ORANG BRUNEI BANGSA PALiNG PEMALAS!!

Posted in the Brunei Forum

Comments
1 - 20 of 3,258 Comments Last updated 5 hrs ago
First Prev
of 163
Next Last
UDAH UDAH LAH

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#2
Aug 20, 2010
 

Judged:

2

2

1

PUTERAJA wrote:
orang brunei memang kaya-raya...aku cemburu sangat2!
tp yg buat aku BENGANG SANGAT2....ORANG BRUNEI NIEH PEMALAS BELAKA!....DAH LAH BODOH PLAK TUH!
aku salut pada singaPORK negeri takde benda pon...tp better than brunei!....orang brunei anda KAYA RAYA hasil korek minyak je!tak payah belajar pandai2 goyang telor je dah dapat duit!...alahai manjanya rakyat brunei nieh eh!
tp jangan lupa pada rakyat negera lain spt iraq,palestin yg tak bernasib baik(celaka badan)...renung-renungkan yer wahai rakyat brunei yg KAYA RAYA!
hehe..sian tak dapat sambutan...END.
Flying Kick

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#3
Aug 20, 2010
 

Judged:

3

2

2

org berukni hidup atas belas ehsan sultan beruknei.... minyak beruknei dah nak hampir habis sebab tu sujud di kaki malaysia mintak sedekah supaya dibagi blok L & blok M.... alasan nak claim limbang adalah alasan semata-mata.... nasib baik PAK LAH dapat diBOHOHi tetapi jangan harap pada zaman mahathir..
Flying Kick

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#5
Aug 20, 2010
 

Judged:

1

1

1

kalau aku jadi org beruknei aku akan malu datang ke malaysia krn hidup hasil belas ehsan malaysia.. wekekekekekekeke.....
Abu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6
Aug 20, 2010
 

Judged:

3

2

1

PUTERAJA wrote:
orang brunei memang kaya-raya...aku cemburu sangat2!
tp yg buat aku BENGANG SANGAT2....ORANG BRUNEI NIEH PEMALAS BELAKA!....DAH LAH BODOH PLAK TUH!
aku salut pada singaPORK negeri takde benda pon...tp better than brunei!....orang brunei anda KAYA RAYA hasil korek minyak je!tak payah belajar pandai2 goyang telor je dah dapat duit!...alahai manjanya rakyat brunei nieh eh!
tp jangan lupa pada rakyat negera lain spt iraq,palestin yg tak bernasib baik(celaka badan)...renung-renungkan yer wahai rakyat brunei yg KAYA RAYA!
Ehh... Awakkah yg buat blog ni???? Taukah awak hidup dBunei ni??? majoritynya hidup dsini org2 bangsa melayu sama seperti awak hanya tempat sja memisahkan kita, tp klu kita pandang keseluruhannya, sama aja tempatnya. Apa yg awak dapat???, bila awak faham akan maksut sya ni.. Tak MALU kah???? kamu kan tau, kami hidup dbrunei mempunyai Sultan n bangindalah yg memerintah n empunyai negeri ini,
Kalau betul kamu Pintar2, knapa tak duduk sebagai sorg Menteri??? Saya tujukan pd semua Forumer dsini. Kmu cemburu pun, Apa kamu dapat???.... Singapore itu pun dulunya negeri melayu.... Klau kamu baru idup, tak tau sejarah singapore, renung2kanlah ayat kamu itu......Chekur2 Ah.... Chekur2 Hee....Ahh..Ahh..Ahh... Hee..ee..Hee... terludah sana... terludah sini..... tekena muka sendiri..... TAK MALU....Kamu bangsa cina Makan babikah?????...Jangan marah ya... nanti kena jual...
Awang Alak Betatar

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#7
Aug 20, 2010
 

Judged:

2

1

1

Apa hasil karya brunei ? Jawapannya TAK ADA.

Apa prestasi Sultan Brunei ? The answer is 0 (zero).

Adakah bruneian invention ? Takde.

Projek2 megah brunei masih banyak dibantu pihak asing. Labours banyak datang dari Indonesia dan Philippines. Tenaga ahli banyak dari negara2 maju.

Orang2 melayu brunei ini memang PEMALAS!!!
huhahu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8
Aug 20, 2010
 

Judged:

1

1

1

Awang Alak Betatar wrote:
Apa hasil karya brunei ? Jawapannya TAK ADA.
Apa prestasi Sultan Brunei ? The answer is 0 (zero).
Adakah bruneian invention ? Takde.
Projek2 megah brunei masih banyak dibantu pihak asing. Labours banyak datang dari Indonesia dan Philippines. Tenaga ahli banyak dari negara2 maju.
Orang2 melayu brunei ini memang PEMALAS!!!
Orang tak pandang prestasi tapi ini $$$..
$$$ punyai pengaruh yg besar...
huhuhu...hanya pandai berpidato tidak cukop pak.....
Awang Alak Betatar

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9
Aug 21, 2010
 

Judged:

1

1

1

huhahu wrote:
<quoted text>Orang tak pandang prestasi tapi ini $$$..
$$$ punyai pengaruh yg besar...
huhuhu...hanya pandai berpidato tidak cukop pak.....
US punya wang lebih banyak dari Brunei, banyak inventions, ramai rakyatnya yg berprestasi. Bukanlah macam brunei, BANGSA SUPER MALAS!

Btw, anda berpuasa Ramadhan?
PUTERAJA

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#10
Aug 21, 2010
 
Abu wrote:
<quoted text>
Ehh... Awakkah yg buat blog ni???? Taukah awak hidup dBunei ni??? majoritynya hidup dsini org2 bangsa melayu sama seperti awak hanya tempat sja memisahkan kita, tp klu kita pandang keseluruhannya, sama aja tempatnya. Apa yg awak dapat???, bila awak faham akan maksut sya ni.. Tak MALU kah???? kamu kan tau, kami hidup dbrunei mempunyai Sultan n bangindalah yg memerintah n empunyai negeri ini,
Kalau betul kamu Pintar2, knapa tak duduk sebagai sorg Menteri??? Saya tujukan pd semua Forumer dsini. Kmu cemburu pun, Apa kamu dapat???.... Singapore itu pun dulunya negeri melayu.... Klau kamu baru idup, tak tau sejarah singapore, renung2kanlah ayat kamu itu......Chekur2 Ah.... Chekur2 Hee....Ahh..Ahh..Ahh... Hee..ee..Hee... terludah sana... terludah sini..... tekena muka sendiri..... TAK MALU....Kamu bangsa cina Makan babikah?????...Jangan marah ya... nanti kena jual...
pak abu jangan nak ajar saya tentang sejarah....maklum lah orang brunei nie kan BODOH!!...so tak payah nak ajar saya...

apalagi orang brunei tak puas hati?.....minyak malaysia orang brunei dah dapat!...apa lagi?
Abu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#11
Aug 21, 2010
 

Judged:

1

PUTERAJA wrote:
<quoted text>
pak abu jangan nak ajar saya tentang sejarah....maklum lah orang brunei nie kan BODOH!!...so tak payah nak ajar saya...
apalagi orang brunei tak puas hati?.....minyak malaysia orang brunei dah dapat!...apa lagi?
Terima kasih nampaknya awak hormat juga pd sya kerna awak taip PAK Abu. Hai.... siapa nak ajar awak???? kan awak semua org2 pintar, klau pun minyak malaysia org brunei dah dapat, kenapa pula org brunei tak puas hati?????.....ya.... apa lag, yg ada dihati awak????puas hati kah????....jadi sorang penghina dlm blog ni???
"Enchik, Hj Bakhil kata, awak bedua ni lelaki ka pempuan????" mmang BODOH tak ada keja...keci2 tak nak mampus, dah besar menusahkan/memalukan negara dan kaum sendiri....apa enchik dapat dr hj bakhil???? RM1 kan....???
itulah enchik, saya tanya, "Kamu bangsa cina Makan babikah?????..." klau awak faham uraian diatas, knapa tak jawab soalan sya. knapa tak jadi mentri???? ertinya saya juga BODOH...
PUTERAJA

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#12
Aug 21, 2010
 

Judged:

1

1

Abu wrote:
<quoted text>
Terima kasih nampaknya awak hormat juga pd sya kerna awak taip PAK Abu. Hai.... siapa nak ajar awak???? kan awak semua org2 pintar, klau pun minyak malaysia org brunei dah dapat, kenapa pula org brunei tak puas hati?????.....ya.... apa lag, yg ada dihati awak????puas hati kah????....jadi sorang penghina dlm blog ni???
"Enchik, Hj Bakhil kata, awak bedua ni lelaki ka pempuan????" mmang BODOH tak ada keja...keci2 tak nak mampus, dah besar menusahkan/memalukan negara dan kaum sendiri....apa enchik dapat dr hj bakhil???? RM1 kan....???
itulah enchik, saya tanya, "Kamu bangsa cina Makan babikah?????..." klau awak faham uraian diatas, knapa tak jawab soalan sya. knapa tak jadi mentri???? ertinya saya juga BODOH...
secara jujurnya saya TAK BERMUSUH dgn RAKYAT BRUNEI!!....tp dihati saya rasa sungguh terkilan dgn perbuatan TIPU HELAH sultan brunei kpd pak lah semata-mata mahu mengaut minyak malaysia!.....maklum lah pak lah kan BODOH BIN BANGANG!....senangnya brunei dpt minyak malaysia!

orang brunei sudah kaya raya akan BERTAMBAH KAYA RAYA!...malangnya nasib malaysia ......
Abu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#13
Aug 21, 2010
 

Judged:

1

1

1

PUTERAJA wrote:
<quoted text>
secara jujurnya saya TAK BERMUSUH dgn RAKYAT BRUNEI!!....tp dihati saya rasa sungguh terkilan dgn perbuatan TIPU HELAH sultan brunei kpd pak lah semata-mata mahu mengaut minyak malaysia!.....maklum lah pak lah kan BODOH BIN BANGANG!....senangnya brunei dpt minyak malaysia!
orang brunei sudah kaya raya akan BERTAMBAH KAYA RAYA!...malangnya nasib malaysia ......
Enchik........klau tak bertanya, sesat jalan, klau tak tau... Apa pula maksud cik buat blog begini??????? ORANG BRUNEI, itu bererti smua penduduk. Tak MALU kah??, banyak yg baca ni....
Baiklah, begini saja.... saya ceta sikit n ringkas pd cik..

sebelum ini kan... nampaknya forum ini menjuruskan pd permusuhan.
Ada Faham??? Sperti Mereka juga, Saya Mentri, Awak Raja...
Skrang sya dtng pd cik utk berbincang mengenai forum ini (perkara yg cik katakan itu) dan memberi satu pilihan saja kerna sya PINTAR berpolitik, sbab perkara ini telah damanahkan pd sya dr bekas pemerintah dulu.
Apakah yg cik pilih???? Awak ambik negeri kelantan utk dprintah kah??? atau Awak ambik minyak Kelantan utk masa depon negeri n rakyat loo??? dri kepintaran TIPU HELAH bekas pemerintah dulu. Ya.... encik.....jika betol, encik pintar JAWABlah jgn X jawab. "Eh..eh... awak fikir sya ni batang pisang??? sebelum awak kejakan sya... Sya.. korek2.. bigi mata awak...." Ia ia looh....cik latipah oii...
huhahu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#14
Aug 21, 2010
 

Judged:

1

1

1

Awang Alak Betatar wrote:
<quoted text>
US punya wang lebih banyak dari Brunei, banyak inventions, ramai rakyatnya yg berprestasi. Bukanlah macam brunei, BANGSA SUPER MALAS!
Btw, anda berpuasa Ramadhan?
Buat apa aku susah2 nak banding US dgn Brunei...? budak tadika pun boleh fikir..
tiada negara di dunia ini yg sebanding dgn US..berpada pada lah kawan....
PUTERAJA

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#16
Aug 22, 2010
 
aku malas lah nak bertengkar dgn rakyat brunei yg otak tiga suku nieh!....
Abu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#17
Aug 22, 2010
 

Judged:

1

1

1

PUTERAJA wrote:
aku malas lah nak bertengkar dgn rakyat brunei yg otak tiga suku nieh!....
Itulah enchik.... Nama aja PUTRA RAJA, tp perangai mcm hantu syaiton suka2 aja mengata org. Apa awak dapat mengata org brunei bodoh atau otak 3 suku??? Awak yg pandai/pintar, mengapa tak jadi mentri???

Awak fikir bila forum ni awak buat, harap2 banyak yg sokong...
skarang apa awak rasa....BABI??? itulah saya tanya, awak bangsa cina makan babikah??? apa encik dapat???? berjuta-juta org membaca forum dsini. "Oii...Angkat dulang paku bersepih, mengata orang engkau yg lebih"....Tak M A L U oii......takut bini....."
PUTERAJA

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#18
Aug 22, 2010
 

Judged:

1

Abu wrote:
<quoted text>
Itulah enchik.... Nama aja PUTRA RAJA, tp perangai mcm hantu syaiton suka2 aja mengata org. Apa awak dapat mengata org brunei bodoh atau otak 3 suku??? Awak yg pandai/pintar, mengapa tak jadi mentri???
Awak fikir bila forum ni awak buat, harap2 banyak yg sokong...
skarang apa awak rasa....BABI??? itulah saya tanya, awak bangsa cina makan babikah??? apa encik dapat???? berjuta-juta org membaca forum dsini. "Oii...Angkat dulang paku bersepih, mengata orang engkau yg lebih"....Tak M A L U oii......takut bini....."
apa pak abu merepek nieh?!...nama saya memang puteraja tp diterbalikkan jer...nama saya RAJA PUTRA....sudahlah pak abu saya tak mau bermusuh dgn org brunei!....
Abu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#19
Aug 22, 2010
 

Judged:

1

PUTERAJA wrote:
<quoted text>
apa pak abu merepek nieh?!...nama saya memang puteraja tp diterbalikkan jer...nama saya RAJA PUTRA....sudahlah pak abu saya tak mau bermusuh dgn org brunei!....
Iya Iya Looh.....Nah... skrang ni kan...Tajuk yg awak buat itu, sebenarnya udah kena pd muka awak sendiri, awak baca balik uraian yg awak buat itu n jawab pertanyaan saya,...
Org mana yg awak kata BODOH BIN BANGANG??? n pd siapa yg awak kata malas lah nak bertengkar????.....ini Kan menunjukkan sebenarnya diri sendiri yg PEMALAS. walaupun org2 x kenal awak, tp Allah rasakan pd awak, Lain aja rasa dihati ni... Cemana rasanya skrang, MALU pd diri sendiri...kan?
Jadinya.... apa pendapat anda dgn Tajuk datas?????...
Awak biarkan atau awak delet sendiri????.

Sya bukannya nak merepek pd awak tp baiklah, sya hormati jugalah awak kata tak mau bermusuh dgn org brunei!.... Iya Iya Looh....
"Heloo!!!!... HELLOOOO!!!!..... Abdul wahub..... celaka punya menantu.....udah pun makan cium bau...pulang rumah pun ia x mau"
hehehe....
PUTERAJA

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#20
Aug 23, 2010
 

Judged:

1

Abu wrote:
<quoted text>
Iya Iya Looh.....Nah... skrang ni kan...Tajuk yg awak buat itu, sebenarnya udah kena pd muka awak sendiri, awak baca balik uraian yg awak buat itu n jawab pertanyaan saya,...
Org mana yg awak kata BODOH BIN BANGANG??? n pd siapa yg awak kata malas lah nak bertengkar????.....ini Kan menunjukkan sebenarnya diri sendiri yg PEMALAS. walaupun org2 x kenal awak, tp Allah rasakan pd awak, Lain aja rasa dihati ni... Cemana rasanya skrang, MALU pd diri sendiri...kan?
Jadinya.... apa pendapat anda dgn Tajuk datas?????...
Awak biarkan atau awak delet sendiri????.
Sya bukannya nak merepek pd awak tp baiklah, sya hormati jugalah awak kata tak mau bermusuh dgn org brunei!.... Iya Iya Looh....
"Heloo!!!!... HELLOOOO!!!!..... Abdul wahub..... celaka punya menantu.....udah pun makan cium bau...pulang rumah pun ia x mau"
hehehe....
ini lah pak abu asyik merepek je! mungkin pak abu dah tua suka sangat tengok cite p.ramlee!

FAKTA YANG TAKKAN SAYA UBAH--->ORANG BRUNEI TETAP BANGSA PALING PEMALASSSS!....kenapa pak abu nak marah?!...sbb memang kebenaran kan?!....orang brunei dah malu kaya raya hasil korek minyak malaysia!...kalau pak abu nak berdebat dgn saya silakan....saya tak lari kemana-mana....
Abu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21
Aug 23, 2010
 
PUTERAJA wrote:
<quoted text>
ini lah pak abu asyik merepek je! mungkin pak abu dah tua suka sangat tengok cite p.ramlee!
FAKTA YANG TAKKAN SAYA UBAH--->ORANG BRUNEI TETAP BANGSA PALING PEMALASSSS!....kenapa pak abu nak marah?!...sbb memang kebenaran kan?!....orang brunei dah malu kaya raya hasil korek minyak malaysia!...kalau pak abu nak berdebat dgn saya silakan....saya tak lari kemana-mana....
Buat apa juga saya nak marah.... Apa juga yg saya dapat layan awak, lebih baik saya korek taik telinga.....beri hadiah pd anak raja agar dia orng lebih pintar lagi utk dia makan...
soalan saya, satu pun dia tak jawab....mmang awak sudah makan babi kan???...
Mana sajalah awak...... ikut hati awaklah.....labu2.
tak MALU....mau jadi HANTU GIGI bawa geng......
PUTERAJA

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#22
Aug 23, 2010
 
Abu wrote:
<quoted text>
Buat apa juga saya nak marah.... Apa juga yg saya dapat layan awak, lebih baik saya korek taik telinga.....beri hadiah pd anak raja agar dia orng lebih pintar lagi utk dia makan...
soalan saya, satu pun dia tak jawab....mmang awak sudah makan babi kan???...
Mana sajalah awak...... ikut hati awaklah.....labu2.
tak MALU....mau jadi HANTU GIGI bawa geng......
pak abu dah malu lah tuh tak boleh debat dgn saya!saya orang islam tak makan babi!
Abu

Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#23
Aug 23, 2010
 
PUTERAJA wrote:
<quoted text>
pak abu dah malu lah tuh tak boleh debat dgn saya!saya orang islam tak makan babi!
Debat pun sama awak yg pintar, apa saya dapat?????? buat dosa aja...lebih baik awak buka FOREX, saya ajar awak klau awak mau...
Skarang mengikut GBPUSD menujukan grap DOWNTREND n saat ni grap mau naik dri bawah menuju katas, pasanglah belian(BUY) utk memperoleh keutungan. ini pun awak tau tau.....entahlah...
selamat mencuba....

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

First Prev
of 163
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Other Recent Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 30 min zxl 732
don't pray for mh370 1 hr rudi 228
TERASA GIAN pada KAKAK BILA melihat TV bersama ... (Sep '12) 4 hr KOJAK3 best 23
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 20 hr aku_kaya 128,013
pesugihan ghoib tanpa tumbal 22 hr Bpk Arsyad 1
cari bohsia kedah,janda d teman seks (Sep '10) Mon muda 333
khas untuk isteri , janda dan anak dara gersang (Feb '11) Mon janda 119
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) Mon suka_coli 3,745

Search the Brunei Forum:
•••