Benarkah Pasaran Tokek Lumayan ?

Benarkah Pasaran Tokek Lumayan ?

Posted in the Business News Forum

First Prev
of 3
Next Last
Azizan Othman

Malaysia

#1 Sep 2, 2010
Benarkah harga tokek mahal ? Di manakah pembelinya ? Atau, khabar anginnya yang bertiup kencang ?
Azizan Othman

Malaysia

#2 Sep 2, 2010
Saya ada tokek, belambak. Siapa nak beli hubungi saya. Saya jual murah-murah je ...
Azizan Othman

Malaysia

#4 Sep 7, 2010
Rasenye rayanya aku buat rendang je stock tokek ni .. nak rase datang umah !
zaki

Malaysia

#5 Sep 8, 2010
saya beli tokek. ada ke tokek tu
Azizan Othman

Malaysia

#6 Sep 8, 2010
Ada.. banyak. saya dapat bekalan dari sempadan burma-thailand. kami bela buat main-main je.. sebab tak banyak yang besar.. Yang besar ada juga tapi member jual dalam perjalanan je. lepas raya saya bawa balik yang besar punye. Yang kecik kat dalam aquarium saya pun banyak!
apaicello

Kuala Lumpur, Malaysia

#7 Sep 8, 2010
ape kelebihan tokek ya?
Azizan Othman

Malaysia

#8 Sep 9, 2010
Entahlah,saya belum temui kepastian tentang kelebihan sebenar cicak tokek. Saya cuma meminati cabaran memeliharanya dan mengumpul pengetahuan tentang sifat, tabiat, psikologi, habitat dan lain-lain mengenainya. Setelah memelihara beberapa ekor cicak ini saya dapat memahami banyak perkara mengenai cicak ini. Diharapkan laman ini dapat menjadi ruang perkongsian maklumat mengenai cicak yang semakin "glamour" ini !
zaki

Malaysia

#9 Sep 15, 2010
nanti bila dah dpt yang besar2 juallh kat saya.
Azizan Othman

Malaysia

#10 Sep 16, 2010
Nanti kalau ada yang cukup besar baru kita cerita .. Baru baru ini yang kecik pun ada orang beli lah seekor sampai 4K.. itu pun dah kira ok gak ! Dia orang nak buat apa ntah..hairan aku !
pyjat

Mount Morris, MI

#11 Sep 25, 2010
dengar cerita bise tokek ni boleh ubat penyakit.. Tak pasti la penyakit apa yang boleh diubati
meidy_wahyudi

Jakarta, Indonesia

#12 Sep 26, 2010
banyak penyakit yg bisa sembuh dari tokek... macam AIDS, jantung, etc....
ayatie

Batu Caves, Malaysia

#14 Oct 6, 2010
aku pun ada jugk cicak tokek ni 4 ekor..( tompok2 merah)
paling berat pun 350gm jew..
ada yg nk beli ker aku bela dia lama jugak
tapi kalau tawaran lumayan aku pertimbangkan untuk jual
boleh call terus di no ni : 0172241415 / 0172449789
ECG

Chicago, IL

#15 Oct 6, 2010
Oh my.
Azizan Othman

Malaysia

#16 Oct 7, 2010
ayatie wrote:
aku pun ada jugk cicak tokek ni 4 ekor..( tompok2 merah)
paling berat pun 350gm jew..
ada yg nk beli ker aku bela dia lama jugak
tapi kalau tawaran lumayan aku pertimbangkan untuk jual
boleh call terus di no ni : 0172241415 / 0172449789
Woi.. 350 gram tu dah kira besar la.. dah boleh jual tu ! Nanti aku contact pembeli suruh cari ngko !!!
sumaiyah

Shah Alam, Malaysia

#17 Oct 10, 2010
dimana boleh dapat tokek dan betul ke ada pembelinya jangan2 cerita saja lebih.
Azizan Othman

Malaysia

#18 Oct 11, 2010
Nampaknya betullah sebab baru-baru ini ada beberapa ekor cicak ini berjaya dijual dengan harga yang agak tinggi dan ramai pembeli menghubungi saya meminta tokek yang beratnya 450 gram. Sayangnya saya tidak memiliki cicak seberat itu.. Koleksi saya cuma cicak yang masih kecil saiznya dan dijual kepada peminat yang ingin memeliharanya dengan harga sekitar RM800 - RM 4000 seekor !
joe

Santa Clara, CA

#19 Oct 15, 2010
hai awk ada lg ke tokek yg 350g 2 ?serius k
joe

Santa Clara, CA

#20 Oct 15, 2010
cik ayatie klu tokek msh ada yg sbrt 300g keats tlg bgthu pd sy k,sy akn byr 30k keats jka brtnya lbh drpd itu
Damage

Shah Alam, Malaysia

#21 Oct 16, 2010
Hahahaa.. 30k/30,000 = 300gm ?
bela sikit lagi .. lebihkan 350gm da bole jual lebih 300k / 300,000.00 :)

banyak pasaran nengok skang ni mendadak org cari..
x pasti tp ni dr pembeli tokek list harga dia
1) 400 gram = RM1.5juta
2) 500 gram = RM5juta
3) 600 gram = RM7.5juta
4) 700 gram = RM10juta
5) 800 gram = RM12.5juta
6) 900 gram = RM17.5juta

salah 1 aku baca harga dia.. see :)
kena rajin cari la.. aku x cari minatang ni
tp aku ske membaca :)
so yg ada cicak tokek ni lebih 300gm.. pikir2 kan..
yg amik komisen tu jgn la melampau sangat, untung 50%/50% ok la :)
Stip

Malaysia

#22 Oct 17, 2010
Kak,mcmana akak beli kat burma tu?saya minat nk bela tp skrg payah carila,betul ke org beli juta2?drpd jual taktau halal haram baik xpayah,stakat ni ada fatwa ke hasil duit jual tokek tu halal ke haram?kaya duit haram pun xguna gak,kesian jek cicak tu ntah2 diorang buat mkn ke ape ke hehe...geli...

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 3
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Business News Discussions

Title Updated Last By Comments
News Supreme Court Takes Up Global Warming (Nov '06) 3 hr Into The Night 35
How Would ‘Brexit’ Affect China’s Cross Border ... 15 hr TMOGroup 1
Guaranteed Real Estate Loans - 100% LTV - NO FI... (Jul '13) Jun 27 ahmad1968 34
How Realistic is My eCommerce Finishing Develop... Jun 27 TMOGroup 1
Start Making Money Fast Jun 26 FrankMills 2
Business oppertunity Jun 26 FrankMills 2
News Herea s who is affected by the Supreme Courta s... Jun 24 serfs up 5
More from around the web