaysia Forum

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#1 Jan 28, 2013
Dibeberapa thread saya pernah menulis tentang bahaya negara G20 yang dikuasai Yahudi ini.. mereka sedang memanipulasi pasaran Wang 'Mirip Soros'.. mereka saling membenarkan pasaran mata wang di turunkan nilai untuk mereka memasuki investmen di Negara terkait secara meluas, Jika nilai Yen di turunkan ini bermakna hanya Mata wang Yuan yang bersendirian pengimbang untuk menahan matawang euro dan dollar.. selama ini kedua-dua mata wang itu mengukuh untuk menahan keseimbangan Pasaran Mata Wang dalam menghindar manipulasi oleh Dollar dan Euro.. Jika semua negara G20 saling menurunkan nilai untuk semata memantapkan daya saing dalam pasaran ekonomi dan bertujuan melindungi perdagangan masing-masing.. maka Negara G20 akan terjebak dalam kejatuhan ekonomi yang lebih teruk dari yang berlaku di Eropah..

“Peperangan mata wang boleh menjadi satu strategi permainan bagi menurunkan nilai untuk lebih berdaya saing dan mencetuskan langkah perlindungan dagangan, yang mana akan turut menjejaskan aktiviti dagangan global, seterusnya pertumbuhan ekonomi di seluruh dunia,” kata Louis Kuijs, Ketua Ahli Ekonomi China di Royal Bank of Scotland Plc yang berpangkalan di Hong Kong.

“Ia adalah tidak baik untuk mana-mana negara, yang memiliki kepentingan dalam pasaran global ekonomi,” katanya yang sebelum ini bekerja dengan Bank Dunia.

Dalam satu nota penyelidikannya, Kuijs berkata, yuan masih lagi berada pada paras ‘nilai yang wajar’.

Beliau menganggarkan kadar tukaran nominal, iaitu nilai relatif yuan berbanding dengan mata wang utama dunia lain, telah meningkat sebanyak 2.5 peratus antara akhir bulan September hingga 23 Januari lalu.

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#2 Jan 28, 2013
Kami warga Malaysia tidak setuju Malaysia masuk ke G20 bahayanya sangat besar..
Nying-nying suara tikus

United States

#3 Jan 28, 2013
Yg bahaya itu hutang gdp malonjing yg dah mencecah 54% lebih, yg nak bangkrap hehe
Nying-nying suara tikus

United States

#4 Jan 28, 2013
abi_sabil wrote:
Kami warga Malaysia tidak setuju Malaysia masuk ke G20 bahayanya sangat besar..
NGiMPiiii ! xD

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#5 Jan 28, 2013
Contoh paling tepat Kesatuan Eropah telah menjadi mangsa manipulasi ekonomi dengan cara menaikkan matawang Euro dan menurunkan Dollar menyebabkan Eropah kurang daya saing dalam Pasaran Ekonomi.... Mereka boleh buat pada rantau ini yang 60% ekonomi dikuasai oleh Yahudi.. mereka akan naikkan nilai mata wang , semua orang berpusu memasuki pasaran matawang kerana jika matawang tinggi automatis Dagangan akan menjadi lembab.. apabila pasaran Ekonomi melembab, maka disini akan terjadi manipulasi matawang disaat harga tinggi akhir menjual semua kepentingan..termasuk pasaran saham komoditi akan menurun dan mereka membeli dan menguasainya..
kontol malon jepit pintu

United States

#6 Jan 28, 2013
sudahkah malon isep kontol gue

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#7 Jan 28, 2013
Nying-nying suara tikus wrote:
<quoted text> NGiMPiiii ! xD
Tunggu lah nasib mu bakalan makan nasi campur jagung..ama goreng tikus.. hehehe
Malon pancut bibik uganda

Jakarta, Indonesia

#8 Jan 28, 2013
abi_sabil wrote:
Kami warga Malaysia tidak setuju Malaysia masuk ke G20 bahayanya sangat besar..
bagaimana nak setuju...malasya masuk syarat negara G20 pown tidak...
perangai mana2 malon stress sama...merasa2 sendiri....cian
wakekeeke....lawak siot ..

Since: Dec 12

Semarang, Indonesia

#9 Jan 28, 2013
seperti biasa malon pada pura2 bodoh dan ga tahu kalo najib ngemis2 minta dimasukin ke G-20

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#10 Jan 28, 2013
Negara Eropah hingga kini gagal di pulihkan ekonominya walau Germany menjadi pengimbal tetapi bersyarat lagak seperti IMF juga mengenakan syarat.. bukan bantu saja.. maka kita boleh tau siapa dibelakang Germany dan kita boleh meneka siapa yang mencetus senario penjajahan ekonomi di eropah sekarang...

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#11 Jan 28, 2013
malon bajingan lonte wrote:
seperti biasa malon pada pura2 bodoh dan ga tahu kalo najib ngemis2 minta dimasukin ke G-20
Najib dengan Kamu emang sama bodohnya.. Indon masuk G20 dia pun minta nak masuk.. nak ikut juga kebodohan INdon... hish..hish..

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#12 Jan 28, 2013
kontol malon jepit pintu wrote:
sudahkah malon isep kontol gue
Indon dalam kamus Ibrani berbunyi dan bermaksud.."Paksi Pengkhayal".. itu mengapa Yahudi senang banget masuk menjajah ke Indonesia..

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#13 Jan 28, 2013
Indon juga boleh diterjemah kan sebagai "Paksi Dugem" gitu lho..

Since: Dec 12

Semarang, Indonesia

#14 Jan 28, 2013
abi_sabil wrote:
<quoted text> Najib dengan Kamu emang sama bodohnya.. Indon masuk G20 dia pun minta nak masuk.. nak ikut juga kebodohan INdon... hish..hish..
yang minta masuk G-20 siapa lon
kami cuman ditawari oleh anggota lainnya secara aklamasi
makanya saya mengatakan bawa data dan fakta dulu sebelum mengupas suatu masalah, makanya kebanyakan malon ditampar keras pas debat

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#15 Jan 28, 2013
Indon masuk G20 juga melobi.. paham gak.. lalu Najib juga mau melobi masuk G20.. maka wajar kalian ama Najib sama bego nya... hehehe.. patutlah mereka hina Najib itu babu.. Najib itu asli bugis lho.. jangan hina turunan kamu...

“tauke_tempe”

Since: Mar 10

Location hidden

#16 Jan 28, 2013
malon bajingan lonte wrote:
<quoted text>
yang minta masuk G-20 siapa lon
kami cuman ditawari oleh anggota lainnya secara aklamasi
makanya saya mengatakan bawa data dan fakta dulu sebelum mengupas suatu masalah, makanya kebanyakan malon ditampar keras pas debat
Kamu mimpi mau nampar... kamu belum kenal saya siapa.. kamu belum kenal topix saya udah main disini,, saya yang cipta forum ini bersama teman kuliah saya..nah gini fakta yang ringan aja.. masuk G20 bagaikan masuk ke Lubang yang paling dalam.. kamu kena bayar yuran atau upti serta wajar ikut aturan dan ikut tunding kemana saja dan patuh kepada Yahudi pengasas G20... sebab itu ada 163 serikat Yahudi bertapak di Indon sejak 2011 hingga sekarang..
Pak Kerto Wong Jowo

Madiun, Indonesia

#17 Jan 28, 2013
abi_sabil wrote:
<quoted text> Kamu mimpi mau nampar... kamu belum kenal saya siapa.. kamu belum kenal topix saya udah main disini,, saya yang cipta forum ini bersama teman kuliah saya..nah gini fakta yang ringan aja.. masuk G20 bagaikan masuk ke Lubang yang paling dalam.. kamu kena bayar yuran atau upti serta wajar ikut aturan dan ikut tunding kemana saja dan patuh kepada Yahudi pengasas G20... sebab itu ada 163 serikat Yahudi bertapak di Indon sejak 2011 hingga sekarang..
Terima kasih teman telah mengingatkan, ingat bangsa melayu Indo & Malay harus tetap bersatu!!!!
TJDILLASHAW

Yogyakarta, Indonesia

#18 Sep 1, 2014
abi_sabil wrote:
<quoted text> Kamu mimpi mau nampar... kamu belum kenal saya siapa.. kamu belum kenal topix saya udah main disini,, saya yang cipta forum ini bersama teman kuliah saya..nah gini fakta yang ringan aja.. masuk G20 bagaikan masuk ke Lubang yang paling dalam.. kamu kena bayar yuran atau upti serta wajar ikut aturan dan ikut tunding kemana saja dan patuh kepada Yahudi pengasas G20... sebab itu ada 163 serikat Yahudi bertapak di Indon sejak 2011 hingga sekarang..
Aku tau kok siapa luu.elu kn tukang jual kancut di tepi jlan dpn surau dkt rumh kau tu dak?

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
Jokowi PIDATO , Dunia Berdecak KAGUM ada yang I... 10 min HANZIP_RONDA 739
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 11 min ajaran muhammad 99,022
KESIAN, INDONESIA DIPIMPIN Oleh DEWA BADUT JOKOWI 12 min Alergi Jokowi 4,169
Sriwijaya sudah terbukti berpusat dan bermula d... 32 min Bravoer 1,157
GAY JAKARTA, ayo berhimpun disini (Oct '11) 38 min Andrew 2,639
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 59 min suka telan air mani 4,489
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 1 hr Aldi 13,373
More from around the web