Black Women: Why do you play the "loo...

Black Women: Why do you play the "look away" game when you see a guy you like?

Posted in the African-American Forum

First Prev
of 5
Next Last

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#1 Dec 9, 2008
I notice that most black women who see a guy they find attractive LOOK AWAY from him! They wait until he has passed, then they check out his butt. I know this because I started to wonder why some black women I first see in a bar look away, but when I approach them they tell me later that they thought I was hot and were "embarassed".???? Please, some sista tell me what this is about. How can us brothas know whats going on if you dont make eye contact?

“Learn to love yourself first!!”

Since: Oct 07

Georgia Peach

#2 Dec 9, 2008
Sometimes women are shy women she sees an attractive man. A really attractive man can be intimidating esp if we dont know whether or not you are attracted to us too

“Male Dog!!”

Since: Mar 08

Gwynn Oak, MD

#3 Dec 9, 2008
I am not a woman but I would have to say its a basic instinct thing.

Its the same as all women fixing their hair when they find you attractive. I don't get it but all women do it.

“Not liked but it's Alright....”

Since: Apr 08

Richmond, VA

#4 Dec 9, 2008
I have been guilty of this, its because I'm shy.

Oli

“Yep... so?!?”

Since: Jul 08

London Town

#5 Dec 9, 2008
It's weird, cos I'm kinda self-conscious but when I see someone who is attractive and I'm attracted to, I'll just look at them... just keep looking LOL

Since: Jan 08

Little River, SC

#6 Dec 9, 2008
Lemme get out of this thread. I've been known to run from men. Especially sexy men...geez.

You get a hawt guy, smiling/smirking at you all positive and intelligent.
What the hell am I supposed to do with all that, huh?
(brain melts...)

LMAO! Men are a weakness of mine. I can't even resent them for it either...

hawt

“My future husband!”

Level 1

Since: Dec 07

Location hidden

#7 Dec 9, 2008
Well Educated Black Man wrote:
I notice that most black women who see a guy they find attractive LOOK AWAY from him! They wait until he has passed, then they check out his butt. I know this because I started to wonder why some black women I first see in a bar look away, but when I approach them they tell me later that they thought I was hot and were "embarassed".???? Please, some sista tell me what this is about. How can us brothas know whats going on if you dont make eye contact?
Mannn I did that today and I always do it. IDK why and I hate that. When I lay eyes on a attractive dude and we make contact with each other..mannn I look away fast, lol. I guess I don't wanna stare.

*shrugs*

=/

“My future husband!”

Level 1

Since: Dec 07

Location hidden

#8 Dec 9, 2008
HawtBlackNaturalFemale wrote:
Lemme get out of this thread. I've been known to run from men. Especially sexy men...geez.
You get a hawt guy, smiling/smirking at you all positive and intelligent.
What the hell am I supposed to do with all that, huh?
(brain melts...)
LMAO! Men are a weakness of mine. I can't even resent them for it either...
hawt
lol

When a guy look me up and down and all around, my head turn quick then I get a sneak peek at'em again.

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#9 Dec 9, 2008
GirlPower wrote:
Sometimes women are shy women she sees an attractive man. A really attractive man can be intimidating esp if we dont know whether or not you are attracted to us too
LOL...I can understand that. Guys will drool if they see a woman they like, knowing that she will not give him the time of day....usually. But we still keep looking! So many beautiful black women out there get ignored because the "look away game" makes guys think they find him disgusting or unattractive. I learned after a time that its the opposite. BW who look away really are interested after all...go figure. I still love my sistas...so complex, so worth it.

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#10 Dec 9, 2008
PrincessStar wrote:
I have been guilty of this, its because I'm shy.
Awwww. I like that. But do you ever let on that you are interested after all? If you dont, your looking away can be misinterpreted as rejection.

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#11 Dec 9, 2008
HawtBlackNaturalFemale wrote:
Lemme get out of this thread. I've been known to run from men. Especially sexy men...geez.
You get a hawt guy, smiling/smirking at you all positive and intelligent.
What the hell am I supposed to do with all that, huh?
(brain melts...)
LMAO! Men are a weakness of mine. I can't even resent them for it either...
hawt
Women are a weakness of mine (and every other straight dude!). But we only go after women who we think we have a shot with. Some guys have discovered that the really hawt women sometimes are very approachable, and that they never get approached because they are so intimidating with their fineness. Sigh.

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#12 Dec 9, 2008
BrownSuga wrote:
<quoted text>
Mannn I did that today and I always do it. IDK why and I hate that. When I lay eyes on a attractive dude and we make contact with each other..mannn I look away fast, lol. I guess I don't wanna stare.
*shrugs*
=/
STARE! A nice black woman who lets a guy know she is interested in him will cause him to make a U-turn on a one way street to get at you. Smile at him, but dont look away...or if you do, look back with that shy little smile and you will have him in your pocket.

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#13 Dec 9, 2008
BrownSuga wrote:
<quoted text>
lol
When a guy look me up and down and all around, my head turn quick then I get a sneak peek at'em again.
Ever think of moving to California? LOL

“Learn to love yourself first!!”

Since: Oct 07

Georgia Peach

#14 Dec 9, 2008
Well Educated Black Man wrote:
<quoted text>
LOL...I can understand that. Guys will drool if they see a woman they like, knowing that she will not give him the time of day....usually. But we still keep looking! So many beautiful black women out there get ignored because the "look away game" makes guys think they find him disgusting or unattractive. I learned after a time that its the opposite. BW who look away really are interested after all...go figure. I still love my sistas...so complex, so worth it.
no. women get intimidated too esp if they guy is really handsome. we are always wondering how out hair looks,does he like my outfit, if he thinks Im pretty, am I his type,etc.

“Selah”

Level 1

Since: Aug 07

United States

#15 Dec 9, 2008
I have never looked at a man's butt! LOL Do women really do that?

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#16 Dec 9, 2008
LaTasha wrote:
I have never looked at a man's butt! LOL Do women really do that?
Hell yeah they do! Especially white women. BW look at shoes and hands. Im into eye contact. If I can get close enough to get that, I wont leave alone that night! You can say so much with eyes without saying a word.

Well Educated Black Man

“Separating FACT from FICTION”

Since: Nov 07

Location hidden

#17 Dec 9, 2008
GirlPower wrote:
<quoted text>no. women get intimidated too esp if they guy is really handsome. we are always wondering how out hair looks,does he like my outfit, if he thinks Im pretty, am I his type,etc.
If he's looking, you know the look, then he likes what he sees. Its not going to be one single thing like the hair and outfit, its going to be the whole package. Only after he gets past the initial meeting will he start noticing those things. But if he thinks you arent interested you never get to that point. Catch 22!

Since: Aug 08

atlanta, georgia

#18 Dec 9, 2008
this isnt just a black girl thing. its a girl thing in general. all girls do this. its because we are shy like others have said. its like we like you but what if you dont like us back but you see us looking at you, you know? it would be humiliating and its always in the back of our minds "oh god this guy just caught me looking at him and he could not even like me.. now he thinks im weird or something." haha. i dunno.. atleast thats what goes through my mind.

Level 1

Since: May 07

Arkansas City, KS

#19 Dec 9, 2008
because I don't approach men they approach me and when they do then we can talk

“My future husband!”

Level 1

Since: Dec 07

Location hidden

#20 Dec 9, 2008
Well Educated Black Man wrote:
<quoted text>
STARE! A nice black woman who lets a guy know she is interested in him will cause him to make a U-turn on a one way street to get at you. Smile at him, but dont look away...or if you do, look back with that shy little smile and you will have him in your pocket.
Yeah, you're right. Plus I don't approach men. But, this really happened today, I was walking towards the guy and he walking towards me...we made eye contact big time but I looked away. I know if I would've kept my light brown eyes on'em, he would've left with my number.(smile)

Sometimes I DO stare guys down, just to play with'em, it depends what mood I'm in. Especially at restaurants, they can't enjoy their food,lol its funny.

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 5
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

African-American Discussions

Title Updated Last By Comments
News Anti-racist author Tim Wise: White America desp... 3 min KIP 928
Bill Cosby Accuser Sentenced To Jail In San Diego 3 min coretta 5
I wonder who made better grades in high school,... 9 min WHITE POWER 4 EVER 3
News Barack Obama, our next President (Nov '08) 13 min RoxLo 1,567,797
My butt hole itches 19 min WHITE POWER 4 EVER 2
Another video of a ww racially abusing a bm. C... 25 min WHITE POWER 4 EVER 24
News Construction has few blacks, report says (Aug '07) 27 min WATCHING LIVONIA 621
My Message To The White Man 31 min Fun Facts 27
This young black man has officially returned. 36 min SlayWithTheTruth 27
New evidence of non human DNA found in black Af... 6 hr Prince 67
More from around the web