ABC

Edinburgh, UK

#553 Aug 24, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
Yeah I've heard Eazy E's "It's on (187um) Dr..." Dont like it haha cause i like dre n snoop too much :D and Dre's The Chronic is literally a whole diss album - virtually every song contains reference to Eazy E n Yella, mostly the Intro and Fuck Wit Dre Day,(which were the two I meant), so give them a listen xD
Oh yeah well I suppose so but my connotations of The Chronic are Nuttin...'s chilled back, g-funk groove rather than disses :) I kinda feel sorry for MC Ren because he was actually a decent rapper but never really got a career as he was under E's shadow...ah well he did appear on 2001 but I wished he had contributed a verse though :( Do you like Ren?:D
Dogg

Washington, UK

#554 Aug 25, 2013
ABC wrote:
<quoted text>
Oh yeah well I suppose so but my connotations of The Chronic are Nuttin...'s chilled back, g-funk groove rather than disses :) I kinda feel sorry for MC Ren because he was actually a decent rapper but never really got a career as he was under E's shadow...ah well he did appear on 2001 but I wished he had contributed a verse though :( Do you like Ren?:D
Yh but at the time rememer Dre n Ren were relatively opposedto eavh other - in "The Chronic Intro", i took Snoop's "Whaddup Ren- dropping Chronic Plates on yo ass beeiiaaotch" as an insult :/ and ermm i dont really listen to him - i know his debut sold poorly, but that was mainly cause it was not promoted through advertisements :) i think he was the second weakest of the NWA platoon, second to Eazy e. do you?!
Positive ID

New York, NY

#555 Aug 26, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
Yh but at the time rememer Dre n Ren were relatively opposedto eavh other - in "The Chronic Intro", i took Snoop's "Whaddup Ren- dropping Chronic Plates on yo ass beeiiaaotch" as an insult :/ and ermm i dont really listen to him - i know his debut sold poorly, but that was mainly cause it was not promoted through advertisements :) i think he was the second weakest of the NWA platoon, second to Eazy e. do you?!
On The Next Friday Soundtrack Ren is FIYA! and he was mos def good with NWA he also had a joint that said " Shady as a MFin Tree if it aint rough it ain't me that went Hard fa sho! Ya'll don't like the track Real MFin G's or Nobody Move? 4real I Think Eazy was underated
Dogg

Washington, UK

#557 Aug 26, 2013
Positive ID wrote:
<quoted text>
On The Next Friday Soundtrack Ren is FIYA! and he was mos def good with NWA he also had a joint that said " Shady as a MFin Tree if it aint rough it ain't me that went Hard fa sho! Ya'll don't like the track Real MFin G's or Nobody Move? 4real I Think Eazy was underated
He was good with NWA but not Dre on the solo tips - and nah... Real Gs was average, but nothing he did was as good as Fuck Wit Dre Day r anything on Doggstyle or The chronic in my opinion - to say he died after a short career, i think he was massively overrated :/
ABC

Tipton, UK

#558 Sep 4, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
Yh but at the time rememer Dre n Ren were relatively opposedto eavh other - in "The Chronic Intro", i took Snoop's "Whaddup Ren- dropping Chronic Plates on yo ass beeiiaaotch" as an insult :/ and ermm i dont really listen to him - i know his debut sold poorly, but that was mainly cause it was not promoted through advertisements :) i think he was the second weakest of the NWA platoon, second to Eazy e. do you?!
Hmm...second weakest in terms of what? rapping? contribution to the group? Because (let's be honest) although I kind of like Dre as a rapper Ren is better and Yella contributed the least to the group's output.:) I sort of feel bad for Ren though because he was the only member not to get a decent solo career and I think he did deserve one as I've always kinda liked his raps ;) Cube is undoubtedly the best rapper though :D Hey I listened to "What would you do" by the DPG and I was really impressed by Kurupt's rapping although I still prefer Daz overall...what do you think? Who's your favourite (not necessarily rapping but in general) and Snoop DOESN'T count. Sorry ;)
Dogg

Chester-le-street, UK

#559 Sep 4, 2013
ABC wrote:
<quoted text>
Hmm...second weakest in terms of what? rapping? contribution to the group? Because (let's be honest) although I kind of like Dre as a rapper Ren is better and Yella contributed the least to the group's output.:) I sort of feel bad for Ren though because he was the only member not to get a decent solo career and I think he did deserve one as I've always kinda liked his raps ;) Cube is undoubtedly the best rapper though :D Hey I listened to "What would you do" by the DPG and I was really impressed by Kurupt's rapping although I still prefer Daz overall...what do you think? Who's your favourite (not necessarily rapping but in general) and Snoop DOESN'T count. Sorry ;)
I suppose in terms of sheer rapping quality of the members of NWA the award goes to Ice Cube, but I'd say Dre is a better rapper than Ren, even though his lyrics can be at times quite clumsy. Obviously in NWA dre's and Yella's input as far as actual rapping goes were very limited, but i still prefer Dre's solo career and voice in general to Ren's - he's more... Unique? And yeah What Would U Do is their debut single and it's sick; you're right Kurupt killed his verses haha, I just think in general he's a better, more unique rapper than daz, and uniquness = skill, in my opinion. And ermm Do you mean facourite rapper of all,(cause my list is towards te beginning of the debate :))- i suppose other than Snoop it goes
Dre
Kurupt
Daz
Sam Sneed - he only did one song (U betta recognize) haha
Prodigy -(f### you ;))
Pac
Etc :)
Wbu?
Dogg

Chester-le-street, UK

#560 Sep 4, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
I suppose in terms of sheer rapping quality of the members of NWA the award goes to Ice Cube, but I'd say Dre is a better rapper than Ren, even though his lyrics can be at times quite clumsy. Obviously in NWA dre's and Yella's input as far as actual rapping goes were very limited, but i still prefer Dre's solo career and voice in general to Ren's - he's more... Unique? And yeah What Would U Do is their debut single and it's sick; you're right Kurupt killed his verses haha, I just think in general he's a better, more unique rapper than daz, and uniquness = skill, in my opinion. And ermm Do you mean facourite rapper of all,(cause my list is towards te beginning of the debate :))- i suppose other than Snoop it goes
Dre
Kurupt
Daz
Sam Sneed - he only did one song (U betta recognize) haha
Prodigy -(f### you ;))
Pac
Etc :)
Wbu?
Mainly the Death Row Organization
ABC

Gorleston, UK

#561 Sep 5, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
I suppose in terms of sheer rapping quality of the members of NWA the award goes to Ice Cube, but I'd say Dre is a better rapper than Ren, even though his lyrics can be at times quite clumsy. Obviously in NWA dre's and Yella's input as far as actual rapping goes were very limited, but i still prefer Dre's solo career and voice in general to Ren's - he's more... Unique? And yeah What Would U Do is their debut single and it's sick; you're right Kurupt killed his verses haha, I just think in general he's a better, more unique rapper than daz, and uniquness = skill, in my opinion. And ermm Do you mean facourite rapper of all,(cause my list is towards te beginning of the debate :))- i suppose other than Snoop it goes
Dre
Kurupt
Daz
Sam Sneed - he only did one song (U betta recognize) haha
Prodigy -(f### you ;))
Pac
Etc :)
Wbu?
Oh sorry well I meant favourite in Tha Dogg Pound in general, like I like Daz more because I think he's contributed more to hip hop than Kurupt although Kurupt is a great spitter :) Hahahaha I'm glad to see Prodigy on your list; have my east coast tendencies influenced your tastes? ;D Hmm I know what you mean about Ren/Dre...I mean I love Dre's rap on Express Yourself (I know it was ghostwritten but so's all his stuff) as he presented a fresh change from Eazy, Cube and Ren for a bit on Straight Outta Compton :) I tell you what though I grown to appreciate DJ Quik more as a rapper recently and MC Eiht and the rest of Compton's Most Wanted :) In Mobb Deep who's your favourite rapper?:D
Dogg

Chester-le-street, UK

#563 Sep 5, 2013
ABC wrote:
<quoted text>
Oh sorry well I meant favourite in Tha Dogg Pound in general, like I like Daz more because I think he's contributed more to hip hop than Kurupt although Kurupt is a great spitter :) Hahahaha I'm glad to see Prodigy on your list; have my east coast tendencies influenced your tastes? ;D Hmm I know what you mean about Ren/Dre...I mean I love Dre's rap on Express Yourself (I know it was ghostwritten but so's all his stuff) as he presented a fresh change from Eazy, Cube and Ren for a bit on Straight Outta Compton :) I tell you what though I grown to appreciate DJ Quik more as a rapper recently and MC Eiht and the rest of Compton's Most Wanted :) In Mobb Deep who's your favourite rapper?:D
Yeah haha I suppose i do listn to MD now but no-one else from the East ... Tried Illmatic and zzzzzz (didnt fell asleep ;)) yh i know what you mean about Dre - he's just different :) and i suppose Daz is a producer (more so than he is given credit for) so he does have more influence than Kur i guess, even thougj Kurupt is much slicker xD ermmm i like Quik's Dollars + Sense diss aganst MC Eiht, but his voice annoys me a little, i dunno why? And defo Prodigy - i think he has a better flow and looks more cool and badass than Havoc .. What about you? But here's the killer question? You like Lil' Wayne?
ABC

Gorleston, UK

#564 Sep 5, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
Yeah haha I suppose i do listn to MD now but no-one else from the East ... Tried Illmatic and zzzzzz (didnt fell asleep ;)) yh i know what you mean about Dre - he's just different :) and i suppose Daz is a producer (more so than he is given credit for) so he does have more influence than Kur i guess, even thougj Kurupt is much slicker xD ermmm i like Quik's Dollars + Sense diss aganst MC Eiht, but his voice annoys me a little, i dunno why? And defo Prodigy - i think he has a better flow and looks more cool and badass than Havoc .. What about you? But here's the killer question? You like Lil' Wayne?
HALE MOTHERF***ING NO!!!:D Haha no I HATE that shit, you? Please don't tell me you do, I'll feel really bad ;) And I'm not just hating, his voice is SO annoying and his lyrics are terrible...he just isn't hip hop ;) Yep I know what you mean about Quik and his lyrics aren't amazing but for some reason combined with his (usually awesome) beats I just really like his music tbh I don't why I said that I just wondered what you though :D Do you like the album Blaqout by DJ Quik and Kurupt? Yeah Prodigy's awesome and his lyrics are at times exceptional but I love Havoc's production; Shook Ones 2 has one of the best beats EVER :)
Dogg

Chester-le-street, UK

#565 Sep 5, 2013
ABC wrote:
<quoted text>
HALE MOTHERF***ING NO!!!:D Haha no I HATE that shit, you? Please don't tell me you do, I'll feel really bad ;) And I'm not just hating, his voice is SO annoying and his lyrics are terrible...he just isn't hip hop ;) Yep I know what you mean about Quik and his lyrics aren't amazing but for some reason combined with his (usually awesome) beats I just really like his music tbh I don't why I said that I just wondered what you though :D Do you like the album Blaqout by DJ Quik and Kurupt? Yeah Prodigy's awesome and his lyrics are at times exceptional but I love Havoc's production; Shook Ones 2 has one of the best beats EVER :)
LOOOOL no not at all - Now dont hate for this, but he HAS maintained a constant album sales number - to gain platinum over and over along with good reviews by the critics is exceptionall inpressive, but no, I can't stand him. For calling himself "NewPac" i will never forgive him, and Snoop now hates him too haha! Erm yh I suppose Quik's beats are quite good, but nah I haven't heard Blaqout but heard decent reviews about it? Worth a listen? And yeah - I think Havoc is a mega producer, like the Dre of the East ;D and have you seen Snoop's reaction to Dre's Grammy award for best Producer of ('94?) if not watch it - he goes mad at the East Coast side of the room! XD
ABC

Bradford, UK

#566 Sep 6, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
LOOOOL no not at all - Now dont hate for this, but he HAS maintained a constant album sales number - to gain platinum over and over along with good reviews by the critics is exceptionall inpressive, but no, I can't stand him. For calling himself "NewPac" i will never forgive him, and Snoop now hates him too haha! Erm yh I suppose Quik's beats are quite good, but nah I haven't heard Blaqout but heard decent reviews about it? Worth a listen? And yeah - I think Havoc is a mega producer, like the Dre of the East ;D and have you seen Snoop's reaction to Dre's Grammy award for best Producer of ('94?) if not watch it - he goes mad at the East Coast side of the room! XD
Yeah, but album sales don't mean anything in terms of quality haha soooo glad you hate him too :D NewPac? What a dick :) although I don't like love Pac i do believe there will never be another 2Pac in terms of influence, popularity and legacy...does that make sense?:) And like how Wayne thinks he's the greatest...Damn he's just WACK :D It's nice to see an older artist like Snoop hate him as it proves he's awful ;) Haha I haven't heard Blaqout either tbh, I just thought it sounded good and wondered whether you'd heard it...I'll give it a listen soon :D I couldn't find a video of that please could you post a link? That'd be awesome if you could, thanks :)
Positive ID

New York, NY

#567 Sep 6, 2013
For the Most part I am a hater of Lil Wayn although No Love with Em his verse is FIYA! he has some tracks that you can't deny and the Carter was good. NewPac that is a joke,there will only be one Pac forever RIP. Blaqout I have heard a track called Demons Carol that is FIYA! Have ya'll ever heard of Tru Life he had Beef with Mobb Deep and he is Dope! Listen here,see Video

Tru Life-I Don't Need Love

http://youtu.be/IAwIQZiklSM


Dogg

Chester-le-street, UK

#568 Sep 6, 2013
ABC wrote:
<quoted text>
Yeah, but album sales don't mean anything in terms of quality haha soooo glad you hate him too :D NewPac? What a dick :) although I don't like love Pac i do believe there will never be another 2Pac in terms of influence, popularity and legacy...does that make sense?:) And like how Wayne thinks he's the greatest...Damn he's just WACK :D It's nice to see an older artist like Snoop hate him as it proves he's awful ;) Haha I haven't heard Blaqout either tbh, I just thought it sounded good and wondered whether you'd heard it...I'll give it a listen soon :D I couldn't find a video of that please could you post a link? That'd be awesome if you could, thanks :)
Yeah I agree, he's popular with the younger generation i thibk and the pop fans rather than the old school hip hop fans :/ n yeah you're right there - there will never e another who comes close to 2Pac in terms of legacy (not that I see why) but youre right. And ... Ill give blaqout a listen - report back! And here ya go - it's funny he's a G tovthe end haha
http://m.youtube.com/watch...
ABC

Bolton, UK

#569 Sep 7, 2013
Positive ID wrote:
For the Most part I am a hater of Lil Wayn although No Love with Em his verse is FIYA! he has some tracks that you can't deny and the Carter was good. NewPac that is a joke,there will only be one Pac forever RIP. Blaqout I have heard a track called Demons Carol that is FIYA! Have ya'll ever heard of Tru Life he had Beef with Mobb Deep and he is Dope! Listen here,see Video
Tru Life-I Don't Need Love
http://youtu.be/IAwIQZiklSM
Well I'm naturally going to take the side of The Infamous in a beef and also Tru Life is a convicted murderer so I'm not too keen on the guy ;) oh, and I didn't really feel the song :) Also, Positive ID do you have an east coast bias since you're in New York?:D
ABC

Bolton, UK

#570 Sep 7, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
Yeah I agree, he's popular with the younger generation i thibk and the pop fans rather than the old school hip hop fans :/ n yeah you're right there - there will never e another who comes close to 2Pac in terms of legacy (not that I see why) but youre right. And ... Ill give blaqout a listen - report back! And here ya go - it's funny he's a G tovthe end haha
http://m.youtube.com/watch...
Hahahaha thanks for that I found it really funny how Snoop basically crashed Dre's speech (tbh tho I'm sure Dre didn't mind too much) it reminded me of Ol' Dirty Bastard crashing the grammy's
- watch this, it's hilarious :D tell you what; how about we both listen to Blaqout tomorrow then report back tomorrow night? Sound good?:) If not I don't mind but I'll listen to it anyway and tell you what I thought :D
Dogg

Chester-le-street, UK

#571 Sep 7, 2013
ABC wrote:
<quoted text>
Hahahaha thanks for that I found it really funny how Snoop basically crashed Dre's speech (tbh tho I'm sure Dre didn't mind too much) it reminded me of Ol' Dirty Bastard crashing the grammy's http://www.youtube.com/watch?v =b2-5GSjZvW8XX - watch this, it's hilarious :D tell you what; how about we both listen to Blaqout tomorrow then report back tomorrow night? Sound good?:) If not I don't mind but I'll listen to it anyway and tell you what I thought :D
Haha yeah it's pretty funny loool - and I'll give this a watch :) and yeah sounds good i'll do the same and i'll give it a listen tonight :) im not really sure what to expect though haha but here goes :)
ABC

Wickford, UK

#572 Sep 8, 2013
Dogg wrote:
<quoted text>
Haha yeah it's pretty funny loool - and I'll give this a watch :) and yeah sounds good i'll do the same and i'll give it a listen tonight :) im not really sure what to expect though haha but here goes :)
Well, I listened to Blaqkout this morning...what did you think?:)
Positive ID

New York, NY

#573 Sep 10, 2013
ABC wrote:
<quoted text>
Well I'm naturally going to take the side of The Infamous in a beef and also Tru Life is a convicted murderer so I'm not too keen on the guy ;) oh, and I didn't really feel the song :) Also, Positive ID do you have an east coast bias since you're in New York?:D
I only just learned of the Convicted Murder Guilty of Tru Life that is Mos Def Troublesome. I actually Find myself Favoring the WestCoast just like the sound better Overall so no Bias here.
ABC

London, UK

#574 Sep 10, 2013
Positive ID wrote:
<quoted text>
I only just learned of the Convicted Murder Guilty of Tru Life that is Mos Def Troublesome. I actually Find myself Favoring the WestCoast just like the sound better Overall so no Bias here.
Yeah, that tru Life stuff made me kinda not want to support him...still, at least he doesn't talk bullshit ;) What borough of NY do you live in? And which is your favourite for Hip Hop?:)

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Hip-Hop Discussions

Title Updated Last By Comments
freestyle battle, spit it! (raps only) (Jan '07) 10 hr Evolusean 36,700
TL 2.5 punchline tourney round 2 (ILLMORTAL vs ... 12 hr chi-town lover 33
Topix Audio Corner 21 hr Evolusean 5
Diss the emcee above you! (Feb '13) Sun Shini 224
Weird City Hip-Hop Live Shot: Guilty Simpson Sun Gov Corbutt of th... 1
Verity Johnson: Big booty a black fashion state... Sun Rb RECORDS 2
Weird City Hip-Hop Festival: Pharoahe Monch Sep 27 Holy Silicon Wafer 1

Hip-Hop People Search

Addresses and phone numbers for FREE