Panser AV-8 Malon "MENIRU" Panser Pindad..!!!

Posted in the Malaysia Forum

First Prev
of 9
Next Last
Jago Kluruk

Jakarta, Indonesia

#1 Mar 7, 2011
LAGI...dan LAGI......apa saja yang dilakukan Indonesia "SELALU".....di "TIRU" oleh Malon...!!!

Indonesia Produksi Panser Pindad.......sekarang Malon ikut-ikutan buat Panser AV-8 (bedanya hanya jumlah roda)....!!!

KASIHAN BANGET Malon.....dari dahulu sampai sekarang...."kemapuan " malon hanya sebatas "MENIRU"......ngak KREATIF...!!!
kopassus puiii

Shah Alam, Malaysia

#3 Mar 7, 2011
hehehe..indon jangan
iri sama industri militer malaysia..
hehehehe
ki sanak

Jakarta, Indonesia

#4 Mar 7, 2011
kopassus puiii wrote:
hehehe..indon jangan
iri sama industri militer malaysia..
hehehehe
mal0nmalingasia
Jago Kluruk

Jakarta, Indonesia

#5 Mar 7, 2011
kopassus puiii wrote:
hehehe..indon jangan
iri sama industri militer malaysia..
hehehehe
hihihihihihihihi.....selamat "MERAKIT".....kalau EKSPOR "PANSER" dari Turkey sudah tiba di Malon.....HAHAHAHAHAHAHA...!!! !
aneh tapi benar

Malaysia

#6 Mar 7, 2011
apa2 aja produksi Malaysia...pasti meniru kata indon...guoblok!!
kopassus puiii

Shah Alam, Malaysia

#7 Mar 7, 2011
Under the terms of the contract, DRB-HICOM will deliver armoured personnel carriers to the government by 2016, sources say

DRB-Hicom Bhd (1619) is poised to receive a letter of award to supply 257 units of armoured personnel carriers (APCs) worth up to RM7.5 billion from the government, this week, people with knowledge of the project financing said.

Business Times understands that a group of banks are preparing to provide partial financing for the project.

A group of banks led by Maybank, RHB Bank and AmBank are helping to arrange the syndicated loan and other financing, which could be worth as much as RM3.5 billion.

Under the terms of the contract, DRB-HICOM will deliver the armoured-wheeled vehicles to the government by 2016. The group will come out with the first vehicle sometime early next year.
The vehicles will be used by the Armed Forces, and will have multiple uses. DRB-HICOM's defence unit, DRB-HICOM Defence Technologies Sdn Bhd (DEFTECH), will be undertaking the project.

DEFTECH is to build 12 variants of the APC from the base vehicle, including personnel carrier, anti-tank weapon carrier, command and control and anti-aircraft weapon vehicles.

"The contract is for a seven-year period," said a finance executive familiar with the massive project.

In April last year, DRB-HICOM received a letter of intent from the government for the production and supply of the APCs. The APCs are modelled on the Turkish 8x8 Pars wheeled armoured vehicle.

The Pars, developed and produced by the Turkish company FNSS-FMC-Nurol Defense Systems, is based on a design made by the Michigan-based General Purpose Vehicles company.

The APC version will be equipped with a two-man manned turret to be developed and produced by a South African firm, while Sapura Thales Electronics Sdn Bhd will be the electronics system integrator.

The cost of DRB-HICOM's APCs will include the total life cycle cost, which includes design, development, logistical support and sustainment as well as non-recurring engineering costs and investments associated with the set-up of the production facilities in Pekan, Pahang.

hehehe..8x8 pars memang panser terhebat
pada hari ini..hehehe
PT PANTAT

Malaysia

#8 Mar 7, 2011
Jago Kluruk wrote:
<quoted text>
hihihihihihihihi.....selamat "MERAKIT".....kalau EKSPOR "PANSER" dari Turkey sudah tiba di Malon.....HAHAHAHAHAHAHA...!!! !
selamat 'merakit' panser dari FRANCE...

selamat 'merakit' senapan serbu dari BELGIUM...

kah kah kah kah...
RELA

Petaling Jaya, Malaysia

#9 Mar 7, 2011
indon kepanasan... panser2 buatan pindad bakalan tidak digemari oleh paa pembeli panser2 sedunia... huahauhuaahua...
aneh tapi benar

Malaysia

#10 Mar 7, 2011
Jago Kluruk wrote:
LAGI...dan LAGI......apa saja yang dilakukan Indonesia "SELALU".....di "TIRU" oleh Malon...!!!
Indonesia Produksi Panser Pindad.......sekarang Malon ikut-ikutan buat Panser AV-8 (bedanya hanya jumlah roda)....!!!
KASIHAN BANGET Malon.....dari dahulu sampai sekarang...."kemapuan " malon hanya sebatas "MENIRU"......ngak KREATIF...!!!
awass looo..bentar lagi kita2 bakalan negbina rudal balistik khusus ke negara tetangga,,,sasaran cuman 1 aja..kilang panser pantat...kwang kwang kwang..
Jago Kluruk

Jakarta, Indonesia

#11 Mar 7, 2011
aneh tapi benar wrote:
apa2 aja produksi Malaysia...pasti meniru kata indon...guoblok!!
HAHAHAHAHAHA....."stres "....!!!
aneh tapi benar

Malaysia

#12 Mar 7, 2011
PT PANTAT wrote:
<quoted text>
selamat 'merakit' panser dari FRANCE...
selamat 'merakit' senapan serbu dari BELGIUM...
kah kah kah kah...
bro...kata indon mereka berjaya produksi senapaN asli merk putera puteRI indon...walhal cuman sebatas kerjasama aja...wang kwang kwang...terkini...gw lihat demo rudal lapan kt u-tube,,,uiii,,,rudal meka pon tahu ngegoyang....goyangan dangdut....kehkehkehkeh...
PASKAL AskaR BerSarong

Indonesia

#13 Mar 7, 2011
kopassus puiii wrote:
hehehe..indon jangan
iri sama industri militer malaysia..
hehehehe
bagaimana plak mo iri..kami sudah membina kemandiriian industri militer lepas tahun 80an..malon baru memulai sekarang..otak ko dimana jer?iri bilak kami belum memulai jer..pandang kedepan tengok negara lain...jangan plak hanyer memandang kandang sendiri jer...malon jauh tertinggal hanyer bergaduh cam orang dongok je.... muhehehe......
aneh tapi benar

Malaysia

#14 Mar 7, 2011
Jago Kluruk wrote:
<quoted text>
HAHAHAHAHAHA....."stres "....!!!
punya tayar panser pindad 6,,,av8 ada 8...dari segi perisai,,,udah pasti AV8 punya kelebihan...mangkali type 5 gituuu...
aneh tapi benar

Malaysia

#15 Mar 7, 2011
aku liat panser pindad tinggi banget...kok...mudah terbalik gitu...AV8 punya 8 tayar n udah pasti lebih stabil gitu...
Indon

Petaling Jaya, Malaysia

#16 Mar 7, 2011
aneh tapi benar wrote:
apa2 aja produksi Malaysia...pasti meniru kata indon...guoblok!!
Betul tu bro...Mmg tipikal Indon...
Jgn2 nanti Indon pun kata yg Proton itu tiru Tawon diorang!!

Kwang kwang kwang....:P
Malon AnEh tapi Dongok

Indonesia

#17 Mar 7, 2011
aneh tapi benar wrote:
<quoted text>
bro...kata indon mereka berjaya produksi senapaN asli merk putera puteRI indon...walhal cuman sebatas kerjasama aja...wang kwang kwang...terkini...gw lihat demo rudal lapan kt u-tube,,,uiii,,,rudal meka pon tahu ngegoyang....goyangan dangdut....kehkehkehkeh...
Muhehehehe...
jurus lama lawakan malon hanyer menutupi kedongokan jer...hanyer kuat bergaduh..bangga dengan ketololan nyer sendiri..xterima fakta....tahniah..tahniah...
muehehehehhee........
aneh tapi benar

Malaysia

#18 Mar 7, 2011
PASKAL AskaR BerSarong wrote:
<quoted text>
bagaimana plak mo iri..kami sudah membina kemandiriian industri militer lepas tahun 80an..malon baru memulai sekarang..otak ko dimana jer?iri bilak kami belum memulai jer..pandang kedepan tengok negara lain...jangan plak hanyer memandang kandang sendiri jer...malon jauh tertinggal hanyer bergaduh cam orang dongok je.... muhehehe......
alaaaa...kalau setakat 2 ke 5 tahun tuuu...errmmm.. tak jauh brooo...cuman yg kita2 ketinggalan tu dari segi bilangan rakyat...tu jee...yg lain tuu lebih kurang jerrr...
Indon

Petaling Jaya, Malaysia

#19 Mar 7, 2011
RELA wrote:
indon kepanasan... panser2 buatan pindad bakalan tidak digemari oleh paa pembeli panser2 sedunia... huahauhuaahua...
Bro, yg beli Panser Pantat itu pun cuma negara2 yg seleval dgn Indon jugak (negara Babu)!!.Kemboja, Bangladesh dan Nepal.

Kahkahkah....!!!
aneh tapi benar

Malaysia

#20 Mar 7, 2011
aneh tapi benar wrote:
<quoted text>
punya tayar panser pindad 6,,,av8 ada 8...dari segi perisai,,,udah pasti AV8 punya kelebihan...mangkali type 5 gituuu...
bukan tu je,,,dari segi kemampuan bawa senjata,, sudah pasti AV8 melebihi tahap kemampuan panser pindad....almaklum sajalah...8 tayar...emmmm...2 tayar tuu mampu mengangkut 3 ke 4 ton gitu...kalo panser...huh...bakalin ngenabrak tayarnya...
ohisee

Kuala Lumpur, Malaysia

#21 Mar 7, 2011
DefTech keluar kereta perisai

2011/03/07

Anak syarikat DRB-Hicom guna kepakaran Turki diberi kontrak RM6b

DRB-Hicom Bhd menerusi anak syarikat milik penuhnya, DRB-Hicom Defence Technologies Sdn Bhd (DefTech) dijangka ditawarkan kontrak bernilai sehingga RM6 bilion dalam tempoh terdekat ini untuk membangun, mengeluar dan membekalkan kenderaan perisai pembawa anggota (APC) beroda 8x8 bagi kegunaan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Sumber industri berkata, kontrak kerja bagi memenuhi tempahan yang dibuat kerajaan menerusi Kementerian Pertahanan itu akan dilaksanakan menerusi pe-mindahan teknologi dan kepakaran pertahanan yang diperoleh dari Turki.
“Penganugerahan kontrak itu susulan pemberian surat hasrat (LOI) daripada kerajaan kepada DRB-Hicom pada April tahun lalu.“LOI itu akhirnya diterjemahkan kepada kontrak sebenar apabila DefTech memeterai perjanjian dengan pengeluar kenderaan ketenteraan terbesar Turki, FNSS Savunma Sistemleri A S (FNSS Savunma) untuk pemindahan teknologi serta kepakaran ketenteraan membabitkan pembinaan dan pengeluaran 257 kenderaan APC beroda 8x8 dengan pelbagai varian kegunaannya, di Turki, baru-baru ini.

“Kumpulan pertama unit kenderaan APC yang dibangunkan di Pekan, Pahang itu diberi kepada ATM pada Januari 2012, sebelum diserahkan sepenuhnya pada 2016,” katanya di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Difahamkan, usaha sama itu turut merangkumi bantuan latihan dan kepakaran firma Turki kepada DefTech. Kedua-dua pihak sudah menjalin kerjasama dalam bidang berkenaan sejak 2000.

Perjanjian terakhir antara DefTech dengan syarikat Turki itu membabitkan pembekalan alat ganti dan perkhidmatan teknikal bagi kenderaan infantri berperisai Adnan ACV300 yang digunakan oleh ATM.
Menurut sumber itu, menerusi konsep perkongsian strategik antara syarikat Malaysia dan Turki serta ditambah pembangunan kaedah pemasangan tempatan, termasuk perolehan hak harta intelek, ia secara tidak langsung berupaya menurunkan kos perbelanjaan kerajaan bagi memiliki aset yang sama kualiti dan teknologinya dengan kenderaan ketenteraan negara maju lain.

“Kos bagi memperoleh aset ketenteraan ini memerlukan perbelanjaan besar kerana memerlukan penggunaan teknologi dan sistem paling canggih serta terkini yang tidak boleh didedahkan kepada umum berikutan isu keselamatan.

“Namun, menerusi konsep perkongsian strategik dan pintar dengan FNSS Savunma, ia berupaya mengurangkan kos perbelanjaan kerajaan daripada kos asalnya iaitu RM8 bilion kepada RM5 hingga RM6 bilion, sekali gus berupaya menguntungkan kerajaan,” jelasnya sambil menambah pembangunan kereta perisai itu dipantau rapi pakar ketenteraan Turki-Malaysia bagi memastikan ia dikeluarkan tanpa berkompromi dalam hal spesifikasi berhubung kualiti dan sistem teknologinya.

Sumber berkata, menerusi perolehan kenderaan APC itu, DefTech dapat membangunkan kepakaran dan keupayaannya dalam industri pertahanan selaras objektif negara membangunkan keupayaan industri pertahanan tempatan.

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 9
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
@ insan3 ,, Ras CINA TIONGHOA TAK BOLEH PUNYA H... (Apr '14) 11 min mohamad chino 177
Formalaysia sudah INTERNATIONALIZED , hari ini? (May '14) 21 min hahaha 139
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 30 min Hmmm 3,902
gay sekola/gay slave 32 min Hmmm 20
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 40 min mahdi dajjal 85,847
iwan 1 hr iwan 08997922038 1
99,9% ahok dipastikan mjd gubernur dki 1 hr ruuweet 2
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 1 hr bandar jakarta 9,611
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 4 hr Happy time 27,700
GAY JAKARTA, ayo berhimpun disini (Oct '11) 10 hr escort jakarta 2,535

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE