Gay marriage

Gay marriage

There are 61362 comments on the Los Angeles Times story from Mar 28, 2013, titled Gay marriage. In it, Los Angeles Times reports that:

The U.S. Supreme Court is considering two controversial cases involving whether same-sex couples have a constitutional right to marry: Proposition 8, California's 2008 ban on gay marriage, and the Defense of Marriage Act, which since 1996 has defined marriage for federal purposes as a union between a man and a woman.

Join the discussion below, or Read more at Los Angeles Times.

Since: Feb 09

Location hidden

#59552 Aug 22, 2014
KiMare wrote:
<quoted text>
Honey, I responded directly to YOU. Whats the matter, you have no rational rebuttal?
Smile.
"...none of you can be my disciple unless he gives up everything he has" Luke 14:33

When are you going to give up your homophobia KiMare?

“KiMare'a the Monster Mutation”

Since: Nov 10

Location hidden

#59553 Aug 22, 2014
Reverend Alan wrote:
<quoted text>
I do not need a rebuttal. In America your Bible is irrelevant.
I have three points of reality that distinguish an apple from an orange, it doesn't make an apple not a fruit.
What you refuse to address is the criminality of your participation here in topix. God tells you not to be a busybody and you give God the finger.
God says there is a time for everything, marriage freedom comes to mind, and you give God the finger.
If you don't like freedom and liberty than why not go find a theocracy to live in? You believe God's ears and eyes are in "everyplace", what does God think about what you do here in Topix?
I didn't reference the Bible, I noted three facts that distinguish ss couples from marriage.

Judged:

16

15

15

Reply »
Report Abuse Judge it!

“KiMare'a the Monster Mutation”

Since: Nov 10

Location hidden

#59554 Aug 22, 2014
Reverend Alan wrote:
<quoted text>
When did you start caring about what Jesus affirmed?
"...none of you can be my disciple unless he gives up everything he has" Luke 14:33
"If you want to be perfect, go and sell all you have and give the money to the poor and you will have riches in heaven" Matt. 19:21
"Sell your possessions and give alms" Luke 12:33
"But give what is in your cups and plates to the poor, and everything will be clean for you" Luke 11:41
"Lay not up for yourselves treasures upon earth, where moth and rust doth corrupt,.... But lay up for yourselves treasures in heaven.... for where your treasure is, there will your heart be also" Matt. 6:19-21
"How hardly shall they that have riches enter to the kingdom of God" Mark 10:23
"Truly, I say to you, it will be hard for a rich man to enter the kingdom of heaven. Again I tell you, it is easier for a camel to go through the eye of a needle than for a rich man to enter the kingdom of God" Matt. 19:23-24
A certain ruler told Jesus that he had obeyed all the commandments from his youth up. But, Jesus said, "Yet lackest thou one thing: sell all that thou hast, and distribute unto the poor, and thou shalt have treasure in heaven: and come, follow me" Luke 18:22, Mark 10:21
When you sell your computer and give the money to the poor THEN you can tell me about Jesus. Hypocrite.
You claimed the Bible affirmed ss couples as married. I proved it didn't.

Smile.

Judged:

16

16

15

Reply »
Report Abuse Judge it!
Frankie Rizzo

Hayward, CA

#59556 Aug 22, 2014
Reverend Alan wrote:
<quoted text>
Poop1 took a break and the judge-its dropped to 5 or 6 each, now that he is back they have doubled and tripled. These Christians, all of the, filled with the love of God.
Poof1 deleted all my posts again today. Censorship sucks.

Judged:

15

15

15

Reply »
Report Abuse Judge it!

“Vita e' Bella.”

Since: May 12

Location hidden

#59557 Aug 22, 2014
Reverend Alan wrote:
<quoted text>
When are you going to give up your homophobia KiMare?
When are you going to give up your Christophobia, Rev?

Judged:

15

15

15

Reply »
Report Abuse Judge it!
Frank Rizzo

Hayward, CA

#59558 Aug 22, 2014
Poof1 has deleted all my post today on all threads, notice the missing post numbers. There were no violations of TOS in these posts he deleted. Not even in the gardening threads.
Poof1 is a lowlife dishonest cheat. If a scummy tyrant somehow gets a little power, this is what he does with it. Censors free speech.

Judged:

15

15

15

Reply »
Report Abuse Judge it!

“Vita e' Bella.”

Since: May 12

Location hidden

#59560 Aug 22, 2014
Reverend Alan wrote:
<quoted text>
There has been traditional marriage for years
Centuries
and recently people have recognized that gays have been denied access to it
No, "gays" are still people, men and women....and have always been allowed to marry.
and this thread is about including homosexuals.
Which, as individual men and women, have always been included.

[QUOTE
Since it is about giving more people access to marriage
[/QUOTE]

No, it's about calling more relationships, other than one man and one woman as husband and wife, "marriage".
it is logical and consistent to continue the discussion further and include extending access to marriage to everyone and not just the people lides approves of.
So in other words, water down the legal meaning of marriage to make it pointless. Way to go Rev!

Judged:

15

15

15

Reply »
Report Abuse Judge it!
Mikey

Los Angeles, CA

#59563 Aug 22, 2014
KeepCalmNcarryON wrote:
<quoted text>
KeepCalmNcarryON
Hemet, CA
Reply »
6 hrs ago
Frankie Rizzo wrote:
<quoted text>
11:00 PM PST
I replied
;-D !
6:15 AM pst
I can, by this post VERIFY THAT MANY OF YOUR POSTS HAVE BEEN REMOVED> THIS RECORDING from THIS MORNING, COPARED TO NOW CONFIRMS YOUR FINDINGS.
Your Time check at 11:00PM last night would have been lost had I not recorded it at 6:15 AM this morning.
Pity...Now if they would only delete yours...

Cali Girl 2014

Since: Mar 14

Location hidden

#59567 Aug 22, 2014
KiMare wrote:
<quoted text>Honey, I responded directly to YOU. Whats the matter, you have no rational rebuttal?

Smile.
Honey???? Whoops...

Since: Aug 11

Location hidden

#59568 Aug 22, 2014
KeepCalmNcarryON wrote:
4 min ago
StepOver the dogshit-
Ilmestys 2 Raamattu 1933/38 (R1933)

2 "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita:'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:

2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;

3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.

4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.

5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.

7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

8 Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita:'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:

9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'

12 Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita:'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:

13 Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu.

14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.

15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.

16 Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.

17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

18 Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita:'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:

19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.

20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
Gunther

San Jose, CA

#59569 Aug 22, 2014
Cali Girl 2014 wrote:
<quoted text>
Honey???? Whoops...

Honey ? Who me? That is so sweet of you to say. I know who you are, you are that High Skool flunkie pestering stalking my Karla. You better stay away from Karla you morbidly obese bull dyke.

Judged:

14

14

14

Reply »
Report Abuse Judge it!

Since: Aug 11

Location hidden

#59570 Aug 22, 2014
Gunther wrote:
<quoted text>
Honey ? Who me? That is so sweet of you to say. I know who you are, you are that High Skool flunkie pestering stalking my Karla. You better stay away from Karla you morbidly obese bull dyke.
2 Johanneksen 1 Raamattu 1933/38 (R1933)

1 Vanhin valitulle rouvalle ja hänen lapsillensa, joita minä totuudessa rakastan - enkä ainoastaan minä, vaan myös kaikki, jotka ovat tulleet totuuden tuntemaan -

2 totuuden tähden, joka meissä pysyy ja on oleva meidän kanssamme iankaikkisesti.

3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

4 Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.

5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
Gunther

San Jose, CA

#59571 Aug 22, 2014

Judged:

32

32

32

Reply »
Report Abuse Judge it!
Gunther

San Jose, CA

#59572 Aug 22, 2014
Rose BroHo aka Mona is a fat sickfck

Stay away from my Karla beeeeaitch.

Judged:

32

32

32

Reply »
Report Abuse Judge it!
Gunther

San Jose, CA

#59573 Aug 22, 2014
WasteWater wrote:
<quoted text>
2 Johanneksen 1 Raamattu 1933/38 (R1933)
1 Vanhin valitulle rouvalle ja hänen lapsillensa, joita minä totuudessa rakastan - enkä ainoastaan minä, vaan myös kaikki, jotka ovat tulleet totuuden tuntemaan -
2 totuuden tähden, joka meissä pysyy ja on oleva meidän kanssamme iankaikkisesti.
3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.
4 Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.
5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
Mitä Sex päätitte tänään perse kasvot?

Judged:

23

23

23

Reply »
Report Abuse Judge it!

Since: Apr 11

Charles Town, WV

#59574 Aug 22, 2014
Reverend Alan wrote:
<quoted text>
Let us pretend just for a second, that there are more man/boy crimes in the world than there are man/girl crimes.
What do you hope to accomplish here by telling the normal peaceful law abiding gays who wish to associate with one another, about this? What is the point?
Since there is isn't a rational argument against gay marriage, all the homophobes like Bruno can do is try to demonize gay men.
Reverend Alan wrote:
And remember I never agreed that your premise is true as I believe it is false. I said let's pretend just for a second. The second is up.
You are like George Bush dealing with made up problems instead of dealing with the ones that really exist. How can anyone take you seriously? You make yourself look like a buffoon. Why do you present yourself as such an awful person?
Bruno is an awful person.
Toni Tequila

San Jose, CA

#59575 Aug 22, 2014
Rose_NoHo wrote:
<quoted text>
Since there is isn't a rational argument against gay marriage, all the homophobes like Bruno can do is try to demonize gay men.
<quoted text>
Bruno is an awful person.
Gay men suck.

Judged:

23

23

23

Reply »
Report Abuse Judge it!
GAY BOB

San Jose, CA

#59577 Aug 22, 2014
Despite efforts by homosexual activists to distance the gay lifestyle from pedophilia, there remains a disturbing connection between the two. This is because, by definition, male homosexuals are sexually attracted to other males. While many homosexuals may not seek young sexual partners, the evidence indicates that disproportionate numbers of gay men seek adolescent males or boys as sexual partners.

Judged:

23

23

23

Reply »
Report Abuse Judge it!

Location hidden

#59578 Aug 22, 2014
KiMare wrote:
<quoted text>
A 'rational atheist' oxymoron who only wants to argue faith and the Bible. Do you think your anger qualifies you?
I can prove the Bible can not be trusted to tell us about homosexuality and gay marriage!

Location hidden

#59579 Aug 22, 2014
KiMare wrote:
<quoted text>
I didn't reference the Bible, I noted three facts that distinguish ss couples from marriage.
Whine, whine, whine. Don't pee on my leg and tell me it's raining: we all know it is the Bible that is behind your fear of sharing the world with openly gay people.

"Doth not even nature itself teach you, that, if a man have long hair, it is a shame unto him?"--1 Cor. 11:14

Why is Jesus/God always pictured with long hair? And our Founding Fathers, all are pictured as having long hair. Is America really a godless country and not a theocracy as you pretend?

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Gay/Lesbian Discussions

Title Updated Last By Comments
News The Grand Resort is Fort Lauderdale's premier g... 8 min Fred 1
News Long Beacha s colorful 35th Annual Lesbian and ... 13 min Imprtnrd 3
News Lyft driver in Indianapolis orders gay couple o... 1 hr NE Jade 12
The Spectrum Cafe (Dec '07) 2 hr Sachmo 28,159
News Gay veteran with a penchant for heels wins land... 2 hr the man 89
News The Fight for LGBT Equality in 2018 Will Be Fierce 3 hr the man 131
News Kansas' Jeff Colyer Signs Bill Allowing Adoptio... 9 hr Deano 6
News French minister Mounir Mahjoubi comes out as ga... 11 hr Frankie Rizzo 5
News Gay man wants to challenge clerk who denied mar... 14 hr Frankie Rizzo 14