Smell near exit 56
First Prev
of 2
Next Last
Larry

London, KY

#1 Nov 7, 2012
What is that coal tipple burning over there for the past 4
Months? U can't breath from exit56 until u get passed the hospital. Got to be toxic and unhealthy. Someone needs to call EPA.
Smokey

Hazard, KY

#2 Nov 7, 2012
It appears their stockpile is on fire.
Reported

London, KY

#3 Nov 8, 2012
This has been happening for YEARS....we have reported this many, many times, even sending pictures to the EPA. To my knowledge, nothing has ever been done about it. The people who live down Couchtown sure suffer from this. The soot destroys their homes and cars, not to mention their lungs. I would sure hate to be the ones buying their coal. I think one of the coal cars caught fire a few years back. This is nothing new. I support coal and am all for it. My family has been in coal since I remember, but this is just ridiculous.

Since: Nov 10

Location hidden

#4 Nov 8, 2012
Coal burns until it burns out. Seems like they could break the stockpile up tho...and limit the damage.
Dan

London, KY

#5 Nov 8, 2012
I take my son to day care at new beginnings and I smell that shit every day.. Can't be heAlthy for kids to have to breath. I am getting ready to take my son to day care soon if something isn't done. I like coal to but I ain't gonna let my kid did from it. Bullshit is what it is. Who runs that damn tipple? Give me some names and numbers and I will take care of the problem of shut them down.
That is Old News

London, KY

#6 Nov 8, 2012
There has been a funky odor around there as long as I can remember.
Much worse now

London, KY

#7 Nov 9, 2012
Its not old news or I'd been smellin that shit the past 5 years.

Its much worse smelling now. They need to shut the damn place down and put out the fire.
Typo Tipple

Manchester, KY

#8 Nov 9, 2012
Call Arch coal's main office. Find it on computer and ask for someone to see why they keep "Cotton" working? Tipple bosses have been fired before, and this one needs to go!!!!! He can't move the coal, get somebody that can!!!!!
Worse

London, KY

#9 Nov 9, 2012
I have lived here for 20+ years and it has always been this way. I agree, it seems to be getting worse. I know one thing, it destroys your house and cars. I personally have reported this and had an epa person at my house. He went and talked to them and they had to shut down for a couple of days because their water lines were not working that waters the coal and keeps dust down, but thatv did nothing for the coal that is burning constantly. There is someone that is keeping them from being fined and not shutting them down. You know how environmentally conscience the world is now, so why else would they let this continue???
Green

Manchester, KY

#10 Nov 9, 2012
This company has changed hands many times. Our country say they will do things but LOOK what is going on all over the world. I think they do not have time for us here in E. KY!!! Call Arch Coal headquarters!!! Have your lawyer call. There are people working up on that hill above you that are not doing there job!!! The people up on the hill above you are lying to the big men in their company!! Call Arch, demand answers!!!!
thumper

London, KY

#11 Nov 9, 2012
Have the black soot on house,driveway i am getting a sample to lab and maybe can start a law suit to get action and damages.
Get-a-Shyster Lawyer

United States

#12 Nov 10, 2012
thumper wrote:
Have the black soot on house,driveway i am getting a sample to lab and maybe can start a law suit to get action and damages.
With all the shyster sue-for-anything lawyers out there...it seems like it would be a easy to get a larger firm to do a class-action suit for something like this.

Since folks live around there (and I assume some have for years)...what has their medical history been? Do several who have lived there for years have respiratory problems?

If there seems to be an unusually have number who do (near the stock pile)....a class action lawsuit should be easy.

I like coal too...and can't stand those lawyers who just look for anything to sue about...

BUT...if this has been going on for years and is wrecking people lungs...that's different.
Curious

Somerset, KY

#13 Feb 6, 2013
Is it still stinking down there or did they get the source of the odor under control ?
Lol

Hazard, KY

#14 Feb 6, 2013
Y'all wonder why coal is going out of business! Ya sue them every five minutes. Then the government regulated them to death and they cant afford to do anything. Don't complain when your family loses their jobs over there.
Lol

London, KY

#15 Feb 7, 2013
I don't have family that work there and even if I did, I would still expect them to do something about the problem. Those coal piles burn constantly and they have even loaded burning coal in the trains before. I watched this with my own eyes. The trains went by and smoke was pouring from the coal cars. I would sure hate to be the company buying that coal, nothing left but ashes.
Lol

Hazard, KY

#16 Feb 7, 2013
Lol wrote:
I don't have family that work there and even if I did, I would still expect them to do something about the problem. Those coal piles burn constantly and they have even loaded burning coal in the trains before. I watched this with my own eyes. The trains went by and smoke was pouring from the coal cars. I would sure hate to be the company buying that coal, nothing left but ashes.
I don't have family that works there either :). Please use your own made up name. I am the LOL.
Chiz

Somerset, KY

#17 Feb 8, 2013
Lol wrote:
Y'all wonder why coal is going out of business! Ya sue them every five minutes. Then the government regulated them to death and they cant afford to do anything. Don't complain when your family loses their jobs over there.
So what you're saying is its ok for people to have their lives and property destroyed as long as it keeps the lights on and people have jobs?
Lol

Hazard, KY

#18 Feb 9, 2013
Keep the lights on ?? What in the heck are you talking about? If you really think about it though before electric plants everybody in the United States burned coal, wood or some other fuel when they needed heat . This region stayed smokey from all the chimneys and life expectancy was shorter. How did this damage your property? You are unclear.
Chiz

Somerset, KY

#19 Feb 9, 2013
You have never see the logo coal keeps the lights on? As in electricity? It's on signs everywhere and just about every coal miner will get on here and say if you don't like coal turn your lights off.

I don't know I was unclear. Had you read all of the 18 posts people are complaining of the smell, damage to their property and brought up the health issues.

Please read before posting so you won't be so confused.
gabe

London, KY

#20 Feb 9, 2013
YOU THINK THAT PLACE SMELLS BAD YOU ORT TO SMELL FIRST CREEK AND IT AINT COAL.

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 2
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Hazard Discussions

Title Updated Last By Comments
Hey What's Going On With Catina Hill? 7 min Gold Bronze 3
Homewreckers, Part 2 57 min Brian 13
News Bible study rules for public schools proposed (Feb '10) 1 hr Mickey402 143,165
Michelle Ratliff 1 hr Gunther 1
nancy huff 1 hr Tiff 2
hazard burning down 2 hr Grandma 38
PCC Football 2 hr Co Co Cal 3
Red feather fan 3 hr johnny boy 262
Teco coal 3 hr dope man 281
Ex- Superintendent John paul in more trouble 3 hr Luke 8
More from around the web

Personal Finance

Hazard Mortgages