Where can i buy Coal?
First Prev
of 5
Next Last
JokersWild

Florence, MS

#1 Mar 24, 2007
i`m getting into metal working a i`m in the process of building a forge, can anyone tell me where i can get coal?
Sam

Biloxi, MS

#2 Mar 25, 2007
(hey) need not go to walmart try a coal mine. I use to see it on trains but not for a long time.
or try propane. Goodlucki will keep my eyes open ok ****{@*@}*
Pete

Brookesmith, TX

#3 Mar 25, 2007
JokersWild wrote:
i`m getting into metal working a i`m in the process of building a forge, can anyone tell me where i can get coal?
You can call this place and they will be able to direct you.

http://www.appaltree.net/aba/coal.htm

Good luck. Sounds like fun hobby.
buy of coal

Bangladesh

#4 Jun 18, 2007
I want to buy 1 Lac MT (Matric ton). please help me bu any how.

Mohsin Sarker
Bangladesh
0088-17-11062655
emil- [email protected]
try this

Denver, CO

#7 Sep 26, 2007
Ron Jarvis

Woods Cross, UT

#8 Sep 26, 2007
I sell coal my coal is baged in 50lb bags. I have both blacksmithing coal and regular stove heating coal. They are diffrent in price and heat range. I plan to have it also available on ebay by the 1st of October. Look for it under blacksmithing coal.
Luke

Kirkland, Canada

#10 Mar 11, 2008
Can you buy Coal in large quantity(Not talking Logistic, just market wise). Will a company actually get into a contract with a private or do they need a Broker or another Company to work with
GEOEXPORT-COLOMB IA

Miami, FL

#13 Apr 14, 2008
Gladly(Willingly) we can sell the coal that he(she) needs, [email protected]
sheikh islam

Pontefract, UK

#14 Apr 17, 2008
i would like to buy steam coal about 5000 mt.kindly quote price for bangladesh(chittagong port)for cnf.thanks.

please provide:1.material driscription.
2.packing..3.quantity...4.pric e usd/ton:cif price to bd port..5.origin..6.terms of payment...7. remarks if any.thanks
email [email protected]
sceince expirement

Dallas, TX

#15 May 1, 2008
i need a 1lb of coal coal not charcoal
matasiwa

Derby, UK

#16 Jun 16, 2008
sceince expirement wrote:
i need a 1lb of coal coal not charcoal
hi i have coal as many as you want
email me [email protected]
Carolina

Cali, Colombia

#20 Oct 6, 2008
I sell coal
write me back and tell me how much do you need
[email protected]
Bernardo Ortiz

Bogotá, Colombia

#21 Oct 7, 2008
I have contact with a mine in Colombia that is ready to export 118.000MT a month, through contract for ten years, same price for the ten years.
the best
Bernardo Ortiz

Bogotá, Colombia

#22 Oct 7, 2008
metalurgic cokekisable
Bernardo Ortiz

Bogotá, Colombia

#24 Oct 7, 2008
carbon coquizable, le tengo la presente oferta, para un contrato por 10 anos a 180 dolares la tonelada CIF, precio sostenible durante todo el tiempo del contrato

Especificaciones del material.

HUMEDAD TOTAL 5% MAXIMO

CENIZAS 8% MAXIMO

AZUFRE TOTAL 0.75% MAXIMO

FSI: 5 MINIMO

MATERIAL VOLATIL 36% MINIMO

PODER CALORIFICO 13.000 BTU/LIB MINIMO

IND.MOLTURABILIDAD HGI: 50 MIN

GRANULOMETRIA: 90% DEBAJO DE 2"

Financiamiento con garantías de despacho, pasos a seguir:

1) Contrato 10 años

2) Cantidad minima 60.000 TM mensual (la cantidad podemos subirlas)

3)+/_ acuerdo a la ficha técnica exigida por el comprador

4) Precio +/_ de 180 US $

5) El precio que se firme se mantendrá durante todo el contrato +/_ 5%

6) El precio es CIF Puerto de Europa costas atlántico America del sur

7) Forma de pago, Carta de Crédito Bajo las regulaciones Lond 500 con bancos de primera línea

8) Documentos para iniciar la operación:

LOI con las características de lo antes escrito
Esta operación tendrá como un inicio de actividades de despacho en un promedio no mayor de 45 días en acuerdo a la firma de contrato y la carta de crédito

Quiero antes de dar cualquier paso, explicarle algunos detalles del negocio propuesto, para que este usted al tanto de todos ellos y pueda expresar su conformidad o no, con total conocimiento de causa.

Este es un negocio supremamente bueno. Lo que se plantea es un contrato a 10 anos, en el cual se le va a sostener el precio que ya le informe durante todo el tiempo del contrato.

Ustedes no tienen que pagar nada por adelantado, todo lo hacen, según el procedimiento normal, contra carta de embarque.

Se requiere si, el respaldo de un banco conocido internacionalmente para la operación.

El grupo venezolano, tiene dos partes: una la de las minas y otra los inversionistas. Ellos están dispuestos a hacer una inversión grande para garantizarle a usted el suministro del carbón, pero se requiere de su parte la carta de intención, para iniciar con todo el proceso. La inversión es para la maquinaria que garantice la extracción de toda la cantidad contratada.

Ellos tienen dos minas, que están ubicadas en Colombia en Norte de Santander,(aunque los dueños son venezolanos); una saca la producción por Maracaibo, porque queda muchísimo mas cerca,(esta en operación); la otra saca la producción por puerto colombiano en el atlántico, que es la que requiere la inversión de infraestructura.

A partir de que se inicie la negociación, en 15 días se puede empezar a operar y de todos modos en 45 días se estaría despachando la primera entrega.

Le reitero que el carbón será puesto en el puerto que ustedes indiquen Europeo, del atlántico o de America del Sur, eso si que no sea un puerto escondido de mar interior. Y el Incoterm de la negociación es CIF.

Se dispone de las 60.000 toneladas, pero se puede incrementar a 100, todo de acuerdo como se acuerde en la negociación.

si usted lo desea se puede organizar una visita a las minas para que ustedes las conozcan, y se les presentaran todos los documentos que exijan, como certificado de ventana de puerto, certificación SGS del carbón, documentos del contrato de concesión, etc.
Carolina

Cali, Colombia

#25 Oct 10, 2008
I can get you as much as 1 million Tons a month write back
[email protected]
sacred art

United States

#26 Oct 15, 2008
i have a old room downstairs with about 2 wheelbarrels full of coal
ASLI ABOHAN

Istanbul, Turkey

#29 Oct 23, 2008
JokersWild wrote:
ı have own my bussınes ın turkey. from cement than coal much as u thıng ı have many ınvesment busıness.. ıf u ınterestıng, send me ur contact mail details. ı wıll send u my speks about coal.. [email protected]
Bob Gregory

White House, TN

#31 Dec 6, 2008
JokersWild wrote:
US Coal Exchange. goto website
Bob Gregory

White House, TN

#32 Dec 6, 2008
US Coal Exchange
www.uscoalexchange.com

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 5
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Mississippi Discussions

Title Updated Last By Comments
News 'Elvis' for sale: A bit of Tupelo and music his... 21 hr Shartdog 2
Mississippi Sucks (Jun '08) Oct 20 Fedupinmichagan 567
News North Mississippi, Baptist named as respondents... Oct 10 Cell Phones 8
News Bay Area Choruses Sing Out in Mississippi Again... Oct 8 Marcavage s Trick 2
News Shock poll: 46% of Mississippi GOP would vote t... (Apr '11) Sep '17 Interracial Storm... 292
News Ole Miss removes Mississippi flag with Confeder... (Oct '15) Sep '17 Jacksonian Progre... 210
Mississippi Child Support Division - The system... (Oct '07) Sep '17 Nameless 98
More from around the web