Comments
1 - 20 of 14,878 Comments Last updated Sep 9, 2012
First Prev
of 744
Next Last
Eksekutif HTO

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#2
Sep 16, 2007
 
Satau sy ARTSOULIST ni adalah sykt yg memasarkan Minyak Lintah. Knp pula ada kaitan dgn pembiakan cacing tanah lak? Sepatutnya dia jual benih lintah
yibaaaa

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#4
Sep 16, 2007
 
orang yg sama..kantoi..hehe
USAHAWAN CACING TANAH

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#5
Sep 16, 2007
 
yibaaaa wrote:
orang yg sama..kantoi..hehe
apa yang sama tu? Tolong jelaskan.
Sifoo

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6
Sep 16, 2007
 
Sy pernah nak gi kursus lintah ni tp staff mrk kata modal besar mak terbantut niat sy. Camne dgn biz cacing, byk ke modal dia.
aku aku aku

Petaling Jaya, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#7
Sep 16, 2007
 

Judged:

1

cacing.. cam menarik jer.. apa dia nak buat ngan cacing tu?.. takkan ubat cam lintah kot..
Sifoo

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8
Sep 16, 2007
 
ish geli le plk....kalau taik cacing tahu le aku...leh wat baja, tp klu wat minyak ni...apa plk khasiat cacing ni.
awek cun

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9
Sep 16, 2007
 
msti kaki pancing terer bab cacing2 nih...eeeiii
USAHAWAN CACING TANAH

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#10
Sep 16, 2007
 

Judged:

1

Cacing yang banyak gunanya :
1. Untuk perubatan
2. Untuk kosmetik
3. Unutk sumber makanan protein
4. Untuk baja

Modal kalau dengan artsoulist ( dlm 10 kolah) dlm rm15,000 (anggaran)
HTO fan

Seri Kembangan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#11
Sep 16, 2007
 
USAHAWAN CACING TANAH wrote:
Cacing yang banyak gunanya :
1. Untuk perubatan
2. Untuk kosmetik
3. Unutk sumber makanan protein
4. Untuk baja
Modal kalau dengan artsoulist ( dlm 10 kolah) dlm rm15,000 (anggaran)
ADUIH...klu 3-4 tu takpe tp 1-2 tu yg x syok . Mhl gak tp senang x nak bela cacing ni. Lepas 2 berapa diaorang amik balik dari kita.
USAHAWAN CACING TANAH

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#12
Sep 17, 2007
 
HTO fan wrote:
<quoted text>
ADUIH...klu 3-4 tu takpe tp 1-2 tu yg x syok . Mhl gak tp senang x nak bela cacing ni. Lepas 2 berapa diaorang amik balik dari kita.
Mula2 kita beli benih (sekali seumur hidup je)... mahal.. rm500 sekilo... jual balik rm60 sekilo... untuk jangka panjang untung sebab benih kita tak beli dah..
maintainan dia rendah je sebab makan tahi lembu atau kambing je.
nak jaga mudah sgt... pagi siram air dan petang siram air... kena pergi kursus dgn artsolust utk lebih jelas
kelana

Melaka, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#13
Sep 17, 2007
 
USAHAWAN CACING TANAH wrote:
<quoted text>
Mula2 kita beli benih (sekali seumur hidup je)... mahal.. rm500 sekilo... jual balik rm60 sekilo... untuk jangka panjang untung sebab benih kita tak beli dah..
maintainan dia rendah je sebab makan tahi lembu atau kambing je.
nak jaga mudah sgt... pagi siram air dan petang siram air... kena pergi kursus dgn artsolust utk lebih jelas
halo brad aku rasa aku nak dengarlah lebih lanjut cerita kau.cerita ni boleh layan sebab lain dari lain dan tak ramai yg buat.aku minat brad.kalau kau sudi jadi kawan kau,aku bersyukur.berapa luas tnah yg perlu tu?kalau tak keberatan bagi no tipon brad kat aku atau brad bagi alamat tempat brad kursus tu.harap brad dapat apa kiranya sudi luangkan masa utk beri sedikit informasi pada aku.
Pak Lah

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#15
Sep 17, 2007
 

Judged:

1

1

1

cacing tu buat umpan pancing la bengong. Apa la rakyat malaysia ni
Sifoo

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#16
Sep 18, 2007
 
Ni le...klu setakat nak wat pancing ikan budak tadika pun tau la PAK LAH. PAK LAH????? Baik2 nanti kena ISA baru tau.
USAHAWAN CACING TANAH

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#17
Sep 18, 2007
 
he he...
Sifoo

Ipoh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#18
Sep 19, 2007
 
Blh bg no tel tak usahawan...leh x sy gi melawat cacing2 tanah tu.
Jemi Cendawan

Singapore

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#19
Sep 22, 2007
 
Apapasal modal dia banyak sangat... pakai kolam apo... samapi 15 K....kolam bawah tanah apo....
Pacat Jantan

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#20
Sep 22, 2007
 
Memang power biz ni...nak juga tau lebih lanjut. Saya penah juga terdengar tapi tak tau nak tanya kat mana....

“KaMeHAmEHaHaHA”

Since: Sep 07

pLanET SaiYa

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21
Sep 22, 2007
 
KuRsuS UsaHawAn CAcInG keRAwiT Ngan CaCinG PiTA TakDe kE?
21mie

Kulai, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#22
Sep 28, 2007
 
Nak tanya bahagian mana kat syarikat Artsoulist ni..saya berminat gak nak bela lintah ni.
USAHAWAN CACING TANAH

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#24
Sep 29, 2007
 

Judged:

1

Kalau nak melawat rumah cacing saya di Bangi bolehlah hubungi Shamsudin 013-3437628.
Napa modal dia RM15K...
Benih cacing 10kg x RM500 = RM5000
Rumah Cacing + Kolah
Tahli lembu
Filter Air (pilihan)
Sprinkler (pilihan)
Jika guna filter Air dan Sprinkler, kos lebih lagi.
Utk lebih jelas. Saya jemput dtg kat rumah cacing saya.
Saya buka tread ini supaya ramai org melayu kita menceburi bidang ini kerana bidang ini baru di Malaysia. Di Indonesia, cacing merupakan satu bisnes yag sudah terkenal.

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

First Prev
of 744
Next Last
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

27 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Title Updated Last By Comments
Brunei Negara Miskin (Nov '08) 17 min CHIT U CHIT 920
(( h3b0H)) Foto KOJAK3 masuk lokap... Kesian ... (Aug '13) 18 min CHIT U CHIT 32
Burung CENDERAWASIH HIDUP untuk dijual! (Dec '08) 20 min CHIT U CHIT 139
KOJAK Syaitan cina penghasut 29 min CHIT U CHIT 12
Gadis SINGAPORE lebih hot dari gadis BRUNEI (Jan '13) 37 min HJH Azizah BSP LUMUT 18
TERASA GIAN pada KAKAK BILA melihat TV bersama ... (Sep '12) 43 min Jangan PAKAI NAMA KOJAK3 21
PErsoalan yg berkaitan Agama..bleh tanya di sni!! (Feb '11) 48 min Brune Shell PetroleumSBhd 33
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 17 hr Datin Hot 683
•••
•••