ikan keli..

Posted in the Brunei Forum

Comments

Showing posts 1 - 20 of1,184
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
mukhtar

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#1
Jan 21, 2008
 
sapa2 yg nk borong ikan keli (mkn pallet je).. blh cal 0199814419 en.mukhtar...
bangau

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#2
Feb 12, 2008
 
macam mana nak pelihara ikan keli dalam kolam semen. dan apa makanan yg sesuai untuk ikan keli ni...
bangau

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#3
Feb 12, 2008
 
cik mokthar ikan keli ni yg nak di jual kira ekor atau kira kilo....saya berminat nak beli.......
nizam

Sungai Buloh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#4
Apr 10, 2008
 
[bagi ikan keli makan perut ayam atau lembu
org perak

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#5
Apr 16, 2008
 
kepada sesiapa yg nak tau pasal ternakan ikan keli boleh hubungi saya En Johan 017-3607759,,, sama2 kita majukan masyarakat melayu kita...kepada sesiapa yang juga berminat untuk membeli ikan keli untuk jualan ke apa ker juga boleh hubungi saya di talian di atas,terima kasih
iema

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6
Apr 16, 2008
 
en johan, u buat pembiakan ikan keli secara semulajadi @ suntikan hormon?
zaki hakimi

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#7
Apr 19, 2008
 
salam. sy nk jual ikan keli. bleh supply minimum 5 tan.maksimum 10 tan sebulan. rm 4.50 hubungi sy, zaki 0132273774
ariel

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8
Apr 29, 2008
 
salam saya nk tye la klu permulaan nak bela ikan keli di dalam kolam semen.apakah cara-cara yang patut saya lakukan terlebih dahulu.apakah makanan anak ikan keli tak sama dengan makanan ikan keli yang dah dewasa.saya tiggal di perak.sape ade benih anak keli yang hendak di jual khususnya di negeri perak.
jongos

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9
Apr 29, 2008
 
saya nak pelihara ikan keli, hasil kajian yang saya perolehi keli lebih elok jika di bela didalam kolam simen tetapi dasarnya tidak menggunakan simen. biarkannya bertanah barulah orgnik dan keli lebih sedap, kolam tidak berbau dan airnya tidak terlalu kotor
jongos

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#10
Apr 29, 2008
 
orang jawa kata ikan keli ni iwak lele atau iwak kutuk. kenapa iwak kutuk kerana zaman dulu ikan keli banyak didalam parit. zaman dahulu tak ada tandas. jadi bila nak buang air biasanya orang kampung akan buang air di atas jambatan. sebab itu zaman dulu banyak ikan ni dekat parit. sebab proteinnya tinggi ada omega 3 lagi.....
Penternakan Ikan KELI

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#12
May 1, 2008
 
penternak 100% Bumiputra
Jenis ikan : keli
Benih pokok cili

Berminat untuk menternak ikan keli namun masa dan modal terhad bagi mereka yang sibuk dengan kerja harian. Kini anda boleh menternak tanpa kanvas/ simen hanya 40-45 hari dan 70-90hari anda pasti berhasil menikmati ternakan anda.

sila hubungi :
Penternak Ikan Keli Puchong
0122649203
man kuantan

Kuantan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#13
May 4, 2008
 
saya pn nak jual ikan keli secara borong.sila hubungi 017-9896599
man kuantan

Kuantan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#14
May 4, 2008
 
nak beli ikan keli hubungi 017-9896599

Since: Jun 07

Kota Bharu, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#17
May 5, 2008
 
tonight i will scream loudly ARGHHHH!!! makan pati iklan keli...khasiat dan nyaman ..qummma
sham

Melaka, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#19
May 7, 2008
 
slekom saya ada menjual benih ikan keli, talapia, puyu dan jelawat, harga boleh di runding lagi banyak order lagi murah serta ada menjual makanan ikan pellet dan memberi bimbingan ternakan ikan dalam polytank, kanvas, simen dan tanah. call me 0172236482
14thquest

Melaka, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#20
May 7, 2008
 
Penternakan Ikan KELI wrote:
penternak 100% Bumiputra
Jenis ikan : keli
Benih pokok cili
Berminat untuk menternak ikan keli namun masa dan modal terhad bagi mereka yang sibuk dengan kerja harian. Kini anda boleh menternak tanpa kanvas/ simen hanya 40-45 hari dan 70-90hari anda pasti berhasil menikmati ternakan anda.
sila hubungi :
Penternak Ikan Keli Puchong
0122649203
janganlah nak membohong x baik, kaum cina yang sudah lama menternak pun mengambil masa 50 hari bagi menternak keli matang itu pun kolam tanah bagi makan.....(haram). macam mana melayu nak maju kalau asyik di temberang
aku hensem

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21
May 7, 2008
 
sham wrote:
slekom saya ada menjual benih ikan keli, talapia, puyu dan jelawat, harga boleh di runding lagi banyak order lagi murah serta ada menjual makanan ikan pellet dan memberi bimbingan ternakan ikan dalam polytank, kanvas, simen dan tanah. call me 0172236482
ko kat area mana bro.
salehan

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#22
May 8, 2008
 
14thquest wrote:
<quoted text>
janganlah nak membohong x baik, kaum cina yang sudah lama menternak pun mengambil masa 50 hari bagi menternak keli matang itu pun kolam tanah bagi makan.....(haram). macam mana melayu nak maju kalau asyik di temberang
Beb aku rasa boleh kot 40-45hari sebab sistem bio kat kedah tu ada produk untuk ternakan ikan. Aku ingat dia orang pakai ni kot Ada cina kat Bukit Kemuning pun guna produk Bio jugak. Aku rasa engkau ni tertinggal info la. Jangan asyik bangga dengan Orang Cina je. Bagi pluang Semangat nyengat pada orang kita Beb. Apa pun kau cari pasal Bioternak tu dulu. n dan dapat kasi tau sbab aku pun tengah cari. Wuak..huakkk
PuchongBizs

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#23
May 9, 2008
 
14thquest wrote:
<quoted text>
janganlah nak membohong x baik, kaum cina yang sudah lama menternak pun mengambil masa 50 hari bagi menternak keli matang itu pun kolam tanah bagi makan.....(haram). macam mana melayu nak maju kalau asyik di temberang
Hari ni tegerak nak cari Degawan Puchong pasal setiap panggilan berkenaan ikan. Minta maaf banyak2 sedara bukan nak promote sendiri tapi ada antara mereka cuba bercakap tentang ternakan saya. Terima kasih la kepada kawan semua. Hari Jumaat 09.05.08 ni perkara jadi buruk sebab caller HENTAM. Saya tak niat nak tipu pasal bela ikan 40-45hari ini adalah reality dan hasilnya pun dari bangsa Cina.(Biogreencrops). Tak pernah cakap pasal benda ni. Dan tak boleh tahan caller otai terpaksa cakap.

Nasihat saya pada rakan-rakan jangan guna nama saya dan phone. Sekiranya jujur guna nama sendiri dan buat cerita apa pun. Tak larat nak sara prepaid nak betulkan semuanya. Saya harap antara Degawan dan yg lain sila betulkan keadaan.

Harap maaf
alwalid

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#25
May 11, 2008
 
insya'allah sabtu ni aku masukan anak keli secara kecilan 7-10k,nak tgk boleh buat duit ke idak..kalu boleh baru aku pinjam bank(dpt bersih dah tolak hutang RM2k sebulan dah kira o.k)Yg aku muskil adalah sekilo keli berapa RM???Sbb ada pemborong kata dgn aku RM3 ada kata RM4.kkomen sikit kekawan..

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 1 - 20 of1,184
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

36 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Topic Updated Last By Comments
Siapa sudah kenal dengan tuhan..??? (Feb '10) 41 min DATU BESI 76,339
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 48 min Mie Janggut penang 127,759
62% tanah2 di brunei sudah di miliki cina... (Mar '12) 51 min mama KOJAK3 88
Hukum hudud?? What the hell.. 57 min mama KOJAK3 47
ORANG BRUNEI BANGSA PALiNG PEMALAS!! (Aug '10) 1 hr hello 3,238
Brunei Lawmakers Postpone Violent Anti-Gay Measure 2 hr snyper 6
don't pray for mh370 3 hr LOKMAN bks AM Intake 14 18
•••
•••
•••
•••