Comments
101 - 120 of 170 Comments Last updated May 14, 2013
KOJAK3

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#105
Feb 24, 2012
 
so aku pasti hidup mati bukanlah tuhan yang menentukan - saya pasti 9 orang alim brunei itu di bunuh Malaysia oK dengan cara sabotage ok!!!
ensem guy

Sungai Buloh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#106
Feb 25, 2012
 
KOJAK3 wrote:
<quoted text>
oii bodoh cuba lah engkau berdiri depan kereta api - aku pasti engkau mesti mati punya . kau cakap tuhan yang tentukan mati kan so cubalah engkau pegang eletrict aku percaya eletrict itu akan membunuh mu tapi kau kan percaya tuhan so cubalah ye monyett....cubalah.
Kalau mati di tentukan oleh tuhan takdelah istilah bunuh diri dalam dunia ni.
Kalau begitu aku boleh sakja bunuh kamu semua dan aku cakap tuhan yang bunuh kamu semua . lalu tuhan akan di penjarakan dan aku akan lepas yehooo
loo...... kojak sesat rupnya......
waduh pak... ya ampoon..........
rupanya gue ngomong ama org sesat......
KOJAK3

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#107
Feb 25, 2012
 
ensem guy wrote:
<quoted text>
loo...... kojak sesat rupnya......
waduh pak... ya ampoon..........
rupanya gue ngomong ama org sesat......
AKU ADALAH LOGIK OK AKU TIDAK SESAT !!! faham
Tut Tut

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#108
Feb 25, 2012
 
ensem guy wrote:
<quoted text>
loo...... kojak sesat rupnya......
waduh pak... ya ampoon..........
rupanya gue ngomong ama org sesat......
Ya betul tuh! kau kejar Si Kojek3 Indogol tuh sampai terberak ! kah! kah! kah!
MaLoN iDioCY

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#109
Feb 25, 2012
 
yess ... jom balas bunuh malon cem sial !!!
Tut Tut

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#110
Feb 25, 2012
 
MaLoN iDioCY wrote:
yess ... jom balas bunuh malon cem sial !!!
Ayuh! Sikojek3 udah terberak tuh! pegi makan taiknya! keh! keh! keh!
MaLoN iDioCY

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#111
Feb 25, 2012
 
Tut Tut wrote:
<quoted text>
Ayuh! Sikojek3 udah terberak tuh! pegi makan taiknya! keh! keh! keh!
biar malon saja yang makan =P
Tut Tut

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#112
Feb 25, 2012
 
MaLoN iDioCY wrote:
<quoted text>
biar malon saja yang makan =P
Orang yang suka makan taik kaya kamu, otaknya juga penuh taik suka ngadu domba, hello udah kenyang belum.
MaLoN iDioCY

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#113
Feb 25, 2012
 
Tut Tut wrote:
<quoted text>
Orang yang suka makan taik kaya kamu, otaknya juga penuh taik suka ngadu domba, hello udah kenyang belum.
makan taik ... makan emak kamu???

=P
Tut Tut

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#114
Feb 25, 2012
 
MaLoN iDioCY wrote:
<quoted text>
makan taik ... makan emak kamu???
=P
Hello! udah kenyang belum?
kojak indon adang2

Winterswijk, Netherlands

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#115
Aug 14, 2012
 
Oi KOJAK3. Ko bcakap kerana agama kah atu kerana akal fikiran dan hawa nafsu mu. kalau ko becakap sal org yg meninggal atu org alim2. bahapa pulang kan ko membalas membunuh manusia nada paidah2. patutnya ko becakap guna otak mu. Ajal maut manusia ani di tangan manusia kian? Bukan di tangan Tuhan kah?. Baik tu main belas membalas. Hidup tah ko seorang diri menungkat dunia. Hukum hakam ditangan mu sudah. Nada paidah ko hidup diBrunei. Nada layak org macam ko ani hidup diBrunei. Org Brunei mempunyai adat resam berugama, orang baik2 ni bukan nya macam kediakau. becakap nada betentu macam orang nada beugama. Memberi malu saja.Menyasal karang nada paidah jangan menentang ketentuan Allah ani. Baik bawa betaubat bawa sedar dih. Nahuzubilah minzalik nada sempat karang betaubat.
kojak indon adang2

Winterswijk, Netherlands

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#116
Aug 14, 2012
 
KOJAK3 wrote:
<quoted text>
oIIAKU BERCAKAP KERANA BENAR OK - AKU URANG BRUNEI DAN AKU PERTAHANKAN NEGERI BRUNEI KENAPA PULA AKU HARUS DI PERLAKUKAN BEGINI ??????
KETANI ORANG BRUNEI mesti membalas kematian 9 orang alim brunei di malaysia baru-baru ini.. kenapa kau takut ani kan bacul pelacur !!!! sedangkan indonesia lagi sokong brunei ani kan pula orang brunei sendiri inda sokon aku !!!!!! ku tampar mau amu ah karang sama mua bapa mu minta ku alamat n nombor talipon kau nah aku menampar kau aku tampar ahhh kima kadayan buduh !!!!!!
Ko bcakap kerana agama kah atu kerana akal fikiran dan hawa nafsu mu. kalau ko becakap sal org yg meninggal atu org alim2. bahapa pulang kan ko membalas membunuh manusia nada paidah2. patutnya ko becakap guna otak mu. Ajal maut manusia ani di tangan manusia kian? Bukan di tangan Tuhan kah?. Baik tu main belas membalas. Hidup tah ko seorang diri menungkat dunia. Hukum hakam ditangan mu sudah. Nada paidah ko hidup diBrunei. Nada layak org macam ko ani hidup diBrunei. Org Brunei mempunyai adat resam berugama, orang baik2 ni bukan nya macam kediakau. becakap nada betentu macam orang nada beugama. Memberi malu saja.Menyasal karang nada paidah jangan menentang ketentuan Allah ani. Baik bawa betaubat bawa sedar dih. Nahuzubilah minzalik nada sempat karang betaubat.
KOJAK3 Kacak

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#117
Aug 14, 2012
 
kojak indon adang2 wrote:
<quoted text>
Ko bcakap kerana agama kah atu kerana akal fikiran dan hawa nafsu mu. kalau ko becakap sal org yg meninggal atu org alim2. bahapa pulang kan ko membalas membunuh manusia nada paidah2. patutnya ko becakap guna otak mu. Ajal maut manusia ani di tangan manusia kian? Bukan di tangan Tuhan kah?. Baik tu main belas membalas. Hidup tah ko seorang diri menungkat dunia. Hukum hakam ditangan mu sudah. Nada paidah ko hidup diBrunei. Nada layak org macam ko ani hidup diBrunei. Org Brunei mempunyai adat resam berugama, orang baik2 ni bukan nya macam kediakau. becakap nada betentu macam orang nada beugama. Memberi malu saja.Menyasal karang nada paidah jangan menentang ketentuan Allah ani. Baik bawa betaubat bawa sedar dih. Nahuzubilah minzalik nada sempat karang betaubat.
URANG BRUNEI KANA ANU ULEH ORANG MALAYSIA KAU TERIMA SAJA BULAT2 TANPA PENYISIATAN !!! ATU YA kau ah semua kau salahkan takdir sjakah??? abis aku mempost di sini ketentuan Allah lah jua ni bagimu ??
kojak indon adang2

Winterswijk, Netherlands

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#118
Aug 15, 2012
 
KOJAK3 Kacak wrote:
<quoted text>
URANG BRUNEI KANA ANU ULEH ORANG MALAYSIA KAU TERIMA SAJA BULAT2 TANPA PENYISIATAN !!! ATU YA kau ah semua kau salahkan takdir sjakah??? abis aku mempost di sini ketentuan Allah lah jua ni bagimu ??
Benar tah kau ni kanak2 rojak. kenapa tah ko betindak nada befikir ani. apa yg kau iri sangat kan malaysia ani. banyak kali org katani di sabah sarawak atu. Kenapa ko kian? ko fikir orang Brunei ani banyak di indon kan? berangkali ganya ko asal keluarga dari sana. kami inda eh, amah kami saja dari indon sama philipin, keluarga kami bukan saja Brunei di Sabah &Sarawak, di Semananjung pun ada keluarga kami, sampai ke Singapura. Ko fikir pengiran ganya diBrunei kan? baik jua ko belajar sejarah sedikit. ambil buku sejarah Brunei mu musim sekolah rendah ah. Cuba ko refer lagi balik. yang ko kan membunuh bahapa ani kenapa? berapa banyak harta mu udah kena rampas oleh dorg memberi mu sakit hati benar ani. sampai hilang fikiran mu. pasal org meningal accident? oi ada kali saudara kami yg meninggal atu jua ah. Nada jua keluarga nya membawa pemarang membawa senapang kan membunuh orang Sabah dan menyalahkan Tuhan. Ko ani macam kan mengikut Firaun panah ka langit kan membunuh Tuhan. Jangan menyalahkan takdir ani. kalau ko tahu org luar mengucapkan katani behati2 lah kalau kan becakap atu. jangan membabi buta. dari cara tani becakap tah org menilai tani ani bemaruah kah inda. Ko cakap ko anak Pengiran(PG), Pengiran apa? Siapa indung mu ah? Cuba tah bagitahu, tahu ku kali siapa indung mu. Kalau inda aku suruh org ku mencari di pendaftaran atu. Mun macam ani ulah mu memberi malu saja nama Pengiran inda paidah2 ko jual. Orang fikir takut tah orang dengan nama mu awangku(AK) atu. Lepas ani nama apa lagi kan kau jual Pg Anak? Pengiran anak puteri? Barangkali nama Pengiran Sangamara lagi kan kau jual. Kalau ko tahu benar Tengku Insan atu orang mana tu? Orang Indon? Sepupu Begawan kali ah. Petuan kebawah Duli Sultan. Napa ko?. Dimana ia berumah kan di indon? Bukan di Malaysia kan?. Baik2 becakap ani. Jangan inda tentu2. Inda paidah2 memalukan katani sendiri. Macam meludah ke muka sendiri bah. Tau kau?
Malon Nyemot

Satellite Provider

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#119
Aug 15, 2012
 
Aku akan bantu kamu wahai sahabatku KOJAK3
KOJAK3 Kacak

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#120
Aug 16, 2012
 
kojak indon adang2 wrote:
<quoted text>
Benar tah kau ni kanak2 rojak. kenapa tah ko betindak nada befikir ani. apa yg kau iri sangat kan malaysia ani. banyak kali org katani di sabah sarawak atu. Kenapa ko kian? ko fikir orang Brunei ani banyak di indon kan? berangkali ganya ko asal keluarga dari sana. kami inda eh, amah kami saja dari indon sama philipin, keluarga kami bukan saja Brunei di Sabah &Sarawak, di Semananjung pun ada keluarga kami, sampai ke Singapura. Ko fikir pengiran ganya diBrunei kan? baik jua ko belajar sejarah sedikit. ambil buku sejarah Brunei mu musim sekolah rendah ah. Cuba ko refer lagi balik. yang ko kan membunuh bahapa ani kenapa? berapa banyak harta mu udah kena rampas oleh dorg memberi mu sakit hati benar ani. sampai hilang fikiran mu. pasal org meningal accident? oi ada kali saudara kami yg meninggal atu jua ah. Nada jua keluarga nya membawa pemarang membawa senapang kan membunuh orang Sabah dan menyalahkan Tuhan. Ko ani macam kan mengikut Firaun panah ka langit kan membunuh Tuhan. Jangan menyalahkan takdir ani. kalau ko tahu org luar mengucapkan katani behati2 lah kalau kan becakap atu. jangan membabi buta. dari cara tani becakap tah org menilai tani ani bemaruah kah inda. Ko cakap ko anak Pengiran(PG), Pengiran apa? Siapa indung mu ah? Cuba tah bagitahu, tahu ku kali siapa indung mu. Kalau inda aku suruh org ku mencari di pendaftaran atu. Mun macam ani ulah mu memberi malu saja nama Pengiran inda paidah2 ko jual. Orang fikir takut tah orang dengan nama mu awangku(AK) atu. Lepas ani nama apa lagi kan kau jual Pg Anak? Pengiran anak puteri? Barangkali nama Pengiran Sangamara lagi kan kau jual. Kalau ko tahu benar Tengku Insan atu orang mana tu? Orang Indon? Sepupu Begawan kali ah. Petuan kebawah Duli Sultan. Napa ko?. Dimana ia berumah kan di indon? Bukan di Malaysia kan?. Baik2 becakap ani. Jangan inda tentu2. Inda paidah2 memalukan katani sendiri. Macam meludah ke muka sendiri bah. Tau kau?
bah durang atu jua inda hormati pangkat ku sedangkan AKU ANI AWANGKU !!! SEPATUTNYA MESTI JUA DURANG HORMATI AKU TU. and urang malaysia atu bah mengucap ketani saja mesti jua ku membela brunei tu.

ok kalau kau tau my dad pls jgn bagitau ia ok sal ia stress n banyak keraja masa ani. and inda jua urnag brunei bersaudara sama malaysia semananjung . aku cakap malaysia semananjung jua saja yang jahat dan evil!!!

bukannya aku malukan Brunei durang atu jua dulu ucapkan tani !! yatah ku marah atu !! aku ani keturunan pengiran2 ok mana buleh durang cakap kasar sama aku!1!!
kojak indon adang2

Winterswijk, Netherlands

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#121
Aug 16, 2012
 
Malon Nyemot wrote:
Aku akan bantu kamu wahai sahabatku KOJAK3
Kau orang Indon NYemot tida payah lah kan menghasut orang Brunei,, sudah kamu saja yg berbantah2 sama Malaysia, jangan lah jadi iblis menghasut orang Brunei pula lepas tu. Tida kami tepangaruh. kalau kamu mahu bebunuh kamu2 saja nada payah lah bawa2 org Brunei, Rakyat kamu cukup banyak kalau kamu mahu jadikan kamu punya tentera, kalau banyak mati pun tida apa lah. Masih banyak lagi bah yang tinggal. Rakyat kami nada banyak, lagipun kami nada mahu rakyat kami mati katak nada paidah2, gajah sama kuda betelengkah semut mati di tengah2 terpijak bikin apa? Kami nada biasa jadi jalang ani. Dalam negeri pun merempat ada hati pula nak atur negeri orang, itu lah bala turun nada pandai habis2.

Jika dua orang muslim bertarung, masing-masing menghunus pedang
Hadis riwayat Abu Bakrah ra., ia berkata:
Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda: Apabila dua orang muslim saling bertarung dengan menghunus pedang mereka, maka pembunuh dan yang terbunuh, keduanya akan masuk neraka. Aku (Abu Bakrah) bertanya atau beliau ditanya: Wahai Rasulullah, kalau yang membunuh itu sudah jelas berdosa, tetapi bagaimana dengan yang terbunuh? Beliau menjawab: Karena sesungguhnya ia juga ingin membunuh saudaranya.(Shahih Muslim)

Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Hari kiamat tidak akan terjadi kecuali setelah dua golongan besar saling berperang sehingga pecahlah peperangan hebat antara keduanya padahal dakwah mereka adalah satu.(Shahih Muslim)
kojak indon adang2

Houston, TX

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#122
Aug 16, 2012
 
KOJAK3 Kacak wrote:
<quoted text>
bah durang atu jua inda hormati pangkat ku sedangkan AKU ANI AWANGKU !!! SEPATUTNYA MESTI JUA DURANG HORMATI AKU TU. and urang malaysia atu bah mengucap ketani saja mesti jua ku membela brunei tu.
ok kalau kau tau my dad pls jgn bagitau ia ok sal ia stress n banyak keraja masa ani. and inda jua urnag brunei bersaudara sama malaysia semananjung . aku cakap malaysia semananjung jua saja yang jahat dan evil!!!
bukannya aku malukan Brunei durang atu jua dulu ucapkan tani !! yatah ku marah atu !! aku ani keturunan pengiran2 ok mana buleh durang cakap kasar sama aku!1!!
ok lah ko nada payah lah pedulikan
clarksonSelangor

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#123
Sep 28, 2012
 
KOJAK3 wrote:
AKU TIDAK JAHIL OK!!!aku tidak jahillllll
tak jahil???kerr bodoh??kerr bongok?kerr stupid or dumb...or silly??kesiannnnn..........l.
clarksonSelangor

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#124
Sep 28, 2012
 
KOJAK3 Kacak wrote:
<quoted text>
URANG BRUNEI KANA ANU ULEH ORANG MALAYSIA KAU TERIMA SAJA BULAT2 TANPA PENYISIATAN !!! ATU YA kau ah semua kau salahkan takdir sjakah??? abis aku mempost di sini ketentuan Allah lah jua ni bagimu ??
ofcourse ketentuan Tuhan ....takkan larr ketentuan kw kott......hahahahahahaaaaaaa.. ....so??kw nak kes kematian tuh disiasat??so apesal sttement lelebih kat sini?oooo...i see....if sttement is over so that case over jugak larr ek??daa dapat larr tuh agaknyerr pembunuhnyerr??sah kw bodoh kojak3 monyet....lalalalaaaaa .l.

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

9 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Title Updated Last By Comments
pantun kasih sayang (Sep '10) 11 min Biatch 21
kenapa MELAYU BRUNEI TIDAK SUKA ORANG IBAN ....... (Apr '13) 10 hr behia 1,655
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 10 hr Manusia Keparat 127,984
toto magnum 4d 5d 6d malaysia 13 hr muhamad nasir 1
cari kenalan lelaki/perempuan (Jul '07) Mon lisa 18,973
ingin menjual syiling lama (Dec '07) Mon stanly 2,394
don't pray for mh370 Sun anonim 182
•••
•••