Review: Financial Plus Investment

Posted in the South Pasadena Forum

Comments

Showing posts 1 - 20 of2,268
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
scam54

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Jul 29, 2008

Judged:

1

1

1

Esta compania se ha dedicado a cometer fraude prometiendo altas ganancias pero solo ha sido un gancho para atrapar gente y que depositen su dinero con ellos y cuando ya tienen una gran suma de dinero en sus manos se declaran en bancarrota y desaparecen con el dinero de toda su vida de los inversionistas esto esta es una compania scam los duenos tienen que ser castigados con la ley y sus empleados tambien ya que ellos se ha comprobado que son complices
servilia estrada

Los Angeles, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 11, 2008

Judged:

1

1

yo soy soy afetada por dicha finaciera al menos el mas corructo esta ensu palacio
servilia estrada

Los Angeles, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 11, 2008

Judged:

1

1

esos son unos perros pero caeran
Justicio Papobre

Monrovia, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 12, 2008

Judged:

1

1

Ya Cayeron
En 8/08/08 El FBI hiso una redada en el "Palacio" de Juan Rangel, arrestando al mismo. Hasta este momento Juan Rangel fue presentado ante un juez el cual le nego fianza. Sus automoviles de Lujo Mercedes, Lamborghini, Limosinas, todos fueron confiscados por el FBI. Este hombre no podra escapar la larga mano de la justicia, ya que la Compania Fiancial Plus Investmets, trabajaba con la promesa de regresar a sus investores un buen regreso por su inversion, eso nunca sucedio y muchas personas perdieron todo lo que invertieron. Juan Rangel simplemente se quedo sin dinero y ya no pudo hacer pagos a sus investores y en vez de comfrontarlos, decidio tomar el resto del dinero y "Desaparecer", Las personas que invertieron dinero en esta compania fantasma, con el tiempo podran recuperar parte de su inversion, ya que el FBI pondra a la venta todo lo que es propieda de Juan Rangel, asi como su mansion en Downey, automoviles, etc.
Maria

Los Angeles, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 13, 2008

Judged:

1

1

Con Juan Rangel encarcelado, se pudo evitar que mas gente cayera en las redes de un fraude, que conto ademas de la colaboracion de un tal "reverendo" Luis Berrios y de Imelda Lugo, ojala estas personas devuelvan el dinero de tanta gente defraudada.
walter

Sylmar, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 13, 2008

Judged:

1

1

pues que bueno que lo hayan agarado y que se haga justicia y nos puedan de volver todos los ahorros que teniamos invertidos en su c. bueno hojala que al hijo tambien y alas demas persona que lo ayudaron ROSARIO ,IMELDA LUGO Y MAS
rmario SANTA CLARITA

Sylmar, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 13, 2008

Judged:

1

1

espero que el jues le de uno buena sentencia tanto a el como al hijo al notario carlos carrillo
juvier juanchi, imelda, rosario, luz. todo por estafadores espero poder recuperar mi dinero y todos los colegas
antonio

Anaheim, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 13, 2008

Judged:

1

1

tenemos que tener union todos los afectactados para cuando rangel balla a corte no tenga derecho a fianza y todos cooperar con el fbi si alguien tiene algun numero de telefono donde poner queja por favor propocienelo para apollarnos todos. yo boy a dar el numero de telefono de la official stephannie del fbi en west covina es el 626-919-34
34 ella nos puede ayudar si tienen alguna informacion que me pueda ayudar para poder poner mi queja junto con las demas personas que lo han estado haciendo por favor escribanme a

monzon258962@yahoo.com mi email personal y gracias.
norma sylmar ca

Sylmar, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 14, 2008

Judged:

1

buena idea debemos unirnos para que rangel no tenga fianza el ba a tener corte el viernes a la 1:00 de la tarde
18882280315 para las los que fuimos afectados
12138946947 el licenciado de la corte
topaw007@hotmail.com personal email
Maria

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 14, 2008

a los afectados:
juan rangel tendra audiencia publica el dia viernes 15 a la 1 p.m.
255 e. temple st. los angeles 90012
(roybal federal building) room 341.
atencion alertar a las iglesias , que ese "reverendo berrios" no los vaya a dejar en la calle.
mario los angeles

Sylmar, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 14, 2008

Filed under: LOS ANGELES , Investment Scheme

LOS ANGELES (Map, News)- A businessman who allegedly bilked hundreds of investors out of an estimated $30 million faces a federal charge of bribing a bank official.

Juan Rangel, 44, the owner of Financial Plus Investments in Commerce, is accused of trying to use a Bank of America branch manager to cover up large cash deposits associated with his scheme.

Rangel's operation involved paying investors profits by using other investors' money and skimming a large percentage off the top for himself, according to a criminal complaint filed by the FBI.

Rangel, who was arrested last week after FBI agents searched his home in Downey, was being held without bail until a hearing Friday in U.S. District Court.

EXAMINER.COM RELATED ARTICLES
SEC now conducting formal probe into Countrywide
ATF says most illegal guns in Mexico come from US
Alleged driver of SUV in which 9 died charged
Report: Union local paid officials' relatives
Former union bookkeeper arrested for embezzlement Prosecutors allege Rangel paid the Bank of America manager to deposit his money without filing the federal report required for all cash deposits over $10,000. The manager told FBI investigators that he did file reports on the deposits without telling Rangel.

According to a court affidavit, Rangel's clients thought they were investing in a program that loaned money to distressed homeowners. The scheme faltered when his business' checks started bouncing and the company abruptly shut down. On July 25 dozens of investors mobbed his offices at Financial Plus Investments and his two other companies, RQ Investments and RQ Properties, the FBI said.

Investigators found 150 victims who reported more than $8 million in losses. At least an additional 600 investors who had not yet been identified lost a combined $30 million to Rangel, said U.S. attorney's office spokesman Thom Mrozek.

Rangel has not been charged with his business schemes, but Mrozek said more charges could be filed.

Rangel's attorney, Bryan Altman of Beverly Hills, said his client had hoped to recover as much as possible for his investors and work with authorities before he was arrested.

"The downturn in real estate values has severely affected the company's ability to pay investors," Altman told the Los Angeles Times. "This is incredibly stressful for Mr. Rangel. His concern is for the investors in his various companies."

Bank of America spokeswoman Colleen Haggerty would not release the name of the manager who deposited money for Rangel but confirmed that FBI agents interviewed a bank employee. She said the bank would cooperate with federal authorities.

Rangel advertised heavily in Spanish-language media, and published flyers and magazines that promised 100 percent returns on their investments. He encouraged investors to borrow from their home equity lines to invest in the program.

One of Rangel's employees told investigators that he believed his boss' schemes brought in $250,000 per day and sent large sums to a bank account in Pachuca, Mexico, according to the affidavit. This employee also said Rangel, a Mexican national, paid a man to meet with investors and persuade them not to withdraw their funds.

Copyright 2008 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

# 488 of 6,751 EMAIL ME THIS STORY PRINTER FRIENDLY VERSION

People who read this also read:
Links between Ark. Democrat leader, killer unclear

US warns Russia on Georgia but readies concessions
Russia: Georgia can 'forget' regaining provinces
North Carolina Education Lottery results

COMMENT ON THIS ARTICLE
armando

Sylmar, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 14, 2008

hoy 8/14/08 ala 6:00 pm los compaņero afectado van a ser una reunio en downey para ver si asistimos todo el dia viernes 15 a la 1 p.m.
255 e. temple st. los angeles 90012
Michael

United States

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 15, 2008

Judged:

1

That Juan Rangel is a Rata and a pendejo...I hope he gets to be in Jail for a long time for ripping people off. That pinche mansion will be sold and hopefully, people will get their money back.
I hope they get his associates tambien. Can you imagine he was gettin ready to flee to Mexico with all of the money
Juan C

Mansfield, TX

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 15, 2008

Judged:

1

Please keep posting updates. I still have hope that we will get some of our money back.
Jose

La Puente, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 15, 2008

Judged:

1

Maria wrote:
Con Juan Rangel encarcelado, se pudo evitar que mas gente cayera en las redes de un fraude, que conto ademas de la colaboracion de un tal "reverendo" Luis Berrios y de Imelda Lugo, ojala estas personas devuelvan el dinero de tanta gente defraudada.
Juan Rangel se merece lo que le viene..... stoy con usted pero Luis Berrios y de Imelda eran empleados yo personalmente he hablado con Luis Berrios y el fue quien me mando al FBI a poner mi demanda.
lunatic

Los Angeles, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 15, 2008

Que paso con este rata en corte ????
antonio wrote:
tenemos que tener union todos los afectactados para cuando rangel balla a corte no tenga derecho a fianza y todos cooperar con el fbi si alguien tiene algun numero de telefono donde poner queja por favor propocienelo para apollarnos todos. yo boy a dar el numero de telefono de la official stephannie del fbi en west covina es el 626-919-34
34 ella nos puede ayudar si tienen alguna informacion que me pueda ayudar para poder poner mi queja junto con las demas personas que lo han estado haciendo por favor escribanme a
monzon258962@yahoo.com mi email personal y gracias.
walter

Sylmar, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 15, 2008

hoy dia fue ala court juan rangel el juez no le dio fiansa tendra otra audiencia para el 15 se septiembre ala 8:30 de la maņana en la misma corte. pues hoy dia estuvimos muchos afectados el la corte bueno el luenes 18 es cuando el iva abril la oficina pue muchos compaņero estara por hay el que pueda ir esta bien para unirno pues entre mas unidos estemos es mejor se lo esta como perro con cadenas
ortra cosa si conosen a mas gente por favor manden la information al FBI stephanie a talamantez west covina resident agency
1050 lakes drive suite 350
west covina ca 91790 Gracias unamonos
champion of champions

Los Angeles, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 15, 2008

does anyone know what is going to happen to his son the v.p. of financial plus HAROLD RANGEL, the reverend LUIS BERRIOS, or IMELDA LUGO.
maria

Los Angeles, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 15, 2008

Judged:

1

Jose wrote:
<quoted text>
Juan Rangel se merece lo que le viene..... stoy con usted pero Luis Berrios y de Imelda eran empleados yo personalmente he hablado con Luis Berrios y el fue quien me mando al FBI a poner mi demanda.
jose, al parecer estas desinformado, y ahora tienes que volver a west covina a denunciar a luis berrios y a imelda lugo, pues gracias a estas dos personas mi hijo no ira a la universidad por que tomaron todo mi dinero, tambien perdere mi casa, arruinaron mi vida.
luis for san fernando

Sylmar, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
Aug 17, 2008

Judged:

1

well harold rangel and the other two the FBI say they will be the next to be in jail it only matter of time. remenber tomorrow we will be in commerce in the office pls try to be there 10 clock because it the 18 is when hi say it will open the office again.

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 1 - 20 of2,268
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000
Type the numbers you see in the image on the right:

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

•••
•••

South Pasadena News Video

•••
•••

South Pasadena Jobs

•••
•••
•••

South Pasadena People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••