Japan planer å løfte økonomien ved å ...

Japan planer å løfte økonomien ved å få nye moms tilbake å arbeide

Posted in the Laval Forum

Since: Aug 13

Montréal, Canada

#1 Aug 23, 2013
http://www.latimes.com/business/la-fi-japan-w...

Japan Statsministerens plan inkluderer fremme fødselspermisjon og utvide felles barn-omsorg sentre å styrke landets krympende arbeidskraft bassenget.

TOKYO-Japansk statsminister Shinzo Abe har en enestående plan for åøke den økonomiske veksten og kysten opp sitt land er krympende arbeidsstyrken-hjelp flere kvinner kommer tilbake til arbeid.

Om lag to tredeler av japanske kvinner forlater arbeidslivet etter fødselen av sitt første barn. De fleste tilbake ikke i år, hvis noen. Det er en hovedgrunn sysselsettingen av japanske kvinner er en av de laveste i utviklede økonomiene, særlig blant de gift og godt utdannet.

Abes regjeringen ønsker å endre situasjonen for kvinner som Saori Tachibana.

Drifting i en blindvei geistlig jobb til tross for sin college grad, funnet Tachibana at 30, hun hadde bedre bukk opp hvis hun ville økonomisk uavhengighet. Så for 10 måneder, hun juggled hennes heltidsarbeid med lørdag klasser og studerte dag og natt for å bli sertifisert arbeidskraft konsulent.

Hennes innsats betalte seg med en god jobb på en juridisk og regnskapsfirma i Tokyo. Men da hun giftet seg og ble gravid, hennes selskap presset henne til å forlate.

"De ikke si direkte for meg å slutte," sa hun på en siste kveld, sitter i en 700 kvadratmeter leilighet i Tokyo Koto bydel som hun deler med ektemannen, Shingo og deres 2 år gamle sønn, Harushi.

"Jeg fortalte dem at min mann var selv planlegger å ta en lang barn-omsorg la så jeg kunne fortsette å arbeide," sa hun, men selskapet var ikke villig til å la meg bo."

Den slags utfallet sitter ikke godt med Abes regjering, som vant et overbevisende parlamentsvalg forrige måned. Det lovet å heve Japans arbeidskraft deltakelse av kvinner til verdens høyeste nivå er oppfordret bedrifter til å fremme kvinner.
"Det er viktig for 'makt kvinner'-Japans største potensial som ikke hadde er utnyttet fullt hittil-å være fullt utnyttet," Ifølge Abes vekst plan.

Since: Jun 13

UK

#2 Aug 23, 2013
Godt poeng, men hva økonomisk vekst, føler du deg den. Folk er følelsen mer fratatt hva de skal komme og bli dårligere og dårligere.

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Laval Discussions

Title Updated Last By Comments
Best Quality Novelty Fake IDs, Passports and Dr... (Feb '13) Jul 15 JudySG 2
Lesbian in laval Jul 6 Bellaxxox 1
News Comments { 0 } Apr '15 kulo 1
News BMO bogus $100 bills - customer worried she won... (Jan '15) Jan '15 Intelligence 1
QVF Group Fraud Investigators Civil Risk Manage... (Dec '14) Dec '14 leighphe 1
Polar Bear Air Conditioning & Heating, Inc on I... (Dec '14) Dec '14 leighphe 1
News Take a Boeing 737 for a spin at the AeroSim Exp... (Nov '14) Nov '14 Andre 1
More from around the web