Festival celebrates Peruvian Independ...

Festival celebrates Peruvian Independence

There are 37 comments on the Whittier Daily News story from Jul 27, 2009, titled Festival celebrates Peruvian Independence. In it, Whittier Daily News reports that:

One-hundred-eighty-eight years ago today, Peru declared its independence from Spain.

Join the discussion below, or Read more at Whittier Daily News.

First Prev
of 2
Next Last
Phlip

San Marcos, CA

#24 Jul 26, 2010
The party itself ("Cecilia Barraza live at City of Industry") was a blast.

All the kids bought tee-shirts saying, "I'm not only cute, I'm PERUVIAN too!"

One guy was wearing a tee-shirt saying "mas Peruana lo que Lomo Saltado". I'm more peruvian than Lomo Saltado, a stir-fry with marinaded beef strips, onions, bell peppers, and leftover french-fries.

My daughter put a down-payment on a lap-rat chihuahua.

The food was awesome - most of our favorite Peruvian restaurants represented.

You haters are free to live in a hell of your own imagination. The rest of us are indeed here to make love, not war.
money

United States

#25 Jul 11, 2011
it's all about the money ;)
why jobs are going overseas
why people are moving to the U.S.
and why people hate other people.
really on 2009 July 4th is celebrated everywhere
I was watching 4 different firework shows at the same time. not enough people with money cared that montebello cancelled their fireworks or else they would have had one. stop crying over spilled milk. Go to Disneyland they have 2 firework shows a night.

now.... what places have Peru festival? I heard some sports arena in LA and somewhere in City of Industry???
Gloria D a Happy person

Costa Mesa, CA

#26 Jul 23, 2011
As for me and my family, we are looking forward the peruvian celebration. Great people, great food, great music. Tell me again where is it at? Who is puting it together and at what time should we arrive.
Thank you.
Primo de el gringo

Saugus, MA

#27 Jul 27, 2011
Poem from the Gringo from his entrails
POEM
De los placeres sin pecar
El mas dulce es el cagar
Con un periodico extendido
Y un cigarrillo encendido
Queda el culo complacido
Y la mierda en su lugar.
Cagar es un placer
De cagar nadie se escapa
Caga el Rey, caga el Papa
Caga la mujer mas guapa
Viene el perro y la huela
Vine el gato y la tapa
Total en este mundo de caca
De cagar nadie se escapa
Que triste es amar sin ser amado
Pero mas triste es cagar
Sin haber almorzado
Cuando se caga con urgencia
Siempre sale un chorro de meao
Pero lo que mas molesta
Cuando sale un pedo mojao
Poema compuesto por el "Gringo"
para todos sus compatriotas
en celebration de nuestra cultura
antes de morir de gota
enfermedad que solo da a los borrachosos.
Viva Jalisco!
El Primo

Swampscott, MA

#28 Jul 27, 2011
Si quieren mas poemas como este van a tener que ponerse en fila. Este poema de las propias entranas de "el gringo" acaba de se publicado en el Diario de alta circulacion "El Comercio". El nombre de el Gringo es Jorge Vasquez Huachafo. Vasquez por el padre y Huachafo por la madre.
El Primo

Swampscott, MA

#29 Jul 27, 2011
Gloria D a Happy person wrote:
As for me and my family, we are looking forward the peruvian celebration. Great people, great food, great music. Tell me again where is it at? Who is puting it together and at what time should we arrive.
Thank you.

oYE PUES QUE LINDA LA gLORIA, the happy person. Que tanto preguntas babosa, anda que ya todo esta pagado y llenate los cachetes de comida gratis y empieza a mover las mandibulas y cuando te pregunten porque comes tanto y tan rapido diles que estas embarazada y no sabes de quien y lo unico que sabes es que tienes que comer fuerte para los trillizos que ya se te vienen.
Mientras tanto y para amenizar esta prestigiosa fiesta sugiero que te aprendas de memoria el poema de Jorge Vasquez "el gringo" y recites sus palabras desde el podium para que no mas sepan acerca de este poema que ya ha sido premiado por lo fino que es y porque toca a todos; peruanos, negros, maricas , indiacos, cholos, apestosos y de todos los demas.
El Primo

Swampscott, MA

#30 Jul 27, 2011
money wrote:
it's all about the money ;)
why jobs are going overseas
why people are moving to the U.S.
and why people hate other people.
really on 2009 July 4th is celebrated everywhere
I was watching 4 different firework shows at the same time. not enough people with money cared that montebello cancelled their fireworks or else they would have had one. stop crying over spilled milk. Go to Disneyland they have 2 firework shows a night.
now.... what places have Peru festival? I heard some sports arena in LA and somewhere in City of Industry???
A toda la gente que veas recitales el peoma de Jorge Vasquez "el gringo" y diles que esta ocupacion que tenemos nos iguala a todos, piojosos.
pure and honest

Chelsea, MA

#31 Sep 12, 2011
In my honest opinion y believe everybody should disrespect each other in and during the celebration of October Fest, the colombian Fest and the Chicho Fest. By the way "veteran" doesn't mean nationality. It means that he (el supuesto father, who knows?) may have served in one of the Armed Forces and I do not have to speak three languages to understand that the mother is italian and the presunto father is un boludo africano. Are you 3 years in this country hablando 8 idiomas,ten paciencia uno de estos dias te puedes convertir en una viuda y hacer a better segundo matrimonio. This country as you said is F.......and in my honest opinion is because the faulty peruvians que vienen a esta tierra, especialmente las mujeres apestando a rodilla (que es un olor entre chucha y pezunas)armadas de unas tremebundas patotas, piernas chuecas, color cetrino, no busto de que hablar, no trasero que mencionar ademas de ser huachafas y sin dientes. La verdad me importa un carajo el 5 de mayo, yo no soy mejicano ni pienso serlo y si a mi me hubiera pasado eso (ser mexicano) hubiera cometido suicidio ya nomas, chorreada. Buena suerte en tu segundo matrimonio y no olvides que quien lo hereda no lo hurta despistada gangrenosa.
Kim

Saugus, MA

#32 Nov 18, 2011
Me importna cinco carajos@
Tulsa Patriot

Swampscott, MA

#33 Nov 30, 2011
Me importan 7 carajos y dos mierdas
Hilda la bizca

Medford, MA

#34 Feb 9, 2012
Tulsa Patriot wrote:
Me importan 7 carajos y dos mierdas
Que pasa Rulsa patriot. Lavate esa jeta y anda a hablat porquerias en la casa de tu madre que en paz descanse, atrevido y bizco!
Memo

Saugus, MA

#35 Feb 15, 2012
Atrevido, bizco y proxeneta.
El Estofado

Swampscott, MA

#36 Feb 21, 2012
Me importam cinco mierdas y un carajo. He dicho.
Soldier 622

Medford, MA

#37 Mar 8, 2012
gambon wrote:
To Soldier 622 : This, is not America !!!!!!!!!!
This is the UNITED STATES !!!!!!!!!!
AMERICA is the continent!!!!!!!!!!
YOU BUM!!!!!!!!!!
No sabes de lo que hablas. Yo he estado en guerra en iraq mientras tu estabas escondido debajo de la cama, asustado de que iban a venir y cortarte tus hediondas bolas, eunuco!
fdf

Hallandale, FL

#38 Apr 7, 2012
What a crock. Montebello cancelled their July 4th celebration, foregoing the fireworks because of money concerns. I wonder just how much this un-American festival cost? " ... it unites the Peruvian community". How about uniting with the AMERICAN community instead? Otherwise, you will continue to make OUR country into the same third world pig sty that Peru is. Thank you for that.
Mike-C

Marina Del Rey, CA

#39 Jul 20, 2012
I'm a peruvian born and migrated to the US when i was seven. I love this country and have fought in the military for this country to protect your opinion and believes. I also love my counrty but is not where i want live becuase people don't get along with each other. We need to try and be open minded and respect other heritages and culture. I agree some people take it to far by adding only their language postings, we should include both langauge when we are advertising signs. Remember this country was built and founded by immagrants.
Native son

Greensboro, NC

#40 Jul 26, 2013
Not Again wrote:
I disagree with you Cultural Diversity... Mr Estradas Mom and soldier622 are right and you're wrong. You don't see us going into Peru or any other County and celebrating the 4th of July.
We must keep our County strong. Everyone wants to come to the US and then when they get here they want to change us. My goodness, some areas of Los Angeles and surrounding cities you can't even read what type of business it is... it's all in their language. We are speaking our minds and no one said anything about hate, so chill...
.

The above info i know first hand is a lie

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 2
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

El Monte Discussions

Title Updated Last By Comments
Monica Garcia Dumped again What's Next 6 hr Speak out 4
Mayor calls Tuttle a congenital liar at Council... 6 hr Long Time Resident 12
Tuttle acknowledges he's familiar with smell of... 6 hr Long Time Resident 5
News UCLA FOOTBALL NOTEBOOK: Neuheisel says Prince w... (Sep '10) 7 hr Trojan 29,938
pension costs back in the spotlight 8 hr Truth Squad 3
Whittier Varrio Locos Gang (Jun '07) 11 hr SEast 1,352
News Collecting fire trucks becomes career for Joe O... (Jul '09) 13 hr oberjim 13
More from around the web

Personal Finance

El Monte Mortgages