Comments
3,501 - 3,520 of 7,851 Comments Last updated Jun 10, 2014
gonjeng

Johor Bahru, Malaysia

#4055 Mar 8, 2011
They say (we have the rule of the International Monetary Fund )!!!- demanding Maliki's government to change the monetary policy and the sale of state companies

Government adviser said on Sunday, the International Monetary Fund request from the Ministry of Finance and the Central Bank to change monetary policy in the country, indicating he was not convinced so far the Iraqi monetary policy.

A member of the advisers in the Prime Minister Abdul Hussein al-Jabri, "The IMF mission, which now is extensive discussions with the Iraqi delegation, which includes the Iraqi Central Bank and the Finance Ministry is not convinced of monetary policy in the country, and requested extensive changes at the level of the monetary system in it."

Jabri explained that "Iraq is currently being serious talks with the IMF to lend a sum of money to support the budget in 2011 did not read yet in the prime minister for technical reasons."

The problem that delayed the discussion of the Council of Ministers of the Iraqi budget next year is the disagreement between the ministries of oil and finance to calculate the price of a barrel of oil within the budget, which ended with the agreement of the parties to calculate the $ 73 fixed price per barrel in the general budget of the country.

Jabri explained that "the IMF renewed its demand to conduct large-scale changes at the level of disbursement of funds, and the reduction of inflation, and a plan to encourage the private sector, and address the sagging career in government circles."

And demanded that the Ministry of Finance earlier in the Ministry of Industry and Minerals to work to transform its affiliates to self-finance companies in order to cover the expenses of its employees, as revealed the Ministry of Planning and Development Cooperation of the earlier of the existence of significant functional slouch in government departments.

Al Jabri said that "Iraq pledged to the International Monetary Fund to address critical problems," noting that "discussions are still ongoing between the two sides to get out the results of the task."

The Ministry of Finance announced last month, the finalization of the draft budget for Iraq in 2011, devoted the bulk of them for investment, and to support the government's development strategy that will continue for the next four years
gonjeng

Johor Bahru, Malaysia

#4056 Mar 8, 2011
Banks tend to set-off of electronic instruments

March 8 2011

Baghdad-morning

A Central Bank, expanded to representatives of Government and private banks were discussed using electronic instruments clearing mechanisms.

Announcement for» economic morning «Executive Director of the Association of private Iraqi banks Abdelaziz Hasson said the Central payment system administrator and his staff chaired the meeting and addressed ways to pursue and complete its payment systems and plans.

European goldfinch said that this system will strengthen confidence in the capacity of Iraqi banks and develop work and encourage dealers with banks to adopt instruments between banks and collection of amounts of electronically and in a short time only interbank days in provinces and cities and day in Baghdad.

The six banks began implementing an experimental system, the Bank of Baghdad, the Middle East, Dar es Salaam, the commercial credit, and Bank of Commerce. Preliminary results confirm success than other banks to accelerate the completion of the requirements of your system and its organs and bearing instruments is encoded wemgfrh security conditions that limit fraud or manipulation.

There was another system applied for years in all banks known as b (RTGS) account holders can in any bank payment obligations or NFL money among banks through this regime where the Bank is requesting a payment which implements symbolic paid within seconds.

Al-hassun said in concluding his statement, that these banking products constitutes a qualitative shift in the services provided by the Iraqi banks and dealers attributed the reasons for the reluctance of market dealers trading instruments among themselves to a clearing procedures that take more than a week now.
gonjeng

Johor Bahru, Malaysia

#4057 Mar 8, 2011
Iraq’ CBI will auction electronically transforming from a cash system

July 30, 2010
Proceed Central Bank of Iraq during March (March 2011) implement a plan of action to transform Auction currency from cash payment to an electronic system.
The Bank considered the electronic system known as the « ART GSM »( gross settlement in real time),« more secure than cash transactions in the system ».

He said in a statement that he will run the system through the accounts of financial institutions it has.

An advisor to the Bank the appearance of Mohammed Saleh said that « the issues of information technology has become an important role in the modern world », pointing to the success of « the work of selling government bonds and the work of the settlements related to payments and other transactions other of the Ministry of Finance of Iraq , which linked the system RTL GSM ».

He explained that the work system « will facilitate the establishment of a virtual auctions which will be adjustments and transactions and transfers and offers ».

And about those who work with the Central Bank to develop the system , he stressed that the Action Plan « put the Central Bank of Japan and the World Bank and the U.S. Treasury ».

Will hold the Iraqi Central Bank auction of five meetings a week for the sale of foreign currencies and buy them.

So , the President of the Board of Directors « Ashur International Bank for Investment » Wadi Nuri al- Handal « Iraqi private banks need to play a vital role in line with the important turning point in the strip in Iraq finally at all ».

He added that « those who pay the banking sector out of the limited frameworks and secure better opportunities for competition is the capital of the total, which strengthens its position in front of banks, government capacity to implement development projects ».

The bitter melon in a meeting with the «life» are not convinced the Iraqi Central Bank to extend the period of implementation of his decision to increase the capital of private banks to 250 billion Iraqi dinars (211 million dollars) over three years.

He stressed that the recapitalization of banks is « essential for development projects need major investments to develop and rehabilitation , especially with the willingness of foreign banks to play this role ».
gonjeng

Johor Bahru, Malaysia

#4058 Mar 8, 2011
Iraq’ CBI will auction electronically transforming from a cash system

HEHEHEHE....KAYA LA KO CASH NOTE AND WARKA
C-RV

Kuala Lumpur, Malaysia

#4059 Mar 8, 2011
masih auction lagi nie .....

Currency Auctions
Announcement No.(1850)

The latest daily currency auction was held in the Central Bank of Iraq on the 8-MAR-2011. The results were as follows:

DETAILS NOTES
Number of banks 22
Auction price selling dinar / US$ 1170
Auction price buying dinar / US$-----
Amount sold at auction price (US$) 156,410,000
Amount purchased at Auction price (US$)-----
Total offers for buying (US$) 156,410,000
Total offers for selling (US$)-----

bila RV nie ....
gonjeng

Johor Bahru, Malaysia

#4060 Mar 8, 2011
C-RV wrote:
masih auction lagi nie .....
Currency Auctions
Announcement No.(1850)
The latest daily currency auction was held in the Central Bank of Iraq on the 8-MAR-2011. The results were as follows:
DETAILS NOTES
Number of banks 22
Auction price selling dinar / US$ 1170
Auction price buying dinar / US$-----
Amount sold at auction price (US$) 156,410,000
Amount purchased at Auction price (US$)-----
Total offers for buying (US$) 156,410,000
Total offers for selling (US$)-----
bila RV nie ....
2012 lah
komeng

Malaysia

#4061 Mar 8, 2011
Penatlah menunggu.....
styer

Shah Alam, Malaysia

#4062 Mar 8, 2011
komeng wrote:
Penatlah menunggu.....
tunggu jer lah, kalu tadak taun ni, tahun depan.....
omong kosong

Shah Alam, Malaysia

#4063 Mar 8, 2011
Suatu kisah di tepi pantai

"Anak: Mak ... boleh saya berenang?

Mak: Tak boleh nak, air tu dlm(sambil menunjuk ke arah laut)

Anak: Ayah tu boleh berenang.. Dia pon bukan pandai berenang

Mak: Nak kau mesti ingat , ayah kau ada insuran! Beratus ribu ringgit lagi!!!"
anuar

Puchong, Malaysia

#4064 Mar 8, 2011
abg ali maidin kata kalau nk beli dinar sebelum 31 mac ..wah ni isyarat yg mana abg ali dah berbau sesuatu..sapa2 yg blom beli masih ada peluang lg ..paling tidak beli 10k ..jadi le wooo
gonjeng

Johor Bahru, Malaysia

#4065 Mar 8, 2011
anuar wrote:
abg ali maidin kata kalau nk beli dinar sebelum 31 mac ..wah ni isyarat yg mana abg ali dah berbau sesuatu..sapa2 yg blom beli masih ada peluang lg ..paling tidak beli 10k ..jadi le wooo
woooooooo.....pastu boleh ler cash kan kat abg ali kan...kan...kan......woooooooo oo
Suka dinar

Malaysia

#4066 Mar 8, 2011
Kau orang tunggu RV tak lama, saya gi daftar haji tahun 2038 baru dapat pergi haji lagi ler lama,entah hidup entah mati tak tahu,masa tu umur dah 70 thn.
Tak apa lah niat dah ada InsyaAllah.....
gonjeng

Johor Bahru, Malaysia

#4067 Mar 8, 2011
Suka dinar wrote:
Kau orang tunggu RV tak lama, saya gi daftar haji tahun 2038 baru dapat pergi haji lagi ler lama,entah hidup entah mati tak tahu,masa tu umur dah 70 thn.
Tak apa lah niat dah ada InsyaAllah.....
bro...nak cepat guna pakej jer...kosnya lebih kurang 2000IQD jer....tu pun kalau angan2 depa jadi 1IQD = 3.2USD.....heeheheheh IQDDDD
komeng

Puchong, Malaysia

#4069 Mar 8, 2011
styer wrote:
<quoted text>
tunggu jer lah, kalu tadak taun ni, tahun depan.....
Hehehe...komeng setia menunggu dan sabar menanti kedatangan RV....
DINAR MUMMY

Selangor, Malaysia

#4070 Mar 8, 2011
Dari beberapa aspek saya setuju dengan anda. Kita sebagai pelabor dalam beberapa keadaan kita tidak ada hak untuk marah. Tetapi dalam beberapa keadaan pula memang kita ada hak untuk marah. Keadaan yang tidak membolehkan kita marah adalah jika keadaan belum memungkinkan untuk rv dinar seperti sebelum Ch.7 ditarik balik, kerajaan Iraq yang sah belum terbentuk, dsb.
Semua keadaan tersebut memang tidak memungkinkan Iraq melaksanakan rv dinar kerana ianya bukan di bawah bidang kuasa Iraq. Tetapi dalam keadaan yang mutakhir ini memang kita dapati hampir semua msalah di iraq sudah selesai. Tapi mengapa kerajaan Iraq masih tidak melaksanakan rv dinarnya sehingga hampir semua masyarakat dunia tertanya2 ada apa di sebalik kelewatan ini?
Saya kira bukan anda saja yang marah tapi seluruh masyarakat dunia yang telah melabor dalam dinar Iraq ini punya perasaan marah. Maka itu kalau kita lihat dalam forum2 dinar iraq antarabangsa, forumer yang membincangkan soal dinar ini semakin kurang dan tidak serancak sebelum Cp.7 ditarik balik dulu.
Dan berdasarkan ulasan2 mereka juga memang kita dapati kebanyakan mereka rasa marah pada Shabibi dan Maliki. Maka itu saya tidak heran jika anda meluahkan kemarahan anda dalam forum ini kerana saya sendiri pun rasa marah! Memang betul kata anda "KATA NEGARA KAYA MINYAK SAMPAI ADA RIZAB 500 BILION TONG DALAM TANAH TU.. TAPI MASIH DOK NAK LELONG LAGI.. ".
Memang sepatutnya Iraq tidk perlu lelong lagi iqd dan gunakan saja baki belanjawan tahun 2010 yang tidak habis digunakan. Tapi ternyata Iraq masih terus melelong dinarnya! Pada saya jika Iraq tidak melelong lagi dinarnya maka tanpa rv pun, iqd sudah meroket naik nilainya! Tapi Irak seperti sengaja terus lelong dinarnya sehingga nilai iqd masih terus di takuk asal! Ini semua agenda Maliki yang kita pun tidak tahu apa muslihatnya. Sekarang ini kuasa mengumumkan rv di tangan Maliki dan tidak lagi di tangan Shabibi.
Jadi sebarang kelewatan rv adalah salah Maliki sepenuhnya! Saya pun seperti anda juga, rasa marah pada Maliki yang seperti sengaja melewatkan rv! Tapi dalam pada itu kita tidaklah sepatutnya marah pada penjual dinar! Mereka hanya menjalankan fungsi mereka di samping menyimpan dinar, mereka juga menjual sebahagian dinar mereka. Jadi mreka tidak boleh kita salahkan.
Kalau para penjual dinar ini tidak ada, kita yang mahu membeli dinar ini pun susah juga! Dengan adanya beberapa orang penjual dinar ini, kita boleh membuat pilihan mana satu yang paling murah. Pilihannya di tangan kita, dan kita tidak boleh salahkan mereka.
Dan dari segi kepercayaan pula, saya masih yakin pada investment dalam dinar Iraq ini. Saya yakin akan tiba masanya rv dinar akan diumumkan kerana Iraq tidak ada pilihan! Banyak faktor yang menyebabkan Iraq perlu rv dinarnya. Cuma masalah sekarang adalah bilakah?

MAAFKAN SAYA PENUNGGU GUA. MAAFKAN SAYA. SAYA MINTAK MAAF SEBAB MARAH2 DALAM FORUM NI. TERIMA KASIH SEBAB MENYEDARKAN SAYA. MULAI DARI SEKARANG SAYA AKAN LEBIH BERSABAR MENANTI DINAR DIAPUNGKAN.
LAGI SATU PEMBETULAN - CBI DAH BERKUASA SEPENUHNYA TANPA CAMPUR TANGAN KABINET. JADI SHABIBI LAH YANG BERKUASA MENGUMUMKAN RV BUKAN LAGI MALIKI. SEKARANG MALIKI BOLEH PERGI JAHANAM!! HUHUHU
Sempoi

Selangor, Malaysia

#4071 Mar 8, 2011
Ai bila la nak RV ni. tak sabar aku nak tungu. 4 Thun dan aku tunggu.. tapi tak pa aku yakin ia tetap akan berlaku.. aku start melabur sejak tahun 2007. Habis duit simpanan aku kuarkan untuk beli 5 juta IQD sebab masa tu aku yakin ia akan naik satu hari nanti. Seandainya RV terjadi aku rancang nak guna sikit duit tu untuk bayar zakat, n than aku nak bawak mak ayah aku pergi tunaikan haji, kalau boleh nak tubuhkan Yayasan amal insyaallah. Aku rancang nak bukak bisnes, aku nak beli emas setengah tan hehehe, n than lebihnya nak laburkan kat mana2 amanah saham yang membolehkan tiap2 tahun aku dapat faedah..

Korang rasa Ok tak perancangan angan2 mat jenin aku ni.. hehehe
mentibang

Kuala Lumpur, Malaysia

#4072 Mar 8, 2011
Sempoi wrote:
Ai bila la nak RV ni. tak sabar aku nak tungu. 4 Thun dan aku tunggu.. tapi tak pa aku yakin ia tetap akan berlaku.. aku start melabur sejak tahun 2007. Habis duit simpanan aku kuarkan untuk beli 5 juta IQD sebab masa tu aku yakin ia akan naik satu hari nanti. Seandainya RV terjadi aku rancang nak guna sikit duit tu untuk bayar zakat, n than aku nak bawak mak ayah aku pergi tunaikan haji, kalau boleh nak tubuhkan Yayasan amal insyaallah. Aku rancang nak bukak bisnes, aku nak beli emas setengah tan hehehe, n than lebihnya nak laburkan kat mana2 amanah saham yang membolehkan tiap2 tahun aku dapat faedah..
Korang rasa Ok tak perancangan angan2 mat jenin aku ni.. hehehe
kah kah kah.......
haram jadah........
wanros

Kuala Lumpur, Malaysia

#4073 Mar 8, 2011
* On October 15th 2003, the new Iraqi Dinar was created as the single unified currency to be used throughout all of Iraq. Since the production of the new Iraqi Dinar, the international demand for the new Iraqi currency has steadily increased.

* The new Iraqi Dinar contain the most up-to-date anti-counterfeit features including: watermarks, a security thread, raised letters, an optical variable ink and other variations to thwart counterfeiters.

* Strong Asset Base - Iraq is the second largest oil reserve holder in the World with reserves worth over $10 trillion at the current market value.

* Before the war the Iraqi Dinar sold for over $3 US. Many believe the Dinar with vastly increase when is introduces to forex (foreign exchange) Iraq is sitting on the worlds second largest oil reserve currency rises are not as uncommon as you would think when the hostilities between Iraq and Kuwait were ended the Kuwaiti Dinar nosedived to 10 cents per Dinar.
wanros

Kuala Lumpur, Malaysia

#4074 Mar 8, 2011
Iraqi Dinar Exchange Rate

The New Iraqi Dinar (IQD) was introduced in October 2003 by the Coalition Provisional Authority in close consultation with financial experts from Iraq and the international community. Currently, it would take you almost 1500 Iraqi Dinars to buy one US dollar, a very poor exchange rate for the Iraqi Dinar. The old Saddam Dinar has no value whatsoever except what a collector might be willing to pay for it.

If the Central Bank of Iraq fears that trading the New Iraqi Dinar in the open market would lead to the eventual downfall of the Dinar, then why in the world would buying Dinar from internet sites be any different?

The Iraqi Dinar is not freely traded, and is not being used in any significant international transactions. If you look, you’ll be unable to locate any official bank or foreign exchange office that is willing to exchange the Dinar, at least outside of Iraq itself.
adon

Shah Alam, Malaysia

#4075 Mar 8, 2011
Insya-Allah...

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
loan kereta lulus walau blacklist (Apr '08) 2 hr pami mohammad 1,277
pesugihan ghoib tanpa tumbal 4 hr Gondol 4
don't pray for mh370 10 hr Rudy 243
kenapa MELAYU BRUNEI TIDAK SUKA ORANG IBAN ....... (Apr '13) 11 hr Halim Asnawi 1,668
Malaysia & Brunei adalah 2 negara kaya raya, In... 12 hr Tuan Karim Junjungan 3
^^ SABAH & SARAWAK sah milik BRUNEI (Jul '12) 12 hr Tuan Karim Junjungan 421
ORANG BRUNEI BANGSA PALiNG PEMALAS!! (Aug '10) 16 hr Tuan Karim Junjungan 3,265
•••
Enter and win $5000
•••

Brunei People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••