pesawat tempur indonesia pernah tembaki UFO!

Posted in the Malaysia Forum

First Prev
of 7
Next Last
TNI

Bulukumba, Indonesia

#1 Apr 3, 2010
PESAWAT TEMPUR INDONESIA & ALTELERI PERTAHANAN UDARA TEMBAKI UFO Mar 31,'08 10:32 PM
for everyone
Seorang kolega Angkasa, dia adalah seorang penerbang tempur handal TNI AU, suatu ketika juga pernah memergokinya sekitar tahun 1995 di atas daerah Pameungpeuk Selatan, Jawa Barat.

"Saya tidak melihatnya secara visual namun radar kami menangkap gerakannya yang tak lazim," kata penerbang yang enggan disebut namanya ini. "Senior saya yang terbang bersama juga mengkonfirmasikan hal serupa. Tak ada pesawat tempur secanggih apa pun yang mampu bergerak seperti itu," tambahnya.

Ketika itu, ungkapnya, layar radar pesawatnya menangkap benda bergerak dari jarak sekitar 10 mil-laut. Dengan kecepatan yang begitu tinggi, mendekati kecepatan roket, dia mampu terbang zig-zag. Sebuah sifat wahana terbang yang belum mungkin dikembangkan manusia dengan teknologi paling mutakhir sekali pun. Nampaknya sang piring terbang sadar jika dirinya tengah dikuntit. Selama beberapa saat hal itu dibiarkan saja. Namun ketika penguntitan ini berlangsung hingga Lampung Selatan, dengan kecepatan yang begitu tinggi ia bergerak lalu hilang begitu saja dari layar radar.

Selain mampu bermanuver ganjil, UFO juga imun terhadap serangan udara. Diantara sekian pengusiran yang pernah dilakukan komando pertahanan udara sejumlah negara, yang menarik Indonesia termasuk pernah melakukannya pula. Peristiwanya terjadi pada tahun 1964, yakni semasa Indonesia tengah berkonfrontasi dengan Malaysia. Awal masalahnya adalah karena selama tujuh hari, selepas mahgrib menjelang subuh, Komando Sektor Pertahanan Udara di Surabaya memergoki UFO seakan tengah mengintainya.

Melalui sejumlah pertimbangan, UFO-UFO itu dihardik dengan tembakan meriam penangkis serangan udara. Gerakan mereka senantiasa dipantau radar. Uniknya, nampak di layar radar, bagaimana UFO-UFO itu membumbung tinggi setiap kali tembakan mengenai sasaran. Tidak ada yang jatuh. Kecuali di Surabaya, kasus penembakan UFO oleh artileri anti serangan udara juga terjadi di Kepulauan Kurillen yang dikuasai Soviet sekitar tahun 1950-an. Sama saja hasilnya, mereka seperti punya kekebalan terhadap senjata buatan manusia.

Nasib sial justru dialami penerbang MiG-21 AU Kuba. Merasa sudah memasuki jarak tembak, ia segera membidikkan rudal infra-merah K-13 ke arah sebuah piring terbang. Malang, entah mengapa, rudal tersebut justru meledak di bawah sayap dan meleburkan pesawatnya.

Sumber :
BETA UFO INDONESIA
Tags: ufo public
Prev: KOMUNITAS PEMBURU UFO INDONESIA
Next: MOBIL ROBOT PENJINAK BOM MADE IN INDONESIA
TNI

Makassar, Indonesia

#2 Apr 3, 2010
ada koment?
Indon

Kuala Lumpur, Malaysia

#3 Apr 3, 2010
kah kah kah!

selain dari berkhayal dan berfantasi, apa lagi yang mampu dilakukan oleh tiko INDON? apa lagi, benua atlantis itu INDON? jambatan terpanjang di dunia jawa sunda? bangunan tertinggi di dunia yang tak siap-siap...

sekarang menembak UFO pula?

kah kah kah!

Since: Jan 10

Location hidden

#4 Apr 3, 2010
ahahaha.. itu UFO siluman piring ilmu hitam ^_^
ford

Makassar, Indonesia

#5 Apr 3, 2010
haha...........

Since: Dec 09

Malaysia

#6 Apr 3, 2010
Diantara sekian pengusiran yang pernah dilakukan komando pertahanan udara sejumlah negara, yang menarik Indonesia termasuk pernah melakukannya pula. Peristiwanya terjadi pada tahun 1964, yakni semasa Indonesia tengah berkonfrontasi dengan Malaysia. Awal masalahnya adalah karena selama tujuh hari, selepas mahgrib menjelang subuh, Komando Sektor Pertahanan Udara di Surabaya memergoki UFO seakan tengah mengintainya

-----

patutla indon kalah perang konfrontasi, malaysia ada ufo!

excuses, excuses, excuses
kah kah

Petaling Jaya, Malaysia

#7 Apr 3, 2010
UFO..??hahahahha...kenapa tak tembak garuda je..??hahahahahha..indon2..mak hluk yang suka berkhayal..

Since: Dec 09

Malaysia

#8 Apr 3, 2010
kah kah wrote:
UFO..??hahahahha...kenapa tak tembak garuda je..??hahahahahha..indon2..mak hluk yang suka berkhayal..
sebenarnya gini, ada lah sorang dayak mencari ayam hutan. dia nampak satu objek dalam gelap. mungkin itu ayam hutan. dia pun suluh dengan torch light. rupa-rupanya tni tengak berak. si berakinmalon agaknya.

si tni sekor ni terkejut kena suluh. bertempiaran lari dengan taik-taiknya. dia ingat itu sarawak ranger nak tangkap dia. malu pulak nak cakap kat komandernya yang dia tu pengecut.

jadi dia buatlah cerita ufo ni..

Since: Jan 10

Location hidden

#9 Apr 3, 2010
INDONx gitu loh..

hihihi :D
AlakBetatar

Kulai, Malaysia

#10 Apr 3, 2010
hahaaha...kalau tak syirik tahyul...kalau tak tahyul khurafat...bodoh tul la jiran kita nih:)
putting maniac

Indonesia

#11 Apr 3, 2010
nordin tewas kat jamban kau bilang tahyul.......???

kalo paskal menang lawan lanun somalia itu baru tahyul.....

haaaaaa.....haaaaaa.....
BERAKiN MaLoN JER

Jakarta, Indonesia

#12 Apr 3, 2010
kratos wrote:
<quoted text>
sebenarnya gini, ada lah sorang dayak mencari ayam hutan. dia nampak satu objek dalam gelap. mungkin itu ayam hutan. dia pun suluh dengan torch light. rupa-rupanya tni tengak berak. si berakinmalon agaknya.
si tni sekor ni terkejut kena suluh. bertempiaran lari dengan taik-taiknya. dia ingat itu sarawak ranger nak tangkap dia. malu pulak nak cakap kat komandernya yang dia tu pengecut.
jadi dia buatlah cerita ufo ni..
BEWARE!
jangan sekali-kali tampakkan pantat ngan malon yer.... malon langsung naik minyak jer.... wakakakakakak
pantat truk pun boleh bikin diorang naik minyak... wakakakakaakak
wahai ayam hutan... untunglah kau bertaji.... wakakakakak
AlakBetatar

Kulai, Malaysia

#13 Apr 3, 2010
putting maniac wrote:
nordin tewas kat jamban kau bilang tahyul.......???
kalo paskal menang lawan lanun somalia itu baru tahyul.....
haaaaaa.....haaaaaa.....
hahaha.... org bilang UFO itu tahyul....apa kena mengena sama si nordin...apa c nordin UFO?
putting maniac

Indonesia

#14 Apr 3, 2010
AlakBetatar wrote:
<quoted text>
hahaha.... org bilang UFO itu tahyul....apa kena mengena sama si nordin...apa c nordin UFO?
malu ni yeeee.....paskal di sikat lanun lari pontang panting di somalia......

kau pasti marah ya......nooordin tewas kat jamban????

wakaakakakakaakaakkakakaakakak ak
BERAKiN MaLoN JER

Jakarta, Indonesia

#15 Apr 3, 2010
putting maniac wrote:
<quoted text>
malu ni yeeee.....paskal di sikat lanun lari pontang panting di somalia......
kau pasti marah ya......nooordin tewas kat jamban????
wakaakakakakaakaakkakakaakakak ak
marah dong... wkakakak

Since: Dec 09

Puchong, Malaysia

#17 Apr 3, 2010
sebenarnya gini, ada lah sorang dayak mencari ayam hutan. dia nampak satu objek dalam gelap. mungkin itu ayam hutan. dia pun suluh dengan torch light. rupa-rupanya tni tengak berak. si berakinmalon agaknya.

si tni sekor ni terkejut kena suluh. bertempiaran lari dengan taik-taiknya. dia ingat itu sarawak ranger nak tangkap dia. malu pulak nak cakap kat komandernya yang dia tu pengecut.

jadi dia buatlah cerita ufo ni..
BERAKiN MaLoN JER wrote:
<quoted text>
BEWARE!
jangan sekali-kali tampakkan pantat ngan malon yer.... malon langsung naik minyak jer.... wakakakakakak
pantat truk pun boleh bikin diorang naik minyak... wakakakakaakak
wahai ayam hutan... untunglah kau bertaji.... wakakakakak
ha ha muncul pun kau. betulkan engkau yang berak tu?
BERAKiN MaLoN JER

Jakarta, Indonesia

#18 Apr 4, 2010
kratos wrote:
sebenarnya gini, ada lah sorang dayak mencari ayam hutan. dia nampak satu objek dalam gelap. mungkin itu ayam hutan. dia pun suluh dengan torch light. rupa-rupanya tni tengak berak. si berakinmalon agaknya.
si tni sekor ni terkejut kena suluh. bertempiaran lari dengan taik-taiknya. dia ingat itu sarawak ranger nak tangkap dia. malu pulak nak cakap kat komandernya yang dia tu pengecut.
jadi dia buatlah cerita ufo ni..
<quoted text>
ha ha muncul pun kau. betulkan engkau yang berak tu?
wakakakak... kau alien pemangsa tahi khan?!... wakakakak

Since: Dec 09

Klang, Malaysia

#19 Apr 5, 2010
BERAKiN MaLoN JER wrote:
<quoted text>
wakakakak... kau alien pemangsa tahi khan?!... wakakakak
wakakakak... kau indon yang cabut lari dengan seluar bergelumang tahi khan?!... wakakakak
BERAKiN MaLoN JER

Jakarta, Indonesia

#20 Apr 5, 2010
kratos wrote:
<quoted text>
wakakakak... kau indon yang cabut lari dengan seluar bergelumang tahi khan?!... wakakakak
kau alian siluman babi hutan kan !?!... wakakakakakak

begini kisahnya:
waktu itu aku sedang duduk2 kat tanah menikmati indahnya terang bulan malam. aku pake celana (seluar) warna krem terang. kerana agak dingin, aku pake jaket loreng-loreng militer sih. sambil aku melamun melihat bintang2 itu, aku ingat tentang kisah alien yang berwujud seperti orang, tetapi bisa berubah menyerupai babi hutan. makhluk alien ini makannya tahi loorhhh!!... alien ini katanya mendarat di malay sih....
tiba-tiba dari belakang ada cahaya terang menyorotku... aku dengar ada suara mendengosh-dengosh dan sesekali menguik (macam binatang lapar gitu). aku langsung piker ini pasti alien tuh... betul saja... moncong babi langsung nampak nak menyeruduk bontotku... aik.... aku lari jer... binatang tak sihat nih.... wakakakakakakakak

Since: Dec 09

Klang, Malaysia

#21 Apr 5, 2010
BERAKiN MaLoN JER wrote:
<quoted text>
kau alian siluman babi hutan kan !?!... wakakakakakak
begini kisahnya:
waktu itu aku sedang duduk2 kat tanah menikmati indahnya terang bulan malam. aku pake celana (seluar) warna krem terang. kerana agak dingin, aku pake jaket loreng-loreng militer sih. sambil aku melamun melihat bintang2 itu, aku ingat tentang kisah alien yang berwujud seperti orang, tetapi bisa berubah menyerupai babi hutan. makhluk alien ini makannya tahi loorhhh!!... alien ini katanya mendarat di malay sih....
tiba-tiba dari belakang ada cahaya terang menyorotku... aku dengar ada suara mendengosh-dengosh dan sesekali menguik (macam binatang lapar gitu). aku langsung piker ini pasti alien tuh... betul saja... moncong babi langsung nampak nak menyeruduk bontotku... aik.... aku lari jer... binatang tak sihat nih.... wakakakakakakakak
aku langsung piker ini pasti alien tuh... betul saja... moncong babi langsung nampak nak menyeruduk bontotku... aik.... aku lari jer...

--

waaarghhh kah kah kah kah. aku ketawa sampai senak peut baca posting kau ni

akirnya kau ngaku juga ya. komander tni suruh undurrrr semua kerana tak tahan dengan bau busuk dari celana kau yang dipenuhi taik tu

sekali lagi waaarghhh kah kah kah kah. aku ketawa

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 7
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 8 min mohammad al amin 84,133
Negara Terbaik Untuk Berbisnis: Malaysia Masuk ... (Oct '13) 10 min Crush Em 2013 2,392
Lee chong wei Positif Doping- 22 min Insan3 anjing 9
Hot! Hot! Hot! BENTROK DAYAK vs BUGIS DI BATULI... (Feb '12) 27 min nun jauh disana 996
Tuker no hp buat cri psgan ngentot (Aug '12) 33 min esih 42
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 38 min enggang 27,658
Malaysian Indians celebrate Diwali 40 min doktor beli 1
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 2 hr hafiez 3,838
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 8 hr rio 13,207
GAY JAKARTA, ayo berhimpun disini (Oct '11) 11 hr Mardiansyah 2,522
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 12 hr gendut 9,573

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE