Metro TV, TV One & Media Indonesia .....

Metro TV, TV One & Media Indonesia .. spreading hatred ?

There are 221 comments on the www.thejakartaglobe.com story from Feb 22, 2011, titled Metro TV, TV One & Media Indonesia .. spreading hatred ?. In it, www.thejakartaglobe.com reports that:

February 23, 2011 Cabinet Secretary Dipo Alam accuses three media organizations, namely Metro TV, TV One and Media Indonesia of spreading hatred towards the government.

Join the discussion below, or Read more at www.thejakartaglobe.com.

First Prev
of 12
Next Last
Rajagopal
#1 Feb 22, 2011
..boycott aja gan...enggak ada guna ini MetroTV....!!!

Free Indonesia from hatred!
Masuk sini
#2 Feb 22, 2011
petikan- UTUSAN MALAYSIA 2010

AWANG hairan mengapa Bendera yang dipimpin oleh tiga etnik Batak beragama Kristian agresif mahu ganyang Malaysia. Perkara pertama terlintas di benak Awang ialah apakah mereka ada agenda agama mahu melihat dua negara Islam bermusuhan?

Tindakan ahli Bendera yang bagaikan orang dirasuk termasuk menggunakan najis memperlihatkan, ia bukan sekadar berdemonstrasi kerana diupah sebagaimana lazim. Ia dipercayai ada kaitan dengan agenda tersirat.

Sesungguhnya banyak fakta tidak tepat dan dikelirukan oleh NGO berkenaan. ketiga-tiga pemimpin Bendera Batak Kristian ini juga dikatakan menjadi alat PDIP, parti pembangkang pimpinan bekas Presiden, Megawati. Kini semua orang tahu bahawa Megawati sedang berusaha menundukkan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) agar tidak bertanding semula bagi penggal ketiga dalam pilihan raya umum 2014 menerusi pindaan perlembagaan. Usaha PDIP mendapat dokongan daripada Parti Golkar yang dipimpin oleh Abu Rizal Bakrie, yang juga pemilik TV One.

Seorang lagi tokoh berpengaruh Golkar ialah Surya Paloh yang memiliki MetroTV selain menguasai Kumpulan Media Indonesia. Maka kita boleh faham mengapa media berkenaan ghairah mengeksploitasi isu sensitif Malaysia-Indonesia seperti tarian Pendet, lagu Rasa Sayang, pembantu rumah dan pertikaian mengenai tuntutan Ambalat. Ramai melihatnya sebagai strategi Golkar untuk menjuarai kepentingan rakyat dan menyemarakkan nasionalisme bagi mencari pengaruh di samping mahu menggugat kepimpinan SBY.

Dalam pada itu, SBY dilihat ada kalanya cuba bermain tarik tali untuk menjaga kepentingan politiknya. Beliau dituduh tidak cukup berusaha untuk menghalang sentimen anti-Malaysia kerana dikatakan mahu mengalihkan perhatian daripada isu-isu dalaman seperti rasuah, toleransi agama dan peningkatan kos hidup rakyat. Banyak lagi yang menjadi tanda tanya apakah kempen anti-Malaysia turut melibatkan badan inteligen dan Tentera Nasional Indonesia (TNI). Mungkinkah juga ia ada kaitan dengan negara tertentu atas percaturan ekonomi dan faktor lain yang kita semua tidak tahu. Yang pasti Malaysia tidak sudah-sudah menjadi kambing hitam. Memualkan.
Angela Baby

Vancouver, Canada

#3 Feb 22, 2011
Dipo Alam aja yg diboikot gan,
Fakta
#4 Feb 22, 2011
Batak memang sial !!!!!
arini umuril antik

Bogor, Indonesia

#6 Feb 22, 2011
Fakta
Kuala Lumpur, Malaysia


MELAYU SEMENANJONG TERNAKAN BRITIS memang sial..!!!!

=== XIXIXI..GITU YAH OM...! HIHIHI...CUICUICUIIII ..!!

Since: Jan 11

Location hidden

#7 Feb 22, 2011
saya sudah lama berpikiran bahwa metrotv, tvone ada agenda menggulingkan SBY, tp kalo memang SURYA PALOH bisa lebih baik kenapa tidak?
makanya kita mesti bisa menyaring berita mana yg fakta atau yg provoke..
Angela Baby

Vancouver, Canada

#8 Feb 22, 2011
Kalaupun ga terguling toh SBY tetep ga bisa nyalon presiden lg diputaran ketiga. Jabatan presiden kan sudah diamandemen(hanya 2 periode).
Princess of Heaven
#9 Feb 22, 2011
Indonesia Lebih Baik wrote:
saya sudah lama berpikiran bahwa metrotv, tvone ada agenda menggulingkan SBY, tp kalo memang SURYA PALOH bisa lebih baik kenapa tidak?
makanya kita mesti bisa menyaring berita mana yg fakta atau yg provoke..
Surya Paloh menanam semangat anti SYB..@ Jawa...dukung!!!

“STUDENT STUDY ZONE”

Since: Sep 10

ANDALASMILE

#10 Feb 22, 2011
Ane dukung Surya Paloh gan..
Ane juga seneng banget tuh saban hari nonkrongin Metro TV karna presenter dan acaranya keren2 dan berjiwa muda..

Kalau pemerintah gak seneng dikritik., silakan angkat kaki dari Indonesia..

(-_*)..
Angela Baby

Vancouver, Canada

#11 Feb 22, 2011
senyum sajalah wrote:
Ane dukung Surya Paloh gan..
Ane juga seneng banget tuh saban hari nonkrongin Metro TV karna presenter dan acaranya keren2 dan berjiwa muda..
Kalau pemerintah gak seneng dikritik., silakan angkat kaki dari Indonesia..
(-_*)..
Setuju dgn Surya Paloh., tapi itu ormasnya kapan mau jadi parpol, gan?
Datuk Seri SBY

Kuala Lumpur, Malaysia

#12 Feb 22, 2011
tokoh politik... mempunyai stasiun TV dengan resmi?

aneh itu negara...

lebih aneh itu bangsa..

kalo di Malaysia.. sudah lama itu stasiun tv dibakar.

indon oh indon..

well u don don me u bet i felt it
Danny Chia
#13 Feb 22, 2011
Datuk Seri SBY wrote:
tokoh politik... mempunyai stasiun TV dengan resmi?
aneh itu negara...
lebih aneh itu bangsa..
kalo di Malaysia.. sudah lama itu stasiun tv dibakar.
indon oh indon..
well u don don me u bet i felt it
kalau ada wang..Anwar pun boleh juga!

Since: Jan 11

Location hidden

#14 Feb 22, 2011
ane dukung SURYA PALOH apapun partai politiknya, atau mungkin dia akan buat par-pol sendiri NASIONAL DEMOKRAT ? who know??
asal jgn yg laen,
pokoknya siapapun the next president, harus tegas!
p/s: tp kadang metrotv beritanya maksain demi mencapai target mejatuhkan citra SBY, ini cuma pendapat ane, boleh agree boleh engga..
bodohnya

Indonesia

#15 Feb 22, 2011
tv one = lebay!
Leeza
#16 Feb 22, 2011
Media Indon= media sampah !!!
IDIOTNESIA
#17 Feb 22, 2011
Masuk sini wrote:
petikan- UTUSAN MALAYSIA 2010
AWANG hairan mengapa Bendera yang dipimpin oleh tiga etnik Batak beragama Kristian agresif mahu ganyang Malaysia. Perkara pertama terlintas di benak Awang ialah apakah mereka ada agenda agama mahu melihat dua negara Islam bermusuhan?
Tindakan ahli Bendera yang bagaikan orang dirasuk termasuk menggunakan najis memperlihatkan, ia bukan sekadar berdemonstrasi kerana diupah sebagaimana lazim. Ia dipercayai ada kaitan dengan agenda tersirat.
Sesungguhnya banyak fakta tidak tepat dan dikelirukan oleh NGO berkenaan. ketiga-tiga pemimpin Bendera Batak Kristian ini juga dikatakan menjadi alat PDIP, parti pembangkang pimpinan bekas Presiden, Megawati. Kini semua orang tahu bahawa Megawati sedang berusaha menundukkan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) agar tidak bertanding semula bagi penggal ketiga dalam pilihan raya umum 2014 menerusi pindaan perlembagaan. Usaha PDIP mendapat dokongan daripada Parti Golkar yang dipimpin oleh Abu Rizal Bakrie, yang juga pemilik TV One.
Seorang lagi tokoh berpengaruh Golkar ialah Surya Paloh yang memiliki MetroTV selain menguasai Kumpulan Media Indonesia. Maka kita boleh faham mengapa media berkenaan ghairah mengeksploitasi isu sensitif Malaysia-Indonesia seperti tarian Pendet, lagu Rasa Sayang, pembantu rumah dan pertikaian mengenai tuntutan Ambalat. Ramai melihatnya sebagai strategi Golkar untuk menjuarai kepentingan rakyat dan menyemarakkan nasionalisme bagi mencari pengaruh di samping mahu menggugat kepimpinan SBY.
Dalam pada itu, SBY dilihat ada kalanya cuba bermain tarik tali untuk menjaga kepentingan politiknya. Beliau dituduh tidak cukup berusaha untuk menghalang sentimen anti-Malaysia kerana dikatakan mahu mengalihkan perhatian daripada isu-isu dalaman seperti rasuah, toleransi agama dan peningkatan kos hidup rakyat. Banyak lagi yang menjadi tanda tanya apakah kempen anti-Malaysia turut melibatkan badan inteligen dan Tentera Nasional Indonesia (TNI). Mungkinkah juga ia ada kaitan dengan negara tertentu atas percaturan ekonomi dan faktor lain yang kita semua tidak tahu. Yang pasti Malaysia tidak sudah-sudah menjadi kambing hitam. Memualkan.
Oooooooooiiiii...Batak puncaNya ya?
malonte

Indonesia

#18 Feb 22, 2011
harusnya sih sebuah media tanpa ada unsur politiknya.
jika politik udah masuk ke media,sudah pasti kan isi pemberitaannya kaya apa. "menjatuhkan lawan politiknya".itu pasti.
Tapi siapapun nanati presidennya,yang penting TURUNKAN NURDIN HALID!

“Main Lumpur di Parit-Parit”

Since: Feb 11

KOLONG JEMBATAN

#19 Feb 22, 2011
tvONE + metroTV ? Msh mending dr pd tv3 Muehehehe.. KATROX

“Main Lumpur di Parit-Parit”

Since: Feb 11

KOLONG JEMBATAN

#20 Feb 22, 2011
malonte wrote:
harusnya sih sebuah media tanpa ada unsur politiknya.
jika politik udah masuk ke media,sudah pasti kan isi pemberitaannya kaya apa. "menjatuhkan lawan politiknya".itu pasti.
Tapi siapapun nanati presidennya,yang penting TURUNKAN NURDIN HALID!
NURDIN HALID ad hubgan sm NURDIN EN TOT.
Firstam

Yogyakarta, Indonesia

#21 Feb 22, 2011
Datuk Seri SBY wrote:
tokoh politik... mempunyai stasiun TV dengan resmi?
aneh itu negara...
lebih aneh itu bangsa..
kalo di Malaysia.. sudah lama itu stasiun tv dibakar.
indon oh indon..
well u don don me u bet i felt it
itulah malaysia..negara katak dalam tempurung....tidak tau dunia luar tapi sombongnya minta ampun...demokrasi ditangan raja ..

lebih2 cium pantat british....

indo modern bro....
demokrasi ditangan rakyat....

kapan REVOLUSI MALAYSIA...

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 12
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Jakarta Raya, Indonesia Discussions

Title Updated Last By Comments
kenalan yuk (Oct '15) 19 min Aries 630
cewek hyper real only, butuh kontol om om (Aug '15) 21 min Aries 63
Butuh cowo yg bisa nemenin (Mar '15) 25 min juls 881
Khusus yg umur 40 (Oct '15) 25 min Aries 191
update 2016, no hp, line, wa,untuk ps dan cs only 28 min Aries 1,227
Sumbangan sperma untuk yang sulit punya momongan 34 min Icho 44
Group MAHMUD ABAS (maMAH MUDa Anak BAru Satu) 42 min zue 46
More from around the web