berkawan dengan bini orang

Posted in the Brunei Forum

First Prev
of 15
Next Last
gego

Kuala Lumpur, Malaysia

#1 Jul 31, 2009
terdapat lelaki yang kerap berkawan dengan bini orang terutama ketika bertugas diluar stesen beberapa hari/malam. Pergaulan mereka makin lama makin intim dan mesra.

apakah anda sangka terhadap mereka

milf hunter

Kuala Lumpur, Malaysia

#3 Jul 31, 2009
milf memang best no 1!!!!!

“psst..aja aja fighting!!”

Since: May 07

Heart...

#4 Jul 31, 2009
kubur kata mari, umah kata nt...

:)

“psst..aja aja fighting!!”

Since: May 07

Heart...

#5 Jul 31, 2009
gego wrote:
terdapat lelaki yang kerap berkawan dengan bini orang terutama ketika bertugas diluar stesen beberapa hari/malam. Pergaulan mereka makin lama makin intim dan mesra.
apakah anda sangka terhadap mereka
kubur kata mari, umah kata nt...

:)

Since: May 09

Malaysia

#6 Aug 4, 2009
seronok kawan ngan bini orang ni....
klu ko pandai bodek dia akan cerita semua yg dia buat ngan laki dia.....

klu ko lih buat lebih dari laki dia tak mustahil ko lih dapat dia Huuuaaahahaha...

##Klu ko berdua-duan dengan dia...yg ketiga ialah setan Huuuuahahaha....
Bujang Senang

Pasir Gudang, Malaysia

#7 Aug 4, 2009
wow best nyer ..nak satu
Laki org

Ipoh, Malaysia

#8 Aug 6, 2009
bhya bro.Aku nyaris2 gak terlajak.nyaris2 ,2kali.Nsb baik iman msh kuat.Ikutkn hati mau jek but mikir anak is3 is3 is3 is3,aku jd takutttt...

jgn coba2...bhyaaaa....
Pablo

Petaling Jaya, Malaysia

#9 Aug 6, 2009
kita berkawan untuk tujuan bermasyarakat....tak salah rasanya untuk mengeratkan silaturahim sesama insan.... nenek saya kate..... kalau berkawan biar beribu.... musuh jangan di cari
dara_sexy

Kuala Lumpur, Malaysia

#10 Aug 6, 2009
Laki org wrote:
bhya bro.Aku nyaris2 gak terlajak.nyaris2 ,2kali.Nsb baik iman msh kuat.Ikutkn hati mau jek but mikir anak is3 is3 is3 is3,aku jd takutttt...
jgn coba2...bhyaaaa....
huishh..byk nyer is3 ko
dilema

Ipoh, Malaysia

#12 Aug 6, 2009
aku ada kwn dengan bini org tempat keja aku.. asalnya kwn biasa aje.. kami selalu outstation sekali.. sampai luar negara... mulanya biasa aje.. tapi dia selalu cerita masalah rumahtangga dia kat aku... satu hari yn tak sangka ( masa tu kat indonesia) dia dtg kat bilik aku dan cerita masalah dgn husband dia.. hampir 2 jam dia cerita.. last2 dia ajak aku main dgn dia... dia kata dia dah tak tahan dah... mula aku relax.. tapi bila dipujuk rayu dan benda free aku pun balun le...sampai skrk setiap kali outstation kami main...rasanya dah lebih 20 kali... nak lari dari dia susah sebab kena kerja sekali... lagipun layanan dia masa main power...macam tak kena 10 tahun...
dilema

Ipoh, Malaysia

#13 Aug 6, 2009
Minggu depan kena buat seminar kat sebuah pulau kat sabah...dgn dia lagi... semalam dia dah cakap...nak main cow2...kadang2 semalam sampai 2@3 kali... aku tak larat pun dia ajak jugak.. semua dia buat aku cuma terlentang aje...janji konek aku naik...tau le dia kerjakan...
Kot

Kuala Lumpur, Malaysia

#14 Aug 7, 2009
dilema wrote:
Minggu depan kena buat seminar kat sebuah pulau kat sabah...dgn dia lagi... semalam dia dah cakap...nak main cow2...kadang2 semalam sampai 2@3 kali... aku tak larat pun dia ajak jugak.. semua dia buat aku cuma terlentang aje...janji konek aku naik...tau le dia kerjakan...
nak pinjam..boleh?
Laki org

Miri, Malaysia

#16 Aug 9, 2009
dara_sexy wrote:
<quoted text>
huishh..byk nyer is3 ko
aku belum khwn lg
Laki org

Miri, Malaysia

#17 Aug 9, 2009
maksud aku belum lg kali yg ke 2,3 dan 4
TAZKIRAH KHAS

Kuala Lumpur, Malaysia

#18 Aug 9, 2009
TANDA-TANDA KIAMAT

Hudzaifah bin As-yad al-Ghifary berkata, sewaktu kami sedang berbincang, tiba-tiba datang Nabi Muhammad S.A.W kepada kami lalu bertanya, "Apakah yang kamu semua sedang bincangkan.?"
Lalu kami menjawab, "Kami sedang membincangkan tentang hari Kiamat."
Sabda Rasulullah S.A.W. "Sesungguhnya kiamat itu tidak akan terjadi sebelum kamu melihat sepuluh tanda :-

Asap
Dajjal
Binatang melata di bumi
Terbitnya matahari sebelah barat
Turunnya Nabi Isa A.S
Keluarnya Yakjuj dan Makjuj
Gerhana di timur
Gerhana di barat
Gerhana di jazirah Arab
Keluarnya api dari kota Yaman menghalau manusia ke tempat pengiringan mereka.

Dajjal maksudnya ialah bahaya besar yang tidak ada bahaya sepertinya sejak Nabi Adam A.S sampai hari kiamat. Dajjal boleh membuat apa sahaja perkara-perkara yang luar biasa. Dia akan mendakwa dirinya Tuhan, sebelah matanya buta dan di antara kedua matanya tertulis perkataan 'Ini adalah orang kafir'.
Asap akan memenuhi timur dan barat, ia akan berlaku selama 40 hari. Apabila orang yang beriman terkena asap itu, ia akan bersin seperti terkena selsema, sementara orang kafir pula keadaannya seperti orang mabuk, asap akan keluar dari hidung, telinga dan dubur mereka.

Binatang melata yang dikenali sebagai Dabatul Ard ini akan keluar di kota Mekah dekat gunung Shafa, ia akan berbicara dengan kata-kata yang fasih dan jelas. Dabatul Ard ini akan membawa tongkat Nabi Musa A.S dan cincin Nabi Sulaiman A.S.
Apabila binatang ini memukulkan tongkatnya ke dahi orang yang beriman, maka akan tertulislah di dahi orang itu 'Ini adalah orang yang beriman'. Apabila tongkat itu dipukul ke dahi orang yang kafir, maka akan tertulislah 'Ini adalah orang kafir'.

Turunnya Nabi Isa. A.S di negeri Syam di menara putih, beliau akan membunuh dajjal. Kemudian Nabi Isa A.S akan menjalankan syariat Nabi Muhammad S.A.W.
Yakjuj dan Makjuj pula akan keluar, mereka ini merupakan dua golongan. Satu golongan kecil dan satu lagi golongan besar. Yakjuj dan Makjuj itu kini berada di belakang bendungan yang dibangunkan oleh Iskandar Zulqarnain. Apabila keluarnya mereka ini, bilangannya tidak terhitung banyaknya, sehingga kalau air laut Thahatiah diminum nescaya tidak akan tinggal walau pun setitik.

Rasulullah S.A.W telah bersabda, " Hari kiamat itu mempunyai tanda, bermulanya dengan tidak laris jualan di pasar, sedikit sahaja hujan dan begitu juga dengan tumbuh-tumbuhan. Ghibah menjadi-jadi di merata-rata, memakan riba, banyaknya anak-anak zina, orang kaya diagung-agungkan, orang-orang fasik akan bersuara lantang di masjid, para ahli mungkar lebih banyak menonjol dari ahli haq"
Berkata Ali bin Abi Talib, Akan datag di suatu masa di mana Islam itu hanya akan tinggal namanya sahaja, agama hanya bentuk sahaja, Al-Qur'an hanya dijadikan bacaan sahaja, mereka mendirikan masjid, sedangkan masjid itu sunyi dari zikir menyebut Asma Allah. Orang-orang yang paling buruk pada zaman itu ialah para ulama, dari mereka akan timbul fitnah dan fitnah itu akan kembali kepada mereka juga. Dan kesemua yang tersebut adalah tanda-tanda hari kiamat."

Sabda Rasulullah S.A.W, "Apabila harta orang kafir yang dihalalkan tanpa perang yang dijadikan pembahagian bergilir, amanat dijadikan seperti harta rampasan, zakat dijadikan seperti pinjaman, belajar lain daripada agama, orang lelaki taat kepada isterinya, menderhakai ibunya, lebih rapat dengan teman dan menjauhkan ayahnya, suara-suara lantang dalam masjid, pemimpin kaum dipilih dari orang yang fasik, oarng dimuliakan kerana ditakuti akan tindakan jahat dan aniayanya dan bukan kerana takutkan Allah, maka kesemua itu adalah tanda-tanda kiamata."
Aduiiiiih

Malaysia

#19 Aug 9, 2009
Jeling Jeling
Jeling sana
Jeling sini
Jeling Jeling
Aku nak kata kat orang aku pun takut
Sampai masa aku, boleh ke aku tahan ke cubaan dari Allah
Tapi bukan nak dabik dada
Kita ni ramai
Mengaku Islam,
Rukun Iman satu tak percaya
Panggil munafiq marah
Aku pun takut jadi kat aku

Since: May 09

Kuala Lumpur, Malaysia

#20 Aug 10, 2009
Berkawan dengan bini orang sama macam berkawan dengan setan Huuuahahahaha...

##Setan memang macam tu Huuuaaahahahaha...

Since: Jul 09

Puchong, Malaysia

#22 Aug 11, 2009
huuu...mmg menakutkan,
so pd TAZKIRAH KHAS...
thx 4 ur info,byk ertinyee...
ohoo

Asia/Pacific Region

#23 Aug 11, 2009
A gentle reminder for who are ISLAM..maybe ada yg forgot laa..just share. Thanks.

Rukun Iman ada 6 perkara:
1. Percaca kepada Tuhan(ALLAH).
2. Percaya kepada Malaikat-malaikat-NYA.
3. Percaya kepada Nabi & Rasul-NYA.
4. Percaya kepada Al-Quran & Sunnah.
5. Percaya kepada Hari Qiamat.
6. Percaya kepada Qadaq & Qadar.

Rukun Islam ada 5 perkara:
1. Mengucap dua kalimah shahadat.
2. Solat 5 waktu.
3. Berpuasa dibulan Ramadhan.
4. Mengeluarkan Zakat.
5. Menunaikan haji bagi yang mampu.

Rukun Nikah ada 5 perkara:
1. Pengantin lelaki(islam & waras).
2. Pengantin perempuan(islam & waras).
3. Wali hakim.
4. 2 orang saksi.
5. Ijab dan kabul (akad nikah)
ohoo

Asia/Pacific Region

#24 Aug 11, 2009
more details for RUKUN NIKAH:-

Rukun nikah dibahagikan kepada 5 iaitu,

1. Pengantin lelaki
Pangantin lelaki mestilah seorang Islam, baligh, berakal, tidak berada dalam ihram atau umrah, tidak dipaksa kahwin, tidak beristeri lebih dari 4 orang, lelaki yang tertentu dan perempuan yang ingin dikahwininya itu bukanlah mahramnya.

2. Pengantin perempuan
Pengantin perempuan mestilah seorang Islam, tidak berada dalam ihram haji atau umrah, bukan isteri kepada seseorang, tidak berada dalam iddah dan perempuan yang tertentu.

3. Akad (Ijab & Qabul)
Di antara syarat-syarat akad ialah lafaz yang digunakan mestilah lafaz khas yang membawa maksud nikah atau kahwin serta tidak diselangi dengan perkataan yang lain dari maksud nikah atau kahwin di antara ijab dan qabul. Tidak boleh diselangi dengan diam yang lama antara lafaz ijab dan qabul. Hendaklah bersamaan maksud antara lafaz ijab dan qabul. Lafaz ijab dan qabul tidak dikaitkan dengan sesuatu perkara serta tidak dibenarkan had atau tempoh masa bagi perkahwinan itu.

4. Wali
Syarat bagi wali ialah mestilah seorang Islam, baligh, berakal, merdeka bukan seorang hamba, seorang lelaki yang adil, tidak dipaksa, tidak berada dalam ihram haji atau umrah dan bukan seorang lelaki yang fasik.

5. Dua orang saksi
Syarat-syarat bagi saksi ialah mestilah beragama Islam, baligh, berakal, merdeka bukan seorang hamba, dapat mendengar dan melihat dengan baik, tidak pelupa atau nyanyuk, memahami bahasa yang digunakan semasa lafaz ijab dan qabul dan tidak terkena atasnya menjadi wali.

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 15
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
don't pray for mh370 (Mar '14) 59 min rudy 503
Janji steve kean! 1 hr Sukbhir singh 5
mencari kenalan orang brunei (Jan '10) 15 hr kellin 230
Ah long disini, sapa mau pinjam duit ? (Jun '08) 19 hr putrie 16
cari bohsia kedah,janda d teman seks (Sep '10) 20 hr abang open 344
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) 21 hr Irdina 3,776
nak cari mak datin gersang (Sep '10) Thu amr 796

Brunei People Search

Addresses and phone numbers for FREE