“SU-30 TNI-AU JET PONDAN hehe”

Since: Oct 08

putrajaya KL

#2019 Nov 1, 2008
CINTA INDONESIA wrote:
TENTERA MALAYSIA MINTA DI LATIH TNI AD...HA....LIAT TUH MALAYSIA TAI...dari situ aja sudah membuktikan kalian tdk punya kemampuan apa2 alias 0 besar
dasar goblok!!!TNI sama ATM baik2 aja...kamu tu yg emosional seperti wanita yg datang haid kakakaka
INDONSIALAN

Malaysia

#2020 Nov 2, 2008
hahaha.....pada BANGSA INDON BODOH...tak tahu sejarah ya...??..bila BRUNEI pernah jadi wilawah dalam MALAYSIA..???..BODOH AMAT YA BANGSA INDON..sampai2 sejarah juga diajar oleh pemerintah INDON TIPU...Singgapura bukan mahu merdeka BODOH..tapi SINGGAPURA disingkirkan dari MALAYSIA.....LIHAT SEJARAH D...Lee Kuan yeu saat SINGGAPURA disingkir dari MALAYSIA malah sedih dan menangis...lihat saja bertapa tingginya martabat jika berada dalam MALAYSIA...dipandan mulia dunia...tapi jika berada dalam INDON NKRI...DIPANDANG HUNA OLEH DUNIA..ha..ha..ha....AKU CABAR TNI DAN 235 JUTA BANGSA INDON PERANG....hehehe.....RAMPAS KEMBALI SIPADAN DAN LIGITAN...APA TNI DAN 235 JUTA INDON TIDAK PUNYA HARGA DIRI...?????..
Peace Wiend

Puchong, Malaysia

#2021 Nov 15, 2008
Sejarah sebelum kita semua dilahirkan artinya masa nenek moyang dahulu sebenarnya malaysia dan indonesia berasal dari 2 saudara yang berpisah karna merantau. Inikah yang seharusnya kita permasalahkan??? tentu tidak, kita ini tetangga yang sebenarnya adalah saudara, kalian tak akan pernah tahu apa keuntungan terpecah belah...
ya karena memang tidak ada,
Sekarang jajahlah negara2 yang pernah menjajah negara kita dulu (indonesia dan malaysia) tentunya dengan ilmu, u have to prove friend...
aiman x kesah

Batu Gajah, Malaysia

#2022 Nov 17, 2008
jangan nak blagak lah indon ,kami menanti
bloods

Bangi, Malaysia

#2023 Nov 17, 2008
buat sakit hati jer baca forum dalam nie..masing2 cari nak gaduh..kenapa la bangsa indonesia jenis dari tidak bermuhasabah diri.berbangga sangat dengan bilangan rakyat selain menggunakan bahasa yang kurang ajar didalam ini.gunalah bahasa berhemah sikit.usahlah bercakap dengan kebesaran diri dan sombong2 melampau kerana negara ini juga banyak menolong bangsa serumpun yang susah disana mencari rezeki di sini.usah la bercakap dengan menidak sesuatu perkara yang kini telah jauh berubah dengan sejarah dahulu yang anda bangga2kan itu.alangkah eloknya forum disini lebih kepada berbincang bersama kekuatan negara masing2 selain membisik kelemahan tentara bukan islam.juga membincangkan yang kini negara iran sedang menghadapi ancaman perang dengan tentera kafir.saya sedikit pon tidak memandangkan indonesia sebagai negara musuh tetapi tumpang bangga jika tentera anda kuat kerana kita bangsa serumpun.yang bimbang adalah negara singapura yang kini menjadi terkuat di nusantara.singapura adalah bangsa cina dan juga sekutu utama kepada israel dan US.ini yang patut gusar sebenarnya.di pusat pengajian ini.saya mempunyai ramai kawan indonesia serta mereka banyak bercerita tentang negara mereka.jadi saya tahu banyak tentang kebenarannya berbanding anda didalam forum yang suka bercakap hanyalah bagi menganggkat martabat bangsa anda bagi menutup pandangan kelemahan sendiri.tidak usahlah saya gembar gembur perkara tersebut.mungkin anda mempunyai nasionalisme yang tinggi tapi benda yang lemah tidak harus dikuatkan berdasarkan hujah yang kosong.seharusnya anda perlu selesaikan masalah itu.anda bercakap sekarang bukan mewakili keseluruah bangsa indonesia kerana anda mungkin dari sebilangan keluarga yang kaya di sana tetapi berapa ramai lagi yang berada didalam keseluruhan.tepuk dada tanya selera..hanya berbangga dengan keupayaan tentera yang kuat tp rakyat dihimpit kesusahan bukan satu cara yang bagus bukan.semoga indonesia dapat membentuk ekonomi yang besar sebagai satu langkah mengeluarkan rakyat indonesia dari kesusahan..

saya harap cukuplah sahabatku sekalian tidak kira dari indonesia dan malaysia..bergaduh didalam ini..kutuk mengutuk sesama kita.kerana kita sama2 sebangsa...

salam~

“cermin diri sebelum mengeji”

Since: Oct 08

Kota Bharu, Malaysia

#2024 Nov 18, 2008
bloods wrote:
buat sakit hati jer baca forum dalam nie..masing2 cari nak gaduh..kenapa la bangsa indonesia jenis dari tidak bermuhasabah diri.berbangga sangat dengan bilangan rakyat selain menggunakan bahasa yang kurang ajar didalam ini.gunalah bahasa berhemah sikit.usahlah bercakap dengan kebesaran diri dan sombong2 melampau kerana negara ini juga banyak menolong bangsa serumpun yang susah disana mencari rezeki di sini.usah la bercakap dengan menidak sesuatu perkara yang kini telah jauh berubah dengan sejarah dahulu yang anda bangga2kan itu.alangkah eloknya forum disini lebih kepada berbincang bersama kekuatan negara masing2 selain membisik kelemahan tentara bukan islam.juga membincangkan yang kini negara iran sedang menghadapi ancaman perang dengan tentera kafir.saya sedikit pon tidak memandangkan indonesia sebagai negara musuh tetapi tumpang bangga jika tentera anda kuat kerana kita bangsa serumpun.yang bimbang adalah negara singapura yang kini menjadi terkuat di nusantara.singapura adalah bangsa cina dan juga sekutu utama kepada israel dan US.ini yang patut gusar sebenarnya.di pusat pengajian ini.saya mempunyai ramai kawan indonesia serta mereka banyak bercerita tentang negara mereka.jadi saya tahu banyak tentang kebenarannya berbanding anda didalam forum yang suka bercakap hanyalah bagi menganggkat martabat bangsa anda bagi menutup pandangan kelemahan sendiri.tidak usahlah saya gembar gembur perkara tersebut.mungkin anda mempunyai nasionalisme yang tinggi tapi benda yang lemah tidak harus dikuatkan berdasarkan hujah yang kosong.seharusnya anda perlu selesaikan masalah itu.anda bercakap sekarang bukan mewakili keseluruah bangsa indonesia kerana anda mungkin dari sebilangan keluarga yang kaya di sana tetapi berapa ramai lagi yang berada didalam keseluruhan.tepuk dada tanya selera..hanya berbangga dengan keupayaan tentera yang kuat tp rakyat dihimpit kesusahan bukan satu cara yang bagus bukan.semoga indonesia dapat membentuk ekonomi yang besar sebagai satu langkah mengeluarkan rakyat indonesia dari kesusahan..
saya harap cukuplah sahabatku sekalian tidak kira dari indonesia dan malaysia..bergaduh didalam ini..kutuk mengutuk sesama kita.kerana kita sama2 sebangsa...
salam~
ya=)
jajan

Petaling Jaya, Malaysia

#2026 Nov 18, 2008
bodohla kau ni indon..cakap banyak
nampak sgt xtau sejarah
ko xsedar ke yg tentera korang tu bodoh
time kempen nak ganyang malaysia...paratroopers korang xreti baca peta..xtau koordinat..nak landing kat pontian tapi terlanding kat labis...punyala jauh ...padan muka..cakap besar..nak ganyang malaysia he?..indonesia kene ganyang adala..xmelawan langsung..tula bodo..suh blajar xnak..nombor xkenal..baca peta pon xreti..ada benda canggih2 pon guna..baca peta pon reti
Algojo

Kuala Lumpur, Malaysia

#2027 Nov 21, 2008
Kalau indonesial pandai..dah lama malaysia senang..ramai indonesial datang sini jadi perompak....pembunuh.dan lagi special indonesial ni ialah menipu anak gadis Malaysia bawa pg Lombok..Indonesial ni byk jantan sundal...
mik

Indonesia

#2028 Nov 22, 2008
yup setuju semua tergantung mental bangsa..
indonesia,vietnam udah ditempa oleh perang.rasa nasionalisnya tinggi.tidak seperti malaysia..
kemerdekaan diberi jadi orang2nya manja.cpet puas dengan diri sendiri,merasa hebat.

“Imam Sopingi & Donato Vendemia”

Since: Jan 08

Surabaya, Indonesia

#2029 Nov 22, 2008
MENEMBAK - TNI JUARA MENEMBAK INTERNASIONAL DI BRUNEI

Jakarta - Kontingen TNI kembali menjadi juara umum pada lomba tembak Brunei International Skill Arms Meet/BISAM-9/2008 di Brunei Darussalam dengan meraih 52 medali emas, 17 medali perak dan 15 medali perunggu.

Komandan Kontingen BISAM-9/2008 Letkol Inf Ida Bagus Purwalaksana saat diterima Panglima TNI Jenderal TNI Djoko Santoso di Jakarta, Senin, mengatakan, dalam kejuaraan itu dipertandingkan tiga nomor yakni senapan, SO/GPMG dan pistol.

Lomba menembak BISAM-9/2008 diikuti oleh 12 kontingen dari delapan negara yaitu tuan rumah Brunei Darussalam, Indonesia, Malaysia, Kamboja, Singapura, Inggris, Australia dan Yordania.

Panglima TNI Jenderal TNI Djoko Santoso mengatakan, prestasi yang diraih kontingen TNI tersebut merupakan kerja keras dari semua pihak, termasuk kesungguhan para petembak untuk melakukan yang terbaik di hadapan kontingen negara-negara lainnya.

"Melalui lomba tembak yang kita ikuti, diharapkan dapat memacu keinginan seluruh prajurit TNI untuk meningkatkan kemampuan profesionalitas dalam menembak, sebagai suatu ketrampilan pokok yang harus dimiliki seorang prajurit TNI," kata Djoko yang baru saja terpilih sebagai Ketua Umum PBSI itu.

Sejak 2005, TNI selalu tampil sebagai juara umum dalam lomba menembak yang diikuti beberapa negara tersebut.

mana unjuk gigi ATMnya malon ^_^V
BugisBajauSuluk

Kota Kinabalu, Malaysia

#2030 Nov 23, 2008
Ya..memang Indon hebat..
Sampai merantau mencari makan di Malaysia..
Tak tau malu?..
Bangsa yang suka berkelahi sesama sendiri adalah bangsa yang tidak bertamadun. Malaysia terkenal sebagai sebuah negara majmuk tetapi Indonesia terkenal dengan pergaduhan antara kaumnya. Sebab itu, Indonesia tidak bisa keluar dari kemelut kemiskinan berpanjangan. Tidak berfikir dengan otak, hanya tahu berkelahi saja.

“Imam Sopingi & Donato Vendemia”

Since: Jan 08

Surabaya, Indonesia

#2031 Nov 23, 2008
BugisBajauSuluk wrote:
Ya..memang Indon hebat..
Sampai merantau mencari makan di Malaysia..
Tak tau malu?..
Bangsa yang suka berkelahi sesama sendiri adalah bangsa yang tidak bertamadun. Malaysia terkenal sebagai sebuah negara majmuk tetapi Indonesia terkenal dengan pergaduhan antara kaumnya. Sebab itu, Indonesia tidak bisa keluar dari kemelut kemiskinan berpanjangan. Tidak berfikir dengan otak, hanya tahu berkelahi saja.
merantau cari rejeki halal tp kena rogol.

dari pada malon bangsa yang suka sodomi sesama sendiri. karna itu malon jd tolol tak bertamadun

judi di halalkan babipun di halalkan apa lg mencuri di patenkan
lion

Johor Bahru, Malaysia

#2032 Nov 25, 2008
Negara para MALING-sia wrote:
hahahahaha.... kenapa dinamakan Malaysia ??? karena penghuninya para MALING yg otakknya MALAS, makanya bisanya mencuri dan maling kebudayaan dan kekayaan budaya negeri asing... Maling-sia adalah nama yg pas yg diberikan oleh British sebagai hadiah pembentukan negara Malaysia, karena orang2 British lidahnya kesulitan untuk melafalkan kata2 MALING-SIA maka dari itu lafalnya dirubah oleh kaum British menjadi MALAYSIA, dan British people menganggapnya MALAY-SIA sama dengan MALING-SIA, maka dari ituuuu... mulai sekarang kita rubah untuk menyebut negara tetangga kita ini sesuai dengan tujuan awal orang2 British yg ingin memberikan nama negara ini MALING-SIA....
Mulai sekarang, Indonesia akan melakukan wajib militer terhadap seluruh rakyat, dan seluruh lapisan masyarakat Indonesia sudah menyiapkan diri untuk suatu saat kelak kita PASTI akan melakukan KONFRONTASI jilid II terhadap negra tetangga MALING-SIA ini, sesuai dg cita2 pendahulu Republik Indonesia, kita GANYANG MALING-SIA...!!! kita hidupkan lagi sukarelawan GANYANG MALING-SIA jilid II, dengan membentuk pasukan "tikus-tikus Soekarno" yg dimasa lalu telah memporak-porandakan kota2 MALING-SIA...!!!!
GANYANG MALING-SIA.....!!!!! SAATNYA PASTI DATANG KONFRONTASI KITA DENGAN MALING-SIA jilid kedua !!!!! ITU PASTI !!!!
MANUSIA2 SETENGAH HEWAN DARI MALINGSIA = 25 JUTA EKOR....
RAKYAT INDONESIA = 300 JUTA ORANG...
PASTI AKAN DATANG SAATNYA KITA KONFRONTASI JILID KE DUA... KARENA SETIAP GENERASI MUDA INDONESIA SEKARANG ADALAH ORANG2 YG SANGAT ANTI MALING-SIA... SAATNYA PASTI DATANG... KONFRONTASI KE DUA...!!!!
.
kamu ini bckp tidaK ingt bhwa byk penduduk kamu di mlysia mencari makn..
Maliong

Jakarta, Indonesia

#2033 Nov 25, 2008
hahahahaha....

Malingsial..., gak usah ngajak perang Indonesia Deh..., negaranya juga cuman secuil kuku, numpang di Pulau indonesia ajah banyak Bacot.. dasar Gak pake OTAK....

“Imam Sopingi & Donato Vendemia”

Since: Jan 08

Surabaya, Indonesia

#2034 Nov 25, 2008
belajar baris berbaris dulu.
belajar berenang dulu di lautan.
belajar menembak dulu.
belajar mencari makan di hutan dulu jangan mencuri makanan.

huakakakkakakaka

lawak lawak lawak
PEMERHATI

Shah Alam, Malaysia

#2035 Nov 26, 2008
MALAYSIA SEBUAH NEGARA YANG MAJU DAN MAKMUR.MALAYSIA TIDAK PERLU MENGIKUT RENTAK
BODOH SEGELINTIR MEREKA YANG TIDAK TAHU MENILAI BAIK DAN BURUK.
CARA MALAYSIA MENANGANI MASALAH ADALAH LEBIH BIJAK SERTA TERPIMPIN.RAKYATNYA HIDUP PENUH HARMONI DAN BERSATU PADU
WALAUPUN BERBILANG BANGSA AGAMA DAN BUDAYA.DI SINI MENUNJUKAN KEKUATAN SEBENAR MALAYSIA.
WALAUPUN MEMILIKI KECANGGIHAN TEKNOLOGI KENTENTERAAN SERTA TERSENARAI ANTARA KUASA TENTERA TERKUAT DI ASIA.
NAMUN MALAYSIA TIDAK SOMBONG DGN NEGARA JIRAN TERTNGGA.MALAYSIA MASIH BEPEGANG TEGUH PADA SEMANGAT SETIA KAWAN.NAMUN JANGAN ADA TANGAN2 PIHAK YG TDK BRTANGGUNG JAWB COBA MENGUJI SERTA MENGANCAM NEGARA INI.RAKYATNYA SEDIA MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN NEGARA MALAYSIA TANPA RASA GENTAR.MOGA TUHAN MERAHMATI NEGARA MALAYSIA.
mik

Bogor, Indonesia

#2036 Nov 26, 2008
jajan wrote:
bodohla kau ni indon..cakap banyak
nampak sgt xtau sejarah
ko xsedar ke yg tentera korang tu bodoh
time kempen nak ganyang malaysia...paratroopers korang xreti baca peta..xtau koordinat..nak landing kat pontian tapi terlanding kat labis...punyala jauh ...padan muka..cakap besar..nak ganyang malaysia he?..indonesia kene ganyang adala..xmelawan langsung..tula bodo..suh blajar xnak..nombor xkenal..baca peta pon xreti..ada benda canggih2 pon guna..baca peta pon reti
bicaralah dengan fakta.
kemampuan tni koppasus nomor 3 didunia
atm pernah belajar dari indonesia namun banyak yang gagal.
faktanya tentara malaysia teruk.tentara malaysia memalukan bangsa asia.pingsan saat upacara
pejuang gerila malaya

Kuala Lumpur, Malaysia

#2037 Nov 26, 2008
sebagai org yg memulakan forum ini, saya berbangga dgn jumlah post yg melebihi seribu, tapi nampaknya masih tiada forumer2 indon yg dpt menendingi fakta2 yg sy berikan...trrnyata indon cuma dpt berbangga akan kebolehan mereka mencipta senjata sendiri. indon haruslah sedar bahawa senjata ciptaanmereka nda dpt menendingi senjata import malaysia, yg mana semuanya adalah dari negara2 maju.
kualiti senjata adalah lbh penting dari kuantiti..maka oleh itu walaupun malaysia juga mampu membangunkan kilang senjata sendiri(sudah dilakukan melalui firma DEFTECH) namun adalah lebih baik mengimport, kerana senjata buatan luar lbh tinggi kualitinya.

pangkalan TLDM terbaru di Sepanggar Sabah tlh siap. tujuan utamanya adalah utk melindungi kepulauan Spartly yg benarnya milik malaysia,selain itu TLDM sepangar jg akan digerakkan jika TNI-AL indon berani2 lg menceroboh kepulauan sipadan dan ambalat...(ya ambalat jg milik malaysia benarnya)
pejuang gerila malaya

Kuala Lumpur, Malaysia

#2038 Nov 27, 2008
Ayo,mana semua forumer indon mare kalo brani...jgn hanya tahu mengutuk malaysia, keluarkan fakta2 yg jelas...
bila tentera malaysia minta dilatih ileh indon? ngak ada!!

belum ada negara2 luar yg mau mengimport senjata buatan indon..ngak ada!!!

ayo..ni pemula thread tlh kembali.., kalo mau debat kluarkn fakta2 yg jelas ah indon
mik

Bogor, Indonesia

#2040 Nov 27, 2008
pejuang gerila malaya wrote:
Ayo,mana semua forumer indon mare kalo brani...jgn hanya tahu mengutuk malaysia, keluarkan fakta2 yg jelas...
bila tentera malaysia minta dilatih ileh indon? ngak ada!!
belum ada negara2 luar yg mau mengimport senjata buatan indon..ngak ada!!!
ayo..ni pemula thread tlh kembali.., kalo mau debat kluarkn fakta2 yg jelas ah indon
kita sudah keluarkan fakta2 yang jelas.
mungkin benar kata anwar ibrahim.bahwa pers malaysia terlalu dikontrol jadi berita disaring baik baiknya.sehingga tentang askar malaysia yang belajar diindonesia tidak dikabarkan

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 8 min allah swt Jongos ... 107,465
KESIAN, INDONESIA DIPIMPIN Oleh DEWA BADUT JOKOWI 9 min Kevin 4,411
Semua PATI di hantar pulang 13 min Cody 8
silat gayong dan silat cekak, mana satu handal (Jan '08) 16 min duc 17
(kpk-polri)Indonesya di ambang perang saudara 22 min keparat_loe 21
Melayu bangsa sial yang dijajah JAWA 30 min keparat_loe 83
Sabah sudah mampu ikut mengeruk minyak Indon!! 34 min Hutcherson 22
Sriwijaya sudah terbukti berpusat dan bermula d... 1 hr poor malon 2,846
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 1 hr lee 4,733
Indonz bangga menjadi babu,TKI dan kuli orang S... 2 hr isrmirdh 36
KASlHAN KPD M'SIA TAK BOLEH BELI HELICOPTER,BRU... 3 hr malonesia 82
More from around the web