Metro TV, TV One & Media Indonesia .....

Metro TV, TV One & Media Indonesia .. spreading hatred ?

There are 221 comments on the www.thejakartaglobe.com story from Feb 22, 2011, titled Metro TV, TV One & Media Indonesia .. spreading hatred ?. In it, www.thejakartaglobe.com reports that:

February 23, 2011 Cabinet Secretary Dipo Alam accuses three media organizations, namely Metro TV, TV One and Media Indonesia of spreading hatred towards the government.

Join the discussion below, or Read more at www.thejakartaglobe.com.

Barrack Osama

Jakarta, Indonesia

#220 May 2, 2011
Masuk sini wrote:
petikan- UTUSAN MALAYSIA 2010
AWANG hairan mengapa Bendera yang dipimpin oleh tiga etnik Batak beragama Kristian agresif mahu ganyang Malaysia. Perkara pertama terlintas di benak Awang ialah apakah mereka ada agenda agama mahu melihat dua negara Islam bermusuhan?
Tindakan ahli Bendera yang bagaikan orang dirasuk termasuk menggunakan najis memperlihatkan, ia bukan sekadar berdemonstrasi kerana diupah sebagaimana lazim. Ia dipercayai ada kaitan dengan agenda tersirat.
Sesungguhnya banyak fakta tidak tepat dan dikelirukan oleh NGO berkenaan. ketiga-tiga pemimpin Bendera Batak Kristian ini juga dikatakan menjadi alat PDIP, parti pembangkang pimpinan bekas Presiden, Megawati. Kini semua orang tahu bahawa Megawati sedang berusaha menundukkan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) agar tidak bertanding semula bagi penggal ketiga dalam pilihan raya umum 2014 menerusi pindaan perlembagaan. Usaha PDIP mendapat dokongan daripada Parti Golkar yang dipimpin oleh Abu Rizal Bakrie, yang juga pemilik TV One.
Seorang lagi tokoh berpengaruh Golkar ialah Surya Paloh yang memiliki MetroTV selain menguasai Kumpulan Media Indonesia. Maka kita boleh faham mengapa media berkenaan ghairah mengeksploitasi isu sensitif Malaysia-Indonesia seperti tarian Pendet, lagu Rasa Sayang, pembantu rumah dan pertikaian mengenai tuntutan Ambalat. Ramai melihatnya sebagai strategi Golkar untuk menjuarai kepentingan rakyat dan menyemarakkan nasionalisme bagi mencari pengaruh di samping mahu menggugat kepimpinan SBY.
Dalam pada itu, SBY dilihat ada kalanya cuba bermain tarik tali untuk menjaga kepentingan politiknya. Beliau dituduh tidak cukup berusaha untuk menghalang sentimen anti-Malaysia kerana dikatakan mahu mengalihkan perhatian daripada isu-isu dalaman seperti rasuah, toleransi agama dan peningkatan kos hidup rakyat. Banyak lagi yang menjadi tanda tanya apakah kempen anti-Malaysia turut melibatkan badan inteligen dan Tentera Nasional Indonesia (TNI). Mungkinkah juga ia ada kaitan dengan negara tertentu atas percaturan ekonomi dan faktor lain yang kita semua tidak tahu. Yang pasti Malaysia tidak sudah-sudah menjadi kambing hitam. Memualkan.
Sabar gan...!
Beruk Mahathir

Jakarta, Indonesia

#221 May 2, 2011
David Octave wrote:
Dunia..IQ Indon..selevel beruk..:D
You know, so many Malons study at our Uni's.?
dhera

Jakarta, Indonesia

#222 Jul 4, 2011
mna mnamnamna tv nya
FuckMalon

Jakarta, Indonesia

#223 Jul 5, 2011
Leeza wrote:
Media Indon= media sampah !!!
media malon media tempat sampah
BatikIndonesia

Depok, Indonesia

#224 Aug 12, 2011
Leeza wrote:
Media Indon= media sampah !!!
kok jadi ngatain gan? monyet yee? tadi disini damai2 aja lu komen gituan bikin ribut thread bener. emang media kita sampah, kita ngaku gan, jangan dikatain lagi dong GOBLOK! TOLOL LO! anak mana lu nyet?! gak ngerti tata cara FORUM LU NYET? MONYET!
the right man

Santa Clara, CA

#225 Aug 13, 2011
Nama nya juga media elektronik,kalo gak rame yaa gak ada yg nonton lah = klo gak ada yg nonton = gak ada yg bakal pasang iklan =bangkrut dong...

Since: Aug 11

Santa Clara, CA

#226 Aug 13, 2011
Apa-apa semuanya dikaitkan dengan suku... Malayshit memang PROVOKATOR SEJATI.
TORA SUDIRO

Malaysia

#227 Sep 16, 2011
Pemiliknya adalah Surya Paloh...di Indonesia sendiri mereka anti- Islam
cah maniezzzzzzz

Jakarta, Indonesia

#228 Sep 16, 2011
Firstam wrote:
<quoted text>
itulah malaysia..negara katak dalam tempurung....tidak tau dunia luar tapi sombongnya minta ampun...demokrasi ditangan raja ..
lebih2 cium pantat british....
indo modern bro....
demokrasi ditangan rakyat....
kapan REVOLUSI MALAYSIA...
sistem Pememrintah malay seperti sistem pemerintah indonesia jman Orde baru,,blum adanya kebebasn PERS...
TORA SUDIRO

Mount Morris, MI

#229 Sep 16, 2011
TORA SUDIRO wrote:
Pemiliknya adalah Surya Paloh...di Indonesia sendiri mereka anti- Islam
halo klon...numpang hensem ya??jiaka ka
Fakta Keras

Malaysia

#230 Sep 17, 2011
Media Indonesia= 3rd world country media!
indon dongo

Alor Star, Malaysia

#231 Sep 17, 2011
Masuk sini wrote:
petikan- UTUSAN MALAYSIA 2010
AWANG hairan mengapa Bendera yang dipimpin oleh tiga etnik Batak beragama Kristian agresif mahu ganyang Malaysia. Perkara pertama terlintas di benak Awang ialah apakah mereka ada agenda agama mahu melihat dua negara Islam bermusuhan?
Tindakan ahli Bendera yang bagaikan orang dirasuk termasuk menggunakan najis memperlihatkan, ia bukan sekadar berdemonstrasi kerana diupah sebagaimana lazim. Ia dipercayai ada kaitan dengan agenda tersirat.
Sesungguhnya banyak fakta tidak tepat dan dikelirukan oleh NGO berkenaan. ketiga-tiga pemimpin Bendera Batak Kristian ini juga dikatakan menjadi alat PDIP, parti pembangkang pimpinan bekas Presiden, Megawati. Kini semua orang tahu bahawa Megawati sedang berusaha menundukkan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) agar tidak bertanding semula bagi penggal ketiga dalam pilihan raya umum 2014 menerusi pindaan perlembagaan. Usaha PDIP mendapat dokongan daripada Parti Golkar yang dipimpin oleh Abu Rizal Bakrie, yang juga pemilik TV One.
Seorang lagi tokoh berpengaruh Golkar ialah Surya Paloh yang memiliki MetroTV selain menguasai Kumpulan Media Indonesia. Maka kita boleh faham mengapa media berkenaan ghairah mengeksploitasi isu sensitif Malaysia-Indonesia seperti tarian Pendet, lagu Rasa Sayang, pembantu rumah dan pertikaian mengenai tuntutan Ambalat. Ramai melihatnya sebagai strategi Golkar untuk menjuarai kepentingan rakyat dan menyemarakkan nasionalisme bagi mencari pengaruh di samping mahu menggugat kepimpinan SBY.
Dalam pada itu, SBY dilihat ada kalanya cuba bermain tarik tali untuk menjaga kepentingan politiknya. Beliau dituduh tidak cukup berusaha untuk menghalang sentimen anti-Malaysia kerana dikatakan mahu mengalihkan perhatian daripada isu-isu dalaman seperti rasuah, toleransi agama dan peningkatan kos hidup rakyat. Banyak lagi yang menjadi tanda tanya apakah kempen anti-Malaysia turut melibatkan badan inteligen dan Tentera Nasional Indonesia (TNI). Mungkinkah juga ia ada kaitan dengan negara tertentu atas percaturan ekonomi dan faktor lain yang kita semua tidak tahu. Yang pasti Malaysia tidak sudah-sudah menjadi kambing hitam. Memualkan.
indon mmg dongo diperbodoh sama Kristian Batak.

Since: Aug 11

United States

#232 Nov 9, 2011
malaysia = rasist
Muslem Anjing

United States

#233 Apr 5, 2012
Rajagopal wrote:
..boycott aja gan...enggak ada guna ini MetroTV....!!!
Free Indonesia from hatred!
muslem takut semua media di negeri ini dikuasai kafir,,hehe
Surya Paloh SANGAR

United States

#234 May 9, 2012
Rajagopal wrote:
..boycott aja gan...enggak ada guna ini MetroTV....!!!
Free Indonesia from hatred!
Metro lagi melancarkan proses Chinanisasi dinegeri ini

Tolol Si Surya diSuap cokin langsung manggut

Metro TV berita2 nya HOAX
Boleh ngibul krn udah disogok cokin kaya yg boleh kaya hasil dari ngerusak SDA sama Maling duit negara
iran

Jakarta, Indonesia

#235 May 22, 2012
Rajagopal wrote:
..boycott aja gan...enggak ada guna ini MetroTV....!!!
Free Indonesia from hatred!
bak*r kantor dan gedung metro tv
UMNGOK

Europe

#237 Sep 1, 2012
Ada yg beda deh di Metrotv & tvOne ,Di sogok Najib lu ya? Langsung tobat ni ye dapet duit banyak,, jiakakakak..
Skrg ini sering nongolin berita muji2 tentang negara sebelah.. Tak ketinggalan menyisipkan kata "serumpun" .
Dlu iya serumpun , sekarang kayaknya udah gx kalee..
Msih inget dulu beritanya slalu panas yg tentang tki,perebutan pulau,ambalat,iklan,illegal loging, etc.
Owh ternyata langsung amnesia.. Setelah di sogok najib . Jiakakakak..
koko

United States

#238 Sep 1, 2012
turunkan SBY!
UMNGOK

Europe

#239 Sep 1, 2012
Haha..
Calon Maling

United States

#240 Dec 2, 2015
Kenapa TV ONe milik aburizal bakrie ini tidak mendukung domokrasi. Mulai golkar di kontrol sampai pengaduan dugaan suap pun di kontrol. Kalau menurut golkar dan tv one orang di luar kpk, hakim, kepolisian, jaksa, anggota DPR gag boleh mengadu jika tau ada anggota DPR korupsi lalu harus nya bagai mana? Kkkk saya tau jawaban nya bro. Seharus nya di biar kan saja pura2 gag tau biar golkar tv one dan kroni nya bisa cepat kaya. Getu bro

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Jakarta Raya, Indonesia Discussions

Title Updated Last By Comments
News Jakarta Muslim Protest: 200,000 Stand Against L... 59 min Disgraceful PCs 2
Sumbangan sperma untuk yang sulit punya momongan 1 hr Farhan 146
Apa ada cowo disini yang benar2 bisa jadi teman... 1 hr Farhan 82
salam kenal dari irene 1 hr juna 14
Cewek yang mau dijilmek yg mau 69 sini 1 hr juna 39
cari cowo bisa pijat + partner 3s (May '16) 1 hr Pijit pasutri 38
kesepian 2 hr Pijit pasutri 21
update 2016, no hp, line, wa,untuk ps dan cs only (Mar '16) 2 hr Mile crush 2,747
More from around the web