Comments
8,481 - 8,500 of 8,784 Comments Last updated Saturday Jul 26

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9171
Dec 16, 2011
 
SoLo wrote:
Bawah pemerintahan BN.. Malaysia akan terus maju dan aman... yeeeaaahhhh
Ye betul tu.. tp aman drpd gangguan org2 Melayu dan akan terus maju dgn ekonomi dipacu oleh org cina, India, Indonesia, Amerika, Israel, Afrika, Nigeria, Bangladesh, Nepal, Vietnam, Filipina, Myanmar dan segala yg seantero dgnnya... Yeaaahhhaa

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9172
Dec 16, 2011
 
rakyat miskin wrote:
<quoted text>habis...ko nak harga minyak naik lagi...bila harga minyak naik automatik harga brg lain naik...engko nih sedar ko tak sedar...negara kita merupakan pengeluar minyak..tapi kenapa harga minyak hampir sama ngan negara yang tak ada minyak...mana perginya kebajikan untuk rakyat. memang la nak menang kena janji, kalu tak janji mcm mana nak menang. BN pun lagi banyak janjinya...koridor sana koridor sini..pahtu bagi kontrak kpd negara luar...piiiirah nak jual negara ke apa....
Kong Bu Fenzi wrote:
Asalkan bukan umno..
ini irama rakyat untuk meruntuhkan umno.

Adakah kau rasa :
-umno it pengkhianat negara? jawapanya ya!
-umno itu menghina islam? jawapannya ya
-Umno itu perompak dan penyamun harta negra , Jawapannya ya.
-umno it parti perkauman? jawapannya ya.
-umno itu parti kuat fitnah, memaukan bangsa meayu? jawapannya
-Umno itu penipu rakyat? jawapannya ya
-umno itu parti gia kuasa? jawapanya
-umno itu dipimpin oeh menteri otak lembu? jawpannya ya...
kalau semua ya.. kenapa tidak anda sokong Asalkan bukan umno?
Biarlah semangat benci umno disebarkan pelusuk malaysia.
Rakyat bersatu runtuhkan umno..... ini tanggung jawap anda diPRU13.
aku sokong yg di atas nihh...

“Salam Tahun Baru Masehi”

Since: Mar 08

Mohon Ampun Maaf Lahir Batin

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9173
Dec 16, 2011
 
tauxpa wrote:
<quoted text>
<quoted text>
aku sokong yg di atas nihh...
Hang Kafir..
Sokongan hang bermakna sokong kafir..
Hang Kafir yang disesatkan oleh Porkm Nik Aziz
Nabi PAS..

“Salam Tahun Baru Masehi”

Since: Mar 08

Mohon Ampun Maaf Lahir Batin

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9174
Dec 16, 2011
 
tauxpa wrote:
<quoted text>
Hg apa peduli.. hg ni org asli drpd tempat mana? Suku Sakai pun lebih faham Islam drpd hg...
Anjing UMNOapco/BN tuhh la....
Hang la tak guna akal..
Pork Nik Aziz kata tak laksana hudud = tolak Islam hang angguk..
tapi hang tak fikir yang
Tak Laksana Haji kalau ikut cara Pork Nik Aziz berfikir juga tolak Islam..
Sebab hang terima pendapat Pork Nik Aziz bahawa tak laksana hudud adalah tolak Islam bermakna hang juga setuju yang hang tak laksana haji juga bermakna tolak Islam..
Awat hang double standard??
Bermakna hang tak guna akal

Haji adalah rukun Islam..
Hudud bukan rukun Islam..
Ia elemen dalam Islam..

Gunalah akal sebelum disesatkan oleh Pork Nik Aziz..
Ulamak tajaan dajal
dia tak sedar yang dia adalah penyokong dajal
sepertimana hang..

“Salam Tahun Baru Masehi”

Since: Mar 08

Mohon Ampun Maaf Lahir Batin

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9175
Dec 16, 2011
 
tauxpa wrote:
<quoted text>
Agama hg nama apa? apa rupa tokongg hg?
Sah hang Kafir..
baik bertaubat..
Hang Kafir sebab mengakui pendapat Nik Aziz yang sesat..
Pork Nik Aziz yang disesatkan akibat mainan Dajal dan telah menyesatkan ramai Muslimin di Malaysia..

Hang la tak guna akal..
Pork Nik Aziz kata tak laksana hudud = tolak Islam hang angguk..
tapi hang tak fikir yang
Tak Laksana Haji kalau ikut cara Pork Nik Aziz berfikir juga tolak Islam..
Sebab hang terima pendapat Pork Nik Aziz bahawa tak laksana hudud adalah tolak Islam bermakna hang juga setuju yang hang tak laksana haji juga bermakna tolak Islam..
Awat hang double standard??
Bermakna hang tak guna akal

Haji adalah rukun Islam..
Hudud bukan rukun Islam..
Ia elemen dalam Islam..

Gunalah akal sebelum disesatkan oleh Pork Nik Aziz..
Ulamak tajaan dajal
dia tak sedar yang dia adalah penyokong dajal
sepertimana hang..

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9176
Dec 17, 2011
 
Otoh Charachat wrote:
<quoted text>Sah hang Kafir..
baik bertaubat..
Hang Kafir sebab mengakui pendapat Nik Aziz yang sesat..
Pork Nik Aziz yang disesatkan akibat mainan Dajal dan telah menyesatkan ramai Muslimin di Malaysia..
Hang la tak guna akal..
Pork Nik Aziz kata tak laksana hudud = tolak Islam hang angguk..
tapi hang tak fikir yang
Tak Laksana Haji kalau ikut cara Pork Nik Aziz berfikir juga tolak Islam..
Sebab hang terima pendapat Pork Nik Aziz bahawa tak laksana hudud adalah tolak Islam bermakna hang juga setuju yang hang tak laksana haji juga bermakna tolak Islam..
Awat hang double standard??
Bermakna hang tak guna akal
Haji adalah rukun Islam..
Hudud bukan rukun Islam..
Ia elemen dalam Islam..
Gunalah akal sebelum disesatkan oleh Pork Nik Aziz..
Ulamak tajaan dajal
dia tak sedar yang dia adalah penyokong dajal
sepertimana hang..
tgk atas n ihh... Kalau dh 'akal' yg Allah kurniakan tu dia sendiri yg rendah2kan dgn perbuatan yg memperbodohkan diri&org lain, membenarkan yg 'salah' dan menyalahkan yg 'benar', sentiasa memihak kpd 'kemaksiatan' drpd 'ketawaan', mcm mana aku nak istilahkan puak ni sbg 'Bertahap IQ separas dgn air najis di LOBANG Jamban' je..
huhu.. karang la se'library' bukupun ttg apa2 penjelasan bg segala fitnah dan pertuduhan.. namun kalau ada je KEBENARAN boleh yg MENJEJASKAN UMporNOapco/BN maka.. KEBENARAN jenis itu adalah bernilai sampah kpd mereka. Tp jika ada PENDUSTAAN yg mampu menaikkan imej UMporNOapco/BN, maka PENDUSTAAN itu akan diNOBATkan sbg KEBENARAN YG X BOLEH DIPERTIKAIKAN malah akan DIKOMERSIALKAN di serata pelusok negara melalui pelbagai jenis
MEDIA sbg PRODUK KEBANGGAAN puak UMporNOapco/BN....
Inilah hakikatnya...

“Yg batil akan terhapus jua..”

Since: Nov 10

Yg benar akan muncul..

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9179
Dec 18, 2011
 
Otoh Charachat wrote:
<quoted text>Hang Kafir..
Sokongan hang bermakna sokong kafir..
Hang Kafir yang disesatkan oleh Porkm Nik Aziz
Nabi PAS..
Dasatnya kata2 makhluk ni..
Seram bila baca kata2nya yg ilmiah tu..
Jaga2..
Kita ni..
X tau nyawa panjang smpi bila..

“Salam Tahun Baru Masehi”

Since: Mar 08

Mohon Ampun Maaf Lahir Batin

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9180
Dec 18, 2011
 
anakmesia wrote:
<quoted text>
Dasatnya kata2 makhluk ni..
Seram bila baca kata2nya yg ilmiah tu..
Jaga2..
Kita ni..
X tau nyawa panjang smpi bila..
Kalau baca biar adil..
Janganlah taksub dengan ungkapan bahawa Nik Aziz itu ulamak
sehingga menganggap dia maksum..
ulamak tidak akan mengkafirkan muslimin yang lain
dan tidak menyamakan dirinya dengan Nabi Muhammad saw..

Ramai ulamak masa lalu dan kini dipedaya Yahudi/dajal
dema tak datang kepada kita secara berdepan..

Pork Nik Aziz adalah manusia biasa..

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9181
Dec 18, 2011
 
anakmesia wrote:
<quoted text>
Dasatnya kata2 makhluk ni..
Seram bila baca kata2nya yg ilmiah tu..
Jaga2..
Kita ni..
X tau nyawa panjang smpi bila..
Ooo makhluk tu keerr.. makhluk tu jenis baru tu.. baka UMNO Sherperd.. he2.. species nyalak kerap tp bunyi slow.. heng sana.. heng sini.. tp x ada apa yg blh d dgr pun.. kira kategori anjing cacat tuuuhh.. lama dh layak d hukum tembak dh pun...

“Salam Tahun Baru Masehi”

Since: Mar 08

Mohon Ampun Maaf Lahir Batin

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9182
Dec 18, 2011
 
tauxpa wrote:
<quoted text>
Ooo makhluk tu keerr.. makhluk tu jenis baru tu.. baka UMNO Sherperd.. he2.. species nyalak kerap tp bunyi slow.. heng sana.. heng sini.. tp x ada apa yg blh d dgr pun.. kira kategori anjing cacat tuuuhh.. lama dh layak d hukum tembak dh pun...
Hi Kafirin..
Moga Allah swt memberi petunjuk kepada kamu..

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9183
Dec 18, 2011
 
Otoh Charachat wrote:
<quoted text>Hi Kafirin..
Moga Allah swt memberi petunjuk kepada kamu..
Hg lg tepat utk digelar munafiq atau kafir sbb hg memenuhi ciri... jelas

Perlu ke jawab soalan org yg suka mempersenda Islam atau org yg dilihat cukup ciri utk digelar munafik, atau org yg 'kurang akal' bila berdepan dgn kebenaran sebaliknya suka/gedik dlm menyebar dusta&fitnah..

dh jd tgjwb hg kut utk buat@sebar2 fitnah nihh?
speedy gonzales

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9185
Dec 19, 2011
 
Otoh Charachat wrote:
<quoted text>Kalau baca biar adil..
Janganlah taksub dengan ungkapan bahawa Nik Aziz itu ulamak
sehingga menganggap dia maksum..
ulamak tidak akan mengkafirkan muslimin yang lain
dan tidak menyamakan dirinya dengan Nabi Muhammad saw..
Ramai ulamak masa lalu dan kini dipedaya Yahudi/dajal
dema tak datang kepada kita secara berdepan..
Pork Nik Aziz adalah manusia biasa..
siapa ulamak?
siapa ulamak yg diperdaya yahudi....sebutkan 5 orang nama nya ?

“Yg batil akan terhapus jua..”

Since: Nov 10

Yg benar akan muncul..

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9186
Dec 21, 2011
 
Otoh Charachat wrote:
<quoted text>Kalau baca biar adil..
Janganlah taksub dengan ungkapan bahawa Nik Aziz itu ulamak
sehingga menganggap dia maksum..
ulamak tidak akan mengkafirkan muslimin yang lain
dan tidak menyamakan dirinya dengan Nabi Muhammad saw..
Ramai ulamak masa lalu dan kini dipedaya Yahudi/dajal
dema tak datang kepada kita secara berdepan..
Pork Nik Aziz adalah manusia biasa..
Nik aziz tu manusia biasa..
Bila pulak nik aziz samakan dirinya dgn nabi..??
Yg kita paham ulamak pwaris nabi..
Masa bila plak nik aziz kapirkan muslim lain..??

“Yg batil akan terhapus jua..”

Since: Nov 10

Yg benar akan muncul..

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9187
Dec 21, 2011
 
speedy gonzales wrote:
<quoted text>
siapa ulamak?
siapa ulamak yg diperdaya yahudi....sebutkan 5 orang nama nya ?
Jawab2..
Jgn x jwp..

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9189
Dec 22, 2011
 
Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini mendapati bekas menteri besar Selangor, Dr Mohd Khir Toyo bersalah atas tuduhan rasuah.

Hakim Datuk Mohtaruddin Baki berkata pihak pendakwaan telah berjaya membuktikan kes terhadap ADUN Sungai Panjang itu tanpa sebarang keraguan yang munasabah.

Pada masa ini, Hakim Mohtaruddin sedang mendengar rayuan dari peguam Khir sebelum menjatuhkan hukuman.

Khir didakwa mengikut seksyen 165 Kanun Keseksaan - tuduhan rasuah yang lebih ringan, berbanding dengan tuduhan di bawah Akta Pencegahan Rasuah dan Akta baru Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Khir berdepan dengan kemungkinan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Jika denda itu melebihi RM2,000, Khir boleh hilang kelayakannya sebagai ADUN dan tidak boleh bertanding dalam pilihan raya akan datang.

Turut hadir ialah isterinya, Zaharah Kechik dan kira-kira 40 penyokongnya - ada yang duduk dan ada yang berdiri di dalam bilik mahkamah yang padat.

Khir diwakili oleh pasukan peguam yang diketuai oleh Jahaberdeen Yunoos, M Athimulan dan Kamarul Hisham Kamaruddin.

DPP Abdul Wahab Mohamed menjalankan pendakwaan.

Khir tiba di mahkamah seawal jam 9.15 pagi.

Khir, 45, didakwa mendapatkan untuk diri dan isterinya, Zahrah Kechik, 45, dua lot tanah dan sebuah rumah di No. 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L, daripada pengarah Ditamas Sdn Bhd, Shamsuddin Hayroni pada harga RM3.5 juta sedangkan ia dibeli oleh Ditmas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.

Perbuatan itu didakwa dilakukan dalam keadaan Dr Mohamad Khir mengetahui bahawa Shamsuddin mempunyai hubungan dengan tugas rasminya sebagai Menteri Besar Selangor pada ketika itu.

Dr Mohamad Khir, yang juga ADUN Sungai Panjang, didakwa melakukan kesalahan itu di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor di Jalan Permata 7/1, Seksyen 7, di Shah Alam, pada 29 Mei 2007.

Pada 8 Ogos lalu, Hakim Mohtaruddin memerintahkan Khir membela diri atas tuduhan itu selepas mendapati pendakwa sudah membuktikan kes prima facie ke atas pemimpin politik itu.

Dua puluh lima saksi pendakwa dan lima saksi pembela, termasuk Khir, memberi keterangan dalam perbicaraan tersebut.

p/s.. selamatkan malaysia drpd UMNO

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9190
Dec 22, 2011
 
KUALA LUMPUR, 23 Dis: PAS menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pihak polis agar turut memanggil anggota kabinet yang ada kaitan dengan skandal Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar) berkata, ianya termasuk memanggil Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku menteri pertanian ketika projek itu diluluskan pada tahun 2008.

Selain Muhyiddin ujarnya, SPRM juga perlu memanggil Datuk Seri Najib Razak selaku pengerusi Jawatankuasa Projek Impak Tinggi yang meluluskan projek tersebut di luar kabinet.

"SPRM dan polis perlu tunjuk ketelusan dan integriti mereka dengan memanggil anggota kabinet termasuk PM dan TPM.

"Kita tidak mahu ianya hanya sekadar menyiasat ke mana dana RM250 juta itu dibelanjakan oleh syarikat NFC," katanya kepada Harakahdaily.

Semalam SPRM mengumumkan akan menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat aduan berhubung NFC.

Pasukan itu akan diketuai oleh Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Mustafar Ali.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena juga mahu SPRM menyiasat laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) bahawa wang disalurkan sepenuhnya pada 2008 hingga 2009 namun perjanjian hanya dibuat penghujung 2010.

"Nampaknya setakat ini SPRM tidak bersedia meluaskan siasatan kepada anggota kabinet yang terlibat.

"Seperti ada yang cuba sempitkan siasatan hanya kepada NFC dan Shahrizat," katanya Mahfuz lagi.

Aduan ke SPRM itu dibuat beberapa pihak termasuk kelmarin oleh PKR yang membuat laporan di Ibu Pejabat SPRM Shah Alam.

Laporan tersebut menjurus kepada kerugian dialami syarikat NFC yang dimiliki suami Menteri Wanita Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan penyelewengan dana RM250 juta yang diberikan kerajaan.

Ianya termasuk pembelian dua unit kondominium mewah di Bangsar dan pembiayaan percutian keluarga Shahrizat ke luar negara.

Selain itu, NFC juga sebelum ini didedahkan membeli kereta mewah jenis Mercedes Benz berharga RM534,622 serta dua bidang tanah bernilai RM3,363,507 di Putrajaya.

Terbaru, keluarga Shahrizat turut didakwa membeli kondominium mewah berharga RM9.9 juta di Singapura, yang turut disyaki menggunakan wang NFC.

"Jika amalan ini (tidak menyiasat anggota kabinet terlibat) berterusan, ia adalah berbuatan curang," kata Mahfuz.

p/s.. puak pencacai UMporNoapco/BN pasti akan serang 'siapa yg dedah drpd kes itu sendiri'.. keh2 keh.. ye la sbb libatkan pemimpin tertinggi UMporNoapco/BN kesayangan mereka sendiri... wooi..'maruah' mana 'maruah'..

“apapun.. biar BETUL”

Since: Aug 08

Stavanger, Norway

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9192
Dec 23, 2011
 
KUALA LUMPUR, 23 Dis — Mufti Perlis Dr Juanda Jaya hari ini menyelar kualiti perkhidmatan awam dan Putrajaya selepas Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) memberitahu beliau bahawa anak perempuannya bukan warganegara Malaysia.

Kata Juanda kejadian itu berlaku pada pagi ini semasa beliau, dari keturunan Melanau, mahu membuat kad pengenalan anak perempuannya yang berusia 12 tahun di pejabat JPN Kuching.

Tambah beliau, sistem JPN mengatakan anak perempuannya bukan warganegara Malaysia dan ia amat mengejutkan sambil menambah tidak pernah mendapat “pengalaman baik” sebagai anak kelahiran Sarawak di negeri itu.

“Betul, tertulis status di skrin situ nama anak saya, status anak gadis saya, X Warganegara tetapi bangsa masih tertulis berbangsa Melanau.

“Apa sudah jadi pada sistem negara kita ini? Siapakah yang sudi membantu mendapatkan kewarganegaraan anak gadis saya?,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Juanda (gambar), anak perempuannya Sumaiyah Syahidah yang dilahirkan pada 1999 di Kuching dan kini belajar di Sekolah Kebangsaan Sri Indera, Kangar mendapat keputusan cemerlang 5A dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR).

“Apakah perasaan anda sebagai bumiputera negara ini yang jelas disebutkan bangsanya dalam Perlembagaan Persekutuan sebagai bangsa asal dan warganegara tulen negara tercinta ini serta telah dijamin mendapat segala hak yang termaktub dalam Perlembagaan negara ini tetapi tiba-tiba hak itu dinafikan oleh sistem negara yang anda cintai itu.

“Hak yang paling minima adalah mendapatkan kewarganegaraan. Bukannya hak mendapatkan lesen balak atau projek atas angin. Namun hak itu dinafikan oleh sistem yang ada. Saya berbangga berbangsa Melanau dan tetap memastikan anak-anak saya kekal mewarisi bangsa yang saya cintai ini. Malangnya, bangsa ini hanya wujud di wilayah ini sahaja,” katanya.

Tambahnya, walaupun isterinya merupakan rakyat Indonesia namun ia bukan alasan menjadikan anak perempuannya mangsa terutamanya sejak JPN memiliki rekod kelahiran anak-anak berketurunan Melanau.

“Tetapi kenapa anak gadis saya yang tiada dosanya jadi mangsa? Dia bukan warganegara Indonesia. Kami baru sahaja ke Jakarta awal Disember lalu untuk menziarahi keluarga di sana menggunakan passport Malaysia.

“Tetapi kenapa bila saya hendak membuat kad pengenalannya dalam sistem JPN dinyatakan anak saya itu bukan warganegara? Anak saya stateless! Sistem apa ini? Apakah kita di Afrika atau di Zimbabwe yang tengah huru hara? Pada saat ramai orang asing dikatakan diberikan hak warganegara, tiba tiba anak gadis saya yang berbangsa bumiputera asal Sarawak, Melanau, yang jelas nama bangsanya disebut dalam Perlembagaan Persekutuan dijamin hak warganegaranya tiba-tiba dinyatakan bukan warganegara Malaysia,” katanya.

“Salam Tahun Baru Masehi”

Since: Mar 08

Mohon Ampun Maaf Lahir Batin

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9193
Dec 26, 2011
 
tauxpa wrote:
KUALA LUMPUR, 23 Dis — Mufti Perlis Dr Juanda Jaya hari ini menyelar kualiti perkhidmatan awam dan Putrajaya selepas Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) memberitahu beliau bahawa anak perempuannya bukan warganegara Malaysia.
Kata Juanda kejadian itu berlaku pada pagi ini semasa beliau, dari keturunan Melanau, mahu membuat kad pengenalan anak perempuannya yang berusia 12 tahun di pejabat JPN Kuching.
Tambah beliau, sistem JPN mengatakan anak perempuannya bukan warganegara Malaysia dan ia amat mengejutkan sambil menambah tidak pernah mendapat “pengalaman baik” sebagai anak kelahiran Sarawak di negeri itu.
“Betul, tertulis status di skrin situ nama anak saya, status anak gadis saya, X Warganegara tetapi bangsa masih tertulis berbangsa Melanau.
“Apa sudah jadi pada sistem negara kita ini? Siapakah yang sudi membantu mendapatkan kewarganegaraan anak gadis saya?,” katanya dalam satu kenyataan.
Menurut Juanda (gambar), anak perempuannya Sumaiyah Syahidah yang dilahirkan pada 1999 di Kuching dan kini belajar di Sekolah Kebangsaan Sri Indera, Kangar mendapat keputusan cemerlang 5A dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR).
“Apakah perasaan anda sebagai bumiputera negara ini yang jelas disebutkan bangsanya dalam Perlembagaan Persekutuan sebagai bangsa asal dan warganegara tulen negara tercinta ini serta telah dijamin mendapat segala hak yang termaktub dalam Perlembagaan negara ini tetapi tiba-tiba hak itu dinafikan oleh sistem negara yang anda cintai itu.
“Hak yang paling minima adalah mendapatkan kewarganegaraan. Bukannya hak mendapatkan lesen balak atau projek atas angin. Namun hak itu dinafikan oleh sistem yang ada. Saya berbangga berbangsa Melanau dan tetap memastikan anak-anak saya kekal mewarisi bangsa yang saya cintai ini. Malangnya, bangsa ini hanya wujud di wilayah ini sahaja,” katanya.
Tambahnya, walaupun isterinya merupakan rakyat Indonesia namun ia bukan alasan menjadikan anak perempuannya mangsa terutamanya sejak JPN memiliki rekod kelahiran anak-anak berketurunan Melanau.
“Tetapi kenapa anak gadis saya yang tiada dosanya jadi mangsa? Dia bukan warganegara Indonesia. Kami baru sahaja ke Jakarta awal Disember lalu untuk menziarahi keluarga di sana menggunakan passport Malaysia.
“Tetapi kenapa bila saya hendak membuat kad pengenalannya dalam sistem JPN dinyatakan anak saya itu bukan warganegara? Anak saya stateless! Sistem apa ini? Apakah kita di Afrika atau di Zimbabwe yang tengah huru hara? Pada saat ramai orang asing dikatakan diberikan hak warganegara, tiba tiba anak gadis saya yang berbangsa bumiputera asal Sarawak, Melanau, yang jelas nama bangsanya disebut dalam Perlembagaan Persekutuan dijamin hak warganegaranya tiba-tiba dinyatakan bukan warganegara Malaysia,” katanya.
Buat Haji dulu la bro..
kalau tak Nik aziz kata kafir nanti..

huhuhu

“Salam Tahun Baru Masehi”

Since: Mar 08

Mohon Ampun Maaf Lahir Batin

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9194
Dec 26, 2011
 
anakmesia wrote:
<quoted text>
Nik aziz tu manusia biasa..
Bila pulak nik aziz samakan dirinya dgn nabi..??
Yg kita paham ulamak pwaris nabi..
Masa bila plak nik aziz kapirkan muslim lain..??
Buat Haji dulu la bro..
kalau tak Nik aziz kata kafir nanti..

huhuhu

“Yg batil akan terhapus jua..”

Since: Nov 10

Yg benar akan muncul..

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9195
Dec 26, 2011
 
Otoh Charachat wrote:
<quoted text>Buat Haji dulu la bro..
kalau tak Nik aziz kata kafir nanti..
huhuhu
Lu ni d tnya x jwp..
Lain plak yg d jwp..
Nk kata bodoh x ble..
Nk d kata pandai mlampau plak..
Tp yg penting..
Jgn d lembukan udah ler..

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Other Recent Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
Malaysia sells Petronas assets to Brunei nation... (Dec '13) 1 hr KOJAK3 35
TERASA GIAN pada KAKAK BILA melihat TV bersama ... (Sep '12) 1 hr KOJAK3 22
MALAYSIA PALING BANYAK PELIHARA BABI...kenapa?? (Mar '12) 1 hr KOJAK3 26
@HanZip , Malaysian Pengotor di sini, pulanglah (Feb '13) 1 hr rakyat indonesia 3
ORANG BRUNEI BANGSA PALiNG PEMALAS!! (Aug '10) 1 hr KOJAK3 3,254
cari bohsia kedah,janda d teman seks (Sep '10) 2 hr mus 331
KOJAK3 aDaLaH FoRuMeR PeMBeRaNi (Feb '12) 4 hr Seliman Manai 493

Search the Brunei Forum:
•••