siapa orang kaya melayu?????

siapa orang kaya melayu?????

Posted in the Siti Nurhaliza Forum

First Prev
of 5
Next Last
Batu Api

Malaysia

#1 Sep 19, 2006
Nilaikan betul-betul dari e-mel ini dan sila jawab soalan ini - Kayakah Datok K?????

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Anda pasti kenal orang kaya ini. Datuk Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K..beliau orang kaya terkenal sekarang atas kisah percintaan beliau dengan penyanyi nombor satu negara Siti Nurhaliza Taruddin, Muncul dimuka depan surat khabar dan media massa hampir setiap hari.. Satu negara tahu mengenai perkahwinan beliau yang dijalankan lintas langsung dari stesen TV di Malaysia dan Indonesia . Selamat Pengantin baru diucapkan.. tetapi kenalkah saudara dan saudari dengan orang kaya ini, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Siapakah beliau? kisah beliau? saya pasti anda kurang atau tidak mengetahuinya. Beliau jarang muncul di kaca TV mahupun dalam akhbar. Jikalau ada pun dia dalam ruangan perniagaan. Itu pun tidak selalu.
Baiklah, kita lihat antara kedua-duanya. hanya sekadar pengetahuan dan perbezaan. Kedua-duanya kaya. Nilai kekayaan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dianggarkan bernilai RM 1.67 bilion atau Rm 1670 juta meletakan beliau merupakan orang melayu terkaya di Malaysia. Wow! tidak banggakah saudara dan saudari sekelian?saya bangga. Bagaimana pula dengan Datuk K?? mungkin berjuta-juta juga.

Mari kita lihat kedua-dua orag kaya ini. Datuk K memiliki sebuah sebuah kediaman mewah di Bukit Antarabangsa jikalau tidak silap. Beliau memiliki beberapa kereta mewah seperti BMW, Mercedes dan sebagainya. Baru-baru ini bekas isteri beliau memenangi harta sebanyak RM 7 juta akibat penceraian. ermmm banyak jugak tu..kita beralih pula kepada perkahwinan beliau.Di satu rancanagan beratus-ratus sms diterima mengucapkan selamat pengantin baru kepada pasangan ini. Akhbar Kosmo melaporkan bahawa terdapat bunga mawar berharga RM49 sekuntum yang dimport dari China . Jumlah keseluruhan dilaporkan lebih dari 2000 unit.wow..itu sahaja untuk majlis akad nikah.. bagaimana pula persandingan? dilakukan di KL Convenction Centre..menaiki kereta kuda keliling KLCC..ada wedding planer khas..macam-macam. pendek kata..amatlah meriah..well, who are care, his moneey he can do wat ever he want with that money.tersebar pula gambar-gambar anak beliau berkepit dengan perempuan mana entah..macam2..well, dresing and style.faham-faham jela anak orang berada... no komen.
Bagaimana pula dengan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary? cuba saudara saudari search gambar beliau di internet. saya pasti anda sukar menjumpainya. Beliau menggunakan kereta Proton Perdana. beliau boleh membeli komputer dan pesawat persendirian..beliau boleh membina bangunan dan meletakan nama \" Syed Mokhtar Tower \" macam Donald Trumph. tetapi tiada.kenapa?kedekut?Mungkin juga. beliau cuma ada nama pada Yayasan Al-Bukhary atau Al-Bukhary Foundations. Berapa ramai yang tahu? di situlah beliau \"hadir\" kepada masyarakat daripada duit bilion beliau. Muzium Kesenian Islam Kuala Lumpur adalah sebahagian projek beliau. Masjid-masjid, bidang pendidikan dan sebagainya, Projek tuisyen untuk pelajar-pelajar miskin. tajaan kewangan untuk pelajar dan sebagainya..Selain itu, beliau juga menjadi penyelamat kepada beribu-ribu pekerja melayu apabila \"tuan\" mereka tenat akibat kemelesetan ekonomi dan sebagainya..tetapi berapa ramaikah mengetahui? Berapa ramai menghantar sms mengucapkan terima kasih kepada beliau?Tidak popular dan hampir tidak dikenali. Itulah jwa Tan Sr Syed Mokhtar Al-Bukhary. Kecil hati beliau tetapi besar jiwanya..

Anda baca, anda faham, anda berfikir dan anda juga membuat pernilaian. Dua orang kaya yang sama pada hakikat tetapi berbeza pada hakiki

Sekian , terima kasih.
copycat

Malaysia

#2 Sep 19, 2006
KESIMPULAN NYA, DATUK K TU TAKLAA KAYA MANA PUN.. KALAU KAYA PUN KERANA EX WIFE DIA..
Girl Girl

Singapore, Singapore

#3 Sep 19, 2006
Orangnya berjiwa mulia dan tak kurang kacaknya. Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary adalah Orang Melayu yang kaya bukan saja kaya wang ringgit tetapi kaya Budi. Insan Yang hebat. Very Humble man ... Tan Sri hanya satu dalam beribu manusia di muka bumi ini yang kita harus bangga kerana tidak bongkak dan tahu nilai wang ringgit. Tak tabur pada minah-minah mata duitan!!! I SALUTE YOU TAN SRI SYED MOKHTAR AL-BUKHARY....
minah bugis

Kota Bharu, Malaysia

#4 Sep 19, 2006
Kalau kita nk buat kajian ttg org kaya di M'sia ni mmg ramai sbnarnya tapi yg betul2 kaya sampai blh masuk Top 20 tahap dunia mmg susah. Kebanyakkannya kaya setakat blh dikatakan biasa shj, spt ada BMW, Merc, rmh banglo, bisnes sendiri, aset rmh, tanah 2 or 3 ekar dsb. Bagi saya secara pribadi kalau kita nk kata kaya biar betul2 kaya mcm Donald Trump, Ratu Elizabeth or Sultan Brunei. Ini kalau setakat ada harta 10juta kita nk ternganga mulut mndengarnya lebih baik tak usah heran la.

DK tu bkn asal dr family kaya sbnrnya, dia bermula dr bwh itupun hasil dr bantuan kaum krabat TZ. Dulu meniaga dari rmh ke rmh jer tu, guna bonet keta dia utk letak brg2 niaga. Tgk la mcm anak Sultan Brunei yg kawin hari tu, naik keta kuda yg diperbuat dr emas..baru la ada class!! Setakat wedding harga dua tiga juta buang air liur jer nk dikatakan betul2 kaya.

Syed Mokhtar lbh diingati kerana beliau org kaya yg tidak hanya menikmati kekayaan utk diri sendiri dan hanya mempunyai seorg isteri, sdgkan DK tak penah dgr apa2 pun ttg derma...ttg pompuan ada la. Cehhhhh!!!

Pesanan kpd DK and CT, "JGN CEPAT MERASA BANGGA, BERMEGAH DAN LUPA DIRI DIATAS SEDIKIT HARTA DUNIA YG DIBERIKAN OLEH ALLAH SWT, KERNA ITU HANYALAH DUGAAN DARINYA UTK MELIHAT BAGAIMANA KITA MEMBELANJAKAN HARTA TERSEBUT"
Siti Hawa

Singapore, Singapore

#5 Sep 19, 2006
DK tu kaya BINI!!! Harus ada kesedaran kerana langit tak selalu cerah .. Hari ini kau robohkan masjid, tengoklah besok Ombak akan robohkan kau pula ...
DatinJ

Shah Alam, Malaysia

#6 Sep 19, 2006
alah kan ada pepatah omputeh. bunyi lbih krng mcm ni setelah di trjemah: Tong kosong manyak kuat bunyi
PEGUAM TERROR

Singapore, Singapore

#8 Sep 19, 2006
Siti Hawa wrote:
DK tu kaya BINI!!! Harus ada kesedaran kerana langit tak selalu cerah .. Hari ini kau robohkan masjid, tengoklah besok Ombak akan robohkan kau pula ...
cik siti hawa,
kalau pun Datuk K TU KAYA bini,dia dah nikah dengan bini bini dia walaupun selepas dia dah buat maksiat,dia tetap menikahi pompuan pompuan yg dia dah main.
Yg saya muskil,kenapa awak sanggup mendoa kan kehancuran dan musibah keatas kehidupan seseorang tu walaupun tak kena kat batang hidung awak.Adakah dia telah merosakkan hidup ahli anggota keluarga awak?
kalau ade saya tak muskil lagi.
i rest my case.
datin K

Bayan Lepas, Malaysia

#9 Sep 19, 2006
Profile Datuk K:

Diploma business studies ITM ( dua kali amik exam)
Head of Banking Bank Bumiputra ,pandan branch (bukan manager pun)

So macam maner boleh kaya?

1996 Director pasdec holdings bhd
1999 Director atlan holding bhd (resign 2005)
2000 Director Naluri Bhd
2003 Executive Director DFZ capital bhd
1999 Chairman ACE group of companies

actually tak kaye sgt..

Pasdec holding nih dulu ade saham dlm sebuah syarikat judi, tapi dah jual sbb mufti marah......(ade balance sikit lagi tak jual. akhir tahun dividen diberi utk rakyat pahang hasil dr ni.)

Atlan nih ade hubungkait dgn kerabat pahang sebab byk projek BALAK. director TM Pahang.

Naluri pulak dimabilalih oleh ATLAN holding.(pelik syarikat kecik take over syarikat billion rgt?)

OK. senang cerita... DK kawan baik ngan kerabat pahang..sebab aku dgr supply pompuan dan artis (tapi check dulu cerita nih) sbg balasan krbt phg bagi mcm mcm keistimewaan..

dia ade kawan baik dr pahang..(datuk rahim) org kuat pahang nih..

SO DK nih PROXY orang tertentu!!!! kira pegang saham untuk org yg ade masalah dgn pihak berkuasa.

sebagai proxy, DK akan dapat gaji itu ajer.

PERCAYA ATAU TIDAK NALURI DULU TAN SRI TAJUDIN RAMLI PUNYER TAPI KENA BAHAM OLEH DANAHARTA. DK NI KERABAT (sedara)TAN SRI TAJUDIN DAN DI AMANAHKAN UTK JAGA SAHAM DIA. tapi DK songlap saham tan sri! dia sapu habih. skrg tan sri ape pun tarak!

tan sri kata DK nih 'BSK'(budak sapu kertah)

SO DK NIH CUMER PROXY ORG TERTENTU AJER. bukan dia buat bisness gila2 sampai kaya. itu pun nak start bisness TZ gadaikan tanah dia kat ulu kelang dan kedah. ok tu biasalah husband wife punyer cerita kan.

TAPI DK KAYER KER?

Ace production sdn bhd dapat hak RTM untuk drama DILEMA WANITA.... kat sini die ade duit sikit..

ACE juga ade buat event untuk TV3..ade la sikit duit

TAPI SEMUANYER TAK GERENTI BERTAHAN! TANYE DK MANE SAHAM TAN SRI TAJUDIN BERJUTA JUTA TUH? APE DIA DAH BUAT. TAN SRI MINTAK BALIK....

p.s

DK naik dlm bisness mulai tahun 1996 sama semasa CT pun naik jugak.. ade persamaan la ni..

Walaubagaimanapun bisness DK tak menentu...kalau tuan proxy halau dia, abih la dia...harapkan CT la kuarkan RM 4.5 million dari PNB (ASB) cash tau!

* maklumat nih tak gerenti 100% betul but korang boleh selidik dgn lebih detail lagi yer.
Mat Jerman

Wiesbaden, Germany

#10 Sep 19, 2006
PENGUAM TERROR..........KAU PUN NAK KAWIN DENGAN DATUK K KE????? TERROR SIAK!
PEGUAM TERROR

Singapore, Singapore

#11 Sep 19, 2006
Mat Jerman wrote:
PENGUAM TERROR..........KAU PUN NAK KAWIN DENGAN DATUK K KE????? TERROR SIAK!
KEPALA HOTAK KO BBERJAMBUL,AKU NI BUKAN GAY DOL.
KO DAH LAMA SANGAT TERPERAP KAT JERMAN TU,BUDAYA GAY,MASYALLAH,MACAM MACAM.
Mat Jerman

Wiesbaden, Germany

#12 Sep 19, 2006
GAY????? OK APA???
mas pyot

Singapore, Singapore

#13 Sep 19, 2006
Mat Jerman wrote:
GAY????? OK APA???
PAda kao ok tapi aku geli.......Takut beb.
rosejambu

Kota Kinabalu, Malaysia

#14 Sep 19, 2006
Batu Api wrote:
Nilaikan betul-betul dari e-mel ini dan sila jawab soalan ini - Kayakah Datok K?????
Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Anda pasti kenal orang kaya ini. Datuk Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K..beliau orang kaya terkenal sekarang atas kisah percintaan beliau dengan penyanyi nombor satu negara Siti Nurhaliza Taruddin, Muncul dimuka depan surat khabar dan media massa hampir setiap hari.. Satu negara tahu mengenai perkahwinan beliau yang dijalankan lintas langsung dari stesen TV di Malaysia dan Indonesia . Selamat Pengantin baru diucapkan.. tetapi kenalkah saudara dan saudari dengan orang kaya ini, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Siapakah beliau? kisah beliau? saya pasti anda kurang atau tidak mengetahuinya. Beliau jarang muncul di kaca TV mahupun dalam akhbar. Jikalau ada pun dia dalam ruangan perniagaan. Itu pun tidak selalu.
Baiklah, kita lihat antara kedua-duanya. hanya sekadar pengetahuan dan perbezaan. Kedua-duanya kaya. Nilai kekayaan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dianggarkan bernilai RM 1.67 bilion atau Rm 1670 juta meletakan beliau merupakan orang melayu terkaya di Malaysia. Wow! tidak banggakah saudara dan saudari sekelian?saya bangga. Bagaimana pula dengan Datuk K?? mungkin berjuta-juta juga.
Mari kita lihat kedua-dua orag kaya ini. Datuk K memiliki sebuah sebuah kediaman mewah di Bukit Antarabangsa jikalau tidak silap. Beliau memiliki beberapa kereta mewah seperti BMW, Mercedes dan sebagainya. Baru-baru ini bekas isteri beliau memenangi harta sebanyak RM 7 juta akibat penceraian. ermmm banyak jugak tu..kita beralih pula kepada perkahwinan beliau.Di satu rancanagan beratus-ratus sms diterima mengucapkan selamat pengantin baru kepada pasangan ini. Akhbar Kosmo melaporkan bahawa terdapat bunga mawar berharga RM49 sekuntum yang dimport dari China . Jumlah keseluruhan dilaporkan lebih dari 2000 unit.wow..itu sahaja untuk majlis akad nikah.. bagaimana pula persandingan? dilakukan di KL Convenction Centre..menaiki kereta kuda keliling KLCC..ada wedding planer khas..macam-macam. pendek kata..amatlah meriah..well, who are care, his moneey he can do wat ever he want with that money.tersebar pula gambar-gambar anak beliau berkepit dengan perempuan mana entah..macam2..well, dresing and style.faham-faham jela anak orang berada... no komen.
Bagaimana pula dengan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary? cuba saudara saudari search gambar beliau di internet. saya pasti anda sukar menjumpainya. Beliau menggunakan kereta Proton Perdana. beliau boleh membeli komputer dan pesawat persendirian..beliau boleh membina bangunan dan meletakan nama \" Syed Mokhtar Tower \" macam Donald Trumph. tetapi tiada.kenapa?kedekut?Mungkin juga. beliau cuma ada nama pada Yayasan Al-Bukhary atau Al-Bukhary Foundations. Berapa ramai yang tahu? di situlah beliau \"hadir\" kepada masyarakat daripada duit bilion beliau. Muzium Kesenian Islam Kuala Lumpur adalah sebahagian projek beliau. Masjid-masjid, bidang pendidikan dan sebagainya, Projek tuisyen untuk pelajar-pelajar miskin. tajaan kewangan untuk pelajar dan sebagainya..Selain itu, beliau juga menjadi penyelamat kepada beribu-ribu pekerja melayu apabila \"tuan\" mereka tenat akibat kemelesetan ekonomi dan sebagainya..tetapi berapa ramaikah mengetahui? Berapa ramai menghantar sms mengucapkan terima kasih kepada beliau?Tidak popular dan hampir tidak dikenali. Itulah jwa Tan Sr Syed Mokhtar Al-Bukhary. Kecil hati beliau tetapi besar jiwanya..
Anda baca, anda faham, anda berfikir dan anda juga membuat pernilaian. Dua orang kaya yang sama pada hakikat tetapi berbeza pada hakiki
Sekian , terima kasih.
akak pernah baca kisah beliau.walau pun dah kaya beliau masih mengekalkan/menyimpan/mengunak an lori yang mula2 dibeli utk perniagaanya
Mat Jerman

Wiesbaden, Germany

#15 Sep 19, 2006
MACAM JAMBU AJE!
STARHILL

Seri Kembangan, Malaysia

#16 Sep 20, 2006
Padan la muka CT. Ingatkan DK kaya la rupanya babu org. Ha Ha Ha. Tahniah Tan Sri Bukhary. Dia memang low profile.
anak dara

Seri Kembangan, Malaysia

#17 Sep 20, 2006
sesuai kan org miskin yg asal2nya miskin kawin nagan org miskin cam dia gak.ct n dk mmg sesuai.
Mat Jerman

Munich, Germany

#18 Sep 20, 2006
ANAK DARA KAU MISKIN EH??? NAK MINTAK ORANG KASI!!!!
Mawar

Shirokane, Japan

#19 Sep 20, 2006
Org sprt Tan Sri memang susah nak dicari, tapi Datuk penyangak memang byk. Datuk Gatal pun berlambak2. Alkisahnya org sprt Tan Sri 1 dlm seribu atau sejuta.

Syabas! Kita semua doakan semuga dia terus berjuang dan tak lokek utk bersedekah.
Batu Api wrote:
Nilaikan betul-betul dari e-mel ini dan sila jawab soalan ini - Kayakah Datok K?????
Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Anda pasti kenal orang kaya ini. Datuk Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K..beliau orang kaya terkenal sekarang atas kisah percintaan beliau dengan penyanyi nombor satu negara Siti Nurhaliza Taruddin, Muncul dimuka depan surat khabar dan media massa hampir setiap hari.. Satu negara tahu mengenai perkahwinan beliau yang dijalankan lintas langsung dari stesen TV di Malaysia dan Indonesia . Selamat Pengantin baru diucapkan.. tetapi kenalkah saudara dan saudari dengan orang kaya ini, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Siapakah beliau? kisah beliau? saya pasti anda kurang atau tidak mengetahuinya. Beliau jarang muncul di kaca TV mahupun dalam akhbar. Jikalau ada pun dia dalam ruangan perniagaan. Itu pun tidak selalu.
Baiklah, kita lihat antara kedua-duanya. hanya sekadar pengetahuan dan perbezaan. Kedua-duanya kaya. Nilai kekayaan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dianggarkan bernilai RM 1.67 bilion atau Rm 1670 juta meletakan beliau merupakan orang melayu terkaya di Malaysia. Wow! tidak banggakah saudara dan saudari sekelian?saya bangga. Bagaimana pula dengan Datuk K?? mungkin berjuta-juta juga.
Mari kita lihat kedua-dua orag kaya ini. Datuk K memiliki sebuah sebuah kediaman mewah di Bukit Antarabangsa jikalau tidak silap. Beliau memiliki beberapa kereta mewah seperti BMW, Mercedes dan sebagainya. Baru-baru ini bekas isteri beliau memenangi harta sebanyak RM 7 juta akibat penceraian. ermmm banyak jugak tu..kita beralih pula kepada perkahwinan beliau.Di satu rancanagan beratus-ratus sms diterima mengucapkan selamat pengantin baru kepada pasangan ini. Akhbar Kosmo melaporkan bahawa terdapat bunga mawar berharga RM49 sekuntum yang dimport dari China . Jumlah keseluruhan dilaporkan lebih dari 2000 unit.wow..itu sahaja untuk majlis akad nikah.. bagaimana pula persandingan? dilakukan di KL Convenction Centre..menaiki kereta kuda keliling KLCC..ada wedding planer khas..macam-macam. pendek kata..amatlah meriah..well, who are care, his moneey he can do wat ever he want with that money.tersebar pula gambar-gambar anak beliau berkepit dengan perempuan mana entah..macam2..well, dresing and style.faham-faham jela anak orang berada... no komen.
Bagaimana pula dengan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary? cuba saudara saudari search gambar beliau di internet. saya pasti anda sukar menjumpainya. Beliau menggunakan kereta Proton Perdana. beliau boleh membeli komputer dan pesawat persendirian..beliau boleh membina bangunan dan meletakan nama \" Syed Mokhtar Tower \" macam Donald Trumph. tetapi tiada.kenapa?kedekut?Mungkin juga. beliau cuma ada nama pada Yayasan Al-Bukhary atau Al-Bukhary Foundations. Berapa ramai yang tahu? di situlah beliau \"hadir\" kepada masyarakat daripada duit bilion beliau. Muzium Kesenian Islam Kuala Lumpur adalah sebahagian projek beliau. Masjid-masjid, bidang pendidikan dan sebagainya, Projek tuisyen untuk pelajar-pelajar miskin. tajaan kewangan untuk pelajar dan sebagainya..Selain itu, beliau juga menjadi penyelamat kepada beribu-ribu pekerja melayu apabila \"tuan\" mereka tenat akibat kemelesetan ekonomi dan sebagainya..tetapi berapa ramaikah mengetahui? Berapa ramai menghantar sms mengucapkan terima kasih kepada beliau?Tidak popular dan hampir tidak dikenali. Itulah jwa Tan Sr Syed Mokhtar Al-Bukhary. Kecil hati beliau tetapi besar jiwanya..
Anda baca, anda faham, anda berfikir dan anda juga membuat pernilaian. Dua orang kaya yang sama pada hakikat tetapi berbeza pada hakiki
Sekian , terima kasih.
arrisha

Petaling Jaya, Malaysia

#22 Sep 20, 2006
kalau jadi director nih, mesti datuk K ni makan gaji je, taklah kaya sangat, sebijik macam boss I, perangai ngalahkan binatang semua sebat, girls bawah umur pun dia kebas walaupun dia tak setua DK tapi dah lewat 30'an, hutang sana sini, kad kredit banyak tapi time nak bayar liat, garang nak mampus, apa pun dah kat 5 year I jadi secretary dia......hmm teringin nak blah, tapi bukan senang nak cari koje la ni.........terpaksalah makan hati... sabar je lah........ hidup dia nih tak berkat I rasa sebab selalu dilanda masalah....just pandangan saya...
Mat Jerman

Munich, Germany

#23 Sep 21, 2006
DIA KAN KUDA...SEBAB TU PERANGAI MACAM BINATANG......BAPAK DIA KUDA BELANG, MAK DIA KUDA KEHPANG.....

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 5
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Siti Nurhaliza Discussions

Title Updated Last By Comments
awie nangis...minta simpati..piirah.. (Oct '06) Mar 23 Hawkins 120
Siti Nurhaliza, Artis Malaysia Bodoh (Aug '08) Mar 22 Pratt 84
siti sudah ada anak dua dah (Aug '06) Apr '16 amir 10
Mak Mertua vs Menantu Perempuan - Wajarkah Ting... (Mar '07) Mar '16 KAK LONG PAYUNG 160
Santai-santai (Dec '06) Dec '15 MR DANIL 1,184
Wahai media-media semua! (Jul '09) Jul '15 Melia Ching 8
Datuk K kena bomoh Siti (Sep '06) Jun '15 lola 62