Comments
1 - 20 of 53 Comments Last updated Nov 17, 2012
First Prev
of 3
Next Last
Asian Sunrise

Saint-sauveur, Canada

#1 Sep 30, 2007
Montreal is rapidly becoming a gang controlled City.The ostensible calm streets hide a web organization of Hells Angels,hidden behind Haitian gang.

They have 14 years old and up. some still go to school but all of them considerate them self as self-entrepreneurs.They all have the latest gadget Cam-Cellphone.

They often hang-out around subway entrance , waiting for order.Before the new larval subway,Henry-Bourassa use to be their cartier general.
Althou more dangerous than previous Haitian youth generation,they are better adapted and are like by French Canadians.Most of them have white French Canadian girlfriend, large extended social pool thanks to Hells Angels contact.

The Hip-pop socio-culture make it cool to be dress like prison thugs and street gangs take adventage of that to mingle with young high school kids and bring them to Gang.
rene

Hamilton, Canada

#2 Sep 30, 2007
Asian Sunrise wrote:
Montreal is rapidly becoming a gang controlled City.The ostensible calm streets hide a web organization of Hells Angels,hidden behind Haitian gang.
They have 14 years old and up. some still go to school but all of them considerate them self as self-entrepreneurs.They all have the latest gadget Cam-Cellphone.
They often hang-out around subway entrance , waiting for order.Before the new larval subway,Henry-Bourassa use to be their cartier general.
Althou more dangerous than previous Haitian youth generation,they are better adapted and are like by French Canadians.Most of them have white French Canadian girlfriend, large extended social pool thanks to Hells Angels contact.
The Hip-pop socio-culture make it cool to be dress like prison thugs and street gangs take adventage of that to mingle with young high school kids and bring them to Gang.
Mon Cher ami, I understand what you are saying and agree that young gangs are becoming a large problem in all society but! please be fair and not only naming haitians as the core of the gang problems. We here in ontario have the same young gang related problems, ours consist of Koreans, Vietnamesse, chinesse,spanish but a large volume of them and its leaders are "Canadian".
Jean-Francois Martineau

Canada

#3 Oct 24, 2007
Je suis travailleur de rue,c'est a dire que je m'occupe d'aider les jeunes qui sont verse dans la criminalite, donc je suis en mesure de vous parler un peu plus a fond du phenomene des gang a Montreal.

Il est pas faut de conclure que 70% des jeunes Haitiens de 15 a 35 ans ont un contact de pres ou de loin avec les gangs de rue Haitiens.

La nouvel jeune generation est tres tricoter serre. Les gangs de montreal ont une vie assez mondaine. Leur membre sont presque toujours dans les rue du centre-ville, Henry bourassa dans montreal nord.Il arrive qu'ils donnent des ordres a des jeunes pour qu'ils surveillent un individu qu'ils pourchasse.

C'est ainsi que tous les jeunes haitiens peuvent participer a une fillature contre un innoscent et ainsi faire parti des gangs indirectement.
Richard Proulx

Canada

#4 Dec 5, 2007
Ce qu'il faut surtout noter avec ce phenomene c'est que 99% des jeunes Haitiens de 14 ans a 35 ans ont un contact criminaliser chez les gang de rue.Ca peut etre de la famille,des amis ou les amis des amis.

Les gangs n'integre pas ces jeunes necessairement dans leur rang mais les utilisent comme espions.Ils restent avec les mains propre puisque tout ce qu'on les demande c'est d'utiliser leur cellulaire.Lors des cas des guardiens de prison menace par les gang de rue, des jeunes etudiants fesaient des photos,arme de leur cellulaire et 1.3mega pixel ou mieu.

C'est tres facile pour un gang haitien d'obtenir l'aide d'un jeune.Ils appel une blonde qui connait une autre fille, qui elle a un frere.Si une des personne habite dans le bon secteur, on l'utilise pour surveiller la victime.

A mois de surveiller tous les cellulaire de montreal, il est impossible de surveiller tout ces jeune apprentis complice de crime.Montrel deviens de plus en plus une ville de rats(mouchard),stool comme on dit en bon quebecois.

Ont pourait appeler les jeune Haitiens montrealais"Les nouveau Tonton makout", car c'est celon ces methode que ces derniers ont terrorise Haiti.C'est meme gang de rue ont detruit haiti dernierement,
Luc Desjardin

Québec, Canada

#6 Jun 1, 2008
Les haitiens appliquent a Montreal les meme tactiques de kidnapeurs en Haiti.Les telephone cellulaire(text message ou photo) represente une revolution moderne pour la surveillance de rue.
antonioj1

Toronto, Canada

#7 Jun 2, 2008
Mais ils son quebecois apres tout, pourqoi le nom "jeune Haitien" pour les identifies. J'ai grandi a montreal dans les annes 74-80. J' ai demanage a Toronto il y a 20 annees maintenant, ici on a une phenomene semblable avec les jamaicains.

vous avez une solution a suggere
antonioj1

Toronto, Canada

#8 Jun 2, 2008
[correction]
Mais ils sont des quebecois apres tout, pourqoi le nom "jeune Haitien" pour les identifies. J'ai grandi a montreal dans les annes 74-80. J' ai demanage a Toronto il y a 20 annees maintenant, ici on a une phenomene semblable avec les jamaicains.

vous avez une solution a suggere
luke

Memphis, TN

#9 Jun 4, 2008
vous donnez pas a ces jeunes une chance dans la societe.pour qu'ils s'epanouissent vous les marginaliser,esperant qu'ils vont rester dans leur coin.cessez vos prejugés et vos critiques non fondées ces jeunes sont canadiens.com me vous.
Lex

New York, NY

#10 Jun 27, 2008
Il m'est difficile de comprendre pourquoi on appelle ces jeunes la "Haitiens". La majorite de ces personnes la sont nes et grandis a Montreal. Je suis en train de transferer a Montreal des Etats units pour ma compagnie, franchement apres avoir lu ces articles. Je crains que je vais pas etre victime de ce sentiment envers les Haitiens.
Unknown

Indianapolis, IN

#11 Jun 30, 2008
I believe you got it wrong because you can't just said "Haitians" majority of the gangs everywhere even in the US is not a different ethnic groups. There might be some, but not just the haitians. Rephrase your comment or opinions.
lala

Huntington, NY

#12 Jun 30, 2008
this is ridiculous.this is a conspiration against haitians.why do we have to pay for everyone else fault.gosh,why.
Jacq

Rivière-du-loup, Canada

#14 Aug 11, 2008
Truth is most of the rioters are "Bo-Gars". A mainly Haitian street gang from the north side of Montreal claiming alliance to the "BLOODS “street gang. They run all the crack houses in the area, most of the teenage prostitution, and terrorize the seniors. And to make things worse, all they did was loot and rob from hard working people who had absolutely NOTHING to do with all of this.
Enrique Flohr

Columbus, NJ

#15 Aug 12, 2008
J'habite a New York depuis 40 ans et c'est par hasard que je me trouve sur ce "website" ;c'est bien malheureux que notres jeunes compatriote se trouvent dans ce predicament qui apporte toujours une reproche envers la communaute Haitienne .Je crois que ces jeunes gens auraient besoin de quelques conseils de gens de bonne volonte pour les aider a sortir du cercle de criminalite ou ils se trouvent par accident ou par circonstance ou bien encore par mauvais conseils ou bien encore ,et je dois dire malheureusement ,par leur mauvaise foi.Je crois que nous et tout les gens de bonne volonte avons la responsabilite de nous tenir en opposition contre cette invasion de la criminalite parmi les jeunes d'aujourd'hui .

Merci bien et merci pour cette communaute de gens concernes
Alex

Beloeil, Canada

#16 Sep 20, 2008
LA tres grande majorite des gangs de rue a montreal sont des noirs et proviennent de Haiti, alors cessons de les defendre ces individus nous les acceptons ici les bras grands ouvert avec une opportunite pour eux d'aller a lMecole GRATUITEMENT et de ce faire une carriere, de ce faire soigner GRATUITEMENT et eux en echange de cela ils nous crachent dans la face en vendant de la drogue, intimidant les gens, forcant les quebecoises en se prostituant prenant leur argent, meurtres, bagarres, emeutes et j'en passe.
La seule solution est : LA DEPORTATION pour TOUS individus allant jusqua la troisieme generation impliques dans ce genre de delit.
Je crois qu'avec la deportation les etrangers qui viennent ici choissiront la bonne voie au lieu de nous empoissonner notre beau coin de pays qui etait si passible avant qu'il arrivent.
Merci
la marquise

Canada

#17 Sep 28, 2008
I am in agreement with Alex 100%
la marquise

Canada

#18 Sep 28, 2008
i agree with alex 100%

“~Belle et ReBelle ~”

Since: Oct 08

NYC

#19 Oct 27, 2008
j'aimerais y rajouter aussi..comme il est le cas souvent, les paternels de ces gamins , ils ne parlerent guere la langue du pays adopté. peut etre quils soyent meme analphabetes.. si defavorisés, le choix de banlieue seront maigre.

ils sont aux prises avec la question comment elever un enfant dans un tel milieu. Certains s'appuyent absolument sur le mineur pour leur tout decoder. ya aussi la pression pour s'adapter

çela laisse les gosses en proie.. je parle de n'importe quelle nationalite , haitienne, cambodgienne, algerienne, etc.
Siz

Montréal, Canada

#20 Dec 23, 2008
C'est parce que les Quebecois sont pas mieux.. Les Hells Angels ? combien de victimes, combiens de mort ? je penses quont approche les 200 ? non ? mort, drogue, vole, extorsion, kidnaping, prostitution, ect...

quand jecoute les nouvelles a la télé... qui sont les pedophiles, qui sont la plupart des tueurs, qui sont les fuckè?... majoritairement des blancs... pourtant ya + d'immigrant a montreal que de blanc.. et c les blancs quont voit le + souvent.. pas vrais ?

que ce soit des noirs, des blancs, des jaunes, des rouges.. whatever..

la criminalité est la ou il y a de la pauvreté.. que tu sois blanc ou noir...

arreter votre racisme de merde
max

Montréal, Canada

#21 Feb 17, 2009
ummm... very entertainning.. Unfortunately, nobody, has it all right or wrong.. deportation..A tad radical right??? All black are criminals, or all white are "fucke".. This portait of society is plain wrong.. Im a 100% white caucasian from montreal, living in the ghetto,Montreal-north, and can tell you from experience that its the lack of proper jobs and and the lack of future perspective that will push people into gang.. who said 99% of gang in Montreal are black... Please, thats as stupid as saying that all players from the nfl are black.
Thoma

Terrebonne, Canada

#22 Apr 16, 2009
Come on, stop all those bullshits; those gang stories in montreal are stories used by newspapers and tv shows to get some audience... montreal is the most peaceful city i've ever been, gang violence and general violence is far to be a serious problem here.

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

First Prev
of 3
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Haiti Discussions

Title Updated Last By Comments
Wiretapping Has Been Conspiracy of Government A... (Apr '12) 11 hr fukuda 11
Revenue premium number Thu parascorp8 1
Why is Dominican Republic #4 in the world in pr... (Nov '09) Wed asdsdf 129
Le pere Edner Devalcin rattrape dans sa tombe p... (Sep '07) Wed gracie 26
Dating a Haitian man?????? (Jun '12) Aug 22 Pooh 210
US deports more than 250 Haitians (Dec '11) Aug 22 stop being so sel... 224
satta matka (Dec '12) Aug 18 Deepak 221
•••
Enter and win $5000
•••