Boullier: If Raikkonen really wants Renault seat, he must prove it

There are 10 comments on the Sep 27, 2010, Crash story titled Boullier: If Raikkonen really wants Renault seat, he must prove it. In it, Crash reports that:

Renault F1 team principal Eric Boullier has warned former world champion Kimi Raikkonen that any return to the grand prix grid in 2011 must be made for only the right reasons Eric Boullier has warned former F1 World Champion Kimi Raikkonen that if he is serious about wanting to make a grand prix comeback in 2011 with Renault, then he will need to ...

Join the discussion below, or Read more at Crash.

kimi

Madrid, Spain

#1 Sep 27, 2010
bien eso quiere decir q raikkonen tiene occiones de entrar en el equipo,lo q no me gusta es esa pregunta q si tiene q demostrar el q? sera q no lo demostro en ferrari con lo malo q era el coche izo mas q alonso con un coche mucho mejor y con mejoras en todas las carreras cosa q kimi 2 ańos avandonado ferrari mejoras para el coche de alonso os parece poco lo q izo kimi?boullier vosotros darle un coche competitivo y kimi hara el resto forza kimi

“F1”

Since: Jul 08

Miami, FL

#2 Sep 28, 2010
disculpa mi espanol, no lo escribo bien pero puedo lerer. creo q los anos q kimi estaba con ferrai el coche estaba differnte. tenia mas cosas como mas downforce y kers. alonso gano a kimi quando gano los anos 05, y 06. yo tambien no se q boullier querer q kimi ace pero debe ser stupido si no deha entrar a kimi. Renault debe a cojer kimi rapido ante q orto coche lo cohan. el entrada de kimi a f1 otraves me dice a mi que el nunca queria ir de f1. el record del en WRC tambien no es muy bueno. vamos a ver q pasa.
agus

Barcelona, Spain

#3 Sep 29, 2010
ok pero ahora lee esta noticia xq encima icieron sabotaje en el coche de kimi,
El antiguo ingeniero de Ferrari, Nigel Stepney, acusado de sabotaje y de haber brindado información confidencial a McLaren, ha sido sentenciado por la Justicia Italiana a un ańo y ocho meses de cárcel y a pagar una multa de 600 euros.

"Estamos satisfechos, incluso aunque mi cliente siempre ha negado el sabotaje", declaró su abogada Sonia Bartolini en declaraciones periódico Gazzetta di Modena. A pesar de la dureza de la sentencia, es poco probable que Stepney cumpla su condena en prisión.

El británico, uno de los protagonistas del escándalo conocido como 'spygate' en 2007 al filtrar información a sus rivales de McLaren, también fue acusado de sabotear el monoplaza de Kimi Räikkönen antes del Gran Premio de Mónaco de 2007.
turini kulta bull dribble

Buckley, UK

#4 Sep 30, 2010
agus wrote:
El antiguo ingeniero de Ferrari, Nigel Stepney, acusado de sabotaje y de haber brindado información confidencial a McLaren, ha sido sentenciado por la Justicia Italiana a un ańo y ocho meses de cárcel y a pagar una multa de 600 euros.
"Estamos satisfechos, incluso aunque mi cliente siempre ha negado el sabotaje", declaró su abogada Sonia Bartolini en declaraciones periódico Gazzetta di Modena. A pesar de la dureza de la sentencia, es poco probable que Stepney cumpla su condena en prisión.
El británico, uno de los protagonistas del escándalo conocido como 'spygate' en 2007 al filtrar información a sus rivales de McLaren, también fue acusado de sabotear el monoplaza de Kimi Räikkönen antes del Gran Premio de Mónaco de 2007.
wow wee surelysum haters will jump on this now as it was blonde dorreses car hes a naughty boy a 500 pound fine

Since: Aug 08

Location hidden

#5 Oct 5, 2010
Räikkönen puts a stop to Renault's milking

Turun Sanomat 6.10 2010 00:09:17

Kimi Räikkönen who is known for his silence got finally fed up when Renault continues week after week speculating through the media about the Finnish star's possible switch back to F1 in their team.

– I am very disappointed in the way they have used my name in order to promote their own marketing. I have not at any stage considered seriously driving for Renault and I can assure you that I'm 100% sure that I will not drive in Renault next year, Räikkönen declares in his straightforward way.

– My managers were weeks ago once in contact with Renault's team manager. That's all, Räikkönen said.

Even though they haven't had any negotiations, Renault's camp has constantly been feeding the F1-media with stories about how Räikkönen is interested in their team. According to team manager Eric Bouillier the only thing slowing down the negotiations has been the uncertainity of the Finnish driver's motivation.

Although the big audience doesn't necessarily notice it, it isn't any campaign for open negotiations, it's clearly a team- and finance-policy.

Renault is a racing team lead by tycoon Gerard Lopez. For Lopez F1 is business and therefore it looks like they are riding on WDC Räikkönen's name for as long as possible until filling the other seat.

Räikkönen and his managers are used to not speaking in public about any negotiations before the contracts are sealed. Therefore the policy Renault has taken to chow down one short contact for several weeks has been both disturbing and shocking to them.

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA

Since: Aug 08

Location hidden

#6 Oct 5, 2010
Public torment

Turun Sanomat 6.10 2010 00:09:31

F1-column 5.10.

In top sport the negotiations about stars moving to another league are usually kept face to face in cabinets and they keep quiet about the meetings like they would be national secrets.

There has rarely been anything leaking out into the publicity, especially about Finnish F1-drivers' contract negotiations, before all the thick paper bundles have been signed and approved by lawyers.

The policy is that they deny until the last about contracts that are put into effect. That's how Keke Rosberg, Mika Häkkinen and now Kimi Räikkönen have done it.

I can imagine the disappointment in Räikkönen's close circle when Renault's current management started to boast in public about considering hiring Räikkönen to their F1-team next season.

Räikkönen's managers discussed with Renault's former team manager Flavio Briatore when the French team needed a big name to replace Fernando.

Back then they only whispered about the rumours behind the scenes and the persons concerned never commented their contacts in any way.

It was different now when Renault started to milk out in every turn Räikkönen's eagerness to come to the team. F1-bosses starting from Bernie Ecclestone have wished Räikkönen back and Renault also tried to take the status as the goodwill ambassador by repeating how they are thinking if they should take Räikkönen or Vitali Petrov.

But enough is enough. They will not speak in public about Räikkönen's real negotiations before the contract is closed.

TS/Heikki Kulta

“F1”

Miami, FL

#7 Oct 6, 2010
thanks nicole!!!:D

“F1”

Miami, FL

#8 Oct 6, 2010
agus wrote:
no se q pensar en todo esto. creo q mclaren tiene mas q acer con esto de Nigel. La problema es que ni una persona puede contrar algo deciendo que Mclaren tiene mas que acer que si puede ver. y la unica persona q pueden encontrar es Nigel. una cosa q creo es comica es el mclaren ese ano y despues estaba mas rapido y no muchos problemas como antes. y con todo que esta pasando con alonso con el y team mclaren, y mas importante Ron - estava fasi para ron an poner todo en alonso y dela rosa. asi eso ayudo a poner el media en eyo y no ron.. no se pero ay muchas cosas que paso en ese ano que no esta bien..
turrini bull kulta bull

Mold, UK

#10 Oct 8, 2010
4Mil wrote:
<quoted text>
no se q pensar en todo esto. creo q mclaren tiene mas q acer con esto de Nigel. La problema es que ni una persona puede contrar algo deciendo que Mclaren tiene mas que acer que si puede ver. y la unica persona q pueden encontrar es Nigel. una cosa q creo es comica es el mclaren ese ano y despues estaba mas rapido y no muchos problemas como antes. y con todo que esta pasando con alonso con el y team mclaren, y mas importante Ron - estava fasi para ron an poner todo en alonso y dela rosa. asi eso ayudo a poner el media en eyo y no ron.. no se pero ay muchas cosas que paso en ese ano que no esta bien..
it a bit boring please speaak scouse so everyone can understand

“F1”

Miami, FL

#11 Oct 12, 2010
4Mil wrote:
<quoted text>
i dont know what to think of it, i think mclaren has more to with Nigel than meets the eye. the problem is that not one person can find anything showing mclaten had more to do with this than anything. The only person they were able to find anything on was Nigel. One thing thats funny is mclaren since this year went from a unreliable car to very reliable and quick. Then of course with all this hype it was easy for Ron to point the finger at the two spaniards. that helped to keep the focus on them while the team was busy making sure Alonso didnt beat hamilton. this year really doesnt add up when looking into all the events that unfolded and the only common thing here is Ron and Mclaren.. kinda says alot about it all..

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Vitaly Petrov Discussions

Title Updated Last By Comments
News Skeptics question Russian F1 deal that saved Sa... (Jul '13) Jul '13 Sol 1
News Force India looking long term on driver decision (Feb '13) Feb '13 F1 Funatic 2
News And that's a wrap. Lauda names F1's 2012 champ (Sep '12) Sep '12 F1 Funatic 1
News Column: The numbers other than his age say Mich... (Sep '12) Sep '12 Aileen Bodiwala 1
News F1: Driver Exodus 'No Loss' Insists Verstappen (Dec '11) Dec '11 bhiam 1
News Analysis: what will Renault do? (Feb '11) Aug '11 F1 Funatic 14
News Lack of F1 'culture' in Russia a concern (Aug '11) Aug '11 ronan 2
More from around the web