Angin Lintang

Kuala Lumpur, Malaysia

#40204 Jan 2, 2011
bro jb wrote:
<quoted text>
salam...
adkh ini cara pemikiran org yg sudh ckup dewasa berfikir????
saudara pasti haji2 ni telh memgkiri jnji????????
knp tdak buat tndakn yg sewajrnya jka saudara kta hji2 ni penipu?
knp duduk diam????
ambilla tndakn untk memuaskn hati saudara...
ap yg suadara thu tntg bond ini??
sblm tu jutaan trima kasih krana telah mnyumbg RM bg mnjayakn prgram ini..
ttpi blh sy thu ap sumbngn2 laen yg tlh saudara beri dlm prgram ini???
PM/Leader saudara ad surh pegi utara ke selatan untk sma2 mmbntu???
mereka surh tggu je kn??????
so tggu jela.....
kmi cma minx kesabrn dn bntuan RM shja kmi x minx tenaga krja dri saudara pn...
kami buat krja kami thula...
org laen brsusah pyah mngurskn prgram ni x prnah d hrgai tp maki dn cacian yg dpt,org laen pnat brsusah pyah buat kje yg laen buat ape???????
dudk goyang kaki tggu dpt duit bila delay je lmbt siket mngamuk maki sne sni mnyumph org sne sini org laen buat kje x pikir pn ntah pnat ke ape ke...
ntahla,msing2 ade akal dn ade hati...
jgnla brfikir dgn otak je fkirla gunakn hati yg cukup wangi,suci dn bersih tu mcm mne pgrbann org laen jka d bndgkn dgn cacian dn makian yg d brikan...
maaf dgn ayat2 sy ni....
wassallam...
duduk goyang kaki dpat duit?????!!!!
mana duitnye bro jb oooiiii....
bila tanye rahsia mcmmana nak tlg? bila mintak duit kat org ramai lembut gigi pada lidah siap gerenti bila pulangannya sampai hari xde( bukan skali tapi beribu kali dah)... mestilah sapa2 pun marah 2 penipuan namanye bukan telus dan iklas.
Bro kena ingat walaupun sesen pun ttp pengorbanan jugak! so xyah lah cerita sapa buat kerja lebih atau kurang..
walaupun bond ni kalaupun sahih dah hilang integritinye sebab korangnye putar alam..
So sapa yang bersalah?
Mereka atau keluarga mereka?!

Since: Dec 10

johor bahru,malayisa

#40206 Jan 2, 2011
berita TerKINI wrote:
<quoted text>
dah semalam kelantan cuti laaaa pulaakkkk.....
tengok esok mcm mana....
ada tak sape yang mati pulak...
astaghfirullahhalazim...
kutil

Ipoh, Malaysia

#40207 Jan 2, 2011
anak_segamat wrote:
<quoted text>
dah d kaji dan dah mengaji, itu lah jwpnya nak tunggu apa lg dah nyata dah, tuan nak nak berselindung di sebalik sehelai benang, tak usah lah
alo bro patut sblm kau joint kena kaji bkn skrg bru nak meroyan!!nti klu aku kata kau lemah tenaga sahwat kau marah!alo! Bro! Lu belah la....
ingin tahU

Shah Alam, Malaysia

#40208 Jan 2, 2011
Salam,

Cerita ni ada kebenarannya, cuba kita imbas kembali peristiwa yang sama
telah berlaku keatas Puteri Diana yang bercinta dengan lelaki muslim.
CIA yang menjadi tali barut Yahudi memang cukup licik dalam hal2 ini.
Mereka sanggup untuk melakukan apa sahaja untuk memburuk dan menghentikan
sebarang usaha dakwah, tambahan pula bintang seperti Puteri Diana dan MJ
mempunyai jutaan peminat/pengikut diseluruh dunia.

Sebab itulah, ada puak dan kumpulan yang dianggap pengganas oleh Amerika
sanggup menggadaikan nyawa mereka untuk memusnahkan rangkaian kepentingan
Amerika/Yahudi. Betapa gobroknya mereka ini, mereka sentiasa menafikan
kebenaran dan Al-Fatihah untuk Mikael.

Konspirasi Kematian Michael Jackson

Michael Jackson (MJ) adalah seorang manusia yang sangat penyayang. Banyak
hartanya yang telah dihabiskan dalam membantu dan menyokong
gerakan-gerakan
amal seperti Afrika Amerika, mangsa AIDS, mangsa dera kanak-kanak dan
bermacam-macam lagi.

Walaupun dah berbuat pelbagai kebaikan, MJ masih gagal mencari ketenangan
hati. Dia cumalah seorang budak yang terperangkap di dalam badan seorang
lelaki. Impiannya adalah untuk menjadi budak kecil selama-lamanya. Impian
ini ditambah pula dengan sejarahnya didera semasa kecil menyebabkan dia
membina Neverland, tempat untuk seluruh kanak-kanak di dunia bermain dan
gembira di situ.

Sila baca artikel ini sepenuhnya untuk membaca tentang konspirasi
pembunuhan Michael Jackson. Namun MJ telah membuat satu keputusan yang
bakal memberikan
impak yang sangat besar di dalam hidupnya. Melihat kehidupan dan
ketenangan yang dimiliki oleh abangnya (Jermaine) setelah memeluk Islam,
MJ telah membuat
satu kenyataan gempar di satu press conference pada tahun 1989.

"Saya telah melihat Islam di dalam abang saya, saya telah membaca buku
tentang Islam dan suatu hari nanti saya mahu rasakan ketenangan dan
keamanan Islam itu".
Sejak kenyataan itu hidup MJ tidak sama seperti dahulu lagi. Dituduh
berasmara dengan kanak-kanak, ditambah dengan pandangan-pandangan negatif
daripada media Amerika Syarikat, membuatkan MJ berada di tahap tertekan.
Semua ini dilakukan agar peminat-peminat MJ melihatnya sebagai satu ikon
yang gagal seterusnya membuatkan influence MJ berkurangan.

Melarikan diri daripada tekanan pihak Media USA, MJ telah tinggal di
England selama beberapa tahun. Di England, MJ berkawan rapat dengan Yusof
Islam, Dari Yusof Islam, MJ belajar serba sedikit tentang Islam. Malah
semasa di England , MJ telah berkawan rapat dengan seorang pencipta lagu,
Zain Bhika yang telah menciptakan lagu "Give Thanks To
Allah" khas untuk dinyanyikan oleh MJ bila-bila masa dia bersedia..

Semasa kes asmaranya dengan kanak-kanak dijalankan, MJ telah melarikan
diri dan menetap di Bahrain . Di sana dia menjadi tetamu khas kepada anak
Sultan Bahrain . Di sinilah MJ mula mendalami Islam. MJ belajar
sembahyang, baca Al-Quran dan macam-macam lagi selama 3 tahun.. Akhirnya
pada November 2008, MJ pulang ke Los Angeles dan
membuat majlis memeluk Islam secara rasmi di rumah kawan karibnya. Pada
December 2008, MJ telah pun pergi menunaikan haji bersama Sultan Bahrain
dan anaknya..
ingin tahU

Shah Alam, Malaysia

#40209 Jan 2, 2011
Untuk konsert terakhirnya, MJ mempunyai agenda yang tersendiri. Dia
memaklumkan yang ini adalah konsert terakhirnya dan berhasrat untuk
mengumumkan yang dia adalah seorang Muslim. Malah MJ juga mahu
menyanyikan lagu Give Thanks to Allah pada konsertnya tersebut bersama
Yusof Islam. Sebab itulah MJ memilih London sebagai tempat konsert
terakhirnya bukannya di USA kerana takutkan pihak berkuasa USA . Pada
12.30 25 June, MJ memeluk managernya dan mengucapkan selamat malam. MJ
berkata " Selepas berlatih selama 2 bulan akhirnya saya dah bersedia
untuk konsert ini".. Selepas melambaikan tangan dan mengucapkan selamat
malam, MJ pun pulang ke hotel. Tapi kira-kira jam 2.26 pagi, MJ didapat
telah meninggal dunia..

Semasa 911 dihubungi, banyak soalan yang ditanya seolah-olah mereka tak
tahu siapa itu MJ dan di mana MJ berada. Nampaknya ada pihak yang cuba
melengahkan masa bantuan tiba Tambah pelik bila pihak hospital mengatakan
hasil autopsy hanya boleh diperolehi selepas 2 bulan sedangkan teknologi
sekarang dah bertambah canggih.

Oleh kerana itu, keluarga MJ telah pun mengupah private doktor untuk
membuat autopsy kepada MJ. Keputusannya dikeluarkan hanya selepas 4 hari.
Ternyata MJ mati kerana terlalu banyak dos anaethestic, satu ubat yang
mampu membuatkan jantung berhenti berdenyuti jika diambil secara
berlebihan. Satu keputusan yang tidak diwar-warkan di media ialah perut
MJ tidak mempunyai langsung ubat ini. Tapi darahnya dipenuhi dengan ubat
tersebut. Malah badan MJ dipenuhi dengan kesan suntikan seolah-olah ada
orang secara paksa menyuntik ubat tersebut ke dalam badan MJ.

Dalam CNN semasa diinterview, Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama
telah mengeluarkan satu kenyataan yang agak pelik. "Saya suka MJ... Saya
membesar mendengar lagunya. Ia satu kehilangan yang besar tapi saya jamin
tiada konspirasi dalam kematiannya" . Pelikkan kenapa seorang Presiden
beria-beria cakap tiada konspirasi dalam kematian MJ sebelum keputusan
rasmi autopsy MJ dikeluarkan? Kalau betullah MJ nak bunuh diri, buat apa
dia beria-beria nak berlatih selama 2 bulan untuk konsert dia nie? Tak
gitu?

Keluarga MJ inginkan MJ dikebumikan secara Islam. Tapi CIA telah muncul
dan memberi ugutan jika pengebumian secara Islam dilakukan secara awan
(dalam TV). Ugutannya ialah Katherine, mak MJ tidak akan mendapat hak
penjagaan anak-anak MJ sebaliknya Debbie Rowe yang akan dapat. Akhirnya
mereka bersetuju untuk MJ dikebumikan secara Islam
di Neverland. Tapi dengan syarat satu pengebumian olok-olok secara
Kristian mesti diadakan. Itulah yang anda semua tengok di Tv. Sebab
itulah keranda MJ ditutup dan tak dibukak. Sebab mayatnya tak pernah ada
dalam tue. Ini semua dilakukan semata-mata nak bagitau dunia yang
kononnya MJ bukan seorang Islam.

(Sheikh Ha**d)
The Brotherhood of Islam
Buletin of Bahrain

Demi anda semua, kami sanggup bersengkang mata untuk terjemahkan email
yang kami terima ini. Tak tahu kebenaran tentang wujudnya konspirasi
kematian Michael Jackson. Mungkin benar mungkin tidak. Hanya ALLAH yang
tahu...
kutil

Ipoh, Malaysia

#40210 Jan 2, 2011
bro jb wrote:
<quoted text>
salam...
xsalah bercerita bab agama...
msti saudara ni seorg yg berhati bersih dn suci hatinya...
brnuntg nye...
nmpak sgt x thu pape ngn bond ni tw nk mnyamuk je,duit mau kje x mau,ni ke rupa bkal jutawan islam yg akn di agungkn...
ok jwpnnye...
stlh stiap sh mnerima dana trsebut stiap individu akn dpt 3surat pengesahn dri BNM,Kem.Kewangan dn Incomtext dlm surt tu akn dijelaskn duit ini dpt dri mna..
tp sbnrnya x guna klau sy crita secara detail pd saudara ni sbb saudara pn bkannye tw pape pn pasal prgram ni silp2 bkan SH..
hnya mereka2 yg mngikuti prgram ni je yg thu jwpn detail....
buang mse je crita dgn saudara ni.
saudara pn xde jwpnnye kn?????
lg mau surh org jwb...
insan2 trpilh je yg thu kn bkak citer agama ckp lari tjuk plakkn...
insan2 trtntu je yg mlarang bercerita dn brkongsi tntang agama suci islam ni...
x mau r citer lbih2 dgn insan berhati suci dn mulia ni...
bhaya...
bro jgn d lyn mamat ni dia bkn tau ape2......
YANG TERTANYA2

Malaysia

#40211 Jan 2, 2011
bro jb wrote:
<quoted text>
salam...
adkh ini cara pemikiran org yg sudh ckup dewasa berfikir????
saudara pasti haji2 ni telh memgkiri jnji????????
knp tdak buat tndakn yg sewajrnya jka saudara kta hji2 ni penipu?
knp duduk diam????
ambilla tndakn untk memuaskn hati saudara...
ap yg suadara thu tntg bond ini??
sblm tu jutaan trima kasih krana telah mnyumbg RM bg mnjayakn prgram ini..
ttpi blh sy thu ap sumbngn2 laen yg tlh saudara beri dlm prgram ini???
PM/Leader saudara ad surh pegi utara ke selatan untk sma2 mmbntu???
mereka surh tggu je kn??????
so tggu jela.....
kmi cma minx kesabrn dn bntuan RM shja kmi x minx tenaga krja dri saudara pn...
kami buat krja kami thula...
org laen brsusah pyah mngurskn prgram ni x prnah d hrgai tp maki dn cacian yg dpt,org laen pnat brsusah pyah buat kje yg laen buat ape???????
dudk goyang kaki tggu dpt duit bila delay je lmbt siket mngamuk maki sne sni mnyumph org sne sini org laen buat kje x pikir pn ntah pnat ke ape ke...
ntahla,msing2 ade akal dn ade hati...
jgnla brfikir dgn otak je fkirla gunakn hati yg cukup wangi,suci dn bersih tu mcm mne pgrbann org laen jka d bndgkn dgn cacian dn makian yg d brikan...
maaf dgn ayat2 sy ni....
wassallam...
Salam bro jb
Maaf nak betanya ni
Kenapa bro jb betul komfiden bond itu benar.terima kasih bro jb
Angin Lintang

Kuala Lumpur, Malaysia

#40213 Jan 2, 2011
bro jb wrote:
<quoted text>
alhaamdulliallah byk gnjaran yg di perolehi hri ni...
majoriti org islam kt sini tp bila bercerita bab agam ade plak yg marah...
mmg sah dunia di akhir zaman smpai cerita bab agama dn berkongsi soal agama pn da di tegah...
igt kafir laknat je yg mrah tp org islam pn tegah jgak...
fuhhhh tebal sungguh imannye...
ape pn trima kasih krana tlah mmberikn ganjran tmbangn anda kpd insa2 trpilih...
salam...
Sebab org x suka mengaitkan agama yg suci dgn hal kebendaan yg x suci seperti pembohongan yg berleluasa ni..(sebab janji yg diberi tidak dilaksanakan)
Dan kalu kau tau pasal agama jugak, bukan tempat kau jatuh hukum kat org lain..

Silap org atasan ko yg beri sms yg kata duit dah ada.. org2 yg bising kat sini cuma menuntut apa yg diorang jugak kata..
renung2kanlah..
kutil

Ipoh, Malaysia

#40214 Jan 2, 2011
Angin Lintang wrote:
<quoted text>
duduk goyang kaki dpat duit?????!!!!
mana duitnye bro jb oooiiii....
bila tanye rahsia mcmmana nak tlg? bila mintak duit kat org ramai lembut gigi pada lidah siap gerenti bila pulangannya sampai hari xde( bukan skali tapi beribu kali dah)... mestilah sapa2 pun marah 2 penipuan namanye bukan telus dan iklas.
Bro kena ingat walaupun sesen pun ttp pengorbanan jugak! so xyah lah cerita sapa buat kerja lebih atau kurang..
walaupun bond ni kalaupun sahih dah hilang integritinye sebab korangnye putar alam..
So sapa yang bersalah?
Mereka atau keluarga mereka?!
alo bro!!meroyan nmpk?brp masuk?sapa yg slh?jwpannya kau yg slh.....hehehe.....bangang!tgu je le......
wAk sAbAr

Kuala Lumpur, Malaysia

#40216 Jan 2, 2011
YANG TERTANYA2 wrote:
<quoted text>
Salam bro jb
Maaf nak betanya ni
Kenapa bro jb betul komfiden bond itu benar.terima kasih bro jb
Dia nih agaknya kunchu kuat aji2 penipu tuh.mungkin dapat kamsen besar agaknya.wak tanya soklan2 x pulak dijawabnya.musykil wak
updown

Kuala Lumpur, Malaysia

#40217 Jan 2, 2011
bro jb wrote:
<quoted text>
alhaamdulliallah byk gnjaran yg di perolehi hri ni...
majoriti org islam kt sini tp bila bercerita bab agam ade plak yg marah...
mmg sah dunia di akhir zaman smpai cerita bab agama dn berkongsi soal agama pn da di tegah...
igt kafir laknat je yg mrah tp org islam pn tegah jgak...
fuhhhh tebal sungguh imannye...
ape pn trima kasih krana tlah mmberikn ganjran tmbangn anda kpd insa2 trpilih...
salam...
Bro Jb...saya tak tegah mana2 pihak nak bagi pengatahuan agama tapi biarlah kena pada tempatnya...tak salah forum ni dikaitkan dengan hukum agama tapi biarlah ada pertaliannya dengan forum ini..contohnya..iman..sabar... redha...tiga ayat ni pun cukup kalau nak kaitkan pasal agama dengan tajuk forum ni....harap saudara faham apa maksud saya....tentang news semasa tu memang jauh dari tajuk dari forum ni...tak salah kita berforum tapi biar dengan cara yang betul dan aliran yang betul..jangan nampakkan bangsa kita ni kolot...belajar lah keseimbangan dunia dan akhirat supaya tak dipandang hina di dunia dan akhirat...aminn....
OkOk

Malaysia

#40218 Jan 2, 2011
arhhh , Aku nk start ferrari aku ..
OkOk

Malaysia

#40219 Jan 2, 2011
kutil wrote:
<quoted text>alo bro!!meroyan nmpk?brp masuk?sapa yg slh?jwpannya kau yg slh.....hehehe.....bangang!tgu je le......
betul :)
inspira

Kuala Lumpur, Malaysia

#40220 Jan 2, 2011
Penyiasat 007 wrote:
Inilah salah 1 dugaan dari NYA
Yg aku x pasti....
Kenapa tiada jwapan dari Leader group kitorg bkenaan tarikh yg disebut2 oleh korang semua ( 29/12/10~18/01/11 )
Sebab..........
Leader hamba bgtahu yg PM tidak mjawab paggilan beliau sejak 29/12 smpai sekarg.
WHY??????????
Demi keselamatan dr Mapiau OR dr ahli2nyer
PK kan K!!!!!!
tarikh 29/12/10-18/01/11 konon2nya tempoh jangkaan untuk duit masuk dlm akaun hj jazman. Sbb tu ada PM yg x brani bgtau. Kalu lepas 18hb settle, terpulangla hj Jazman nak bg kat diorg bila. PM sendiri pun x konfirm bila dpt...
jing

Malaysia

#40221 Jan 2, 2011
yeah !

“Yg batil akan terhapus jua..”

Since: Nov 10

Yg benar akan muncul..

#40222 Jan 2, 2011
bro jb wrote:
<quoted text>
terima kasih anakmesia yg mulia,bersih dn suci hatinya..
sy mnympaikn kbenaran...
kbnaran mmg tdk akn d trima oleh insan2 trtntu..
syurga neraka mmg benar dn igtla bahawa mati itu dtg dgn tiba2 adkh saudara suda brsedia untk mghadapinya?
adkh ini prsdiaan saudara untk mghadapi hri trsebut?
x tkot ke kalau x smpat nk memohon maaf kpd org2 yg tlah di ftnah,dicaci dn di maki..
muhasabah diri..
jgnla sesedap hati mmbuat spekulasi yg saudara sndri tdak thu kbnrnnye..
sy hnya igtkn shbt islam sy shja sy hnya insan biasa yg slalu mlakukn dosa...
igtla siapa org2 mukmin d sekeliling kita ini semua..
apkh jwpn di alam barzakh nnti..
jika amln kte mncukupi kte akn jwb dgn tenang dn tnpa rsa gmntar,kte akn mngaku smua org2 islam adlh suadara ku..
tp adkh smasa hayat kte,kte mndoakn saudara2 kte ini??
renungknla...
maaf jka kte2 sy mnyntuh prasaan saudara,sy hnya insan biasa...
wassallam...
Aduhai..
Sungguh myentuh kalbu ayat bro jb ni..
Terkentot2 aku d buatnya..

Apa yg benar dr saudara bro jb ni..
Adakah dia berckp benar..
Mmg dia tau benar yg dia mmg x ckp benar..

Aku ble buktikan ckp bro ni bohong belaka..
Kalu x caya tnggu..
Tnggu sampai hujung bln ni..
Mmg kompom x dpt..

Jd kalu x dpt lg mcm mana..
Ble x d gelar bro jb pnipu bsr..
Jd ble x d gelar bro ni ahli neraka..
Ni bkn ckp ikot sdap molot..
Tp utk sedarkan SH ngang..
Jgn terpedaya..

Tiap2 hari..
Tiap2 minggu..
Tiap2 bulan..
Tiap2 tawon..
Tiap2 raya..
SH ngang d tipu Hj2 cerdik..
Kahkahkah..
Kihkihkih..
Huhuhuhuhu..
Angin Lintang

Kuala Lumpur, Malaysia

#40223 Jan 2, 2011
kutil wrote:
<quoted text>alo bro!!meroyan nmpk?brp masuk?sapa yg slh?jwpannya kau yg slh.....hehehe.....bangang!tgu je le......
Jangan tunjuk pandai bro.. ada aku tanye ko? yg bangang 2 kau!
Suka2 nak bangangkan org.. Bahasa menunjukkan bangsa bro ingat skt..
YANG TERTANYA2

Malaysia

#40224 Jan 2, 2011
inspira wrote:
<quoted text>tarikh 29/12/10-18/01/11 konon2nya tempoh jangkaan untuk duit masuk dlm akaun hj jazman. Sbb tu ada PM yg x brani bgtau. Kalu lepas 18hb settle, terpulangla hj Jazman nak bg kat diorg bila. PM sendiri pun x konfirm bila dpt...


Apa hj belum dapat.apa kejadahnya cerita bedentum dentam tapi habuk pun x de. Mcm mana ni bro jb.apalah bro jb ni
kodiang

Malaysia

#40225 Jan 2, 2011
encik ingin tahu....
Apa kaitan kturunan ksultanan sulu yg ko cete panjng lebar dgn dana yg dikatakan milik hj.jasman ni?

“Yg batil akan terhapus jua..”

Since: Nov 10

Yg benar akan muncul..

#40226 Jan 2, 2011
bro jb wrote:
<quoted text>
alhaamdulliallah byk gnjaran yg di perolehi hri ni...
majoriti org islam kt sini tp bila bercerita bab agam ade plak yg marah...
mmg sah dunia di akhir zaman smpai cerita bab agama dn berkongsi soal agama pn da di tegah...
igt kafir laknat je yg mrah tp org islam pn tegah jgak...
fuhhhh tebal sungguh imannye...
ape pn trima kasih krana tlah mmberikn ganjran tmbangn anda kpd insa2 trpilih...
salam...
Mmg la mrh..
Ko kaitkan agama dgn BOND tipu ni..
Dh la mnipu..
Jual agama utk kpentingan pribadi..

Semoga ko ni d laknat..
Agama yg suci ko permainkan..

Tiap2 hari..
Tiap2 minggu..
Tiap2 bulan..
Tiap2 tawon..
Tiap2 raya..
SH ngang d tipu Hj2 cerdik..
Kahkahkah..
Kihkihkih..
Huhuhuhuhu..

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
pantun kasih sayang (Sep '10) 28 min pengait 22
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) 1 hr anan06 3,769
Siapa sudah kenal dengan tuhan..??? (Feb '10) Sat wahabijumud 76,380
don't pray for mh370 (Mar '14) Sat RUDY 450
Mencari barang kebal(batu merah delima) sabah s... (Mar '14) Sat bonjou 7
jihad dedah bahaya syiah bkn bermusim Sat bahayanya syiah 15
cari kenalan lelaki/perempuan (Jul '07) Fri wan 19,006

Brunei People Search

Addresses and phone numbers for FREE