Petronas SPBU Hengkang dari Indonesia?

Oct 19, 2012 Full story: bisnis.news.viva.co.id 29

Perusahaan minyak asal Malaysia, Petronas, dikabarkan akan menarik bisnis ritelnya dari Indonesia.

GAK LAKU NIYEH..... sian deh :D

Read more
First Prev
of 2
Next Last
LoveGarudaku

United States

#21 Nov 29, 2012
petronas tuh apan yh?
Kurang tenar d kuping saya..
Pantas saja tdk laku...
ilham

Jakarta, Indonesia

#23 Nov 29, 2012
Concerned_ wrote:
Petronas should not be allowed to operate Progress energy company in Canada, for the assets and money it owns are from the natural resources and wealth of Sabah and Sarawak. Petronas, a Malayan owned oil company, is sucking out oil from Sabah and Sarawak making the people in these two areas poor and the second poorest in the area due to 95% of revenue goes to peninsular Malaya and only 5% remains in Sabah and Sarawak. Poverty rate in Sabah is approximately 70% per World bank report.
Semenanjung seperti drakula penghisap darah, sudah sepatutnya sabah dan serawak memerdekakan diri. contoh singapure setelah merdeka dari semenanjung sekarang menjadi negara yang makmur, kami yakin jika sabah dan serawak memerdekaakn diri akan lebih sejahtera karna kalian punya sumberdaya alam yang sangat kaya dan sifat orang yang tamadun tidak seperti orang semenanjung, rasuah, rasialis, amoral, suka mencuri
Kami warga negara indonesia sangat mendukung kemerdekaan kalian untuk menjadi negara yang berdaulat

Salam damai dari forindo...MERDEKA
alexse

Surabaya, Indonesia

#24 Nov 29, 2012
bilang wow...buat koprol...
Indon Jebeng

Kuala Lumpur, Malaysia

#25 Nov 29, 2012
syukur Petronas udah tau diri.
masih banyak tempat didunia utk berbisnis
tapi BUKAN diindon.

sekarang kita tonton aja apa yg diributkan mereka soal BBMnya.

jangan cuman satu hari tanpa BBM.
Bakal berhari hari tanpa BBM.
Insan misteri

United States

#26 Nov 29, 2012
Indon Jebeng wrote:
syukur Petronas udah tau diri.
masih banyak tempat didunia utk berbisnis
tapi BUKAN diindon.
sekarang kita tonton aja apa yg diributkan mereka soal BBMnya.
jangan cuman satu hari tanpa BBM.
Bakal berhari hari tanpa BBM.
masalah buwat loo?!,,,
donkey dongok yg nopix

Jakarta, Indonesia

#27 Nov 29, 2012
bagus lah kalau petronas keluar dari Indonesia, cuma bikin sempit Indonesia saja, napa malon doyan bentuk penis seperti gedung petronas ya?homo kali ya?
TORA SUDIRO

Kajang, Malaysia

#28 Nov 30, 2012
indon satu2nya negara TIDAK selamat didunia.

rakyatnya bar bar...rata2 asih primitif

“Satukan Nusantara”

Since: Oct 12

Yogyakarta, Indonesia

#29 Nov 30, 2012
Pergilah kau, perusahaan low class
lampung wawai

United States

#30 Nov 30, 2012
perusahaan low class...
Low quality...

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 2
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Jakarta Raya, Indonesia Discussions

Title Updated Last By Comments
Ingin masuk TOPIX MALAYSIA, gimana caranya? 14 hr HANZIP_RONDA 15
Cowok Cari Pacar Cewek Hypersex suka Phonesex (Nov '12) Wed Mr_Big 106
News Australia PM warns Indonesia of tough response ... Mar 22 Tamils r terrorists 14
crush em 13 mau tak kau masuk forum indon Mar 21 jokem 2
News Bali nine: Australia's most senior Muslim cleri... Mar 21 Mikey 15
News Chuck Chiang: Drug trafficking trial exacerbate... Mar 21 isrmirdh 3
News Malay Language vs Indonesia Language (Jan '11) Mar 21 isrmirdh 2,565
More from around the web