Metro TV, TV One & Media Indonesia .. spreading hatred ?

Feb 22, 2011 | Posted by: simpleindulgence | Full story: www.thejakartaglobe.com

February 23, 2011 Cabinet Secretary Dipo Alam accuses three media organizations, namely Metro TV, TV One and Media Indonesia of spreading hatred towards the government.

Comments
201 - 219 of 219 Comments Last updated Sep 1, 2012
First Prev
of 11
Next Last
Barrack Osama

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#220
May 2, 2011
 
Masuk sini wrote:
petikan- UTUSAN MALAYSIA 2010
AWANG hairan mengapa Bendera yang dipimpin oleh tiga etnik Batak beragama Kristian agresif mahu ganyang Malaysia. Perkara pertama terlintas di benak Awang ialah apakah mereka ada agenda agama mahu melihat dua negara Islam bermusuhan?
Tindakan ahli Bendera yang bagaikan orang dirasuk termasuk menggunakan najis memperlihatkan, ia bukan sekadar berdemonstrasi kerana diupah sebagaimana lazim. Ia dipercayai ada kaitan dengan agenda tersirat.
Sesungguhnya banyak fakta tidak tepat dan dikelirukan oleh NGO berkenaan. ketiga-tiga pemimpin Bendera Batak Kristian ini juga dikatakan menjadi alat PDIP, parti pembangkang pimpinan bekas Presiden, Megawati. Kini semua orang tahu bahawa Megawati sedang berusaha menundukkan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) agar tidak bertanding semula bagi penggal ketiga dalam pilihan raya umum 2014 menerusi pindaan perlembagaan. Usaha PDIP mendapat dokongan daripada Parti Golkar yang dipimpin oleh Abu Rizal Bakrie, yang juga pemilik TV One.
Seorang lagi tokoh berpengaruh Golkar ialah Surya Paloh yang memiliki MetroTV selain menguasai Kumpulan Media Indonesia. Maka kita boleh faham mengapa media berkenaan ghairah mengeksploitasi isu sensitif Malaysia-Indonesia seperti tarian Pendet, lagu Rasa Sayang, pembantu rumah dan pertikaian mengenai tuntutan Ambalat. Ramai melihatnya sebagai strategi Golkar untuk menjuarai kepentingan rakyat dan menyemarakkan nasionalisme bagi mencari pengaruh di samping mahu menggugat kepimpinan SBY.
Dalam pada itu, SBY dilihat ada kalanya cuba bermain tarik tali untuk menjaga kepentingan politiknya. Beliau dituduh tidak cukup berusaha untuk menghalang sentimen anti-Malaysia kerana dikatakan mahu mengalihkan perhatian daripada isu-isu dalaman seperti rasuah, toleransi agama dan peningkatan kos hidup rakyat. Banyak lagi yang menjadi tanda tanya apakah kempen anti-Malaysia turut melibatkan badan inteligen dan Tentera Nasional Indonesia (TNI). Mungkinkah juga ia ada kaitan dengan negara tertentu atas percaturan ekonomi dan faktor lain yang kita semua tidak tahu. Yang pasti Malaysia tidak sudah-sudah menjadi kambing hitam. Memualkan.
Sabar gan...!
Beruk Mahathir

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#221
May 2, 2011
 
David Octave wrote:
Dunia..IQ Indon..selevel beruk..:D
You know, so many Malons study at our Uni's.?
dhera

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#222
Jul 4, 2011
 
mna mnamnamna tv nya
FuckMalon

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#223
Jul 5, 2011
 
Leeza wrote:
Media Indon= media sampah !!!
media malon media tempat sampah
BatikIndonesia

Bogor, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#224
Aug 12, 2011
 
Leeza wrote:
Media Indon= media sampah !!!
kok jadi ngatain gan? monyet yee? tadi disini damai2 aja lu komen gituan bikin ribut thread bener. emang media kita sampah, kita ngaku gan, jangan dikatain lagi dong GOBLOK! TOLOL LO! anak mana lu nyet?! gak ngerti tata cara FORUM LU NYET? MONYET!
the right man

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#225
Aug 13, 2011
 
Nama nya juga media elektronik,kalo gak rame yaa gak ada yg nonton lah = klo gak ada yg nonton = gak ada yg bakal pasang iklan =bangkrut dong...

Since: Aug 11

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#226
Aug 13, 2011
 
Apa-apa semuanya dikaitkan dengan suku... Malayshit memang PROVOKATOR SEJATI.
TORA SUDIRO

Petaling Jaya, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#227
Sep 16, 2011
 
Pemiliknya adalah Surya Paloh...di Indonesia sendiri mereka anti- Islam
cah maniezzzzzzz

Bandung, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#228
Sep 16, 2011
 
Firstam wrote:
<quoted text>
itulah malaysia..negara katak dalam tempurung....tidak tau dunia luar tapi sombongnya minta ampun...demokrasi ditangan raja ..
lebih2 cium pantat british....
indo modern bro....
demokrasi ditangan rakyat....
kapan REVOLUSI MALAYSIA...
sistem Pememrintah malay seperti sistem pemerintah indonesia jman Orde baru,,blum adanya kebebasn PERS...
TORA SUDIRO

Mount Morris, MI

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#229
Sep 16, 2011
 
TORA SUDIRO wrote:
Pemiliknya adalah Surya Paloh...di Indonesia sendiri mereka anti- Islam
halo klon...numpang hensem ya??jiaka ka
Fakta Keras

Petaling Jaya, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#230
Sep 17, 2011
 
Media Indonesia= 3rd world country media!
indon dongo

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#231
Sep 17, 2011
 
Masuk sini wrote:
petikan- UTUSAN MALAYSIA 2010
AWANG hairan mengapa Bendera yang dipimpin oleh tiga etnik Batak beragama Kristian agresif mahu ganyang Malaysia. Perkara pertama terlintas di benak Awang ialah apakah mereka ada agenda agama mahu melihat dua negara Islam bermusuhan?
Tindakan ahli Bendera yang bagaikan orang dirasuk termasuk menggunakan najis memperlihatkan, ia bukan sekadar berdemonstrasi kerana diupah sebagaimana lazim. Ia dipercayai ada kaitan dengan agenda tersirat.
Sesungguhnya banyak fakta tidak tepat dan dikelirukan oleh NGO berkenaan. ketiga-tiga pemimpin Bendera Batak Kristian ini juga dikatakan menjadi alat PDIP, parti pembangkang pimpinan bekas Presiden, Megawati. Kini semua orang tahu bahawa Megawati sedang berusaha menundukkan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) agar tidak bertanding semula bagi penggal ketiga dalam pilihan raya umum 2014 menerusi pindaan perlembagaan. Usaha PDIP mendapat dokongan daripada Parti Golkar yang dipimpin oleh Abu Rizal Bakrie, yang juga pemilik TV One.
Seorang lagi tokoh berpengaruh Golkar ialah Surya Paloh yang memiliki MetroTV selain menguasai Kumpulan Media Indonesia. Maka kita boleh faham mengapa media berkenaan ghairah mengeksploitasi isu sensitif Malaysia-Indonesia seperti tarian Pendet, lagu Rasa Sayang, pembantu rumah dan pertikaian mengenai tuntutan Ambalat. Ramai melihatnya sebagai strategi Golkar untuk menjuarai kepentingan rakyat dan menyemarakkan nasionalisme bagi mencari pengaruh di samping mahu menggugat kepimpinan SBY.
Dalam pada itu, SBY dilihat ada kalanya cuba bermain tarik tali untuk menjaga kepentingan politiknya. Beliau dituduh tidak cukup berusaha untuk menghalang sentimen anti-Malaysia kerana dikatakan mahu mengalihkan perhatian daripada isu-isu dalaman seperti rasuah, toleransi agama dan peningkatan kos hidup rakyat. Banyak lagi yang menjadi tanda tanya apakah kempen anti-Malaysia turut melibatkan badan inteligen dan Tentera Nasional Indonesia (TNI). Mungkinkah juga ia ada kaitan dengan negara tertentu atas percaturan ekonomi dan faktor lain yang kita semua tidak tahu. Yang pasti Malaysia tidak sudah-sudah menjadi kambing hitam. Memualkan.
indon mmg dongo diperbodoh sama Kristian Batak.

Since: Aug 11

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#232
Nov 9, 2011
 
malaysia = rasist
Muslem Anjing

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#233
Apr 5, 2012
 
Rajagopal wrote:
..boycott aja gan...enggak ada guna ini MetroTV....!!!
Free Indonesia from hatred!
muslem takut semua media di negeri ini dikuasai kafir,,hehe
Surya Paloh SANGAR

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#234
May 9, 2012
 
Rajagopal wrote:
..boycott aja gan...enggak ada guna ini MetroTV....!!!
Free Indonesia from hatred!
Metro lagi melancarkan proses Chinanisasi dinegeri ini

Tolol Si Surya diSuap cokin langsung manggut

Metro TV berita2 nya HOAX
Boleh ngibul krn udah disogok cokin kaya yg boleh kaya hasil dari ngerusak SDA sama Maling duit negara
iran

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#235
May 22, 2012
 
Rajagopal wrote:
..boycott aja gan...enggak ada guna ini MetroTV....!!!
Free Indonesia from hatred!
bak*r kantor dan gedung metro tv
UMNGOK

Europe

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#237
Sep 1, 2012
 
Ada yg beda deh di Metrotv & tvOne ,Di sogok Najib lu ya? Langsung tobat ni ye dapet duit banyak,, jiakakakak..
Skrg ini sering nongolin berita muji2 tentang negara sebelah.. Tak ketinggalan menyisipkan kata "serumpun" .
Dlu iya serumpun , sekarang kayaknya udah gx kalee..
Msih inget dulu beritanya slalu panas yg tentang tki,perebutan pulau,ambalat,iklan,illegal loging, etc.
Owh ternyata langsung amnesia.. Setelah di sogok najib . Jiakakakak..
koko

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#238
Sep 1, 2012
 
turunkan SBY!
UMNGOK

Europe

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#239
Sep 1, 2012
 
Haha..

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

First Prev
of 11
Next Last
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Other Recent Jakarta Raya, Indonesia Discussions

Search the Jakarta Raya, Indonesia Forum:
Title Updated Last By Comments
'I just don't want to be shot' Aug 17 Grassclipper 3
>>> I HATE INDONeSIA <<< (Jan '11) Aug 15 Satrio 2,926
Malaysians Say No To 'BERSIH' (Jul '11) Aug 14 Anak merdeka 204
Indonesia: Jokowi's 'unprecedented' presidentia... Aug 1 RESKI DI KAL-TIM 2
JAKARTA: In Jokowi, the triumph of the common I... Jul 30 Christian Huki 2
Asia tourist boom fuels airport binge Jul 30 _malon_goblok 1
perjaka muda (Sep '13) Jul 27 coolboy 7
•••
•••